Over het restaurant 't Diekhuus

Simpele gerechten met moderne twist

Bij 't Diekhuus kun je heerlijk genieten van de meest simpele gerechten met een moderne twist. Uit de biologische tuin tovert de witte keukenbrigade de lekkerste vis- en vleesgerechten als pareltjes op je bord. Je weet zeker, zodra je binnen bent, dat je een heerlijke avond zult hebben in de fijne lounge stoelen, waar je de hele avond niet af te krijgen bent. Dat willen ze ook niet. Je kunt de hele avond genieten!

Meer informatie over restaurant 't Diekhuus

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 01:00

Jouw recensie over het restaurant 't Diekhuus

Irma M.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Hier uit weten geweest met sd actie . Hartelijk ontvangst en een hele leuke avondgehad ! De avond was een hele belevenis , keurig bediend en heerlijk gegeten ! O.a. Aan te bevelen voor dhr reimers , vanwege de correctheid en de entourage .dit is een heel gevulde avond , niet even eten en weer weg . Tegen het einde vernomen dat de meeste gerechten bereid worden met geen of weinig zout en glutenarm. Niks van gemerkt , uitstekende smaken . Ook wordt er rekening gehouden met allergieën en kun je hier veilig een avondje uit. Het is wel een avondje chique uit , voor ons. Een geweldige beleving .
Annethe E.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Vooral de bediening door een uiterst vriendelijke jongeman vonden wij TOP. De locatie aan de IJssel ook erg mooi. Wij hebben ook sympathie voor de biologische keuken en de eigen moestuin. Maar de gerechten vonden wij helaas heel erg tegenvallen. En de menuprijs én de kosten voor de dranken exorbitant hoog voor hetgeen wordt geserveerd.
FamilievandePol .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Laat gereserveerd via "spontaan uit eten vanavond Social Deal"
Bij aankomst bleek dit nog niet bekend wat voor enige verwarring zorgde. Jammer ook dat er werd gezegd dat we dus kwamen voor het Social Deal menu...terwijl wij van mening waren dat we kwamen voor een Diekhuus menu met een korting via Social Deal...........
Blijkt dat het 5 gangen diner zeer prettig qua smaak en uitstraling de 29 euro ruim waard is, maar zeker niet de 54.50 euro orgineel! Geserveerde brood prima, miste alleen de olie
2 x bob wijnarragement was goed. Geschonken bronwater niet berekend!! Koffie servies bestond uit 1 kopje koffie....jammer.
Uitgeleide bestond uit een zwaai vanachter het buffet, gemiste kans.
Lekker gegeten in een ietwat gedateerd entourage met prachtig uitzicht, mooi gedekte tafel, waar we net dat extra misten
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Tsja, gewapend met een uitsmijter bij de lunch en een glas wijn thuis zijn we hier gaan genieten van een 50% korting primera bon. Wij waren gewaarschuwd door de vele negatieve recensies voor het aanbod van overdreven dure welkomst-aperitieven (8,50 voor een glaasje bubbelwijn met bietensap), kaas (10) en kleine porties. Neem je dat, dan ben je al snel 50 euro pp kwijt ipv 21,75 van het menu....De ontvangst verliep niet vlekkeloos. Er waren nog verschillende tafels vrij (niet aan het water) maar wij konden daar zelfs niet in wisselen omdat de indeling al gemaakt was volgens de bedienende mevrouw. De tafel die wij wilden bleek de rest van de avond leeg te blijven.....
Er was geen wijnkaart, want de oude voorraad moest eerst op. Tsja, daar maak je geen omzet mee.
Prima gegeten, een soepje, een hoofdgerecht met een veel te klein stukje kip, en een prima dessert. Heel smakelijk allemaal. Maar inderdaad, het is dat we geen bijzondere trek hadden, maar ik schat het stukje kip op niet meer dan 50gram. Ongetwijfeld een actie om je vooral aan de kaas (omzet!) te krijgen. Op de terugweg hebben we nog even nagedacht hoeveel wij de maaltijd waard vonden, wij kwamen op rond 25 euro en vonden het dus de 21,75 van de primera actie waard. Wel dachten we, als het normale prijs peil 43,50 is, dan is dit restaurant ver overprized. Maar misschien dat het met de normale menukaart meevalt. Met een tafel aan het water zit je mooi, dat is ook wat waard, maar verder jammer dat ze er voor 21,75 toch geen feestje van maken zodat je nog eens terug komt. Liever een snel dubbeltje dan een langzaam kwartje hoor je de ondernemer denken.
H.D. T.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Uniek mooie locatie aan de IJssel. Mooi tafeltje met frontaal uitzicht. Heerlijk gegeten, aardige bediening door de eigenaar
AnneMarie B.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Bediendend personeel was/deed heel druk waardoor we enorm lang moesten wachten tot er iets op tafel kwam. Voorgerecht was ronduit knullig en smakeloos. Een paar garnalen op een hoopje sla gedeponeerd,. Hoofdgerecht kon ermee door en toetje smaakte wel maar fantasieloos geheel, Wij gaan zeker niet terug.
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Zeer goed eten op basis van ingrediënten “uit de buurt”. Super bediening. Mooi uitzicht op de IJssel en de skyline van Deventer. Aanrader!
Tine B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
fijne bediening en verrassende gerechten en nog lekker en verfijnd ook.
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Verrassende gerechten gegeten en heerlijk bijpassende wijnen gedronken, welke geserveerd werden door vriendelijk en kundig personeel
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Hier wordt veel met eigen groenten gewerkt. En die worden prima bereid. Echte verrassingen in de smaken blijven uit, maar de kwaliteit in zijn algemeenheid is goed in orde.
Sjoukje R.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Zoals altijd een feestelijke avond, fantastische gerechten met zeer goed passende wijnen.
Het is altijd verrassend wat ze met de gerechten doen. En alles is met veel zorg klaargemaakt.
Leenhek .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Wij hebben een heerlijke smaakvolle gezellige avond gehad bij 't Diekhuus. De gerechten waren heerlijk en werden mooi gepresenteerd.
watering .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Het was een prima avondje uit. Met verrassende gerechten. Niet altijd onze smaak maar goed te eten. We waren hier via de actie van AH. De sommelier was goed in het adviseren van een passende wijn. Over het geheel dus prima.
bbzonnebloem B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Wij vonden het voorgerecht matig smaken. Zag er wel leuk uit. Hoofdgerecht prima, nagerecht lekker.
Tafel met kijkje in de keuken vinden wij niet prettig.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
We zijn op basis van de AH actie (menu 2e persoon gratis) hier gaan eten. Bij binnenkomst hebben we dat nogmaals gezegd, maar er is toen geen uitleg gegeven over de spelregels. Dat steekt, omdat het restaurant geen menukaart heeft en op de nota slechts 2 gangen voor de 2e persoon niet in rekening brengt. De 3e gang wordt wel volledig in rekening gebracht. Verder zijn de prijzen hoog ten opzichte van de hoeveelheid eten, met weinig groeten e.d. (ondanks de eigen groentetuin). Bij een andere tafel wordt het tafel water aangeboden en bij ons staat het wel op de nota. De kwaliteit van het eten is vanwege het totaal plaatje teleurstellend. De gast wordt op deze wijze niet voldoende professioneel ontvangen.
info479 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Eten bij 't Diekhuus was een zeer smaakvolle belevenis. Tongstrelende en oogstrelende gerechten. Voor herhaling vatbaar!
Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Jammer dat je niet weet wat een extra gang kost en er geen prijslijst van de dranken is. Dat is dus wel even slikken als je de afrekening krijgt. Onze ervaring is dus heerlijk eten en mooi geserveerd, maar de prijs/kwaliteit verhouding is zoek.

Duidelijke prijzen van het aangebodene op de tafel.
arjen W.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Zeer goed gegeten in een fijne ongedwongen sfeer. Sterren waardig wat ons betreft. Het zeven gangen menu genomen en met een wijnarrangement gecombineerd.
Arjen N.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Ik vond de amuse en de gecaramelliseerde meloen zeer indrukwekkend. De ham die bij de meloen als voorgerecht hoort, was niet van het niveau van de meloen, qua presentatie en unieke smaak. Wel smaakvol trouwens. Hoofdgerecht met eendenborst erg lekker, maar weinig spectaculair qua groente voor wat betreft smaak, verrassing en presentatie. Na de amuse en meloen toch iets meer van verwacht denk ik.
De sappen zijn een aanrader. Deze passen beter bij het gerecht dan welke wijn of bier zou kunnen. De prijs van de drankjes vond ik wel aan de hoge kant, met name de simpele drankjes als een standaard bier en wijn.
A. T.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Prijs c.q.kwaliteitsverhouding t.o.v. de hoeveelheid was ver te zoeken, porties minimaal voor een forse prijs,
een fles water voor euro 9,- schandalig.
De bediening was goed, werden zeer goed voorgelicht over de diverse wijnen, veel kennis.
Bij de afrekening bleken een fles water en een koffie- en thee arrangement ten onrechte te zijn berekend, werd aangepast, excuses werden hiervoor aangeboden.
Voor ons is dit niet voor herhaling vatbaar.