't Drifke

Meer informatie over restaurant 't Drifke

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras
Hautbages .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Bij 't Drifke, zij in de keuken, hij in de bediening is de ervaring, in positieve zin, voelbaar. Buiten de hectiek van het centrum van Maastricht kun je hier nog ontspannen dineren. De gastheer werkt volop mee en laat zich door niemand gek maken. Hij wordt geassisteerd door jonge vriendelijke dames die, alhoewel ze niet uit het 'vak' komen, het goed doen. Het keuzemenu, gelukkig bijna zonder supplementen, ziet er zonder meer prima en origineel uit.
De kwaliteit is goed tot uitstekend en redelijk geprijsd. De bouillabaisse met de smaakvolle rouille en de paté van eend, waar o.a eendenlever in verwerkt is, konden ons goed bekoren.
Hun website geeft geen overzicht van de wijnen. Wij kozen voor de Rueda en de Chinon, beide waren ze naar wens.
Een mooi adres dus waar je met een gerust hard met vrienden kunt gaan dineren in een verzorgde ontspannen sfeer met smaakvolle gerechten. Laat het centrum van Maastricht maar even links liggen, het is nog geen 10 minuten lopen.
Evelyne68 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Eten was prima, maar bediening was wat stroef. We moesten zelf om een glas wijn vragen, toen we al een half uur de glazen leeg hadden. Een glimlach bij het bedienend personeel zou veel schelen. We kregen de rekening van een ander tafeltje (toen we nog niet om de rekening hadden gevraagd) , en op onze rekening stond teveel drank vermeld.... Jammer. Misschien was het door de drukte van de zaterdagavond dat een en ander niet helemaal vlekkeloos verliep.
Teamcl .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Hadden hier al eens eerder gegeten en hadden er een goede herinnering aan. Hebben nu een driegangenmenu genomen met 4 personen en verschillende keuzes gemaakt vis/ vlees. Vonden het alle vier zeer smakelijk en mooi opgediend. Bij de gerechten een glas van de aanbevolen wijn genomen ook prima. Prijs kwaliteit oké, leuke ambiance en vriendelijke bediening, ook de kok(kin)kwam even informeren of het gesmaakt had. Kortom we gaan zeker nog eens terugkomen
Tara B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Wauw! Wat lekker en wat een service. Bij binnenkomst kregen we een amuse van het huis. Vooraf een pompen trio en als hoofd eend. De eend was zo mals en vol smaak. Echt ongelooflijk lekker. Dit komt ook door wat je er allemaal bij krijgt (rozijnen, linzen, tomaat etc). Ook een heerlijk smaakvol fruitig dessert op in combinatie met een dessert wijn. Als eet-liefhebber een echte aanrader! De smaakcombinaties zijn perfect. Van mijn tafelgenoot schorseneren soep geproefd en deze was ook fantastisch. De service is echt goed, je bent echt een avondje uit. Je jas wordt opgehangen bij binnenkomst en ook weer aangedaan bij vertrek, je wordt naar je tafel begeleid en zelfs de kok komt vragen of het heeft gesmaakt. De gastheer heeft erg veel verstand van (bijpassende) wijnen (erg lekker en leuk). de bediening erg vriendelijk, geduldig en warm. Het decor is erg warm en klassiek. Erg schoon en knus ingericht. Leuke versiering, de tafels mooi gedekt en lekker zittende stoelen.
Ik heb een geweldige smaaksensatie gehad in dit restaurant! Voor 35 euro 3 geweldige gangen en daarnaast heerlijke bijpassende wijnen. Een dikke tien! Wanneer ik weer in Maastricht ben kom ik zeker terug.
Harry G.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Evenals voorgaande recenties, kan ook de mijne kort zijn.

Hier wordt met zeer veel liefde gekookt en de wijnen passen prima bij de gerechten.

Ik heb tot nu toen niet beter gegeten in Maastricht dan in dit iets buiten het centrum gelegen restaurant.
Ja, wel iets buiten het centrum, maar heel goed lopend vanuit het centrum te doen. Onder een paraplui terug naar het centrum heeft mij na deze culinaire ervaring in het geheel niet gestoord.

Alle gerechten worden voorzien van een wijnadvies dat per glas is te bestellen. Het was ook geen enkel probleem om een van die wijnen als aperitief geschonken te krijgen.

Voorgerechten: Gravad Laxs en een Ceasar Salad.
Hoofdgerechten: lamscoteletjes en kabeljauw
Desserts: Tiramisu en Sorbetijs

Nu het zo opschrijf lijkt het wel een beetje oubollig (?) maar het smaakte meer dan prima.
Ga de volgende keer niet meer zoeken in Maastricht, maar ga direct naar 't Drifke!
Josette S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2014
Het is een van de betere restaurants in maastricht. Het eten is heerlijk en een goede prijs, de eigenaar is een goede wijnkenner en geeft je ook graag advies welke wijn bij welk gerecht het beste is. Zijn vrouw is de kokkin en een uitstekende kok, vooral de vis is werkelijk heerlijk, een goed team. Een restaurant waar voornamelijk lokals komen,een echte aanrader
Ernst R.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013

Geheimtip Maastricht!!! Zo'n heerlijk eten tegen een uitstekende prijs kwaliteit verhouding en heeeerlijke wijnen. Altijd constante kwaliteit en al jaren mijn favoriete restaurant in Maastricht. Ik kom er al zeker 20 jaar met veel plezier en geniet met volle teugen van de goede kwaliteit van zowel voor- hoofd- en nagerechten