Over restaurant 't Diekhuus

Simpele gerechten met moderne twist

Bij 't Diekhuus kun je heerlijk genieten van de meest simpele gerechten met een moderne twist. Uit de biologische tuin tovert de witte keukenbrigade de lekkerste vis- en vleesgerechten als pareltjes op je bord. Je weet zeker, zodra je binnen bent, dat je een heerlijke avond zult hebben in de fijne lounge stoelen, waar je de hele avond niet af te krijgen bent. Dat willen ze ook niet. Je kunt de hele avond genieten!

Meer informatie over restaurant 't Diekhuus

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 01:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Rike W.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
We hebben genoten! Zowel van het eten als het restaurant zelf. Alle gerechten zijn bijzonder en lekker! En leuk om eens verrast te worden, ipv zelf te kiezen van een (te) uitgebreide kaart. We hebben besloten er een jaarlijkse traditie van te maken.
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We hebben een heerlijke avond beleefd met ons gezin. Sfeervolle ambiance, heerlijk eten, zeer passend wijn- en saparrangement en een ontspannen, alerte bediening. Een avondvullende ervaring waar onze smaakpapillen uitgedaagd en gestreeld werden.
We kijken er met veel plezier op terug.
Mila G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijk driegangenmenu gehad, met goed bijpassend half wijnarrangement en saparrangement. Uitstekend restaurant om je culinair te laten verrassen, zowel qua keuze van de ingrediënten als hoe ze gepresenteerd en gecombineerd worden.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Ambiance erg goed, bediening prima, het eten teleurstellend. Te kleine porties, niet warm geserveerd en na het viergangendiner was er na afloop bij beide nog een hongerig gevoel. Voorgerecht tartaar met rucola en aardpeer was goed, tussengerecht rode poon met zuurkool en weer aardpeer, matig, lauw en erg weinig voor de achteraf geconstateerde prijs, hoofdgerecht eend eveneens erg weinig, niet warm dus teleurstellend, nagerecht oké, maismoes met verse mais en (jammer) half gesmolten kruidnagel-ijs. Overall kwaliteit niet in overeenstemming met de prijs ondanks het gratis 2e 3 gangenmenu van AH. Aperitief van het huis duur, de wijn erg vlak. Jammer, voor ons de eerste keer in het Diekhuus, niet voor herhaling vatbaar.
M D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Er wordt gewerkt met een verrassingsmenu. Menu opgesteld met niet echte bijzondere producten. Bijvoorbeeld: tussengerecht van Artisjok (zonder smaak) voor 10.50 Euro per persoon. Wij waren erg teleurgesteld. Wijnarrangement was OK. Constructieve feedback: prijs staat niet in verhouding met de kwalitatieve verrassing.
G.v.riemsdijk .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Bijzonder verrassend mar de porties waren niet voldoende vullend. Daarbij wel genoten van de spontaniteit van Rick en Ilse en een goede service.
Ptiw .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wij vonden de amuse van koolraap een smakeloos blok.
Het voorgerecht, tussengerecht met poon en hoofdgerecht met eend waren erg lekker.
De kaasplank is prima, wel waren er "maar" 5 soorten kaas, waarvan 1 nog maar voldoende voor 2 porties. Het nagerecht van maispuree en kruidnagel-ijs is bijzonder. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat lekker vindt.
Verder is het erg duur, ondanks de AH actie moesten wij voor 4 personen 330 euro bijbetalen.
Wij hadden 4 gangen, 3.5 wijnarrangement, 2 klaproos aperitieven en 2 frisdrank en 3 flessen water.
Bij de koffie wordt ongevraagd zoetigheden geserveerd, die wel betaald moeten worden.
F. V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Diekhuus hanteert prijzen die niet aansluiten bij het niveau van het gebodene. Gerechten zijn goed maar niet bijzonder. Bediening is wat mij betreft iets te informeel. "Willen jullie.........". Voorts zou het bedienend personeel zich correcter kunnen kleden. Tenslotte een advies: maak de lampen boven de tafels vrij van dode vliegen, geeft meer licht.
ML D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Helaas een saaie amuse ( koolraap in saffraan courgettebouillon) maar geweldig hoofdgerecht. Verrassing drie kleine zoete hapjes bij de koffie due we ook nog zelf mochten betalen ( cappuccino daardoor 6 euro en de dubbele espresso 7,50 terwijl t niet eens gevraagd was of we dit erbij wilden) heerlijke kaas tussendoor die wel redelijk geprijsd was.
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Al jaren fascineert de ligging van het Diekhuus me en afgelopen zondag kwam het er dankzij AH eindelijk van dit restaurant te bezoeken. Helaas: zelden zo teleurgesteld naar buiten gekomen. Er klopt hier weinig: de porties zijn minimini en de stelling "De tuin bepaalt wat u eet" slaat nergens op. Groeien die paar garnalen en dat kleine stukje eendenborst in de tuin? "Wat voor wijn wilt u drinken" was de vraag "wat eten we", was het antwoord" dat ga ik u niet vertellen", aldus de ober die leek te geloven in zijn eigen gelijk. Zijn afgedragen vrijetijdsspijkerbroek en de met keurig linnen gedekte tafels waren trouwens onze eerste verwondering bij binnenkomst. Het leek wel of hij nog geen tijd gehad had om zich te verkleden.
Wat hij ook niet vertelde was wat de wijn kostte en wat er voor keus was. Wel probeerde hij te imponeren met kennis over Chileense wijn, jammer voor hem dat hij met een ervaringsdeskundige te maken had. Het sloeg nergens op.
De groenten uit de tuin "die het menu bepaalt" bestonden uit 2 julienne gesneden worteltjes (voorgerecht) en een bosui, 2 losse peultjes, 1 tomaat of zo en een gefrituurde ongeschilde schorseneer (Ja mevrouw dat heet huisvrouwen verdriet omdat het zo moeilijk te schillen is, daarom hebben wij het ook niet geschild . . .) die ook niet gewassen bleek, want het zand knarste tussen de tanden.
Het toetje -geef toe- was lekker, maar minimaal. Dat het klapstuk de koffie zou zijn bleek bij de afrekening. 6 euro voor een kopje koffie, waarschijnlijk omdat er ongevraagd wat zoetigheden bij geserveerd werden. En wij maar denken "nou dat is toch aardig".
De prijs/kwaliteitverhouding in dit restaurant is ver te zoeken. Ons zien ze nooit meer en ik vermoed dat we niet de enigen zijn.
Edith N.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Hier gegeten met de AH restaurant actie.
Mooie locatie met uitzicht op de IJssel en mooi gedekte tafels. Airco had eerder aan gemogen. Die ging pas aan toen er met servetten gewapperd werd.
We wilden ipv de aperitief met klaprozenlikeur liever een fles witte huiswijn. We kregen een chardonnay, zonder dat ons een keuze was aangeboden van land of druivensoorten. Ik vroeg nog om de wijnkaart, maar het leek of ze die liever niet wilden geven. (De huiswijn bleek achteraf €28,50 te kosten!) Ook werd de wijn gelijk ingeschonken, zonder dat we eerst konden proeven. Er werd ons verder SPA water verkocht, we durfden niet om kraanwater te vragen. Na zeker 45 minuten wilden we wel eens wat aandacht en iets bestellen. Uiteindelijk wenkten we zelf de gastvrouw maar. Ze legde uit dat voor de actie een 3 gangen menu van €41,50 mogelijk was, 2 voor de prijs van 1. We konden opteren voor meer gangen tegen de reguliere prijs en optioneel ook nog een kaasplateau. En natuurlijk een wijnarrangement. Ze vertrok weer. Toen ze terugkwam bestelden we het 3 gangen menu (we waren met zijn 4-en) en we hielden het bij de huiswijn ipv het wijnarrangement. Het leek of ze teleurgesteld was en ons een soort 'koopjes -lopers' vond.
Na weer lang wachten kregen we een amuse; een perzikrozenblaadje (?) met een toefje appelcompote. Ik vond het meer iets voor een toetje omdat het zoet was.
Daarna kwam het voorgerecht; kippenlevermousse met gegrilde Romeinse sla. We vonden dit lekker met nog wat brood. Dit vroegen we aan de dame en die zei iets in de trant van dat we toch al brood gehad hadden. We vertraagden ons eettempo, al wachtend op het brood. Het duurde te lang, dus vroegen we de gastheer er nog eens om. Toen kwam het wel snel.
Hoofdgerecht was een stukje eendenborst met wat groentjes en Alkmaarse gort.
Dessert; rabarber-aardbei-compote met meringue van bier (?) met daartussen wat zure room.
We zagen af van het kaasplateau omdat we nog een reis van 1 1/2 uur voor de boeg hadden en het steeds zo ontzettend land duurde voordat er geserveerd werd.
Al met al waren de 3 gangen erg weinig en hebben we het kaasplateau thuis nog gemaakt.
We hebben ons niet gewaardeerd gevoeld als gast. We kregen (te) weinig aandacht en het was zeker te druk voor 2 mensen in de bediening.
Voor een restaurant dat wil meedoen in het hogere segment zou je een professionelere houding verwachten, ook naar gasten die met een voucher komen.
De kleding van het personeel zou ook wat chiquer mogen. Wat ze aan hadden was meer vrijetijdskleding.
Geen aanrader, niet voor herhaling vatbaar. Een gemiste kans voor dit restaurant.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Een echt avondje uit.
Heerlijk eten, prachtig uitzicht.
Leuke uitleg.
Heerlijk suikervrij toetje
In een informele sfeer.
Dena2 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Bijzonder(e) heerlijke gerechten, leuke bediening en fijn terras waar we nog in de zon van het prachtige uitzicht en een drankje hebben mogen genieten voor we aan tafel gingen. 't Diekhuus heeft onze verwachtingen overtroffen.
M.tijsmans .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Verrassend menu. Gezellige en kundige bediening. Zeer goed verzorgd, leuke en goede uitleg bij wijnen en eten. Alle tijd werd er voor je genomen. In een woord genieten!
Eigenlijk was alles lekker. Verrassend was het nagerecht met biet en bijvoet.
Edjbleeker .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wat kunnen ze daar koken, wat een bijzondere smaakcombinaties. Overgehaald om ipv AH 3 gangen diner het 8 gangen diner aan te gaan. Een belevenis. Echter jammer dat er zoveel tijd tussen de gerechten zat. Pas na middernacht uitgegeten.
Het uitzicht op de IJssel is mooi, maar wat gezellige lichtjes en bloemen had de sfeer ten goede gekomen. Bediening bijzonder vriendelijk en persoonlijk.
Steven P.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Op een zwoele zomeravond aten wij op het terras van 't Diekhuus. 3 bijzondere gangen, waarvan mij het voorgerecht lang zal bijblijven: kersen gevuld met mousse van gevogelte, ijsbergsla en reuzel van witte chocolade.
Mooie avond en wij komen zeker terug.
Floor J.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Heerlijk gegeten uit hun eigen tuin en van lokale leveranciers, prettige bediening, een aanrader! Enige rare vond ik (ik woon in Frankrijk) dat we koffie bestelden en automatisch allerlei lekkers erbij kregen, waar we ook voor moesten betalen: €5,50 per kopje. Maar dat schijnt in Nederland normaal te zijn.
Mvdkolk .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
We vonden het heel gezellig.
Jaren terug er geweest met een fietsvakantie,veel veranderd maar ten goede.
Een aanrader voor iedereen .
Bert-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijk verrassende gangen met mooie gerechten. Uitgesproken smaken waar we zeker van houden. De kaasplank had van mij iets sterker gemogen.
Het is lastig om duidelijke prijzen te vinden. Zowel op de site als in het restaurant is hier weinig over te vinden en ik wel toch vaak een idee hebben wat het gaat kosten. Uitzicht over de IJssel was super. Geluk deed men later de deur open want het was er bloedheet.
Al met al een hele dikke voldoende.

Jannaschuck .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het was voor mij en mijn vriendin een culinaire, verrassende ervaring.
Via de AH kaart geboekt. De smaakpapillen werden getriggerd. Je zag een gerechtje en dacht te weten hoe het zou smaken, je proefde het en je wist dat die gedachte je op het verkeerde been hadden gezet. Elk gerecht kreeg een enthousiaste uitleg.De tamme eendenborst met groenten die we nog nooit gegeten ( schorseneren en oerwortel)hadden was lekker. Het kaas "plankje" was ook heerlijk, wel extra bij betalen. De rekening viel wat tegen maar we hadden gegoogeld dus waren er enigzins op bedacht. De ligging en uitzicht van Diekhuus is prachtig.
Deze smakelijke ervaring hadden we niet willen missen. Een enkele x moet men zich zelf verrassen. Ga je met de AH kaart is het echt 3 gangenmenu al het extra moet men bijbetalen, hou dat in de gaten dan komt u niet voor verrassingen te staan bij de afrekening.