't Berghuis

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,9
DutchGermanAries .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Slecht slecht slecht slecht; ik kan het gewoon niet anders verwoorden!
Eigenaresse: Onvriendelijk, onredelijk, zwart maken van personeel in het restaurant en lijkt de tent niet eens te willen runnen..
Personeel: Doet hun best maar is niet goed, sloom met opnemen en onprofessioneel, vergeetachtig en onzeker.
Locatie: Prachtig, maar zonde dat er zo'n oude hut staat waar niks aan wordt gedaan.
Eten&Drinken: Lang wachten op bestellen, nog langer wachten op bestelling krijgen om vervolgens tot 2 maal toe het verkeerde geserveerd te krijgen.. Eten was niet gaar en vet!

Op de plek waar het Berghuis staat kan een top restaurant komen als die eigenaresse maar gewoon een keer wat doet aan het interieur en onderhoud van pand en personeel of het stokje overgeeft aan iemand met verstand van ondernemen!
Marloes R.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Met een Groupon pannenkoeken gegeten. We waren met 3 volwassenen en 4 kinderen. We werden geholpen door een zeer vriendelijke jonge man die regelmatig kwam vragen of alles naar wens is. De pannenkoeken waren heerlijk. En de cappuccino van mijn vriendin ook. De wc's waren schoon. Buiten genoeg ruimte voor de kinderen om te spelen en te rennen.
Labee .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Voor een familiedag met 45 personen hadden we de 'oude schuur' gehuurd en een pannenkoekenbuffet afgesproken. We zijn zeer hartelijk ontvangen, de kinderen hebben
heerlijk binnen en buiten kunnen spelen en de verhouding prijs/kwaliteit was uitstekend!
We hopen Deo Volente zeker nog eens terug te komen!
Johan4321 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Zojuist bij 't Berghuis gegeten. Toen bleek dat de bediening en de pannenkoeken te wensen over lieten, hebben we de voorgaande recensies gelezen. Wij kunnen volmondig instemmen dat er nog veel te verbeteren valt. De locatie verdient beter!
DvWZ .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Met z'n tienen (6 volw. en 4 kids) gegeten. De pannekoeken en de schnitzel met patat waren prima. De saté met patat (3x) waren niet lekker. Blubberig vlees, niet echt warm.

Personeel was bij binnenkomst vriendelijk. Bij het serveren van het eten kon er geen lachje meer vanaf. Tijdens het eten werd er niet gevraagd 'of alles naar wens is'. Bij het weggaan ook geen 'tot ziens'.
Arnoud H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Wauw! Dat dit nog kan in Nederland anno 2016! "Cappuccino" (ranzige koffie met poedermelk-schuim) recht uit de automaat! En een pannenkoek die aan 1 kant licht verbrand is en aan de andere kant écht niet gaar serveren? Je moet het maar durven.
Het ligt prachtig en ziet er heel gezellig uit, zeker. Maar daar houdt het helaas wel mee op.
O ja, voor een schoon toilet hoef je ook niet hier naar binnen...
Tadw_K2 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
2e Paasdag 2016 - Heleen Voskuil Veenendaal
Met 46 volw./5 kindertjes m'n 60ste verjaardag kunnen vieren in de Bergschuur van 14.30u - 17.00u, waarna we ook in de Bergschuur met 15 gezinsleden nableven voor een pannenkoek en Berghuis-toetje,op terecht advies.
Ik/ we zijn enthousiast over de speciaal voor ons in de Bergschuur voortdurend aanwezige en betrokken serveersters Corianne en Daphne.
Alles was goed verzorgd en gezellig met kaarsjes/ kussentjes , verwarming, en gezellig gedekte tafels in de overleg van opstelling,,de catering vlg. afspraak, gul en beleefd steeds gepresenteerd van oud tot jong.
Koffie, thee,appeltaart, bittergarnituur en de meeste pannenkoeken top!

Enigste verbeterpuntjes voor ons en de ook verder enthousiaste gasten:
de toiletten min.1x per uur door personeel even checken...
een tochtstrook onder aan de schuurdeur door de koude wind die de warmte wegtrok.

Hoop op deze blijvende leuke historische uitspanning en niveau catering, en vriendelijk personeel! Zegt het voort . Tot ziens!
Veldmeijer .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Dit weekend met 20 personen onze trouwdag gevierd.
Ondanks de drukte, want het was schitterend weer, verliep alles vlekkeloos. We waren vergeten speciale wensen op te geven: twee van ons hadden lactose-intolerantie, één persoon mocht alleen glutenvrij en onder ons waren drie vegetariërs. Het was allemaal geen probleem en werd moeiteloos geregeld.
Het heeft allemaal uitstekend gesmaakt en de sfeer was fantastisch.
Vanessa V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
De locatie is top, alleen jammer dat de eigenaar geen aandacht heeft voor kwaliteit. Bijvoorbeeld de koffie is instant wat niet van deze tijd is. De appeltaart krijg je bevroren geserveerd. De bitterballen zijn van mora kwaliteit. De meisjes en jongens die er werken zijn heel vriendelijk en doen hun best. Alleen als het een mooie dag is en druk is is het een chaos. Pannenkoeken zijn wel ok. De speeltuin is super voor kinderen daarvoor komen wij ook. Maar de speeltuin is ook van slechte kwaliteit. Er wordt niet geïnvesteerd in goede, leuke toestellen. Heel jammer dat er niet geïnvesteerd wordt daarin en in een meer eigentijdse uitstraling, goede koffie en producten. Dan zou ik veel vaker komen en meer uitgeven.
Goedendag Vanessa,

Weet u wel zeker dat u bij ons bent geweest?
Wij hebben namelijk geen instant koffie en afgelopen maand zijn alle speeltoestellen gerenoveerd, een aantal vervangen en opnieuw gekeurd.
Wij nodigen u u bij deze dan ook uit om de speeltoestellen uit te proberen die u vorig bezoek over het hoofd heeft gezien.

Team het Berghuis
Linda C.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Hier in de middag gestopt voor een lekker biertje en een goeie erwtensoep na een flinke ronde op de mtb!

erg leuke plek en goeie service lekkere biertjes en mooi brood. soep was zoals een erwtensoep (snert) hoort te zijn stevig en vol van smaak!

Beneker .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
De dag voor oudjaar er even tussenuit naar het bos.
In de tabaksschuur een route gehaald, lekker wandelen en besloten lunch en diner te combineren bij het Berghut.
In de bospaddensoep zaten echte paddestoelen, maar ook een overmaat rozemarijn.
Patat met schnitzel was niet slecht, maar ik had graag iets extra's betaald voor passende groente. In ruil voor het blaadje sla met een niet passende dressing.
Het kostte de nodige moeite de bediening te bereiken voor de bestelling. Niet oplettend.
Bestek ontbrak, dat zelf maar even halen.
De tafel plakte , maar werd - op verzoek!- door een welwillende serveerder opgefrist.
De toiletten waren niet schoon. Bij de heren geen handoekjes en een defecte handendroger, het damestoilet was ronduit smerig.
De ligging van het restaurant is prima, maar het is vies en slecht onderhouden.
Doe er iets aan!
Marije C.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
's Middags iets gedronken en 's avonds pannenkoeken gegeten. Pannenkoeken waren er supersnel en heerlijk! Niet te dik, prima gaar en lekkere ingrediënten erin. Prima!

Bediening moest tot twee keer toe geattendeerd worden dat we graag iets wilden drinken. Weinig opmerkzaam helaas. Wel vriendelijke en snelle bediening na eenmaal besteld te hebben, hoewel eerste bestelling drankjes niet helemaal goed ging.

Decor is leuk. Mooie schilderijen, haardvuur, honden binnen en buiten. Huiselijk en gezellig. Wel jammer dat er geen buitenverlichting was toen we vertrokken, waardoor we alleen door gebruik van onze mobiele telefoon nog nét op tijd de afstapjes zagen. Even een lamp installeren met bewegingssensor zou fijn zijn in dit seizoen.

Door drukke zondag was het damestoilet wel een zooitje. Veel nat niet papier op de grond en bij de wasbak. Elektrische handendroger mag wel vervangen worden, vandaar dat veel van mijn voorgangsters ervoor kozen om hun handen met toiletpapier droog te maken, wat ook weer voor rotzooi zorgde.

Kortom, voor een lekkere pannenkoek in een prachtige omgeving een goed adres, maar wel duidelijke verbeterpunten op gebied van bediening en accomodatie zelf.
Beste Marije,

Dank je wel voor de recensie en feedback. Buitenverlichting is inmiddels in orde.
Hopelijk tot een volgend bezoek.

Tom K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Zeer ondermaatse uitspanning dat het lijkt te moeten hebben van dagjesmensen op de Utrechtse Heuvelrug die nooit meer (willen) terugkomen. Kwam hier met 3 vrienden voor een cappuccino, een appeltaartje en een tomatensoep. De koffie is daadwerkelijk van erbarmelijke kwaliteit. Na navragen bij het (in grote aantallen aanwezige, maar zeer jonge, onervaren en onoplettende) personeel bleek dat ze een DE-oploskoffie systeem gebruiken. Onherkenbaar als koffie en niet te drinken. Schuim vond ik ook niet vers smaken maar meer naar melkpoeder.
Onacceptabel voor een café anno 2015 met dit soort prijzen. Appeltaart was nat, kleverig en smaakloos. Moeilijk te geloven dat dit zelf is gemaakt. Na wegvluchten bleek zelfs de rekening niet te kloppen. Het meisje van de bediening gaf zelf ook toe dat het een zooitje was en dat ze zich schaamde om sommige producten te geven aan de gasten. Het Berghuis is een schande die geen bezoek waard is.
Beste Tom,

Iedereen mag een mening hebben, maar dan graag wel op feiten gebaseerd.
De koffiemachine is duidelijk zichtbaar, waarbij typenummer zelfs leesbaar is en is een van de beste machines van Douwe Egberts, daar is de aanschafprijs ook naar. Deze machine bevat absoluut geen oploskoffie of poedermelk.
Alle personeelsleden staan achter de producten die uit worden geserveerd.
Onze appeltaart is een van de best verkochte producten op de pannenkoeken na, u bent de eerste die daar een klacht over indient, we krijgen gelukkig regelmatig complimenten over de appeltaart.
Wanneer u op een mooie zondag komt is het de drukste dag van de week, dit wil niet zeggen dat het personeel onoplettend is, wel dat er meer jongeren lopen die wat minder ervaring hebben dan het vaste team.

Reactie van proever:

Beste Alexandra,

Opvallend dat je zo in de verdediging gaat, gevoelige snaar geraakt? Al was het geen oploskoffie, welke respecterende horeca-gelegenheid gebruikt er nu nog een automatische espressomachine en vraagt daar deze prijzen voor? De aanschafprijs van het apparaat maakt ons hierbij niks uit, het gaat om de kwaliteit die je je gasten aanbiedt. Het personeel stond zeker niet achter de producten en als jullie dit geloven dan blijkt dat jullie nog verder van de werkvloer afstaan dan ik had gedacht. Ik had gehoopt dat het het een sporadisch incident was op de zondag maar uit jullie onprofessionele reactie lijkt het me iets structureels. Ik raad mensen met gevoel voor smaak deze plek te mijden.

Groet,

Tom
Henny B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Eerlijk gezegd kan ik me groten deels vinden in de voorgaande recensie.
De pannenkoeken van de kleinkinderen waren nauwelijks gaar, misschien hebben ze even op de achterkant in de pan gelegen, maar dat kon nooit lang zijn geweest, ze waren erg bleek. Mijn pannenkoek met spek en kaas was aan de achterkant hier en daar zwart, maar nog wel te eten. de pannenkoek van mijn zoon kwam maar niet en toen we daar naar vroegen bleek er iets mis te zijn gegaan en kreeg hij hem alsnog nadat wij al klaar waren, maar goed, deze zag er uit zoals een pannenkoek hoort te zijn en smaakte mijn zoon prima.
Over de pannenkoeken heb ik verder niet geklaagd omdat dit vaak niet helpt, ook nauwelijks excuses voor de hele late pannenkoek van mijn zoon.
Met de kleinkinderen afgesproken dat we voortaan maar thuis pannenkoeken gaan bakken.
Personeel was verder erg aardig. Het was een ontzettend drukke avond, misschien dat daardoor het een en ander niet zo goed is verlopen.
Beste hboekhof,

Dank u wel voor de recensie.
Hierbij alsnog onze welgemeende excuses voor de te late pannenkoek.
Onze pannenkoeken worden altijd op beide kanten gebakken.
Wanneer een pannenkoek niet naar wens is horen wij dat graag, zo kunnen wij op het moment zelf nog zorgen voor een nieuwe pannenkoek.

Hester M.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Prachtig in het bos gelegen met ruim terras en uitgebreide speelvoorzieningen!
Echter waren de pannenkoeken en de bediening ver beneden de maat!!!
De pannenkoeken worden slechts aan 1 zijde gebakken, waardoor de andere kant zacht en ongaar blijft. Dit geldt zeker voor de dikkere Boerenpannenkoek. Maar ook de kinderpannenkoek met frikandel erin was niet gaar en ook helemaal bleek, amper gebakken. Van de 6 personen waren 5 pannenkoeken ongeveer gelijk klaar, ik moest echter zo lang wachten dat de rest ze al bijna op had. Er was iets mis gegaan in de keuken. Kan gebeuren, maar dan zorg je er toch voor dat deze pannenkoek met voorrang opnieuw gebakken wordt! Mijn moeder heeft haar pannenkoek terug gegeven aan de keuken omdat deze niet gaar was. Na weer een kwartier kwam een nieuwe pannenkoek die weliswaar beter gebakken was, maar nog steeds niet gaar. De bediening heeft eigenlijk geen rol gespeeld in dit verhaal, amper uitleg, niet informeren in de keuken waar de pannenkoeken bleven. Zeer zeer slecht! Jammer van ons familieuitje en ondanks de leuke locatie niet voor herhaling vatbaar!
Beste Hester38

Onze pannenkoeken worden altijd aan beide zijdes gebakken, de eerste pannenkoek die u terug stuurde heeft de kok geproefd en deze was gaar, uit beleefdheid heeft hij een nieuwe voor u gebakken. De tijd tussen het weg brengen van uw eerste pannenkoek en het ontvangen van de nieuwe bedroeg 6 minuten en geen 15 minuten, daarna hebben wij geen klacht meer van u ontvangen en uw tweede pannenkoek was dan ook geheel opgegeten.
Het personeel heeft netjes excuses gemaakt toen u meldde dat u vond dat de pannenkoek niet gaar was en gelijk een nieuwe voor u geregeld.
Vervelend dat u uw familiedag door zo iets laat verpesten.
Jonkersa .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Als je bij het Berghuis gaat eten, weet je dat je iets bijzonders gaat beleven. Binnen loopt er gerust een hond tussen je benen door. Een gezellige open haard, met legio kussens op de banken. Houten stoelen en tafels. Bediening loopt redelijk, mag wat vlotter evenals het afrekenen. Het eten is waar men echt in uitblinkt. Voortreffelijke pannekoeken gegeten. Een met hartige ingrediënten, een met zoet. Lekker bereid en goed doorgebakken. Absoluut een aanrader als je goedkoop wilt eten en bovendien eens iets anders wilt proberen.
Beste Jonkersa,

Hartelijk bedankt voor uw recensie.