't Fornuis

Utrechtsestraat 33 1017 VH Amsterdam Nederland Kaart
31-206269139

Over het restaurant 't Fornuis

Genieten bij 't Fornuis

Restaurant ’t Fornuis, de ideale locatie voor een complete avond uit! De warme en gezellige inrichting zorgen voor een bijzondere sfeer. Er is namelijk een combinatie gemaakt van interieur uit verschillende kloosters en kerken uit Scandinavië, Frankrijk en Ierland.
De keuken heeft een Franse basis met invloeden uit de hele wereld, zodat er een ruime keuze is aan vlees, vis en vegetarische gerechten.

Meer informatie over restaurant 't Fornuis

• : Parkeerplaats

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Airconditioning , Huisdieren welkom
Giorgio M.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Een van mijn favorieten restaurants in Amsterdam voor meer dan 15 jaaren. Deze keer waren we alleen in het restaurant omdat het laat was (22:00) en het weekend van Pinksteren, maar meestal niet het geval is.
L S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Wij aten de afgelopen jaren enkele malen bij 't Fornuis: de kwaliteit is prima, en samen met de prijs en de leuke ambiance (een soort van "bruin" restaurant) is het een aanrader. Vooral het keuzemenu voor €27,75 is extreem goedkoop voor wat je krijgt: een grote portie voorgerecht, een royaal hoofdgerecht, en wij namen alles de dame blanche als desert. Maar . . . . . per 1 juli 2017 gaat het restaurant over naar een nieuwe eigenaar, die in een hoger prijssegment wil gaan zitten. Dus we moeten afwachten of 't Fornuis een aanrader blijft.
Femke U.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Eten was lekker en de bediening erg vriendelijk.
Nadja S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
We zijn helaas na een eerste wijntje weer weggegaan omdat het in het restaurant enorm naar chloor rook. De gastvrouw zei dat ze de geur helemaal niet rook. Ook achterin bleek het zo doordringend dat we hierin niet wilden eten. We hebben de wijn laten staan, afgerekend en vertrokken. Geen idee dus of het eten lekker is of niet. De ambiance was er in ieder geval niet naar.
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Goed eten, ontzettend aardig personeel! Gezellig.
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Leuk restaurantje met erg goede en aardige bediening. Heerlijk gegeten voor een goede prijs
MSchuurman S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Met vijf personen gegeten. Zeer verrassend! Leuke ongedwongen sfeer en fantastische gerechten. Absolute aanrader.
Apollonia B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk relaxed restaurant, goed eten en prettige informele sfeer
Mayke S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heel vriendelijk personeel.
Gerechten heerlijk
Inrichting mooi en de toilet van de dames zeer schoon. Aanrader om hier een tafel te boeken.
Wel jammer dat er geen brood vooraf geserveerd werd.
Wjbrink B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Met vrienden wezen eten na een bezoek aan een wijnproeverij met diverse hapjes. Vandaar onze keuze voor alleen een hoofdgerecht. Buiten de kaart werd er zeeduivel met gamba's aangeboden. Geen spijt van gehad. Mooie cuisson en ruim geportioneerd. Begeleidende Chardonnay vervolmaakte e combinatie. Eén tafelgenoot nam eend met een mooi glas Tempranillo. Niets op aan te merken. Toch een dessert voor iedereen. Bij de kaasplank moest onze gastvrouw het antwoord schuldig blijven op de vraag welke kazen op de plank lagen. Ook bij de koffie ging het mis. Geen mogelijkheid tot cappuccino waarna de "gewone" koffie meer op teer leek. Werd later ook niet in rekening gebracht. Netjes. Gezien prijs en kwaliteit hebben wij toch een paar uurtjes genoten van de kunsten van Steve Wheeler.
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
afgelopen vrijdag hier wat gegeten met zijn 4en. simpelweg gewoon goed.We hadden de zalm en de bekende biefstuk en heb niemand horen klagen. de borden waren netjes verzorgd en bloedheet (had wat minder gemogen). De bediening was vriendelijk en zeer behulpzaam. prijs kwaliteit verhouding is goed.
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Hier met een Groupon-voucher met z'n tweeën gegeten. Dit is zeker voor herhaling vatbaar. Als voorgerecht namen we één keer de rundercarpaccio en één keer de hertenburger met reeworstjes. Mijn hertenburger was erg origineel en smaakte heerlijk. Misschien wat aan de droge kant, maar dat kon opgelost worden met de appel-balsamico dressing. Ook de carpaccio zag er lekker uit en smaakte goed, aldus mijn tafelgenoot. Als hoofdgerecht namen we de bekende biefstuk van de zaak en de eendenborstfilet met eendendijen. De eendendijen waren perfect. Heerlijk mals en een krokant gekonfijt korstje. Tussen de eendenborstfilet zat hier en daar een pezig iets, maar verder was ook hiervan de smaak in orde. Meestal vraagt mijn tafelgenoot of ik iets van zijn gerecht proeven wil, maar van de biefstuk heb ik iets gekregen. Dat is een goed teken, denk ik :-)! Zelfs de o.a. erbij geserveerde patat was prima: lekker goudkleurig en knapperig, maar niet te droog. Het nagerecht was de nougat parfait en de crème brulée. Wat moeten we daar nog aan toevoegen... De erbij geserveerde droge witte wijn was eveneens een aanvulling op het eten. De bediening was aangenaam. Heel attent, maar zeker niet opdringerig. Al met al een geslaagd diner wat ook zonder voucher zeker voor herhaling vatbaar is.
Maaike O.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Uiensoep was heerlijk, wel wat veel.
Rucolabedje was heerlijk onder de niet gare zalm. Personeel zorgde voor alsnog gare zalm en drankje van het huis voor het ongemak. Leuk eetcafé voor herhaling vatbaar.
Hetty D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Wij hebben er gisteren gegeten voordat we naar het theater gingen.
De bediening was erg vriendelijk, het eten was heerlijk en we kregen ook alle tijd om na te tafelen. Ik kom zeker terug
Renee V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Aardige bediening. Het eten is redelijk. Ik had de zalm en die dreef in het vet.
Jammer van de vis. Het ruccolastampotje wat er bij werd geserveerd paste op een dessertlepel....zo weinig.
leen S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Het is een restaurant voor prima eten. Goede prijs- kwaliteitsverhouding. De varkenshaas die ik at was iets te doorbakken, terwijl ik nog had aangegeven dat beslist niet te willen. De biefstuk van mijn partner was goed. De rode huiswijn is, voor 19,50 euro per fles, aan te raden. De entourage is niets op aan te merken, eetcafeachtig, pretentieloos. De bediening is uitstekend, zeer vriendelijk, correct, voorkomend, zonder te overdrijven.
Roelfien M.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Gezellig restaurant, met zeer aardige en vaardige bediening. Eten was prima: Ik had de salade met kip en parmaham, mijn partner de slakken in kruidenboter vooraf. Prima, geen pretenties. Hoofdgerechten: Malse biefstuk met peper saus en de vegetarische B'stilla, niet hele bijzonder maar wel lekker. Nagerechten: Dame Blanche en een verrassend lekkere nougat parfait met toffee saus. Prima gegeten in ontspannen omgeving en voor een redelijke prijs. Hier komen we zeker nog eens terug.
Claudia E.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Een prima restaurant, niet te duur, vriendelijke medewerkers. Nostalgisch interieur, ziet er mooi uit. Als voorgerecht had ik de Rundercarpaccio met knoflook- basilicumolie en parmezaansekaas, het vlees was van goede kwaliteit, het smaakte goed. Mijn tafelgenoot had het Geitenkaasje uit de oven, verpakt in bladerdeeg en geserveerd met honing en salade (vegetarisch). Deze was heerlijk. Als hoofdgerecht had ik Biefstuk van de haas met een Madeira saus en portobello’s, deze was prima.
paulbbtm8 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Willekeurige keuze, het 3-gangen menu op de kaart bij het raam stond ons aan. Attente bediening, heerlijk gegeten voor een heel redelijke prijs. Er hangt een prettige, ongedwongen sfeer in dit restaurant
Smulboei .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Onbekend in de stad zijn wij spontaan een willekeurig restaurant binnen gestapt. Een goed uitpakkend toeval. Fijne bediening, bijzonder knus interieur en een ons beide goed smakende B’stilla met kip. Nooit van gehoord, maar om te smullen dit gerecht.