't Bluk Laren

7,1
6,8
Astrid D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Geluncht met 7 personen. Mooie lokatie. Bediening was top! Zeer vriendelijk en attent. Eten was goed voor wat je mag verwachten bij een Theehuis. Simpele lunchkaart. Denk dat het zomers prima vertoeven is buiten op het grote terras. Voor de wat koudere dagen is de entourage niet echt geweldig. Het was koud binnen en de inrichting is er sober. Nogmaals het personeel uiterst correct en vriendelijk.
Onno B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
't Bluk is een aan de hei gelegen uitspanning in Laren, met een bescheiden maar fijne lunchkaart. Wij hadden diverse broodjes besteld, en deze waren lekker. Wat minder was, was het feit dat 4 broodjes anderhalf uur duurden om te bereiden, waar aanvankelijk een half uur genoemd was als wachttijd. Dat het uitloopt kan gebeuren, maar dan je er dan zelf naar moet vragen klopt natuurlijk niet. We kregen wel allemaal een gratis drankje ter compensatie, dat was fijn. Al met al een matige belevenis, en wij zullen niet heel snel teruggaan voor iets anders dan een kop koffie tijdens een fietstochtje.
Quintin W.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Op een mooie zomerse dag tijdens een wandeltocht gestopt voor wat drankjes en taart. Locatie is uiteraard schitterend. Taart was oke, maar niet bijzonder. Maar wat vooral tegenviel, was de service. Wij hebben ruim een half uur gewacht aan een niet afgeruimde tafel en toen was er nog steeds niemand langsgekomen om een bestelling op te nemen. De bediening wenken heeft geen enkele zin. Men bedient hier 1 tafel en loopt daarna weer linea recta naar binnen om dan een flinke tijd uit het zicht te verdwijnen. Het personeel had geen overzicht en bediende mensen die later kwamen soms eerder, en sommige anderen moesten juist weer nog langer wachten. Een paar bestellingen tegelijk opnemen en even om je heen kijken zou al heel wat verbeteren. Uiteindelijk zijn we zelf maar opgestaan en hebben we met succes een serveerder weten te onderscheppen voordat hij de keuken in kon verdwijnen.

Het jonge personeel was verder wel vriendelijk en zegde het bestelde snel te komen brengen. Maar snel is blijkbaar een rekbaar begrip. Toen we uiteindelijk wilden afrekenen, was er weer in geen velden of wegen personeel te zien. Uiteindelijk maar zelf naar binnen gelopen om te betalen.
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Vanmiddag na een lange wandeltocht neergestreken bij 't Bluk. Gezellig ingericht. De jonge meisjes van de bediening waren helaas meer in elkaar geïnteresseerd dan in hun klanten. Er werd heel wat afgekletst achter de bar. We bestelden groene thee en ceylonthee. Ceylonthee kwam niet bekend voor maar bleek later gewoon op de kaart te staan. Daarom maar English Breakfast thee gekozen. We kregen een soort pepermuntthee in plaats van groene thee. We vroegen ook om de kaart en de serveerster zou die brengen. Dat bleek ze helemaal vergeten. Tijdje gewacht en vervolgens maar aan de bar naar de kaart gevraagd en meegenomen naar ons tafeltje. De serveersters waren niet geïnteresseerd in onze bestelling dus maar weer naar de bar en appeltaart en een tosti besteld. De appeltaart was goed van smaak en gelukkig ook goed op temperatuur, niet zo ijskoud. De tosti was ruim belegd met kaas maar was erg droog. De locatie is natuurlijk geweldig dus we komen graag een keer terug hopend op een betere bediening en dus oog voor de klant.
Merel B.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Met het hele gezin geluncht. Het was bijna vol, maar toch werden we snel geholpen. Het flesje warme melk werd zelfs direct gemaakt. De uitsmijters waren top, alleen de pannekoek oogde en smaakte alsof deze niet vers was, maar opgebakken. De tafeltjes zijn niet zo groot, maar dat hoort ook wel bij de ambiance. Een lekker speeltuintje buiten, en natuurlijk aan de voet van de Zuiderheide is de ligging geweldig. Hier komen we zeker weer terug.
Bart-René T.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Na ruim 20 jaar bezocht ik vanmiddag 't Bluk en wat is de plek veranderd. Waar je vroeger alleen een warme choco/koffie/thee met een appelgebak kon bestellen, had je nu een volwaardigde lunchkaart om uit te kiezen. Nam uiteindelijk de clubsandwich zalm. Hij zag er goed uit en smaakte redelijk. Het uitzicht over de in bloei staande hei met een kudde schapen die voorbij komen is fantastisch.
Ting01 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Parel aan de heide!
Vooral bekend bij fietsers in 't Gooi. Minder als geweldige locatie voor een besloten feest of bruiloft na 1800 u.
Zeer onlangs met ruim 60 gasten onze partij gevierd. Aan al onze wensen was gehoor gegeven.
Een gehuurde tent met houten vloer vast gemaakt aan het bestaande gebouw; lang gedekte tafels met wit damast, rose pioenrozen- en vrouwenmantelboeketjes, witte waxinelichtjes op iedere tafel. Dit alles zorgde voor een Fellini-achtige sfeer!
Het Italiaanse buffet, bestaande uit antipasti en een hoofdgerecht, was in een woord voortreffelijk! Mooie verse gerechten, kleurrijk uitgestald in grote schalen. Denk aan meloen met ham, mozzarella, tomaat, Italiaanse worstjes. Eigenlijk teveel om op te noemen.
Ook lagen er kaartjes naast de schalen, zodat je kon zien wat het was. Speciaal voor eters met restricties (bijv. vegetarisch, glutenvrij e.d.)
Het hoofdgerecht, o.a. lasagna, pasta's, goed warm en perfect gegaard. Ruim voldoende voor iedereen. De wijnen, rood een Montepulciano en wit een Spaanse Airen, pasten uitstekend bij al deze heerlijke gerechten. (vantevoren uitgezocht)
Het personeel was zeer vriendelijk en professioneel. De gastvrouw Mirjam en gastheer Rogier uitmuntend in hun rol. Niets dan lof over deze locatie. Het prachtige uitzicht over de heide met een sublieme zonsondergang maakte dit tot een bijna sprookjesachtige ervaring.
Ook gewoon voor een biertje, een zeer betaalbare lunch (keuze uit veel salades e.d. ) een heerlijk plekje om neer te strijken. Er zijn ong. 35 parkeerplaatsen voor auto's, maar de fiets raak je er altijd kwijt.