't Blaauwhooft

Meer informatie over restaurant 't Blaauwhooft

Maandag t/m Zondag vanaf 15:00

Lisette K.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Eten was prima, voorgerecht sashimi van tonijn was lekker (lees: vers). Hoofdgerechten waren wisselend. Ik had de risotto, zat niet heel veel smaak aan en was te gaar, ravioli en entrecote van tafelgenoten waren wel weer heel lekker. Toetjes waren iets minder, cheesecake was erg zwaar en de 'sticky tofee pudding' was helaas niet sticky maar eerder een beetje droog...Bediening was heek vriendelijk en vlot.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Met wat collega's na het squashen gezellig aan de lange tafel gezeten. Lekker aan het Texels bier en daarna eten. De hertenstoof was uitstekend. Ik vond de bijgeleverde aardappelpuree en de spruitjes wel lekker, maar wat aan de flauwe kant. Mijn disgenoten, die saté, Angusburger en het vispotje hadden besteld, waren allen zeer tevreden en voldaan. Vooral de cheesecake werd geroemd. Tel daarbij het prima personeel en de gezellige sfeer bij op en je hebt een recept om nog eens terug te gaan. En dat gaan we doen!
CuliStep H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Vorige maand gegeten bij t Blaauwhooft dus alweer even geleden maar ik wil toch nog even laten weten wat een fijne plek dit is. Een superrelaxt eetcafé met leuke mensen (medewerkers en bezoekers) en een goed gelukte smakelijke kaasfondue. Het bijbehorende brood vond ik minder. Daarna nog een death-by-chocolat-achtige reuzetaartpunt gedeeld, die ook echt to die for was. Als je een keer niks hips wilt, geen concept of beleving, maar gewoon prima wilt eten in een sfeervolle, tikje rockende tent, dan zit je hier helemaal goed.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Wat is Amsterdam druk. Leuk en druk.
En soms denk je.... pffff... weg hier.
Dus dan loop je onder de boogjes van de drukte weg en belandt in Blaauwhooft.
Zo heerlijk relaxed. Niet rustig of zen.. bepaald niet, want drukbezocht eetcafe - maar gewoon relaxte gasten en bediening.
Niemand kende ons, maar we werden gezellig in gesprekken betrokken en we werden met rust gelaten met het eten.
We zijn niet van kaasfondue, maar eigenlijk alles wat we hier bestellen is lekker.
Maar..... houd ruimte voor een toet!
Want die cheesecake... ohhhh de cheesecake.
We'll be back again!
Rogier E.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Op een zondag wederom genoten van een heerlijke kaasfondue (incl verse crudités). Constant hoog niveau, waarbij dit keer de chocoladetaart ook heerlijk smaakte. De service was zoals gewoonlijk vriendelijk, attent en flexibel...
BvanDongen .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
T Blaauwhooft laat zien hoe je een cafe combineert met een restaurant. Je zit in een prachtige hoge ruimte. Vaak is het eten in dit soort zaken matig, maar hier hebben ze eerlijk en goed eten. Ik had runderstaartstuk, heerlijk mals rood vlees met gratin en goede saus. Het personeel is no nonsens en professioneel. Het bier en de wijn is erg goed. Ik genoot van het Texels Winterbier.
Coen V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Super gezellig eetcafé met een vlotte aardige bediening en een goede sfeer.

De kaasfondue is zeker erg lekker, voor mij persoonlijk niet de beste ooit maar wel een absolute aanrader. Je krijgt er ook genoeg brood en groenten bij. Ook de wijnen zijn van een goede kwaliteit en niet al te duur.

Maar nogmaals waar dit eetcafé echt in uitblinkt is de gastvrijheid van het personeel en de goede atmosfeer. Een tent waarin je even naar binnen stapt voor een fijne avond en uren later weer weggaat met een grote glimlach.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
Ik was natuurlijk erg benieuwd naar de fameuze prijswinnende kaasfondue van 't Blauwhooft. Dus op zondagavond in de eerste echte herfstbui (fondueweer) van dit jaar naar dit gezellige kaarsverlichte restaurant op Bickerseiland. Makkelijk een plaatsje voor vier, vriendelijke bediening. Wij deelden de fondue met zijn drieën, voor mij moet dat met brood, liefst wit, maar voor mijn disgenoten met groenten en die zijn er in overvloed. Leeg bordje? Verse groenten... Het brood was knapperig en prima. En over de fondue kun je kort zijn. Prima de luxe. Waar het vaak fout gaat is de draderigheid, zo niet hier. Een mooie tot het eind toe (!) smeuïge fondue. Een goeie pan en goeie warmte dus. De smaak is behoorlijk stevig, ik vermoed dat er ook een blauwe kaas inzit, en de Kirsch leek me ook rijkelijk aanwezig. Dat maakt dat je met het water in de mond begint, maar dat het na een hap of vijf een beetje werken begint te worden, tenminste voor mij. Een van mijn disgenoten heeft de pan echter op het laatst op haard bord gekiept, en met alles was voorhanden was de resten opgegeten. Dat lijkt me genoeg zeggen. Oh ja, de wijn mag wel in een echt glas in plaats van in zo'n Duralex jaren 70 ding.
Allard S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Prima eetcafe met een heerlijk zonnig terras, perfect om te borrelen in de laatste zonnige uurtjes. Op het rustige plein ben je echt even weg uit de drukte van het centrum. Goede biertjes en naar verluidt een van de betere kaasfondues van de stad. Zo oordeelde ook mijn tafelgenoot, die heel blij werd van de groentes die naast het brood erbij werden geserveerd. Frietjes bij de saté waren zo zo, maar de saté zelf erg lekker.
De bediening is attent en relaxed, zoals de hele sfeer van het eetcafé ouderwetse gezelligheid ademt.
Dies .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Gisteren heerlijk kaasfondue gegeten met groenten en lekker brood.
Texels biertje erbij mmm
Alles was op, daarna nog een chocoladetoetje.
De bediening was zoals het hoort, gezellig en relaxed en toch oplettend.
Leuk stukje Amsterdam. Van 2 toeristen uit Hengelo..
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
't Blaauwhooft ligt fijn 'verscholen' in een uithoekje van Amsterdam. geen japanner of een dagjestoerist uit Hengelo te bekennen. Op zich zijn de gerechten gewoon okay, niet heel bijzonder of exquis. Het interieur is er een van dertien, misschien wel 14 in een dozijn: donker, veel hout, papieren kleedjes en de bekende rommel aan de wand. En zo hoor het. 't Blaauwhooft doet niet aan hippe fratsen, 't Blaauwhooft is een sfeervol buurt/eetcafé met en leuk (verwarmd) terras, altijd een ongedwongen sfeer en relaxte maar toch attente bediening. Opa leest z'n krant met een cognacje erbij. Karin en Henk drinken er hun dagelijks borrel en iedereen schikt in onder de luifel wanneer het begint te regenen. Wat een leuke tent! We hebben genoten van het onverstoorbare en eigenzinnige 't Blaauwhooft. En de zelfgemaakte kwarktaart zorgt voor een bonuspunt. Groeten uit 010
Anne777 .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2013
Na een tafeltje gereserveerd, vol verwachting uitgeken naar de kaasfondue, heerlijk was die, met genoeg lekkere stukjes brood en andere 'knakkende stukjes wortel etc', afwisseling genoeg bij de kaasfondue, gewoon genoeg om daarna voldaan lekker uit te buiken'! Leeg was het pannetje en inderdaag af gekomen op de lekkerste kaasfondue van Amsterdam daar sluit ik me direkt bij aan, prettige mensen, ouderwets decor wat bij mij 'knus' over deed komen, een kleinigheidje was dat we wat lang wachtten maar dat kan een momentopname zijn.
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2013
Helaas moesten we boven zitten. Beneden zit je leuker. Het personeel is heel attent en houden alles goed in de gaten. We hadden garnalenkroketten en gamba's vooraf. Prima maar niet bijzonder. Daarna ribeye en saté. De saus bij de saté was heel donker en zurig en de patat helaas niet helemaal gaar. Kortom, redelijk eten voor een redelijke prijs met heel fijn personeel.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2013
Naar aanleiding van artikel hier kaasfondue gegeten. Dit eetcafe zou de beste kaasfondue van Amsterdam serveren. Ik moet zeggen, de kaasfondue was erg lekker, toch heb ik zelf thuis wel eens lekkerdere kaasfondue gegeten. Heb zelf liever wit wat droger wit stokbrood bij de kaasfondue dan wat hier erbij werd geserveerd (wit + bruin vers stokbrood). Als voorgerecht escargots gemomen en deze waren lekker. Ambiance is gezellig en personeel is erg aardig.
Shosha M.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2013
Naar aanleiding van aanraden PS van de Week van het Parool afgelopen weekend kaasfondue gegeten in cafe 't Blaauwhooft als absolute kaasfondue fan. In gezelschap van iemand die nog nooit kaasfondue had gegeten, is het een geslaagde vuurdoop geweest!
Waarom deze tienen, omdat het cafe qua eten, service en decor precies is wat je mag verwachten van een dergelijke horecagelegenheid (algemene kwaliteit is echt boven gemiddeld in vergelijking met de eetcafe's in Nederland).
De kaasfondue was erg lekker, meer dan voldoende brood en groenten, prettige service, cafe en thuisgevoel door o.a. het decor. Als voorgerecht escargots gegeten, ook smakelijk en ook de juiste hoeveelheid knoflook.

Buiten kan je onder de terrasverwarming lekker roken en koffie drinken.

Bedankt voor de fijne avond! Ik kom zeker snel terug.