't Fornuis

Utrechtsestraat 33 1017 VH Amsterdam Nederland Kaart
31-206269139

Over restaurant 't Fornuis

Genieten bij 't Fornuis

Restaurant ’t Fornuis, de ideale locatie voor een complete avond uit! De warme en gezellige inrichting zorgen voor een bijzondere sfeer. Er is namelijk een combinatie gemaakt van interieur uit verschillende kloosters en kerken uit Scandinavië, Frankrijk en Ierland.
De keuken heeft een Franse basis met invloeden uit de hele wereld, zodat er een ruime keuze is aan vlees, vis en vegetarische gerechten.

Meer informatie over restaurant 't Fornuis

• : Parkeerplaats

• Airconditioning , Huisdieren welkom
Wjbrink B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Met vrienden wezen eten na een bezoek aan een wijnproeverij met diverse hapjes. Vandaar onze keuze voor alleen een hoofdgerecht. Buiten de kaart werd er zeeduivel met gamba's aangeboden. Geen spijt van gehad. Mooie cuisson en ruim geportioneerd. Begeleidende Chardonnay vervolmaakte e combinatie. Eén tafelgenoot nam eend met een mooi glas Tempranillo. Niets op aan te merken. Toch een dessert voor iedereen. Bij de kaasplank moest onze gastvrouw het antwoord schuldig blijven op de vraag welke kazen op de plank lagen. Ook bij de koffie ging het mis. Geen mogelijkheid tot cappuccino waarna de "gewone" koffie meer op teer leek. Werd later ook niet in rekening gebracht. Netjes. Gezien prijs en kwaliteit hebben wij toch een paar uurtjes genoten van de kunsten van Steve Wheeler.
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
afgelopen vrijdag hier wat gegeten met zijn 4en. simpelweg gewoon goed.We hadden de zalm en de bekende biefstuk en heb niemand horen klagen. de borden waren netjes verzorgd en bloedheet (had wat minder gemogen). De bediening was vriendelijk en zeer behulpzaam. prijs kwaliteit verhouding is goed.
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Hier met een Groupon-voucher met z'n tweeën gegeten. Dit is zeker voor herhaling vatbaar. Als voorgerecht namen we één keer de rundercarpaccio en één keer de hertenburger met reeworstjes. Mijn hertenburger was erg origineel en smaakte heerlijk. Misschien wat aan de droge kant, maar dat kon opgelost worden met de appel-balsamico dressing. Ook de carpaccio zag er lekker uit en smaakte goed, aldus mijn tafelgenoot. Als hoofdgerecht namen we de bekende biefstuk van de zaak en de eendenborstfilet met eendendijen. De eendendijen waren perfect. Heerlijk mals en een krokant gekonfijt korstje. Tussen de eendenborstfilet zat hier en daar een pezig iets, maar verder was ook hiervan de smaak in orde. Meestal vraagt mijn tafelgenoot of ik iets van zijn gerecht proeven wil, maar van de biefstuk heb ik iets gekregen. Dat is een goed teken, denk ik :-)! Zelfs de o.a. erbij geserveerde patat was prima: lekker goudkleurig en knapperig, maar niet te droog. Het nagerecht was de nougat parfait en de crème brulée. Wat moeten we daar nog aan toevoegen... De erbij geserveerde droge witte wijn was eveneens een aanvulling op het eten. De bediening was aangenaam. Heel attent, maar zeker niet opdringerig. Al met al een geslaagd diner wat ook zonder voucher zeker voor herhaling vatbaar is.
Maaike O.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Uiensoep was heerlijk, wel wat veel.
Rucolabedje was heerlijk onder de niet gare zalm. Personeel zorgde voor alsnog gare zalm en drankje van het huis voor het ongemak. Leuk eetcafé voor herhaling vatbaar.
Hetty D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Wij hebben er gisteren gegeten voordat we naar het theater gingen.
De bediening was erg vriendelijk, het eten was heerlijk en we kregen ook alle tijd om na te tafelen. Ik kom zeker terug
Renee V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Aardige bediening. Het eten is redelijk. Ik had de zalm en die dreef in het vet.
Jammer van de vis. Het ruccolastampotje wat er bij werd geserveerd paste op een dessertlepel....zo weinig.
Leen S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Het is een restaurant voor prima eten. Goede prijs- kwaliteitsverhouding. De varkenshaas die ik at was iets te doorbakken, terwijl ik nog had aangegeven dat beslist niet te willen. De biefstuk van mijn partner was goed. De rode huiswijn is, voor 19,50 euro per fles, aan te raden. De entourage is niets op aan te merken, eetcafeachtig, pretentieloos. De bediening is uitstekend, zeer vriendelijk, correct, voorkomend, zonder te overdrijven.
Roelfien M.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Gezellig restaurant, met zeer aardige en vaardige bediening. Eten was prima: Ik had de salade met kip en parmaham, mijn partner de slakken in kruidenboter vooraf. Prima, geen pretenties. Hoofdgerechten: Malse biefstuk met peper saus en de vegetarische B'stilla, niet hele bijzonder maar wel lekker. Nagerechten: Dame Blanche en een verrassend lekkere nougat parfait met toffee saus. Prima gegeten in ontspannen omgeving en voor een redelijke prijs. Hier komen we zeker nog eens terug.
Claudia E.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Een prima restaurant, niet te duur, vriendelijke medewerkers. Nostalgisch interieur, ziet er mooi uit. Als voorgerecht had ik de Rundercarpaccio met knoflook- basilicumolie en parmezaansekaas, het vlees was van goede kwaliteit, het smaakte goed. Mijn tafelgenoot had het Geitenkaasje uit de oven, verpakt in bladerdeeg en geserveerd met honing en salade (vegetarisch). Deze was heerlijk. Als hoofdgerecht had ik Biefstuk van de haas met een Madeira saus en portobello’s, deze was prima.
Paulbbtm8 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Willekeurige keuze, het 3-gangen menu op de kaart bij het raam stond ons aan. Attente bediening, heerlijk gegeten voor een heel redelijke prijs. Er hangt een prettige, ongedwongen sfeer in dit restaurant
Smulboei .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Onbekend in de stad zijn wij spontaan een willekeurig restaurant binnen gestapt. Een goed uitpakkend toeval. Fijne bediening, bijzonder knus interieur en een ons beide goed smakende B’stilla met kip. Nooit van gehoord, maar om te smullen dit gerecht.
Margreet V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Al enkele jaren een bekend adres. Inmiddels is het interieur aan een opknapbeurt toe. Likje verf en goede schoonmaakbeurt zou geen overbodige luxe zijn. Verder laten zoals het is, want de inrichting heeft zijn charme en zal voor toeristen bijzonder zijn. Wij zaten aan het raam en zagen toch vaak genoeg mensen langs lopen, kijken, maar niet naar binnen gaan. Waarschijnlijk nodigt een eerste aanblik niet uit om naar binnen te gaan, misschien te wijten aan het donkere interieur. En dat is jammer, want het is een fijn & knus restaurant met vriendelijke bediening die erg hun best doen. Het eten is prima en het 3-gangen menu goed geprijsd. Niet voorbijlopen dus!
Swaassie .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2015
Prima bediening. Eten naar onze smaak iets te zout en weinig verrassend. De entourage sterk verouderd en tegelijk een wat onduidelijk thema. (Ziet er uit als een Hollands eethuis maar met muziek die je bij de Thai zou verwachten).
Vincent P.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Super restaurant, zeer lekkere, verzorgde en uitgebreide keuken. De bediening was top, vriendelijk, maakt tijd voor iedere tafel. Zeer gezellig voor koppels of in groot gezelschap. Prijs-kwaliteit beste in de streek. Niets negatief over het eten, snelle service!
100% een aanrader voor een gezellige avond!
Hans200810 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
zaterdag 19:00, 14-02-2015 hier gegeten.
Boven de ingang hebben ze een vliede waar max. 6 personen kunnen zitten.
Wij (2personen) hadden zicht op beneden in het restaurant. (anderen hebben zicht op de straat)
Wat jammer is, is dat de kozijnen er slecht onderhouden uit zien. Wil je voor knus kun je voor boven kiezen anders zou ik beneden blijven.
Mijn voorgerecht bestond uit uiensoep. De peper had in de soep de overhand waardoor de smaak van de uien nauwelijks te herkennen was. Daarnaast zat er voor 2/3 uien in en 1/3 bouillon. Zou voor mij meer 50/50 mogen zijn en de bouillon was nog al donker waaruit ik opmaak dat deze al een tijdje stond.
Hoofdgerecht was eendenborst met grandmarnier. Vond ik zeer goed smaken en was goed gegaard.
Nagerecht was amandelpudding met port en peren compote.
De bijgeleverde slagroom was net zo veel als de pudding. De verhouding hiervan mag van mij meer pudding (was erg lekker) en relatief minder slagroom. De peren compote bestond uit plakjes peer maar helaas was de peer wat korrelig.
Kortom het voorgerecht kan ik niet aanbevelen(5), het hoofdgerecht zeker wel(8) en het nagerecht zag er beter uit dan dat het smaakte(6,5).
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Hier op zondag 28 december met 4 personen gegeten. Een gezellig aandoend bruincafé achtige omgeving. Dat is iets wat mij wel aanspreekt. De tafeltjes zijn iets wat klein, vooral als je bedenkt dat je er dan met 6 man aan zou moeten zitten. Met 4 personen is het goed te doen.
De bediening is vriendelijk, oplettend en gevat voor een stukje Amsterdamse humor.
Het eten is goed. Eenvoudige gerechten zonder al te veel poespas. Jammer alleen dat 1 van de vier borden koud was en daardoor ook dat wat er op lag. Werd snel verholpen. De gerechten smaakten prima en zijn van voldoende kwaliteit. Je moet alleen geen al te hoge verwachtingen hebben, wat dat is het niet. Is een goede plaats om voor een theatervoorstelling goed te kunnen eten. De prijzen zijn aan de hoge kant, maar dat heb je nu eenmaal in de binnenstad.
Emile- Jan E.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Leuke zaak, lekker bruin interieur, wij zaten boven op de vide met leuk uitzicht op de Utrechtse straat. Beide het menu genomen, vooraf salade met hertenburger en worstjes, lekkere boerse salade met zuurkool en champignons en wat misplaatste appelstroop, burgertje was wat droog, als hoofd het lam's stoofpotje met chorizo. Lekker goed op smaak, alleen jammer dat als je een stuk chorizo neemt je de rest bijna niet te proeven is. Een wel erg sterke chorizo! Na een dame blanche, niks mis mee, drie bolletjes ijs met een bakje chocosaus. Bediening vriendelijk en snel.
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
Hele gezellige inrichting, met 'ouderwetse' bruine meubeltjes. Wij zaten op de vide, bij het raam, een prachtig plekje, vanwaar we mooi zicht hadden op de Utrechtsestraat. We werden gastvrij onthaald met een warm broodje & boter. Je kon gerechten à la carte nemen, of een driegangenmenu voor 26,50 euro. Daarbij had je ruime keuze uit verschillende gerechten. Wel opvallend veel vlees- en deeggerechten. Vooraf: kip met salade, en geitenkaas in bladerdeeg met salade. Beide waren wel goed, doch niet bijster origineel. Hoofd: mijn tafelgenote nam de vega Marokkaanse b'stilla: wortel, courgette, noten en kaneel, in filodeeg. Dat was prima. Ikzelf nam de zalm. Deze was uitstekend rosé gegaard, en de groente- en aardappelgarnituur was origineel gepresenteerd en smaakte ook goed. Alleen was het erg jammer dat alles dreef in een bad van gesmolten kruidenboter. Niet nodig: dit had een negatieve invloed op de smaak, en maakte het eten (te) zwaar. Toen ik dit desgevraagd meldde, vertelde het personeel dat dit wel hoort bij hun 'zalmklassieker', maar dat je dit wel zou kunnen laten vervangen door bijvoorbeeld een witte wijnsaus. Sympathiek, maar misschien dan ook handig om dit standaard aan te bieden op de menukaart. Overigens kwam de menukaart op de website slechts gedeeltelijk overeen met de werkelijke menukaart, een beetje slordig. Verder waren de porties royaal; de schaal met aardappelgratin hebben we zelfs onaangeroerd moeten laten. Nagerecht: dame blanche: drie bolletjes met apart schaaltje chocoladesaus, dat was goed; de huisgemaakte crème brûlée was ook prima. De bediening was in orde, al kwam de serveerster soms iets te snel om de borden op te halen. Al met al goede prijs-kwaliteitverhouding en prettige sfeer.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
vanavond heerlijk gegeten in t fornuis. vooraf hadden we spaanse gamba's en tortellini. hoofdgerecht mixed grill en de vis van de dag. was super bereid en top bediening. altijd een gezellige avond daar. esther en tiberio
Nissy P.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
We waren gewoon aan het lopen door de Utrechtsestraat en op zoek naar een gelegenheid om te eten. We kwamen bij ’t Fornuis langs. Eerste indruk van de kaart: prima eten voor een prima prijs.
Naar binnen maar omdat het vroeg was nog erg rustig. ’t Fornuis heeft een bruin redelijk oud interieur. De kaart is niet heel erg vernieuwend, maar het eten was prima.