Meer informatie over restaurant 't Boothuis

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 11:00 - 21:00

Tijmenstrijkert .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Bedienend personeel erg onder de maat, geen goede service en waren erg onvriendelijk. Kreeg tot overmaat van ramp yakitori saus bij de sorbet caramel. Heeben hier meerdere keren gegeten en waren voornamelijk enthousiast over de proeverij. Helaas deze hebben ze niet meer.
Roel K.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Ik had goede ervaring met het Boothuis vanwege de lekkere burgers. Kom ik er vervolgens nog een keer op zondag 19:30 bestel ik een burger maar dat kon niet meer omdat de plaat al schoon was terwijl ze tot 21:00 geopend zijn. Voor de volgende keer niet meer. Sorry
Mberkhof .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Prima gegeten met een Groupon-bon voor onbeperkt sharing food. Je kunt per ronde (in het totaal 3) 2 heerlijke gerechtjes per persoon kiezen en daarna nog een keer opnieuw beginnen (wat we niet hebben gedaan want het was echt genoeg). Op een mooie plek en hoe heerlijk moet het zijn om daar te eten als het nog mooier weer is. Nadien zijn we nog even door Elburg gewandeld en hebben besloten nog een keer terug te komen. En dan ook weer naar het Boothuis.
Brin_S .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Laats bij 't Boothuis gegeten. Helaas was vooral het personeel erg onder de maat. Bij binnenkomst in het volledig lege restaurant kregen wij zonder overleg een tafeltje in de hoek toegewezen. Toen we informeerden of we wellicht dat meer bij het raam konden gaan zitten, werd daar uitsluitend met een enorme zucht op gereageerd. We zijn toen maar op eigen initiatief verhuisd omdat een inhoudelijke reactie uit bleef. De rest van de avond was het personeel erg traag en bijzonder onvriendelijk. Het duurde extreem lang voordat gerechten werden geserveerd en bestelde drankjes werden vergeten (maar stonden achteraf wel dubbel op de rekening). Het verpestte voor ons echt de avond. Het eten vond ik heel standaard en weinig speciaal. Voor mijn gevoel kan ik het zelf thuis ook zo zonder enige moeite op tafel zetten terwijl ik juist uit eten ga om eens iets anders te proeven. Al met al geen leuke avond en het eten was onder maat. Wij komen niet meer terug.
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Eind vorig jaar al eens met het etablissement kennis mogen maken voor een drankje tijdens een motorrit. Vandaag heerlijk gegeten, in alle (h)eerlijkheid moet ik zeggen met een Groupon deal (voor een 3-gangen diner). Via couverts online gereserveerd voor 18.00 maar na ons bezoek door het vissersdorp en het "stadje" waren we iets vroeger, geen enkel probleem. Naast ons was net één tafel bezet, maar al keuvelend aan tafel bleek het restaurant al snel vol te lopen (maritiem gezegd).
In een leuke ambiance met scheepslampen, patrijzen en behang voorzien van vissersschepen biedt het een gezellige sfeer. Maar het eten, kort gezegd uitstekend. De dames van de bediening letten goed op, hebben alles onder controle en geen moeite is hen teveel. Genoeg tijd tussen de gangen door. Als voorgerechten een heerlijke tomatensoep en vistrio (zalm, paling op toast met kruidenboter en forel), als hoofdgerecht een tournedos (medium gevraagd en gekregen) van het MRIJ-rund (Maas, Rijn en IJsselrunderen), een varkenshaas-spies Yakatori. Hadden het idee dat de wasabi-kroepoek ontbrak. Dessert als een Dame Blache en een drieluik van choco (taartje, mousse en ijs en kletskoppen) maken het geheel af.
Zelfs de chef kwam ons persoonlijk het voorgerecht brengen, hulde!

Een volgende keer twijfel ik geen moment en zullen we direct doorlopen naar 't Boothuis.
Stefan K.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Komen net terug van onbeperkt genieten in het Boothuis. Zijn hier gewoon binnengelopen omdat we ergens wat wilden eten. En wat waren we blij dat we hier naar binnen gelopen zijn. Heerlijk gegeten van ruime sortering kleine hapjes. Zeer aangenaam verrast, zeer vriendelijke dames in de bediening, leuk aangeklede zaak en heerlijke stoelen. Als we weer op t Veluwemeer zitten komen we hier zeker terug
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Mensen uit de buurt van Elburg raadden ons aan om naar 't Boothuis te gaan. Wijzelf zijn erg te spreken over een vergelijkbaar concept elders, maar dit zou nog beter moeten zijn... Dus vanuit Breda naar Elburg gereden... Nog nooit zo schandalig behandeld als bij 't Boothuis! Dit is echt het minst gastvrije en minst gastvriendelijke restaurant waar ik ooit heb gegeten. Ze zijn daar puur en alleen gefocust op omzet en totaal niet op klantbeleving. Men vertelt je eerst dat je "rollend de deur uit zult gaan" na het Shared Daning-arrangement, maar verstopt zich vervolgens in de keuken en weigert eten uit te serveren (er zat met gemak 3 kwartier tussen 2 gerechtjes).... Hoewel dit nergens werd vermeld, mag je de rundvlees- en garnalengerechtjes hooguit 1 keer bestellen, want anders "zou iedereen rundvlees EN garnalen uitproberen" werd tussen neus en lippen door verteld. Uiteindelijk wordt ons na 3 of 4 gerechtjes medegedeeld "dat de tijd om is" en er geen eten meer mag worden besteld!? En dan worden we bij wijze van toetje ook nog eens uitgefoeterd door de dame in de bediening omdat we ons ongenoegen uitten over het feit dat de tijdslimiet als een totale verrassing kwam en dat een dergelijke tijdslimiet niet helemaal fair is in combinatie met een absurd trage bediening. Het sluwe was ook nog eens dat men een minuut voordien nog wel even de tijd had genomen om drankjes op te nemen, waardoor iedereen volle glazen liet staan. Ikzelf heb een vol glas rode wijn en een halve mok groene thee achtergelaten. Eerst vermoedde ik nog een verborgen-camera-grap, maar uiteindelijk zijn we totaal verbouwereerd en zelfs misselijk van de hele situatie 't Boothuis verlaten. Nog nooit zoiets mafs meegemaakt... :/
Arjan D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Uitstekend restaurant. Helemaal met de groupon actie (3 gangen), prima betaalbaar.
Als voorgerecht nam ik het trio van zalm, zoals 1 van de vorige recensenten al schreef: heerlijk.

Als Hoofdgerecht koos ik voor ossenhaaspuntjes (smulplank), die perfect medium waren bereid met een mooie pepersaus. De bijpassende 'oerfriet' was ook niets op aan te merken, je kon merken dat deze op goede temperatuur was bereid waardoor het heerlijk krokant en niet zompig/vet was! Om het af te maken werd een salade er apart bij geserveerd.

Het dessert bestond uit chocoladetrio: Bolletje ijs met slagroom, kletskop, aardbei ; chocolademousse en brownie. Vers en lekker, niets op aan te merken.
Omdat alles goed beviel namen we ook een kopje koffie toe (koekje erbij!).

Enige aanmerking is om misschien iets meer tijd tussen hoofd en nagerecht te nemen.

De gerechten werden geserveerd door een uitstekende witte brigade, vriendelijke dames die duidelijk plezier hadden in hun werk. Niet te opdringerig, maar ook niet afwezig, precies zoals het moet.

Inrichting van het restaurant is sfeervol met ook nog eens een mooi uitzicht op de vesting Elburg.

In de zomer komen wij zeker terug, nogmaals complimenten aan de keuken en bediening!
_Rianne_ .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
'Onbeperkt genoten' bij het Boothuis! Leuk concept van onbeperkt genieten (steeds kleine gerechtjes), zodat het mogelijk was om veel verschillende gerechten te proeven. Het eten was super! Ook de bediening was goed. Het ziet er gezellig uit binnen maar het tocht wel een beetje.
Bloem06 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Wij aten hier op een zondagavond, als gezin. Bij binnenkomst werden we vriendelijk begroet. Er waren anders gasten, niet overdreven druk maar gewoon gezellig. We werden vlot geholpen, de bediening was aardig en behulpzaam. En wat natuurlijk belangrijk is: het eten was prima. Goed bereid, smaakvol en voldoende (voor mij een pré :-). Voor iedereen die Elburg bezoekt: je bent misschien geneigd om binnen de vesting te blijven, maar als je even doorloopt naar de haven, vind je hier een leuk restaurant waar je goed kunt eten
Kaatje42 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Gezellig restaurant uitgebreide kaart en een Top bediening geweldig wat een vriendelijke dames !!!!! Komen zeker weer ????
HannekeJC .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Wat een gezellig en goed restaurant! Voor ons de eerste keer met een Groupon Voucher maar we komen zeer zeker terug! Eten heel lekker en voldoende wat ook belangrijk is. En dan niet te vergeten de bediening......deze was TOP! Wat een aardige voorkomende dames,niets dan lof!
Fijnproeversclub .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Erg leuk restaurant met vriendelijke bediening. Leuke gerechten van goede kwaliteit. De voorgerechten en hoofdgerechten waren prima verzorgt en goed op smaak. De nagerechten vielen ons een beetje tegen, daar verwacht je meer van dan een coupe softijs, gezien de kwaliteit en niveau van de overige gerechten.
Bediening is uiterst beleefd en ook de keukenchef laat zich regelmatig zien en maakt een praatje met je. Wij hebben genoten van ons bezoek en zodra we weer in Elburg zijn, komen we zeker nog eens terug.
Complimenten voor het mooie restaurant, met stoere bar en leuke boot-accenten. Wij voelden ons meteen thuis en welkom.
Dit restaurant is zeker een aanrader!

Veerle16 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Leuk restaurant waar je aardig kunt eten. Kids een kindermenu en wij hadden brood met zalm en grote vissende. Alles prima van smaak. Leuke inrichting en leuke ligging in de haven, waar je ook gratis kunt parkeren.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Het kostte door een wielerwedstrijd veel moeite om bij dit restaurant te komen, maar dat was alleszins de moeite waard, alleen al door de leuke ligging aan de haven. Ontvangst en bediening waren vriendelijk en vlot. De voorgerechten carpaccio en gegratineerde mosselen waren prima bereid. De hoofdgerechten zalm, livar varken en rode mul waren voortreffelijk van aanblik en smaak. Nieuw was een zogeheten smulplank, die één van ons uittestte en als smaakvol beoordeelde. De zuid-afrikaanse cabernet-sauvignon werd door ons vieren zeer gewaardeerd. En daarbij was de prijs-kwaliteit verhouding uitstekend. Dit is een restaurant van behoorlijke klasse, echt een aanrader.
Twentse_Eters .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2014
Leuke plek om te eten. Voldoende parkeergelegenheid op loopafstand en prima variatie in de kaart. De kwaliteit van de hoofdgerechten was in orde. Kinderstoel aanwezig, dus dat is fijn.
Bij de bediening ging vanalles mis, jammer. Bestellingen niet goed doorgekomen, bestellingen bij de verkeerde tafel geserveerd, verkeerde drankjes op de rekening, etc. Wel heel netjes was dat hier heel expliciet excuses voor werden aangeboden. Ondanks alle 'foutjes' was de bediening wel heel vriendelijk.
Dolcedita .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Een dag tevoren gereserveerd en aangegeven dat ik een Houtsmuller-dieet heb. Ik kon uit diverse gerechten kiezen, die heeft de kok vervolgens aangepast.
We hebben in tijden (buiten de deur) niet zo lekker gegeten.
Zeer goede kwaliteit groenten, vlees en vis en een uitstekende huiswijn.
Zeer vriendelijke bediening.
Zeker als je van gezond eten houdt, is dit wat ons betreft een absolute aanrader!
Klave037 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Fraai restaurant, zeer vriendelijke bediening, lay out van de kaart verdient verbetering, eten was prima, zeker gezien de prijs en ruim voldoende qua hoeveelheid.
Parkeren naast de deur.
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Na een telefonische reservering werden we allervriendelijkst ontvangen. Ons verzoek om een passende tafel, i.v.m. rolstoelpatient, werd goed voldaan. Na een blik op de menukaart volgde de maaltijd spoedig. Misschien ook omdat er weinig gasten waren en de zaak daardoor een kale indruk achter liet. Het wildgerecht ( ragout)was lekker, maar het portie was wel erg klein. Het grand dessert was een goede afsluiting van een gezellige avond.