't Berghuis

7,1

Jouw recensie over het restaurant 't Berghuis

Wilhelm V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Met de familie (15p) hier gegeten. De locatie is echt schitterend, zo aan de rand van dit bos. De kipsate was erg lekker. De pannenkoeken ook, behalve dat een aantal exemplaren lauw geserveerd werden. Bediening was correct en zakelijk. Het gebouw en de inrichting is een grote oude meuk, jaren 70 uitstraling. De dames wc was nog steeds defect. Ik twijfel of dit gebouw en keuken wel aan de hygiëne eisen kan voldoen. Het is jammer dat in de directe omgeving geen alternatieven zijn. Als er wat te kiezen zou zijn, ging je hier zeker niet naartoe.
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Met de dag valt dit restaurant uit elkaar! Want een ellende. Damestoilet is al tijden kapot. En dan nog zo'n vieze grote hond (van 1 van de personeelsleden) die op een bank ligt in het restaurant.
Ijsjes verkopen alsof het Magnums zijn maar het huismerk van de Makro ligt in de vriesbak die al van ellende uit elkaar valt.
Met een andere eigenaar en de hele handel platgooien zou hier een prachtige locatie van gemaakt kunnen worden.
Erwin S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Geweldige sfeer! Bij binnekomst hartelijke verwelkomende sfeer en heerlijke huisgemaakte bospaddestoelen soep gegeten. Vriendelijke maar ook ervaren bediening, echt een aanrader!
Marloes H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Fijn en gezellig op Tweede Kerstdag! Direct plek voor 11 personen zonder reservering.
Super aardige en heel snelle bediening! Top!
kick S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Afgelopen woensdag 05 oktober een prima pannenkoek gegeten met mijn vrouw, prachtige locatie. Er was een grote groep kinderen die nog al wat herrie maakten, maar dat heb je nou eenmaal bij een locatie als deze en het stoorde ons geenszins. Zijn ook wel eens langs geweest op een drukke zondag, maar dan gaan we niet eens naar binnen, want dan kan je aanvoelen dat het wel eens spaak kan lopen. De serveerster was bijzonder vriendelijk. De entourage vinden wij echt zoals het hoort, zo midden in het bos. Prijs, kwaliteit, prima.
kick S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Het Berghuis is ideaal gelegen voor wie wandelt of fietst rond Amerongen. Je komt er bij wijze van spreken vanzelf terecht. Voor koffie met gebak en een standaard lunch van broodjes en uitsmijters of pannenkoek prima, verwacht geen bijzondere gerechten, geen noviteiten....
En neem de tijd: de bediening is ietwat traag :)
Menno V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Onvoorstelbaar slecht restaurant. Weinig attent personeel en een gebrek aan hygiëne bij zowel bediening als toiletfaciliteiten; mijn vriendin kwam huiverend uit de wc. Haar pannenkoek was bovendien niet gaar, die stuurden we terug, waarna men het lef had om deze daarna nogmaals te serveren zonder dat wij vast konden stellen dat deze zelfs maar in de buurt van een pan was geweest. Het was dezelfde pannenkoek, maar dan omgekeerd geserveerd. De vervangende pannenkoek die zij uiteindelijk kreeg bevatte een stuk eierschaal. Wegens de drukte had men ons gevraagd vooraf te betalen, maar naderhand bekroop ons het gevoel dat dat vooral was om te voorkomen dat mensen zonder te betalen het etablissement zouden verlaten, iets wat wij zeker overwogen zouden hebben. Kortom: prachtige omgeving om in te wandelen, maar in 't Berghuis zullen wij ons nooit meer laten zien.
Rkoman .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heel erg slecht, zo hebben wij ons bezoek aan Berghuis in Amerongen ervaren. Het eten was koud en het specialiteitenbroodje Bergschuur (kaas, champignons, met speciale kruiden, die we niet proefden) smaakte hetzelfde als de tosti van de kinderen: 1 te grote hoeveelheid gesmolten drappige kaas, zonder enige smaak. Het warme bedoelde eten was koud, en werd daayrom (na een paar happen) op de gril gelegd, waar de ander broodjes ook op lagen: niet bepaald hygienisch, na een half aangegeten broodje. De bediening kon het werk niet aan, met een minimale hoeveelheid bezoekers. Het jonge personeel heeft ook weinig kaas (:-)) gegeten van het vak: klantonvriendelijk, klungelig. De oudere dame (baas?) was knorrig en vertelde dat bij de meerdere bestelde koffie geen gratis glaasje kraanwater besteld kon worden: dat was immers schenkgedrag, en dus 50 cent! Onvoorstelbaar anno 2017! Waarom werkt deze dame hier? Ze straalt uit dat het werk haar totaal geen enkel plezier geeft! We mochten kraanwater uit de wc halen (snapt u het nog?) het restaurant staat te boek als kindvriendelijk. Maar het personeel behandelt kids zo helaas niet. Op 1 jonge dame daargelaten...die bediende zo slecht nog niet. Het aanwezige speelgoed is vies, onhygienisch en kapot. Over kapot gesproken: vijf jaar geleden bezochten we het restaurant al eens, en was het - vieze - toilet al kapot, en liep het water constant door. Dat was nu nog steeds het geval. Conclusie: slecht. Nooit meer. Komt dit restaurant ok wel door de inspectie, vroegen we ons, qua hygiene?
DutchGermanAries .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Slecht slecht slecht slecht; ik kan het gewoon niet anders verwoorden!
Eigenaresse: Onvriendelijk, onredelijk, zwart maken van personeel in het restaurant en lijkt de tent niet eens te willen runnen..
Personeel: Doet hun best maar is niet goed, sloom met opnemen en onprofessioneel, vergeetachtig en onzeker.
Locatie: Prachtig, maar zonde dat er zo'n oude hut staat waar niks aan wordt gedaan.
Eten&Drinken: Lang wachten op bestellen, nog langer wachten op bestelling krijgen om vervolgens tot 2 maal toe het verkeerde geserveerd te krijgen.. Eten was niet gaar en vet!

Op de plek waar het Berghuis staat kan een top restaurant komen als die eigenaresse maar gewoon een keer wat doet aan het interieur en onderhoud van pand en personeel of het stokje overgeeft aan iemand met verstand van ondernemen!
Marloes R.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Met een Groupon pannenkoeken gegeten. We waren met 3 volwassenen en 4 kinderen. We werden geholpen door een zeer vriendelijke jonge man die regelmatig kwam vragen of alles naar wens is. De pannenkoeken waren heerlijk. En de cappuccino van mijn vriendin ook. De wc's waren schoon. Buiten genoeg ruimte voor de kinderen om te spelen en te rennen.
Labee .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Voor een familiedag met 45 personen hadden we de 'oude schuur' gehuurd en een pannenkoekenbuffet afgesproken. We zijn zeer hartelijk ontvangen, de kinderen hebben
heerlijk binnen en buiten kunnen spelen en de verhouding prijs/kwaliteit was uitstekend!
We hopen Deo Volente zeker nog eens terug te komen!
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Zojuist bij 't Berghuis gegeten. Toen bleek dat de bediening en de pannenkoeken te wensen over lieten, hebben we de voorgaande recensies gelezen. Wij kunnen volmondig instemmen dat er nog veel te verbeteren valt. De locatie verdient beter!
DvWZ .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Met z'n tienen (6 volw. en 4 kids) gegeten. De pannekoeken en de schnitzel met patat waren prima. De saté met patat (3x) waren niet lekker. Blubberig vlees, niet echt warm.

Personeel was bij binnenkomst vriendelijk. Bij het serveren van het eten kon er geen lachje meer vanaf. Tijdens het eten werd er niet gevraagd 'of alles naar wens is'. Bij het weggaan ook geen 'tot ziens'.
Arnoud H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Wauw! Dat dit nog kan in Nederland anno 2016! "Cappuccino" (ranzige koffie met poedermelk-schuim) recht uit de automaat! En een pannenkoek die aan 1 kant licht verbrand is en aan de andere kant écht niet gaar serveren? Je moet het maar durven.
Het ligt prachtig en ziet er heel gezellig uit, zeker. Maar daar houdt het helaas wel mee op.
O ja, voor een schoon toilet hoef je ook niet hier naar binnen...
Tadw_K2 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
2e Paasdag 2016 - Heleen Voskuil Veenendaal
Met 46 volw./5 kindertjes m'n 60ste verjaardag kunnen vieren in de Bergschuur van 14.30u - 17.00u, waarna we ook in de Bergschuur met 15 gezinsleden nableven voor een pannenkoek en Berghuis-toetje,op terecht advies.
Ik/ we zijn enthousiast over de speciaal voor ons in de Bergschuur voortdurend aanwezige en betrokken serveersters Corianne en Daphne.
Alles was goed verzorgd en gezellig met kaarsjes/ kussentjes , verwarming, en gezellig gedekte tafels in de overleg van opstelling,,de catering vlg. afspraak, gul en beleefd steeds gepresenteerd van oud tot jong.
Koffie, thee,appeltaart, bittergarnituur en de meeste pannenkoeken top!

Enigste verbeterpuntjes voor ons en de ook verder enthousiaste gasten:
de toiletten min.1x per uur door personeel even checken...
een tochtstrook onder aan de schuurdeur door de koude wind die de warmte wegtrok.

Hoop op deze blijvende leuke historische uitspanning en niveau catering, en vriendelijk personeel! Zegt het voort . Tot ziens!
Veldmeijer .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Dit weekend met 20 personen onze trouwdag gevierd.
Ondanks de drukte, want het was schitterend weer, verliep alles vlekkeloos. We waren vergeten speciale wensen op te geven: twee van ons hadden lactose-intolerantie, één persoon mocht alleen glutenvrij en onder ons waren drie vegetariërs. Het was allemaal geen probleem en werd moeiteloos geregeld.
Het heeft allemaal uitstekend gesmaakt en de sfeer was fantastisch.
Vanessa V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
De locatie is top, alleen jammer dat de eigenaar geen aandacht heeft voor kwaliteit. Bijvoorbeeld de koffie is instant wat niet van deze tijd is. De appeltaart krijg je bevroren geserveerd. De bitterballen zijn van mora kwaliteit. De meisjes en jongens die er werken zijn heel vriendelijk en doen hun best. Alleen als het een mooie dag is en druk is is het een chaos. Pannenkoeken zijn wel ok. De speeltuin is super voor kinderen daarvoor komen wij ook. Maar de speeltuin is ook van slechte kwaliteit. Er wordt niet geïnvesteerd in goede, leuke toestellen. Heel jammer dat er niet geïnvesteerd wordt daarin en in een meer eigentijdse uitstraling, goede koffie en producten. Dan zou ik veel vaker komen en meer uitgeven.
Goedendag Vanessa,

Weet u wel zeker dat u bij ons bent geweest?
Wij hebben namelijk geen instant koffie en afgelopen maand zijn alle speeltoestellen gerenoveerd, een aantal vervangen en opnieuw gekeurd.
Wij nodigen u u bij deze dan ook uit om de speeltoestellen uit te proberen die u vorig bezoek over het hoofd heeft gezien.

Met vriendelijke groet,

Team het Berghuis
Linda C.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Hier in de middag gestopt voor een lekker biertje en een goeie erwtensoep na een flinke ronde op de mtb!

erg leuke plek en goeie service lekkere biertjes en mooi brood. soep was zoals een erwtensoep (snert) hoort te zijn stevig en vol van smaak!

beneker .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
De dag voor oudjaar er even tussenuit naar het bos.
In de tabaksschuur een route gehaald, lekker wandelen en besloten lunch en diner te combineren bij het Berghut.
In de bospaddensoep zaten echte paddestoelen, maar ook een overmaat rozemarijn.
Patat met schnitzel was niet slecht, maar ik had graag iets extra's betaald voor passende groente. In ruil voor het blaadje sla met een niet passende dressing.
Het kostte de nodige moeite de bediening te bereiken voor de bestelling. Niet oplettend.
Bestek ontbrak, dat zelf maar even halen.
De tafel plakte , maar werd - op verzoek!- door een welwillende serveerder opgefrist.
De toiletten waren niet schoon. Bij de heren geen handoekjes en een defecte handendroger, het damestoilet was ronduit smerig.
De ligging van het restaurant is prima, maar het is vies en slecht onderhouden.
Doe er iets aan!