'T Bergsche Backhuys

Chris D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
G V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Met z'n 4en gegeten zonder te reserveren. Het eten was heel lekker maar erg veel, Je kon kiezen tussen normale of kleine portie maar de dame die de bestelling opnam ,vroeg daar niet naar en wij dachten er toen niet aan. We kregen dus "normaal" hetgeen voor de Bergsche satéspies erg veel was. Toen ik zei dat ik vond dat we gevraagd hadden moeten worden of we normaal of klein wilden werd gezegd dat dat altijd werd gevraagd. Nou ,nu dus even niet. Een andere mevrouw erbij gehaald en die zei dat zij het wel altijd vroeg m.a.w. het is dus niet de standaard en ook meldde ze dat het onze eigen schuld was omdat het duidelijk op de kaart stond en wij zelf vergaten het bij de bestelling door te geven
Mats1709 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Na wat mindere ervaringen in het verleden toch maar weer eens langsgekomen en met 2'n gelunched. Hadden de Classic burger en een omelet. Waren grote heerlijke porties. Was erg genieten. Jammer dat er na het brengen van de gerechten niet meer naar ons omgekeken werd om te vragen hoe het is of voor een drankje (glas was al tijdje leeg).
AnBocca .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Gisteren uitstapje gedaan naar Geertruidenberg. Omdat we trek hadden zijn we gestopt bij ’t Bergsch Backhuys voor een snelle lunch.
Het was goed weer en we zijn dus op het buiten terras gaan zitten. Alle lege tafels waren niet afgeruimd. We gingen toch aan een van deze tafels zitten wachten op de bediening. We moesten twee keer met onze arm zwaaien voordat een van de dames ons zag. Ze kwam vragen wat we wilden drinken, nam de bestelling op, ze zou tevens de lunch kaart brengen en vertrok zonder de vuile kopjes en glazen mee te nemen.
Een tweede serveerster kwam de drank en de lunch kaart brengen en vertrok, zonder de vuile kopjes en glazen mee te nemen.
Hetzelfde zagen wij gebeuren aan een tafeltje naast ons, deze mensen hebben vervolgens zelf de vuile vaat op een andere tafeltje gezet.
Na weer 2 keer met onze arm gezwaaid te hebben kwam een dame de bestelling voor de lunch opnemen. Overigens, de prijzen op de lunch kaart logen er niet om, een broodje was gemiddeld
€ 7,50 en een (kleine) salade € 12,50! De lunch was redelijk maar niet bijzonder.
Pas toen we naar de rekening vroegen, werden onze borden en tevens de kopjes en glazen van de vorige klanten van onze tafel weggehaald. Wat een slechte service! Jammer want de dames waren best vriendelijk en de locatie was ook top.
Proostjes .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Vandaag geluncht bij het bergs bakhuis. Het duurde enorm lang voordat er überhaupt drinken opgenomen werd. Vervolgens ook weer lang moeten wachten op de menukaart. Eenmaal besteld hebben we bijna 40 minuten op ons eten moeten wachten, ik wordt daar normaal gesproken al niet blij van maar met een peuter is het helemaal een ramp! Er is niet eenmaal excuses of een uitleg gekomen van het personeel. Tussendoor nog een keer drinken besteld en dit werd nog net niet op de tafel gesmeten. Het eten was prima, 2 van ons hadden een omelet, mijn man had de kroketten en ik had zelf een broodje warm vlees wat overigens niet erg warm was. Voor onze dochter boterham met hagelslag besteld maar ze kreeg 2 sneeën stokbrood.... Erg jammer toen we ook de rekening vroegen dit ook weer erg lang duurde maar toen er geld op tafel lag ze er als de kippen bij waren. Voor ons geen bergs bakhuis meer, voortaan maar een ander restaurant/brasserie zoeken waar ze wel weten wat service is.
Excelsior .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Tsja.. Eigenlijk zou ik kunnen volstaan met 3 woorden; gewoon niet goed. Of nog korter (1 woord): slecht. Maar ik vind dat zowel een oordeel in de categorie 'goed' als het oordeel 'slecht' , zoals in dit geval, een toelichting verdient. Mijn laatste bezoek aan het BB dateerde alweer van zeker 10 jaar geleden. Toen ook niet super herinner ik me, maar vooruit, na 10 jaar maar weer eens proberen toch. In het kort; 2 volwassenen namen beide een salade. Conclusie; fantasieloos, krap geportioneerd hoopje sla met wat aankleding (geitenkaas in filodeeg volgens de kaart maar dan zonder filodeeg in realiteit) en een vettige dressing. Voor maar liefst 15,50.. Niet te doen, kan niet anders zeggen. Prijs-kwaliteit echt volledig zoek hier. In bijv Breda eet je op verschillende plaatsen heerlijke en ruim geportioneerde salades voor euro's minder. Decor rommelig, service erg matig. Aardige meisjes hoor, maar slordig en niet attent genoeg. Tafel vies (doekje erover moet je niet om hoeven te vragen), service duurt lang, dingen worden vergeten (wijntje, bakje frites), etc. Drukte als excuus telt niet voor mij, is vast niet de eerste dag, week of jaar dat het druk is. Richt je operatie hierop in zou ik zeggen. En ohja.. dames en heren restaurant ondernemers... Is het nou zó lastig om een beetje redelijke sauvignon en chardonnay op de kaart te krijgen? Ja blijkbaar wel dus.. Deze waren ieder geval bedenkelijk. En lauw.. Jammer hoor.
Ik wil het BB in de toekomst best een derde kans geven, maar dat dat nog/weer 10 jaar gaat duren is zo goed als zeker.
N-vandijk .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Zojuist gelucht bij `T Bergsche Backhuys. Een leuke locatie, zo op de markt. Het is een ruime zaak, met een net decor. Ondanks de drukte was de bediening zeer vriendelijk. De hamburger was zeer groot. Niets kwam te kort. Ook de saté van mijn lunchgenoot smaakte heerlijk. Door de slechte verbinding werkte het pinapparaat niet, de serveerster bleef vriendelijk en kalm, en dat terwijl het aardig druk was. Het is zeker een aanrader.
Gert119 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Bij binnenkomst werd de vraag gesteld of wij gereserveerd hadden maar nee dat hadden wij niet. Ze hadden nog wat schone (werd er bij verteld) tafels vrij dus geen probleem. Helaas plakte de tafel, gelukkig zag dit de medewerkester en werd de tafel afgenomen met een vochtige doek helaas niet na met een droge doek..

Het eten en de drankjes werden snel opgenomen en ook snel aan tafel geserveerd. Het eten smaakte goed, de drankjes waren lekker. Daarna... bleven de verdere acties uit. Het eten werd afgeruimd maar er werd geen drankjes of een dessert aangeboden. Na 30 minuten gewacht te hebben en diverse malen contact proberen te zoeken met de medewerkers zijn we maar opgestapt. We kregen diverse malen excuses aangeboden, heel goed.

Het is gewoon jammer als je ziet dat er 4 medewerkers de dag aan het evalueren zijn dat er geen ruimte is voor hun gasten. Ik kom tenslotte mijn geld uitgeven voor de bediening en het lekkere eten.
Snij53 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
We komen vaker bij het Bergsch Bakhuys vanwege de leuke ambiance (sfeervolle lichtjes ). Het eten is steeds goed . Dit keer sate Bergs Backhuys de kleine portie : voldoend grote portie ,lekker klaargemaakt met veel saus , naar believen extra friet en salade. Ik had de beenham met bot : een heerlijke grote beenham, lekker sappig met heerlijke kruiden . Toe lekkere cappucino.
Personeel is vriendelijk en attent .
We vinden het niet goedkoop, maar je krijgt zeker waar voor je geld. Het is er ook altijd vol dus reserveren is aangewezen
Wij komen zeker weer terug.
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Aangezien er in Geertruidenberg niet heel veel keuze is kwamen we uit bij 't Bergsch Backhuys voor een lunch. Het zag er best aardig uit, maar het viel eigenlijk wel gelijk op dat men een grote menukaart had. Dat gaat meestal ten koste van de kwaliteit, is mijn ervaring.
We namen twee koffie en bestelden een bruin broodje van Henk (grote stukken kip, met paprika en gebakken uien) en een pannenkoek spek/appel.
Op zich smaakte alles niet beroerd, maar het bruine broodje verzoop helemaal in het vocht van alle groenten en de kip. Het was ook niet echt supergoed op smaak gebracht. Met de pannenkoek was eigenlijk niks mis, alleen vonden we 'm erg duur: €11 is natuurlijk niet misselijk. Sowieso vond ik dat we erg veel kwijt waren, vandaar dat ik dus maar twee bolletjes geef als waardering.
Het meisje in de bediening was aardig, maar eigenlijk redelijk onervaren. Ze deed haar best, zal ik maar zeggen.
We betaalden maar liefst € 35 voor twee koffie, een spa rood en deze twee gerechtjes. En dat was het eigenlijk echt niet waard.
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
lekker op 't terras een Erdinger (was de laatste van het vat, niet koud, en daarom van het huis. zo hoort het. daarna lekker spareribs, ruime portie met frites en salade. gewoon goed eten in een goede ambiance. bediening vriendelijk en attent.
een leuke zaak / eetcafe om zo maar eens na de mart neer te vleien en een lekker hapje te eten. geen opsmuk maar gewoon lekker en eenvoudig. Doen !
De_Waakpoes .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Omdat het vervangen van onze nieuwe keuken uitliep, dachten we, we verwennen ons bij de (bijna) buren, koken kunnen we niet niet zelf. Het terras zit regelmatig vol , dus met goede moed aangeschoven aan een tafeltje.
Vriendelijk bediend door een juffrouw, welke ons al snel vergat, de drankjes kwamen laat en toen bij ons de menu bestelling opgenomen werd, waren de gasten die na ons aan tafel gingen al klaar met eten. De tweede dame die rondliep had er niet veel zin in, maar goed we hebben allemaal wel eens zo'n dag. Als voorgerecht een Carpaccio zonder groenvoer en een champignon op toast, als hoofdgerecht een ribeye voor de kenners en spareribs van het huis. Het vlees van de carpaccio was van 13 in een dozijn, niet vies maar ook niet wouw. Truffelmayo kwam volgens mij uit een kant en klare bus. Kan beter. Champignon toast was niet zoals hij bedoeld moest zijn, champignons aangebrand en te weinig voor bijna 10 euro, versierd met allerlei creatieve groentjes en fruit welke er niet bij pasten. Ondertussen maar wachten op je volgende drankje. De fijnproevers biefstuk wordt gebracht, en hij is zeker fijn, maar klein. Zeer mooi gepresenteerd (met onnodige versieringen) maar totaal om zeep geholpen door een ondeskundige kok. Het leek wel een schoenzool, maar dan wel van een peuter want het stuk verschroeide vlees was niet groter dan een aardappel. De Spare Ribs waren lekker, maar erg duur voor wat er geleverd was. Frietjes oke. Na de maaltijd kwam de enigzinds booskijkende mevrouw met een glaasje water aanlopen, terwijl een mineraal water was gevraagd, gelukkig toch nog iets te drinken om het vlees weg te spoelen. De hond had wel een leuk diner, die kreeg koekjes en water van de "boze"mevrouw. We gaan het binnenkort nog eens proberen, want de basis is wel goed, alleen wij denken dat de kok een vrije dag had :-)
Johan R.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Voor de 1e keer hier gaan eten, nadat we eerder goede verhalen hadden gehoord.

De ligging is fraai aan het marktplein in Geertruidenberg. Binnen is het een heel lang restaurant, met helemaal achterin de keuken. De bediening moet dus flinke afstanden afleggen. De inrichting is van het type bruin café, komt wel gezellig over. Veel tafeltjes, er kunnen wel 100 couverts geserveerd worden.

Op een gewone woensdagavond zat het behoorlijk vol. Dit zou je niet verwachten als je de recensies op IENS leest.

Ons doel is een simpele snelle hap, alleen een hoofdgerecht. We hebben niet gereserveerd, maar er zijn nog tafels beschikbaar. Helaas moeten we daarna heel erg lang wachten, voordat er iemand met de kaart naar ons komt en het drankje opneemt.

Er is ook een aparte bier- en borrelkaart.

De dinerkaart biedt vele gerechten aan in zowel normale portie als kleine portie. Dat is wel handig voor de niet grote eter. De saté, de spareribs en de biefstuk ontbreken natuurlijk niet op deze kaart. Het is eetcafé niveau met redelijke prijzen en na nuttiging van onze gerechten blijkt ook redelijke kwaliteit. Dus de prijs/kwaliteitsverhouding is in orde. Het is geen culinaire eetgelegenheid.

Wij kozen de dagvangst (heek op de huid gebakken) en sliptong (redelijke smaak, maar het kan beter).
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Op het zonnige terras bestellen we twee drankjes en een portie bitterballen. Het uitzicht is prima in de historische kern van Geertruidenberg en het is gezellig zitten. Gratis parkeren op enkele minuten loopafstand.
De serveerster komt al vlot met een portie bitterballen op de proppen en verontschuldigt zich dat deze te hard zijn gegaan, Zonder dat we hebben kunnen klagen over de wat 'leeg' aandoende bitterballen wordt ons een nieuwe portie van de zaak aangeboden. Keurig en zo hoort het ook! Dat men ons tweede drankje ook niet op de rekening vermeldt is dan wel weer wat veel van het goede, dus daar 'reclameren' we over. Gelet op de matige waarderingen van de andere proevers besluiten we elders te gaan dineren, maar deze eerste kennismaking was zeker niet verkeerd!
Fientjuh .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Met kinderen daar gegeten, nou wat een enorme tegenvaller, van de eerste tafel waaraan we zaten, konden we weer opstaan, daar moesten ineens anderen zitten (terwijl wij hadden gereserveerd) daarna duurde heel lang voordat we de kaart kregen, nog langer voordat we de bestelling konden plaatsen en nog veel langer voordat we eten krijgen. Terwijl we om 18.00 in het restaurant, als enige , zaten, Intussen was het 19,15 en kregen we een voor gerecht. Andere mensen , die inmiddels ook plaatsnamen, waren al met een hoofdgerecht bezig. Het was een enorme rommel op tafel, alles lieten ze op de tafels liggen, vieze servetten, een vaatdoek (want een van de kinderen liet drinken vallen), lege flesjes en glazen, kleurpotloden die de kinderen mochten gebruiken tot het eten kwam. Ze kwamen niet vragen hoe het eten was, ze kwamen niet voor drinken en als ze kwamen totaal niet vriendelijk. Eindelijk kwam het hoofdgerecht, een koude taaie, smaakloze lap vlees die voor biefstuk door moest gaan, echt niet te eten. Tafelgenoot had spareribs, aangebrand en smakeloos, ook koud.
Mijn kinderen hebben een allergie en mogen geen melk, dit was duidelijk doorgegeven, bij het hoofdgerecht hebben ze er , denk ik, rekening mee gehouden, maar als je dan als toetje waterijs besteld ivm melkallergie is het niet wenselijk dat ze daar een hoop slagroom op gooien, nou dat deden ze wel. Én bedankt. Als toetje hadden wij cheesecake en te koud, deze was namelijk nog bevroren!!! Wat een verschrikkelijke slechte tent, chagrijnig, niet klantvriendelijk personeel, te lui om te werken, koud smakeloos eten, en veel te duur als je de kwaliteit ziet.
Borgman .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Dit is een heel gezellig en sfeervol ingericht restaurant waar we regelmatig eten en altijd gastvrij worden ontvangen. De bediening kan je goede informatie geven over de gerechten. Een gerecht dat ik persoonlijk erg lekker vind is de geitenkaassalade. In de dessertlijst staat ook suikervrij ijs dat echt goed smaakt!
We komen hier graag!
Angelique79 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2013
Met een klein gezelschap bij 't Bergsch Backhuys gegeten. Van te voren gereserveerd. Eten was perfect. Iedereen binnen het gezelschap was vol lof over hoe goed het eten smaakte.
Wachttijden waren helaas wel erg lang. En zeker het toetje leek kilometers verderop gehaald te moeten worden. Personeel is wel erg vriendelijk en behulpzaam. Keurig netjes! Kort samengevat; sfeervol restaurant waar je erg lekker kunt eten, met vriendelijk en behulpzaam persoon, maar helaas dus wel lange wachttijden.
Willemfocus .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Na enige tijd hier niet geweest te zijn toch weer eens gereserveerd. Ik kan er eigenlijk heel kort over zijn. De frietjes waren lekker de vis smakeloos de wijn te duur en het toetje veeeel te duur.
Wij waren een aantal jaren vaste klant, maar de prijzen zijn in geen verhouding met de kwaliteit.
Kortom Bergs Backhuijs is een klant kwijt. Wij komen niet meer.
Patrick K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Na enige tijd toch weer eens bij Backhuys gegeten. Vroeger kwamen we veel vaker voor een no nonsense hap, echter de recensie waren in de tijd niet beter op geworden. Kijkende naar couvert.nl bleek het Backhuys veel beter aangeschreven te worden. Dus wederom een kans waard! En...het viel niet tegen, sterker nog het eten was prima. Welliswaar een stevige prijs, maar als dan blijkt dat de biefstuk te ver doorgebakken bleek te zijn, stond er binnen een kwartier een nieuw mals exemplaar. Prima service! Het Backhuys beschikt over een leuke bier- en wijnkaart. Keus genoeg om te aperitief. Wel schrok ik van de prijs van een glaasje calvados. €8 is toch echt over de top! Glas was netjes gepoleerd en warm, maar toch...de prijs past niet bij dit restaurant!
Wij-houden-van-eten .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2013
Zojuist hier een familiediner gehad met 9 personen. Het is een tent met sterallures, hiermee bedoel ik dat ze prijzen rekenen van een sterrenrestaurant echter blijft de kwaliteit ver echter. De prijzen zijn echt bizar hoog en de kwaliteit matig. Als vooraf had ik 5 knoflook garnalen voor € 17,- daarna droge matige spareribs voor bijna € 20,- het toetje de dame blanche was klein en ook veel te duur. De bediening was niet allert en gangen werden stapsgewijs opgediend. De een had het voorgerecht al en de ander moet nog 5 minuten wachten. Tot slot waren 4 van de 9 personen op de terugweg al aan de race. Jammer backhuys, mij zien jullie nooit meer!