't Gasthuys

Dinsdag t/m Zaterdag 11:00 - 21:30

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jolly F.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijk gegeten, de porties waren ruim en kwalitatief hoogstaand. Er waren veel zelfgemaakte gerechten. De pomodorisoep was fantastisch en mooi gecombineerd met brie.
Zeker het aanraden waard om hier te eten. De bediening is zeer vriendelijk maar serveert regelmatig verkeerde drankjes en is niet altijd even aanwezig.
Melissa K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Heerlijk gegeten! Zelfs voor mijn moeilijke etende 6 jarige dochter werd iets passend klaar gemaakt.
Chapeau voor deze service
Lauraaaaa .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Gisteravond wezen eten in dit warme en stijlvolle restaurant. Wij hebben het nieuwe lentemenu geprobeerd en dat was heerlijk, vooral het nagerecht was echt top! Zeker voor herhaling vatbaar, Bedankt!
Chzeut .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Ik vond de prijs prestatie verhouding behoorlijk uit het lood liggen en garnering erg karig. Menig eetcafe heeft betere gerechten voor een fractie van de prijs. Misschien was het een offday, maar ik was niet bepaald onder de indruk.
Iovj ..
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Fantastisch restaurant, heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening die echt luisterde naar onze wensen. Geen heel verrassende gerechten, maar recht toe recht aan, genoeg keuze dus voor elk wat wils , heerlijk klaargemaakt en ook de bijgerechten waren erg goed bereid. Vooral een aanrader voor wie een keer "gewoon, een goed stuk vlees" wil.
A L.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Afgelopen donderdagavond hier gegeten. Een seizoen lentemenu gehad. Heerlijk gegeten. Alleen was mijn bord vies(niet goed afgewassen en schoon gepoetst) Hier wat van gezegd,en werd er hier nuchter over gedaan. Al was het maar heel gewoon. (geen kopje koffie, zelfs het woord sorry werd niet genoemd)
Margriet-1970 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Heerlijk eten. Verrassende combinaties. Goede porties en een heerlijke sfeer vol rusten gezelligheid. Bediening is ook zeer vriendelijk. Zeker een aanrader! Je krijgt echt waar voor je geld!
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Gezellig 'eetcafe achtige' uitstraling.
Allemaal lekker maar allemaal net niet af. Heerlijke kreeften soep bijv. maar wel wat zand in je bord omdat zeekraal niet gespoeld was. En zo had elk gerecht wel iets. Ergo prima tent maar eea moet wat meer verzorgd worden.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Eerlijk zijn en eerlijk zijn... Prima restaurant. Je kunt er gezellig en heerlijk eten. Zo ook met moeders die 86 werd.. Een koud-warm buffet werd ons voorgeschoteld..... echt super... Bediening en koks, ga zo door..... We komen zeker terug.......
TD W.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
't Gasthuys is al enkele jaren gevestigd in een statig historisch pand aan de Merk te Joure. In de zomer veel aanloop op het terras en leuke, betaalbare menu's op de krijtborden buiten. Nu, met Kerst, toch maar eens gaan kijken wat 't Gasthuys te bieden heeft.
Bij binnenkomst valt meteen de bijzondere indeling van het pand op. Centraal een grote bar met in een halve ovaal eromheen de tafeltjes geschikt, met een ruime afstand van elkaar. Pluspunt voor de privacy! Mooi gebruik van kunst en ook over de verlichting is nagedacht. De paarse spots achterin de zaak verhogen de sfeer zeker. Links van de deur een semi-apart gelegen deel waar wat grotere gezelschappen plaats kunnen nemen. Rokers welkom, doordat op de bovenverdieping gerookt mag worden en je dus niet buiten hoeft te staan. Nog een pluspunt: fraaie en vooral comfortabele stoelen.
Wachtend op het voorgerecht viel mijn oog op de bierkaart aan de muur tegenover mij. Positief omdat er naast gewoon pils ook de bieren van Grimbergen en Leffe op staan, maar toch te beperkt om een 'echte' speciaalbier ervaring te bieden. Met de 3 bieren van Rochefort, St. Bernardus Abt 12 (als waardige vervanger van Westvleteren 12, telkens als beste bier van de wereld genoemd maar officieel niet voor verkoop bestemd) en een echte kriek van bijvoorbeeld Boon of Liefmans zou de kaart nog steeds klein maar veel breder van opzet zijn.
Amuse van tartaar met huisgemaakte piccalilly smakelijk. Voorgerecht roulleaux van zalm met witvismousse en saffraanmayonaise. De zalm was smakelijk, de vismousse wat minder op smaak, waarbij de smaak meer aan melk of room deed denken en niet aan vis.
Tussengerecht: kreeftensoep met gamba en verse kruiden. Schot in de roos! Ongelooflijk goede combinatie van de romige, geconcentreerde bouillon, room en de kruiden. Alleen voor deze soep zou ik al terug gaan naar 't Gasthuys.
Hoofdgerechten roodbaars met een mouselline van winterpeen & aardappel en een sauce beurre blanc, voor mijn tafelgenoten entrecote van Frysk weiderund met Stroganoff saus. Prima van smaak, maar wel jammer dat beide gerechten vrijwel volledig bedekt waren onder de royaal bijgevoegde saus. Aangezien er extra garnituur in de vorm van frites, aardappeltjes, stoofperen en appelcompote geserveerd werd, had een los kommetje saus prima gekund. De genoemde garnituren waren perfecte combinatie met het weiderund maar hadden bij de roodbaars eigenlijk niets te zoeken. Zo'n beetje elke groente had hier gepast, maar stoofpeer en appelcompote?
Nagerecht zeer smakelijk amandelijs met kaneelschuim, speculaascake (viel minder in de smaak) en een zeer smakelijke caramel die meteen nostalgische gevoelens opriep: Bebogeen!
Van de wijnkaart, die beperkt maar wel volledig genoeg is, een Grüner Veltliner die buitengewoon goed was. Bij de hoofdgerechten de keus aan de eigenaar van het restaurant gelaten en ook dit kwam prima in orde.
Het eten, de entourage en de service zijn bij 't Gasthuys prima in orde. Zodanig goed zelfs, dat er mijns inziens slechts een paar kleine aanpassingen nodig zijn om nog een sprong voorwaarts te maken. Ik ga er zeker nog een keer eten, om een seizoensmenu (krijtborden in de gaten houden) te proberen.

A L.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Een fijne en mooi restaurant. Hier een lunch gehad. Ik had broodje warme geitenkaas, ardennerham, walnoot en honing besteld. Jammer genoeg ging de bestelling mis, en kwam er een broodje warme beenham met gebakken puntpaprika, champignons, bosui en chilisaus(chilisaus was niet echt mijn smaak).Bediening was wel vlot en vriendelijk om het weer mee te nemen,maar ik zei dat is niet nodig, eet het wel op. Volgende keer beter.
Brenda86 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Hier enkele keren gegeten met de schoonfamilie.
Gezellig restaurant en zeer goed eten. We zaten aan een ronde tafel, wat goed beviel. De bediening let op details: jas wordt aangenomen bij binnenkomst en wordt voorgehouden bij vertrek. Je voelt je hier welkom als gast. Hier komen we zeker weer!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Gezellige ontspannen sfeer. Prima inrichting net ff boven die van het standaard eetcafe. De bar staat vol flessen (ideetje van de eigenaar?), maar dat maakt een onverzorgde indruk. Weg met die dissonant zou ik zeggen. Leuke originele kunst aan de muur. Kaart wisselt regelmatig. Voorgerechten allen verzorgd en zeer smaakvol bereid. De entrecote komt van Friese rund uit Rohel en is een aanrader. Warme en koude bijgerechten smakelijk maar niet bijzonder. De tournedos is om te zuigen. Nagerechten prima.
Gerechten (a la carte, 3 gangen) en drankjes samen ca. € 50 p.p.
We komen hier zeker terug.
Janneke-Schouwerwou .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Het wintermenu is een juiste keuze. Mooi op elkaar afgestemde gangen. De uiensoep is heerlijk en behoorlijk gevuld met lokale producten. De cappachio is extra lekker door de Fryske hynder mosterd. De entrecote is verrukkelijk mals, precies zoals het hoort en begeleidt door voldoende en smakelijke bijgerechten. Het dessert met flensjes, warme kersen en sinaasappelijs maakt het compleet. Vriendelijke bediening en een mooie, ruime entourage.
Den81 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2013
't Gasthuys heeft ons verrast, in een sfeervolle moderne ambiance werden we vriendelijk ontvangen. Een goed begin met op verzoek vers(!) bruin kloosterboord met tapenade en boter. Het 3 gangen winter keuzemenu maakt het je gemakkelijk als je niet uit de menukaart kan kiezen vanwege de goede combinaties die daarop staan. De bediening is keurig, iets actiever met de drankjes had wel gemogen. Genoten van het eten, lekkere huiswijn. Dit restaurant is absoluut een aanrader in de regio.
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Heerlijk genoten van het Gasthuis Wildmenu voor 48,50 incl. wijnproefarrangement. Het 5 gangen menu bestond o.m. uit 3 bereidingen van reekbok, wildbouillon, hazenrugfilet en hazenbout, edelhert en wildzwijn rookworst en een verrukkelijk dessert. Alles prima bereid en zeer smakelijk. Om de karaf water hoefden we niet te vragen; die werd gewoon neergezet.
Bediening: vriendelijk enthousiast, correct en alert. Het na elke gang vragen of het heeft gesmaakt en te moeten uitleggen wat we van welke wijn vonden en waarom had van ons wat minder gemogen. Het voelde een beetje als een verhoor. En ik miste het tafellinnen. Dat hoort gewoon in een restaurant als dit bij een avondje heerlijk tafelen.
Het Gasthuys is een prima restaurant met een constante kwaliteit en een redelijke prijs.
19proever65 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
in de afgelopen jaren meerdere malen hier gelunched en gedineerd. Prima locatie, lekker terras en leuke lunchkaart. Dineren kun je er prima, goede bediening, mooi ingedekt en leuk ingericht restaurant. Het menu is veruit de beste keuze qua prijs/kwaliteit.