't Gasthuys

Meer informatie over restaurant 't Gasthuys

7,2
L L.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Slechte service, ijskoud eten (voorgerecht) en een 3-gangen menu aanbieding waarbij wordt beloofd dat alles eronder valt maar bij het afrekenen toch niet het geval was. Helaas geen excuses aangeboden of erkenning van de eigen fout. Jammer. Ik kom hier niet meer terug.
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Simpel eetcafe eten in grote porties voor schappelijke prijs. Het is behoorlijk groot waardoor je soms wel even op bediening moet wachten. Het terras heeft mooi uitzicht maar je zit wel behoorlijk opgepropt.
Albert K.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Als ik zin heb in betaalbaar en lekker uit eten dan wil ik naar 't Gasthuys. De favorieten zijn de spareribs en de kipsate. Afgelopen maandag sloeg de twijfel toe: welke vanavond? Kon niet kiezen... Het werd de kipsate en ik moet zeggen: die viel behoorlijk tegen. Kan je soms hebben met kip(filet), dat je je afvraagt: is dit wel kip? Te lang in de vriezer gelegen misschien want het kwam nog het meest in de buurt van zo'n diepvriessate uit de supermarkt in plastic, die je een paar minuten in kokend water mag opwarmen. Toch nog een 7 voor het eten want de vorige keren was het prima. De volgende keer hopellijk ook!
Douwe K.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
In 30 jaar is het cafe van binnen nauwelijks veranderd, een ontzettend relaxed (eet-)cafe. Op een zomeravond is alleen al het pleintje tegenover het cafe een reden om dit cafe te bezoeken! Hier op zo’n zonnige avond gezeten. Bediening buiten is vriendelijk en doet zijn/haar best. De spare-ribs waarvoor ik koos waren bovengemiddeld goed (lekker gekruid, vlees makkelijk van bot). Goede frites. Als toetje het chocoladetaartje, wauw (bij een Italiaan betaal je voor dezelfde kwaliteit het dubbele bedrag)!! Na anderhalf uur rekende ik inclusief drankjes 25 euro pp af. Geen twijfel, hier ‘moet’ ik vaker heen.
D D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Prima studentenzaakje met prima bediening en een mooi terras. We hadden de salade ( niet vers ) en de biefstukjes die waren prima. Alles is zeer schappelijk aan de prijs en het bier assortiment is ook prima. Wat mijn vriendin en ik wel raar vonden is dat de personeelsleden tot twee keer gebeld werden door de baas die dingen had waargenomen op de camera die echt niet konden. Best raar vonden wij om zo als eigenaar met je personeel om te gaan. Verder prima zaakje.
Steven E.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Vriendelijke bediening, lekker eten en een relaxte sfeer. Omdat het restaurant uit drie verdiepingen bestaat, is het soms even zoeken naar de bediening. Ondanks dat het biefstukje medium was doorgegeven, kwam hij well done naar boven. Toch goed gesmaakt.
Ino H.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Gezellige tent met veel volk uit de buurt en studenten (die laatsten krijgen dan ook korting). Goedkoop eten, zeker goede prijs/kwaliteitverhouding. Niet veel bijzonders dus, maar gewoon degelijk.
Rita P.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Een heel gezellig eetcafé als je zin hebt in iets simpels voor niet veel geld. Daarbij zit je gezellig en informeel en het tempo is prima!
Lieseltje .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Gisterenavond hier met een vriend gegeten. We waren op zoek naar iets snels en iets goedkoops, en dat hebben we ook zeker gevonden. Het decor en de service waren prima tot goed. Vriendelijk personeel en leuke aankleding. En het eten? Dat was ok. Brood met kruidenboter vooraf werd warm en op leuke wijze geserveerd. Als hoofd had ik pasta met gorgonzola, champignons en rauwe ham. Helaas was de hoeveelheid gorgonzola nogal karig en leken de champignons uit blik te komen. De hamburger aan de andere kant was prima, maar niet heel bijzonder. Mocht je op zoek zijn naar een snelle en goedkope hap, dan zit je hier perfect. Want eigenlijk mag je bij een hoofdgerecht onder de € 10,- ook niet echt klagen.
Barbara R.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Een gezellig bruin café waar je uitstekend kunt lunchen en eten. Voor de lunch is de Club Sandwich en de cheeseburger een aanrader; voor het avondeten is de saté heel erg lekker maar de spareribs ook. Het is lastig kiezen. Er is ook van alles lekkers voor vegetariërs.
In de zomer kun je heerlijk buiten zitten aan het water waar steeds van alles qua bootjes langs komt. Op internet staat van alles over de geschiedenis van dit typisch Amsterdamse pand.
Myriam G.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Met een groep van 8 gegeten bij dit sympathieke bruine café. Vriendelijke bediening en was steeds in de buurt om iets te bestellen of te vragen. Alles kwam tegelijk op tafel: goede friet, sate en sliptongetjes. Appel- en chocoladetaart allebei heerlijk. Goed basic eten voor een heel scherpe prijs.
Bulldog010 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Een paar weken terug ging met een groot gezelschap bij het gasthuys eten. We werden netjes ontvangen en naar twee keurig gedekte tafels geleid. De ambiance was leuk er hingen originele decoratiestukken aan de muur en het was niet overbelicht. Het eten was voor wat je er voor betaalde erg goed. Zelf had ik de spare-ribs genomen die erg lekker waren, andere hadden vegetarische wraps en zij waren er ook tevreden over. Helaas kon niet al het eten tegelijkertijd geserveerd worden maar dat was geen grote ramp. De bediening was vriendelijk en deed erg haar best.
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
Als je een goed (maar simpel) restaurant in het centrum van Amsterdam zoekt, ben je hier aan het goede adres. Uitstraling van een gezellige bruine kroeg, vriendelijk personeel en een terras (met weinig zon dat wel....). Goedkoop eten, goede porties en lekker van smaak. Sate, spare-ribs etc. Geen enorme haute cuisine, maar gewoon heel goed eten zonder gedoe. Kom hier inmiddels al jaren en ze hebben mij nog nooit teleurgesteld.
AndreJ .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Gezellig, vol, heel goedkoop, ribeye tja..., patat lekker knapperig, bokbier heerlijk, veel plezier. Bediening prima, zeker gezien drukte, veel warmte en heel weinig ruimte. Al met al was het leuk, als het eten maar bijzaak is.
Sarahmol .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Na aanrader van een vriend zijn wij hier gaan eten, het zou lekker en goedkoop zijn. Nou goedkoop was het maar lekker?
We kregen stokbrood met kruidenboter, maar het brood was zo plat als een dubbeltje. Daarna een Carpaccio genomen, deze was verzopen in olie en ook niet echt lekker. Voor het hoofdgerecht hadden we een biefstuk gesteld, die was helemaal doorbakken en net een stuk plastic. Alleen de patat was lekker! Personeel daar in tegen was zeer vriendelijk!
Fjwesten .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2013
Afgelopen zondag hier prima gegeten voor een zeer redelijke prijs. de varkenshaassate was prima gebakken en zeer smakelijk. De lamskarbonade zeer goed. De bijbehorende frieten en salade naar wens. De bediening leuk en gezellig. Kortom geslaagd.
Eveline M.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
't Gasthuys heeft een heerlijk terras aan het water, midden in de drukte en toch is het een heel rustig hoekje.
De prijzen zijn zeer vriendelijk, zeker aangezien je je midden in toch wel het 'tourist trap' centrum bevindt.
De jus is écht vers, niet dat sap uit jerrycans dat weleens als 'vers'- en voor de bijbehorende prijs- wordt verkocht. De kipsaté is erg lekker, en met een grote berg friet en frisse ijsbergsla is hier helemaal niets op aan te merken.
De bediening schiet helaas (tijdelijk?) tekort. Er hangt een briefje in het raam dat ze een barkeeper zoeken. De huidige barkeeper loopt ook terras en dat werkt niet. Twintig minuten wachten op je eerste drankje, en dan nogeens twintig om je lunch te kunnen bestellen, en dan weer een half uur tot deze wordt geserveerd is - ook al zit je lekker in het zonnetje- gewoon te lang.
René G.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2013
Onlangs met veel plezier in 't Gasthuys gegeten. Alle gerechten worden opgediend met dezelfde friet en sla, dus er is niet zoveel variatie, maar dat zorgt er ongetwijfeld voor dat de prijzen zo schappelijk zijn (en het is lekkere friet). De biefstuk was erg goed gebakken en ook de vegetarische wrap smaakte goed. De smakelijke fles huiswijn kostte slechts 11 euro. Een aanrader om mee af te sluiten: het warme chocoladetaartje met een espresso.

Wat vooral opvalt is de gezellige sfeer. Het is een bruin café, maar het voelt er fris en zeker niet donker of somber. We werden bediend door een jongen die net nieuw was, maar die het keurig deed. Wie op zoek is naar een gezellig en voordelig eetcafé in het centrum moet hier zeker een kijkje nemen.
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2013
Na een dagje Amsterdam besloten we een eetgelegenheid op te zoeken; onze keuze viel op 't Gasthuys. De bediening was vriendelijk, en voorzag ons van onze bestelling. Wat opviel waren de enorm grote porties voor een gering bedrag. Ik bestelde vis met patat, en kreeg vervolgens maar liefst twee vissen op m'n bord onder het mom van dat het de dag daarop anders toch weggegooid zou worden. Desondanks hoefde ik niks extra te betalen. Het eten was goed, en gezien de prijs kent deze eetgelegenheid een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding: een verademing in een stadscentrum waar je altijd op je hoede moet zijn voor ''touristtraps''. Het decor was ook leuk. Kort gezegd doet 't Gasthuys als simpele eetgelegenheid haar naam eer aan. Zeker een aanrader voor mensen die na een bezoek aan de stad uitgehongerd zijn!
Melissa1105 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2012
Heerlijk gegeten in een typisch Amsterdams tentje. De bediening was ontzettend vriendelijk en kwam vaak checken of alles nog in orde was. De prijs/kwaliteit verhouding is erg goed, veel eten voor weinig geld, zeker een aanrader dus als je opzoek bent naar simpel maar lekker eten voor weinig geld!