Over het restaurant 't Diekhuus

Simpele gerechten met moderne twist

Bij 't Diekhuus kun je heerlijk genieten van de meest simpele gerechten met een moderne twist. Uit de biologische tuin tovert de witte keukenbrigade de lekkerste vis- en vleesgerechten als pareltjes op je bord. Je weet zeker, zodra je binnen bent, dat je een heerlijke avond zult hebben in de fijne lounge stoelen, waar je de hele avond niet af te krijgen bent. Dat willen ze ook niet. Je kunt de hele avond genieten!

Meer informatie over restaurant 't Diekhuus

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 01:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Rolf V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
De wijnkaart is goed, maar ronduit veel te duur
Rene K.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Goed eten en prettige bediening. Alleen sneu dat geen kraanwater wordt geschonken. Past eigenlijk niet bij dit restaurant.
Dorienke K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
heerlijk gegeten goede service prachtige locatie. wel jammer voor een biologisch restaurant dat je geen karaf kraanwater kan bestellen. kan verder geen min punt bedenken!
Margreet S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijk eten! Verfijnde keuken.. Uit eten gaan is hier een ware beleving. Van amuse tot aangeklede koffie. PS kleine porties
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Genoten van een mooi viergangendiner aan de mooiste tafel van het restaurant met een prachtig uitzicht op de skyline van Deventer. Ontvangst en bediening waren prettig, gezellig en in goed contact. De gerechten waren smaakvol en goed afgestemd. De bijpassende wijnen zijn origineel en smakelijk. Kortom: een mooie avond!
simon.leistra .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Weer heerlijk gegeten in 't Diekhuus.
Het is redelijk aan de prijs, maar wat je voor dat geld krijgt, maakt het meer dan goed.
Kortom: voortreffelijk!
Rike W.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
We hebben genoten! Zowel van het eten als het restaurant zelf. Alle gerechten zijn bijzonder en lekker! En leuk om eens verrast te worden, ipv zelf te kiezen van een (te) uitgebreide kaart. We hebben besloten er een jaarlijkse traditie van te maken.
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We hebben een heerlijke avond beleefd met ons gezin. Sfeervolle ambiance, heerlijk eten, zeer passend wijn- en saparrangement en een ontspannen, alerte bediening. Een avondvullende ervaring waar onze smaakpapillen uitgedaagd en gestreeld werden.
We kijken er met veel plezier op terug.
Mila G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijk driegangenmenu gehad, met goed bijpassend half wijnarrangement en saparrangement. Uitstekend restaurant om je culinair te laten verrassen, zowel qua keuze van de ingrediënten als hoe ze gepresenteerd en gecombineerd worden.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Ambiance erg goed, bediening prima, het eten teleurstellend. Te kleine porties, niet warm geserveerd en na het viergangendiner was er na afloop bij beide nog een hongerig gevoel. Voorgerecht tartaar met rucola en aardpeer was goed, tussengerecht rode poon met zuurkool en weer aardpeer, matig, lauw en erg weinig voor de achteraf geconstateerde prijs, hoofdgerecht eend eveneens erg weinig, niet warm dus teleurstellend, nagerecht oké, maismoes met verse mais en (jammer) half gesmolten kruidnagel-ijs. Overall kwaliteit niet in overeenstemming met de prijs ondanks het gratis 2e 3 gangenmenu van AH. Aperitief van het huis duur, de wijn erg vlak. Jammer, voor ons de eerste keer in het Diekhuus, niet voor herhaling vatbaar.
M D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Er wordt gewerkt met een verrassingsmenu. Menu opgesteld met niet echte bijzondere producten. Bijvoorbeeld: tussengerecht van Artisjok (zonder smaak) voor 10.50 Euro per persoon. Wij waren erg teleurgesteld. Wijnarrangement was OK. Constructieve feedback: prijs staat niet in verhouding met de kwalitatieve verrassing.
g.v.riemsdijk .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Bijzonder verrassend mar de porties waren niet voldoende vullend. Daarbij wel genoten van de spontaniteit van Rick en Ilse en een goede service.
ptiw .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wij vonden de amuse van koolraap een smakeloos blok.
Het voorgerecht, tussengerecht met poon en hoofdgerecht met eend waren erg lekker.
De kaasplank is prima, wel waren er "maar" 5 soorten kaas, waarvan 1 nog maar voldoende voor 2 porties. Het nagerecht van maispuree en kruidnagel-ijs is bijzonder. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat lekker vindt.
Verder is het erg duur, ondanks de AH actie moesten wij voor 4 personen 330 euro bijbetalen.
Wij hadden 4 gangen, 3.5 wijnarrangement, 2 klaproos aperitieven en 2 frisdrank en 3 flessen water.
Bij de koffie wordt ongevraagd zoetigheden geserveerd, die wel betaald moeten worden.
F. V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Diekhuus hanteert prijzen die niet aansluiten bij het niveau van het gebodene. Gerechten zijn goed maar niet bijzonder. Bediening is wat mij betreft iets te informeel. "Willen jullie.........". Voorts zou het bedienend personeel zich correcter kunnen kleden. Tenslotte een advies: maak de lampen boven de tafels vrij van dode vliegen, geeft meer licht.
ML D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Helaas een saaie amuse ( koolraap in saffraan courgettebouillon) maar geweldig hoofdgerecht. Verrassing drie kleine zoete hapjes bij de koffie due we ook nog zelf mochten betalen ( cappuccino daardoor 6 euro en de dubbele espresso 7,50 terwijl t niet eens gevraagd was of we dit erbij wilden) heerlijke kaas tussendoor die wel redelijk geprijsd was.
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Al jaren fascineert de ligging van het Diekhuus me en afgelopen zondag kwam het er dankzij AH eindelijk van dit restaurant te bezoeken. Helaas: zelden zo teleurgesteld naar buiten gekomen. Er klopt hier weinig: de porties zijn minimini en de stelling "De tuin bepaalt wat u eet" slaat nergens op. Groeien die paar garnalen en dat kleine stukje eendenborst in de tuin? "Wat voor wijn wilt u drinken" was de vraag "wat eten we", was het antwoord" dat ga ik u niet vertellen", aldus de ober die leek te geloven in zijn eigen gelijk. Zijn afgedragen vrijetijdsspijkerbroek en de met keurig linnen gedekte tafels waren trouwens onze eerste verwondering bij binnenkomst. Het leek wel of hij nog geen tijd gehad had om zich te verkleden.
Wat hij ook niet vertelde was wat de wijn kostte en wat er voor keus was. Wel probeerde hij te imponeren met kennis over Chileense wijn, jammer voor hem dat hij met een ervaringsdeskundige te maken had. Het sloeg nergens op.
De groenten uit de tuin "die het menu bepaalt" bestonden uit 2 julienne gesneden worteltjes (voorgerecht) en een bosui, 2 losse peultjes, 1 tomaat of zo en een gefrituurde ongeschilde schorseneer (Ja mevrouw dat heet huisvrouwen verdriet omdat het zo moeilijk te schillen is, daarom hebben wij het ook niet geschild . . .) die ook niet gewassen bleek, want het zand knarste tussen de tanden.
Het toetje -geef toe- was lekker, maar minimaal. Dat het klapstuk de koffie zou zijn bleek bij de afrekening. 6 euro voor een kopje koffie, waarschijnlijk omdat er ongevraagd wat zoetigheden bij geserveerd werden. En wij maar denken "nou dat is toch aardig".
De prijs/kwaliteitverhouding in dit restaurant is ver te zoeken. Ons zien ze nooit meer en ik vermoed dat we niet de enigen zijn.
Edith N.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Hier gegeten met de AH restaurant actie.
Mooie locatie met uitzicht op de IJssel en mooi gedekte tafels. Airco had eerder aan gemogen. Die ging pas aan toen er met servetten gewapperd werd.
We wilden ipv de aperitief met klaprozenlikeur liever een fles witte huiswijn. We kregen een chardonnay, zonder dat ons een keuze was aangeboden van land of druivensoorten. Ik vroeg nog om de wijnkaart, maar het leek of ze die liever niet wilden geven. (De huiswijn bleek achteraf €28,50 te kosten!) Ook werd de wijn gelijk ingeschonken, zonder dat we eerst konden proeven. Er werd ons verder SPA water verkocht, we durfden niet om kraanwater te vragen. Na zeker 45 minuten wilden we wel eens wat aandacht en iets bestellen. Uiteindelijk wenkten we zelf de gastvrouw maar. Ze legde uit dat voor de actie een 3 gangen menu van €41,50 mogelijk was, 2 voor de prijs van 1. We konden opteren voor meer gangen tegen de reguliere prijs en optioneel ook nog een kaasplateau. En natuurlijk een wijnarrangement. Ze vertrok weer. Toen ze terugkwam bestelden we het 3 gangen menu (we waren met zijn 4-en) en we hielden het bij de huiswijn ipv het wijnarrangement. Het leek of ze teleurgesteld was en ons een soort 'koopjes -lopers' vond.
Na weer lang wachten kregen we een amuse; een perzikrozenblaadje (?) met een toefje appelcompote. Ik vond het meer iets voor een toetje omdat het zoet was.
Daarna kwam het voorgerecht; kippenlevermousse met gegrilde Romeinse sla. We vonden dit lekker met nog wat brood. Dit vroegen we aan de dame en die zei iets in de trant van dat we toch al brood gehad hadden. We vertraagden ons eettempo, al wachtend op het brood. Het duurde te lang, dus vroegen we de gastheer er nog eens om. Toen kwam het wel snel.
Hoofdgerecht was een stukje eendenborst met wat groentjes en Alkmaarse gort.
Dessert; rabarber-aardbei-compote met meringue van bier (?) met daartussen wat zure room.
We zagen af van het kaasplateau omdat we nog een reis van 1 1/2 uur voor de boeg hadden en het steeds zo ontzettend land duurde voordat er geserveerd werd.
Al met al waren de 3 gangen erg weinig en hebben we het kaasplateau thuis nog gemaakt.
We hebben ons niet gewaardeerd gevoeld als gast. We kregen (te) weinig aandacht en het was zeker te druk voor 2 mensen in de bediening.
Voor een restaurant dat wil meedoen in het hogere segment zou je een professionelere houding verwachten, ook naar gasten die met een voucher komen.
De kleding van het personeel zou ook wat chiquer mogen. Wat ze aan hadden was meer vrijetijdskleding.
Geen aanrader, niet voor herhaling vatbaar. Een gemiste kans voor dit restaurant.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Een echt avondje uit.
Heerlijk eten, prachtig uitzicht.
Leuke uitleg.
Heerlijk suikervrij toetje
In een informele sfeer.
dena2 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Bijzonder(e) heerlijke gerechten, leuke bediening en fijn terras waar we nog in de zon van het prachtige uitzicht en een drankje hebben mogen genieten voor we aan tafel gingen. 't Diekhuus heeft onze verwachtingen overtroffen.
m.tijsmans .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Verrassend menu. Gezellige en kundige bediening. Zeer goed verzorgd, leuke en goede uitleg bij wijnen en eten. Alle tijd werd er voor je genomen. In een woord genieten!
Eigenlijk was alles lekker. Verrassend was het nagerecht met biet en bijvoet.