Meer informatie over restaurant 't Fort Vijfhuizen

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Rico R.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wat een ontzettend gastvrije, vriendelijk, fijne en aangename plek is dit. Aan het einde van een wandeldag streken we hier neer voor een hapje en een drankje. Dat klinkt simpel, maar de locatie is perfect voor een namiddag in de zon. De wijn was uitstekend en werd met kennis van zaken geserveerd. De hapjes (vlammetjes, bitterballen, ossenworst) waren perfect. Een lekkere clubsandwich kwam daar bij. Maar het allerbelangrijkste: de service was van begin tot eind TOP! Chapeau.
Jennemette .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Buiten geluncht, dus kan niets over het interieur zeggen.
Klein terras, voor het fort langs. Ook een loungehoek. Uitzicht op een kunstwerk in het water.
Salade met warm gerookte zalm, perfect !
Ook mijn gezelschap genoot van een hamburger en een clubsandwich. Beiden te mooi voor deze eenvoudige titel.
Service was prima, ware het niet dat ik de gerookte zalm van een naburig tafeltje geserveerd kreeg en vervolgens werd dit weer weggehaald.
Ik vond dit bijzonder genant voor de ander, ik had uitgebreid zitten bekijken hoe mooi het gerecht wel was. Tja, vergissen is menselijk.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Met Pasen hier gegeten: speciaal voorjaarsachtig Paasmenu van 3 gangen met amuse (hamsoep met aspergeschuim. Het voorgerecht bestond uit kaasravioli met groene en, jawel, witte asperges met een gepocheerd eitje. Vervolgens 3 soorten lentevlees (lamsrack, buiikspek en kalfssukade met chimmichurri-saus, tuinerwten, venkel en aardappel. Het dessert bestond uit een ananastaartje, saffraanadvocaat en vanille-lavendel ijs. Mooie gerechten, zeer vlotte bediening en schappelijk geprijsd. Tot binnenkort!
Edwin S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Voor Valentijn het opposites attract dinner gedaan. Na warm onthaal van patron Ubavka een prachige drie persoonstafel gekregen in het authentieke Fort van de stelling van Amsterdam. Het diner trapte af met een prachtige amuse en prosecco. Gevolgd door drie gangen met verrassende combinaties zoals Tonijntartaar met Mango en Chateaubriand met Rivierkreeft. Het dessert had als thema citroen sinaasappel en bleek een fantastisch arrangement afgemaakt met limoncello uit sicilie koud geserveerd. Een absolute culinaire top avond met dank aan Radboud en zijn brigade..
IBeest .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Een familiefeest gevierd met een zeer uitgebreid buffet. Elk onderdeel was heerlijk, het enthousiasme proef je in elk gerecht. Drankjes werden volop aangeboden, er was geen moment van langdurig lege glazen. Zeer vriendelijke bediening. Binnen was het aangenaam warm en de stoelen zaten heerlijk. Kortom een aanbeveling!
Lizet B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Vandaag mijn 65 e verjaardag gevierd , met een geweldige lunch , super vriendelijk personeel, ik heb hier van genoten echt geweldig!!!!!!!!!!
Karel M.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Wat een leuke locatie! Het oude fort Vijfhuizen, onderdeel van de Stelling van Amsterdam. Prima lunch genoten op het buitenterras. Plank met vleeswaar, twee soorten kaas, kleine salades, ei en heerlijk brood. Alles zeer smaakvol. Omdat de eigenaresse van oorsprong uit Macedonië komt, hadden we een klik en konden herinneringen uit de Macedonische keuken ophalen. We kregen zelfs eigen gemaakte tapinade te proeven. Allemaal helemaal prima daar. Goed eten tegen een schappelijke prijs en zeer klantvriendelijke bediening! Ik woon op fietsafstand, dus we gaan er vaker naar toe om ook de andere zaken op de kaart te proeven.
Carola G.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
we hebben een lunch gegeten bij t fort vijfhuizen. we hadden een classicburger een clubsandwich en een wonton geitenkaas met 3 personen. de classisburger was echt lekker de club iets minder en de wontons zeer verrassend lekker top kombi.de bediening was zeer vriendelijk onze complimenten we komen zeker een keer terug.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Een inmiddels vertrouwd lunch adres, met een wekelijks wisselend 3 gangen menu, met een amuse vooraf. Deze keer kleine bolletjes mozzarella met gedroogde en tot poeder gemalen tomaat. Vooraf een bijzonder soepje: i.p.v. uiensoep met een sneetje stokbrood met kaas kregen we kaassoep (met huisgemaakte mosterd) met een sneetje stokbrood met ui, gevolgd door hert (buitengewoon mals en smaakvol) met een bospaddenstoelenjus en een puree en als dessert warme flensjes gevuld met bosaardbeien en daarbij ijs van panna cotta met framboos.
Michiel K.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Heerlijke lunch in leuke setting.
We hadden de fort burger, en hoewel ik nooit van te rauw vlees hou was deze zeer op smaak. De combinatie van tomaat, kaas en saus was gebalanceerd.
De bijgeleverde patat was perfect krokant, alhoewel redelijk aan de dikke kant.
We komen zeker nog eens terug om de rest van de lunch gerechten te proberen.
Rob N.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2014
Even snelle lunch met buitenlandse gast.
Erg leuk decor/locatie - het 'Fort' gebeuren is prachtig om ook te laten zien aan gasten.
Bediening erg prettig en vriendelijk - prima uitleg over de kleine kaart en ook goed dat ze locale producten (En bier!) aan bieden.
Eten zelf prima - goed van smaak, keurige aankleding, genoeg voor een lunch en precies zoals de uitleg was. Niet overdreven, niet een waanzinnige culinaire uitschieter - gewoon goed. En ook gewaardeerd door mijn gast.
En prijs/kwaliteit is zeer goed - dus een simpele lunch zoals wij hadden is dan ook prima betaalbaar.
Voor herhaling vatbaar.
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Geweldig lunchrestaurant. De classis hamburger is een absolute aanrader. Wij deelden deze megaburger omdat deze als lunch echt te groot was. Marr wát lekker zeg. Een lekker pintje en een glas rosé erbij en smullen maar. Onze (Macedonische) gastvrouw was ook zeer attent. De sfeer? Moet je van houden. Kan me voorstellen dat er mensen die het apart vinden of naargeestig. Het blijft natuurlijk een fort.

We komen hier zeker nog eens!
_Miran_ .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Een absolute aanrader! Een bijzondere, sfeervolle locatie voor een kopje koffie, een broodje of een uitgebreide lunch. Maar ook voor een vergadering, (bedrijfs)feest of een bruiloft is dit een perfecte locatie! Het restaurant is een officiële trouwlocatie.
Goed bereikbaar met de auto, openbaar vervoer en op de fiets.
De gerechten worden met passie gemaakt, dat zie je en dat proef je!
Verrassende combinaties van ingrediënten, die als een klein kunstwerkje worden opgediend door uiterst vriendelijk personeel.
We hebben hier al diverse keren gegeten en genoten van de ambiance, zowel binnen als buiten.
Het stoere fort en de verfijnde smaak van de gerechten zijn wat mij betreft een perfecte combinatie!
Jjmvv .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
M'n 50e verjaardag bij 't Fort gevierd met ongeveer 60 gasten. Geweldige ambiance en enorm leuke bediening. De "gebruikelijke" hapjes zijn meer dan dat. Origineel, smaakvol en met vakmanschap klaargemaakt. Ik heb heel veel reacties van gasten gehad die echt zó positief zijn. Alleen maar complimenten, die ik bij deze graag doorgeef. De locatie is al een feest op zich.
't Fort biedt werkelijk topkwaliteit voor ontzettend goede prijs. Hier gaan we dus vaker heen...voor lunch e.d.
Joep V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Reeds een aantal keren geluncht hier. Omdat we in de buurt waren een stukje omgereden voor een volgende lunch. Het fort is mooi gelegen met buiten goede tafeltjes en stoelen. Ook binnen leuk aangekleed. Gelukkig verse bloemen i.p.v. plastic of zijden bloemen. De bediening is professioneel, persoonlijk en vriendelijk. De gebruikte ingrediënten zijn voornamelijk streekproducten. Weer heerlijk geluncht voor een redelijke prijs: goed gevulde salade en een prima broodje.
L. K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Voor een familiefeestje met 16 personen heeft Radboud een prima lunch verzorgd. Na een amuse was de op diverse manieren bereide zalm een kleine smaakexplosie. De andere keuze was slasoep (zeg dat eens 4 keer achter elkaar) die het ook qua presentatie erg goed deed. De risotto met kip en pancetta en de dorade vielen zeer in de smaak. Kevin was een attente gastheer. Ik was blij te ervaren dat de eigenaars de akoestiek hebben kunnen verbeteren. Prijs-kwaliteit echt uitstekend.
Ffzkids .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2014
Ivm ons trouwen hoorden wij dat het eten verzorgd zou worden door het cateringbedrijf gekoppeld aan dit etablissement. Aangezien wij nog onbekend waren met deze ondernemers zijn wij zo stout geweest contact te zoeken met de vraag of het goed was dat wij langs zouden komen voor een tasting zodat wij een beetje een beeld konden krijgen van wat wij konden verwachten op onze bruiloft. Dit was geen probleem dus volgende dag op weg naar 't Fort!
Allereerst de locatie is fantastisch, bedrijf bevind zich in een oude vesting. Het interieur is strak en zeker gezellig. De ontvangst was erg hartelijk, of dat we oude bekenden waren, de samples grandioos zeker de huisgerookte zalm, deze smelt op je tong! Na nog enkele andere items geproeft te hebben, waren we zo enthousiast dat wij besloten hebben om hier nog een heerlijke lunch te nuttigen. Ook dat was boven onze verwachting, polderplank heerlijk, de hamburger classic fantastisch, zag er perfect uit en smaakte ook zo.
Wij zullen hier zeker terugkeren want de rest van de lunchkaart zag er even uitnodigend uit, zal deze graag voor iedereen voorproeven. Voor de uitbaters, geweldige zaak hebben jullie, jullie zijn zeer gastvrij (viel mij trouwens op dat de tastings niet op de bon stonden!) en jullie enthousiasme/vakkundigheid zorgen ervoor dat de klant een eerlijk product krijgt voor een eveneens eerlijke prijs, top! Wij kijken er zeker naar uit om door jullie verder verrast te worden op onze bruiloft, dus tot ziens.
Bouwlex .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2013
Met een zakenrelatie geluncht bij deze bijzondere locatie. Na de gastvrije ontvangst werd het smaakvolle lunchmenu vlot geserveerd. De prijs van het menu (€19,75) is erg laag ten opzichte van de geboden kwaliteit. Je proeft dat er een echte kok aan het werk is.
De ambiance in en rondom het fort en de overige gerechtjes op de boeiende menukaart zorgen ervoor dat ik hier ook prive zal gaan genieten.
Dank voor de mooie recensie!
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
In dit lunchrestaurant wordt gewerkt met een kleine kaart met bijzondere gerechten en een zeer regelmatig wisselend 3 gangen lunchmenu voor nog geen €20. En dan krijg je daar ook nog een amuse bij.
Deze keer was dat een rouleau van lamsham met asperges en vijgensaus.
Het voorgerecht was een koude gado-gadosoep met stukjes aardappel en komkommer en gemengde sla, een buitengewoon verrassend gerecht en prima passend bij het warme weer.
Mijn hoofdgerecht nam ik van de kaart en dat was een salademelange met huisgemaakte madraskaas, saffraanrijst met komijn en erwtjes, rode ui, cashewnoten en kerstomaatjes en er werd een yoghurtdressing met koriander en munt bij geserveerd.
Het nagerecht bestond uit twee bolletjes ijs met stukjes chocola en een crème anglaise met een scheutje rum.
Vanwege de uitstekende prijs-kwaliteit verhouding, het vriendelijke personeel, de mooie ligging en de zeer regelmatig wisselende kaart, eten we hier gemiddeld twee keer per maand en iedere keer weer verrassende lekkernijen.
't Fort maakt deel uit van de stelling van Amsterdam en er wordt onder meer op bescheiden schaal eigen bier gebrouwen, dat in het restaurant verkrijgbaar is.
L. K.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2013
Eigenlijk wil je dit voor je zelf houden; het Fort is een verborgen parel zowel qua locatie, de smaakvolle entourage met tijdelijke kunst-expositie, als de hartelijke bediening. Leuke kaart, mooie verse ingredienten, zelfs de ketchup is zelf gemaakt.