't Filmhuys

Groenestraatmarkt 8 3811 CP Amersfoort Nederland Kaart

Over restaurant 't Filmhuys

In alle rust dineren

Op een van de mooiste plekjes van Amersfoort vind je Grand Café 't Filmhuys. De groenmarkt is een bijzondere plek en het café zelf is al net zo sfeervol. Met veel zorg en liefde worden hier de beste gerechten en wijnen uitgezocht en bereid. Voor de mensen die hun kinderen liever niet thuis laten, maar wel in alle rust willen genieten van de gastvrijheid, heeft ‘t Filmhuys op de tweede verdieping van hun pand een kamer ingericht waar kinderen vanaf vier jaar kunnen spelen.

Meer informatie over restaurant 't Filmhuys

Anja V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Berm0004 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Wat een gezellig eethuis en wat een heerlijke gerechten volle smaken en geweldige service! dit gaan we zeker onthouden!!
Ik heb gezien dat je er ook heerlijk kunt fonduen en gourmetten dat is een aanrader!
Anitavandijk12 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Leuke ontvangst heerlijk gegeten. Maar een minpunt was de slagroom. Uit een spuitbus
zo jammer dat veel restaurants dit hebben.
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Hier gegeten met de AH actie en het was heerlijk. Mochten uit de hele kaart kiezen. Topavond gehad en je ziet ons hier zeker een keertje terug.
trainz .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Prima gegeten in het Filmhuis. Bediening was snel en efficiënt. Eten was goed. Voorgerechtens smaakvol (dagsoep en kleine Oosterse salade). Hoofdgerechten prima (Zalm en spareribs). Alleen de Triffle was geen echte triffle maar eerder een ijsgerecht. Dame Blanche was daarentegen weer top. Kortom wij komen hier terug.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Met AHactie met collega's gegeten. Mocht gewoon a la carte, super! Heerlijk eten, gezellig en goede, vriendelijke bediening.
Jeremaine O.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Leuk restaurant, erg sfeervol, prima lokatie in hartje Amersfoort. Verrassende keuze aan verschillende soorten wijnen. Ruime keus aan lekkere gerechtjes. Vriendelijk personeel en prima bediening.
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Goed eten ; aandacht besteed aan de opmaak!
Zeer vriendelijk personeel, waar bij vertrek door werd open gehouden - helemaal prima!
De ruimte heeft weinig dempend materiaal, waardoor het erg rumoerig en onrustig is.
Bergje155 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gezellig restaurant met heerlijk eten en goede service! Zeker voor herhaling vatbaar en een aanrader voor anderen. Houden ook goed de drankjes in de gaten, heel slim op een leuke manier toch een fles wijn extra soldaat gemaakt.
Astrid321 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Ik heb hier lekker en erg gezellig gegeten. Hele vriendelijke en attente bediening. De dame blanche als toetje vond ik erg verrassend en erg lekker. Ik ga hier zeker nog eens een keer eten.
Fabiënne V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
De service was erg goed, je werd gelijk geholpen. Ook waren ze erg vriendelijk. Het eten was ook echt heel goed! We hoefden niet al te lang te wachten op de gerechten, wat erg fijn was. Verder is het restaurant erg sfeervol ingedeeld. Een echte aanrader dus!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wij zijn met z'n 8 geweest. We werden zeer hartelijk ontvangen en er was echt op ons gerekend. Een mooie tafel in een gezellig hip aangeklede omgeving in de buurt van de entreedeur . Een min puntje was dat iedere keer dat er iemand het pand verliet een koude windvlaag over ons heen kwam. Dat werd minder toen de wisseling middaggasten, avondgasten afgelopen was. En wij wat meer alcoholische, bloedverwarming op hadden :))

Het eten was lekker en verrassend. En ook de prijs was, helemaal met de AH actie echt goed .
Een min puntje vonden wij dat het voorgerecht "de proeverij" voor 5 personen gepresenteerd werd op twee plankjes met van veel items maar één of twee neergelegd waren. Zodat we zelf bv één héérlijk carpacciorolletje in drieën moesten delen! En dat was met álle items (op de tong na), zo. Dat vond ik niet leuk en erg onhandig.
En dat veel gepresenteerd wordt op gezellig uitziende maar onhygiënische houten plankjes is ook jammer.

De bediening was leuk, fris, verzorgt en warm.
Kortom we hebben heerlijk gezeten en gegeten. Neem deze tips mee en ga er lekker eten!
Annika K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Erg lekker eten. Vooral het voorgerecht was een beleving, dankzij de improvisatie van de kok.
Het hoofdgerecht mag iets warmer geserveerd worden.
Buizerdoog .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Een mooie plek waar je fijn kunt eten als de kok wat meer aandacht aan het eten geeft. Mijn tafelgenoot had kaasfondue met volgens de kaart groenten en fruit. Zij verwachtte wortels, broccoli etc maar er lagen een paar stukjes champignon en een cherrytomaatje maar ook Amsterdamse uitjes, augurkjes en patat en stukjes krentenbrood. Op haar aangeven dat dit niet was wat ze verwachtte was de reactie dat ze in de keuken wat vergeten was erbij te leggen maar dat we met de actie waren dus een deel niet hoefde te betalen. Voor iets dat gewoon op de kaart staat voor 19 euro een vreemde reactie. Jammer want het heeft wel alles in zich om een fijne plek te zijn. Ze kreeg wel een glaasje wijn gratis vanwege de klacht.
Kristi S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Ik heb hier gisteren heerlijk gegeten via de AH restaurant actie. We hadden vrije keuze op de kaart, het goedkoopste gerecht per gang werd van de rekening afgetrokken. Echt goed eten (zalmbonbon vooraf is een aanrader!), vriendelijke attente bediening en leuke sfeer in het restaurant, ook leuke loungemuziek (niet te hard, heel fijn!). Schone toiletten, kortom: een aanrader! We hadden in veel recensies gezien dat men lang op de gerechten moest wachten, maar dat was gisteren niet het geval.
Doke V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Heerlijk buiten gegeten via AH restaurantactie. In tegenstelling tot info op de website komden we kiezen uit de hele menukaart. Leuk wijnarrangement van 3 glazen , kregrn er echter 5 omdat de gastheer het naar de zin had.
Lekkere gerechten, ontspannrn sfeer, sfeervol plein
Teuk .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Eten goed en mooi gepresenteerd. Bedoening eeg vriendelijk en aktief. Tijd voor de eerste gang wat lang maar we waren wel met een grote groep. Leuke tent met goed eten. Kaasplankje goed en erg veel.
Mandy D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Vanavond heerlijk op het terras gegeten bij t Filmhuys.
Gezellige muziek, heerlijk eten en uiterst vriendelijk personeel.
Bedankt voor de gezellige avond.
M-LouiseC .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Wij zaten heerlijk in het zonnetje op het terras. De bediening was erg fijn en vriendelijk. Wij hebben lekker gegeten, echter is er niet echt keus voor de vegatarische onder ons.