't Diekhuus

Bandijk 2 7396 NB Terwolde Nederland Kaart

Over het restaurant 't Diekhuus

Simpele gerechten met moderne twist

Bij 't Diekhuus kun je heerlijk genieten van de meest simpele gerechten met een moderne twist. Uit de biologische tuin tovert de witte keukenbrigade de lekkerste vis- en vleesgerechten als pareltjes op je bord. Je weet zeker, zodra je binnen bent, dat je een heerlijke avond zult hebben in de fijne lounge stoelen, waar je de hele avond niet af te krijgen bent. Dat willen ze ook niet. Je kunt de hele avond genieten!

Meer informatie over restaurant 't Diekhuus

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 01:00

Jouw recensie over het restaurant 't Diekhuus

Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Hier wordt veel met eigen groenten gewerkt. En die worden prima bereid. Echte verrassingen in de smaken blijven uit, maar de kwaliteit in zijn algemeenheid is goed in orde.
Sjoukje R.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Zoals altijd een feestelijke avond, fantastische gerechten met zeer goed passende wijnen.
Het is altijd verrassend wat ze met de gerechten doen. En alles is met veel zorg klaargemaakt.
Leenhek .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Wij hebben een heerlijke smaakvolle gezellige avond gehad bij 't Diekhuus. De gerechten waren heerlijk en werden mooi gepresenteerd.
watering .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Het was een prima avondje uit. Met verrassende gerechten. Niet altijd onze smaak maar goed te eten. We waren hier via de actie van AH. De sommelier was goed in het adviseren van een passende wijn. Over het geheel dus prima.
bbzonnebloem .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Wij vonden het voorgerecht matig smaken. Zag er wel leuk uit. Hoofdgerecht prima, nagerecht lekker.
Tafel met kijkje in de keuken vinden wij niet prettig.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
We zijn op basis van de AH actie (menu 2e persoon gratis) hier gaan eten. Bij binnenkomst hebben we dat nogmaals gezegd, maar er is toen geen uitleg gegeven over de spelregels. Dat steekt, omdat het restaurant geen menukaart heeft en op de nota slechts 2 gangen voor de 2e persoon niet in rekening brengt. De 3e gang wordt wel volledig in rekening gebracht. Verder zijn de prijzen hoog ten opzichte van de hoeveelheid eten, met weinig groeten e.d. (ondanks de eigen groentetuin). Bij een andere tafel wordt het tafel water aangeboden en bij ons staat het wel op de nota. De kwaliteit van het eten is vanwege het totaal plaatje teleurstellend. De gast wordt op deze wijze niet voldoende professioneel ontvangen.
info479 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Eten bij 't Diekhuus was een zeer smaakvolle belevenis. Tongstrelende en oogstrelende gerechten. Voor herhaling vatbaar!
Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Jammer dat je niet weet wat een extra gang kost en er geen prijslijst van de dranken is. Dat is dus wel even slikken als je de afrekening krijgt. Onze ervaring is dus heerlijk eten en mooi geserveerd, maar de prijs/kwaliteit verhouding is zoek.

Duidelijke prijzen van het aangebodene op de tafel.
arjen W.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Zeer goed gegeten in een fijne ongedwongen sfeer. Sterren waardig wat ons betreft. Het zeven gangen menu genomen en met een wijnarrangement gecombineerd.
Arjen N.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Ik vond de amuse en de gecaramelliseerde meloen zeer indrukwekkend. De ham die bij de meloen als voorgerecht hoort, was niet van het niveau van de meloen, qua presentatie en unieke smaak. Wel smaakvol trouwens. Hoofdgerecht met eendenborst erg lekker, maar weinig spectaculair qua groente voor wat betreft smaak, verrassing en presentatie. Na de amuse en meloen toch iets meer van verwacht denk ik.
De sappen zijn een aanrader. Deze passen beter bij het gerecht dan welke wijn of bier zou kunnen. De prijs van de drankjes vond ik wel aan de hoge kant, met name de simpele drankjes als een standaard bier en wijn.
A. T.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Prijs c.q.kwaliteitsverhouding t.o.v. de hoeveelheid was ver te zoeken, porties minimaal voor een forse prijs,
een fles water voor euro 9,- schandalig.
De bediening was goed, werden zeer goed voorgelicht over de diverse wijnen, veel kennis.
Bij de afrekening bleken een fles water en een koffie- en thee arrangement ten onrechte te zijn berekend, werd aangepast, excuses werden hiervoor aangeboden.
Voor ons is dit niet voor herhaling vatbaar.
Ilse P.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Alles naar wens geweest. Lekker gegeten van de heerlijke verse produkten uit eigen tuin.
Goede combinaties en de gerechten zijn verrassingen wat t zo leuk maakt.
Compliment voor de keuken.
Helena V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Het Diekhuus doet qua naam vermoeden dat het een regionaal gezellig eethuis is. Dat is het niet: het is een heel chic en sfeervol restaurant met zeer hoge kwaliteit eten. Mijn vriendin en ik hadden vegetarisch gekozen en daar was zeer veel aandacht aan besteed, met pure smaken uit hun eigen tuin onder andere, maar ook truffels en bospaddenstoelen. Minpunt: we kregen meteen water geserveerd en kort daarop (omdat we geen wijn dronken) allerlei sappen die ongevraagd werden geserveerd (4 in totaal per persoon).. ineens stond er dan weer een ander sapje voor je neus..dat moet wel in overleg vind ik..Ondanks de korting van ah bijna 90 euro betaald...hoge prijs, te hoog vind ik, wel heel lekker !
Margreet B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
We kwamen met mijn ouders eten op een doordeweekse dag, we bleken de enige gasten te zijn de avond.
Volledige aandacht van de ober waardoor we ons heel speciaal voelden.
Het eten was voor ons een feestje. Het zag er uit als een schilderij en het prikkelde onze smaakpapillen.
Heerlijk zitten genieten dus voor ons een geslaagde avond.
De prijs is vrij hoog voor de modale verdiener maar zeer de moeite waard als je het kunt betalen.
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Als je een fijnproever bent en dus je smaak hebt ontwikkeld, dan moet je hier gaan dineren. Ze hebben geen kaart, want alle energie wordt in prachtige gerechten gestopt. Veel produkten uit de regio of uit eigen tuin. Zelfs wijn uit de buurt die de strijd kan aangaan met de betere Franse wijnen. We kozen voor een 4 gangen menu, maar je kan hier tot 10 gangen gaan, waarbij de gerechten natuurlijk qua hoeveelheid worden afgestemd. Wij werden totaal verrast door de opmaak, de prachtige uitgebalanceerde smaken. De hoge kwaliteit van de produkten, de bediening. Ook het uitzicht op de IJssel 's avonds is geweldig. Bij elk gerecht een bijpassende wijn. En we namen halve glazen, want proeven en genieten, daar kwamen we voor. Originele gerechten, smaken en structuren. In veel sterrenrestaurants treffen we dit niet aan! We wonen in Amsterdam, maar gaan hier terugkomen. De rit is het meer dan waard. Hulde voor de chef en zijn brigade!
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
We werden al bij de buitendeur vriendelijk ontvangen. De locatie was verrassend met het zicht op de IJssel. De inrichting zag er keurig uit. Gelukkig weer een stoffen servet op je schoot. De bediening was zeer prettig en we hebben smakelijk gegeten.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Kwaliteit en prijs van het 3 gangenmenu is goed. Prijs van de extra's zoals een mousserend drankje vooraf en een kaasplankje staan niet in verhouding. 4 glaasjes wijn koste 34 euro en 4 kaasplankjes met 5 kleine stukjes kaas koste 56 euro. Er is geen menukaart met prijslijst dus de rekening was wel even schrikken. Het eten op zich was verder prima maar gezien deze prijzen zullen wij hier niet snel meer heen gaan.
Friedel W.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Erg prettig om met z'n tweeën te dineren - heerlijke rust en ruim restaurant - mooi uitzicht op het water.
Erg vriendelijke bediening - met oog voor de gasten - ook lekker losjes contact met een praatje en geintje - goed afgestemd op de gasten.
Heerlijk eten - lekkere intense smaken en mooie combinaties. Alles biologisch uit eigen 'tuin' en van streekproducten.
Vergeleken met soortgelijke menu's in andere restaurants wel wat aan de hoge kant.
R V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
's Middags pas gereserveerd, maar er was nog plek. Prima ontvangst en bediening, heerlijk gegeten! Veel producten uit eigen tuin.
Echt een aanrader!