't Badhuys

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant 't Badhuys

Ger V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Mooie strandtent, dus aan te raden voor bezoek en om te genieten van uitzicht! Drink een kop koffie en laat het daarbij want het eten is zeer onder de maat. Onze chateau briand voor twee personen leek eerder op een kleine t-bone stuk voor 1 persoon met schamel bakje frites en salade.....echt zeer teleurstellend. De scroppino daarna smaakte naar.....niks. In het dorp kan beter gegeten worden! De nieuwe strandtent is mooi maar de kwaliteit van het eten is nog steeds zeer slecht.... (we komen al 20 jr op het eiland en steeds proberen we het weer....)
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Ik snap niet waar dit gemiddelde lage cijfer vandaan komt.
Heb hier geluncht(buiten) en de dag erna gedineerd.
De locatie is top, met uitzicht op het strand in het zonnetje geluncht.
Heerlijke gevulde flatbreads gegeten en het personeel was prima.
Binnen is de aankleding erg mooi, een schitterende bar en goede stoelen en banken. Enige minpuntje is dat het wanneer het vol zit wel erg rumoerig is.
Coquilles gegeten als voorgerecht, waren goed bereid maar het waren er slechts 2..wel wat weinig voor 12 euro.
Hoofdgerecht spare ribs niks op aan te merken, met 22 euro wel wat aan de hoge kant maar het was wel een goed bord vol.
Aangegeven of ik een schaaltje water met citroen kon krijgen om mijn handen schoon te maken (spare ribs eet je immers met je handen, kom nou!), dit werd mij keurig gebracht. Bij het betalen aangegeven om dit wellicht standaard te doen. Hier werd goed op gereageerd.
Je betaalt gewoon extra voor de locatie en het feit dat Vlieland booming is. Mijn tafelgenoot was ook erg te spreken over de tempura garnalen en halve kip.
Desserts eveneens prima. We werden geholpen door een jongeman die net een week was begonnen. Dikke pluim voor hem, hield zijn tafels goed in de gaten en was goed in de communicatie.
Je kunt in het dorp goedkoper eten maar ik heb goed gegeten, ben goed geholpen, uitkijkend op de zee en de ondergaande zon. Dan betaal je gewoon wat meer.
WR01 .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
"'t nieuwe Badhuys"; mooie ligging, aantrekkelijke ambiance, goed eten, forse prijzen (vooral de wijnen), rampzalige bediening. Hoe komen zij de zomer door? 't Badhuys zou een goede concurrent moeten hebben!
Pancakecraving .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Slecht:
- hoofdgerecht werd niet doorgegeven: pas na 2 uur hoofdgerecht geserveerd.
- bediening heeft ongepaste manieren
- bediening nonchalant - ongeïnteresseerd - ongeschoold
- gerechten werden niet tegelijkertijd geserveerd.
- ravioli niet gaar.
- saté koud! Buitenkant was wel warm.
- botsplinters in de spareribs.
- buitengerecht is rauwkost + Mayo en dus geen salade.
- geen aandacht voor bijschenken/tweede drankje.
- Het was koud!
- er zijn maar 2 vega gerechten
- het is super duur: maar echt geen kwaliteit.

Goed:
- gratis drankje, aardige tegemoetkoming, maar onvoldoende tegenoetkomer.
- mooie aankleding!

Tips:
- een leidinggevende aannemen!
- beter communicatie tussen keuken en bediening
- begeleiding voor de stagiair als die nog niet instaat bestelling op te nemen.
- geschoold en ervaren personeel aannemen.
- doe iets aan de kwaliteit, triest.
leny S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Te duur. Lunch: tosti was te duur en te droog met weinig kaas. De pompoensoep was lekker maar werd geserveerd met 2 piepkleine soort pitabroodjes.
Advies: investeer in kundig en ervaren personeel. Dit was niks: onhandig en onervaren
Harry Z.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Vriendelijke bediening. Logistiek kan beter, even opletten of iemand nog iets wil bestellen. Prijs/kwaliteit +/-. Aan de forse kant dus. Ravioli zeewier prima qua smaak, wel behoorlijk al dente (harde rand). Pappardelle met zalm prima. Forse porties, dat wel.
Mooie tent.
76Dennis .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Hier met een groep gegeten.
Het uitzicht zal in de zomer fantastisch zijn, het eten verre van dat. Bij de pasta met zalm ontbrak de zeekraal, na vragen wel gekregen (rauw niet even gebalanceerd). Verder was de saus te veel. Daarentegen de vegetarische pasta weer te weinig. Salade karig aangekleed, het weinige wat nog ging waren de spareribs. Personeel ongeïnteresseerd in de gasten vragen niet of het gesmaakt heeft oid. Op een gegeven moment werden zelfs de tafels naast ons met schoonmaakmiddel schoongemaakt. Het restaurant heeft een mooie aankleding op een mooie plek. Maar voor deze prijs kun je op Vlieland vele malen beter eten.
geeteehaa .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Met z’n vieren geluncht in de enige strandtent van Vlieland die in de winter is geopend. De benaming “ tent “ is hier echter beslist niet op z’n plaats . Het is een chicque bedoening met industriële uitstraling die beter in een stad als Rotterdam of Amsterdam zou passen . Je voelt je met je recreatieve outfit en laarzen of wandelschoenen meteen niet op je plek. De overigens vriendelijke bediening kon het werk lang niet af dus wachtenwas het motto.
De witte wijn à vijf euro wordt in zogenaamde “ verneukglazen” geserveerd . Drie slokken bedenkelijke kwaliteit chardonnay is echt groffe verlakkerij te noemen ! De tosti evenals de kroketten die erg droge ragout bevatten , werden geserveerd op Cassiono-witbrood . Goedkoper kan het niet . Een verkeerde tosti werd geserveerd . De nieuwe ,met spoed bestelde hertelling ,kwam toen iedereen al uitgegeten was . Na 63 eurootjes te hebben afgerekend waren wij er van overtuigd dat ze hier dus echt niks snappen van de strandtentbeleving zoals strandgangers die zoeken ,maar al helemaal niks van prijs/plezier verhoudingen .
Anne K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Tosti was echt onder de maat voor 5 euro. Dun belegd, slecht brood, geen enkele aankleding. Viel erg tegen. Moet niet moeilijk zijn hier iets beters van te maken!
Kroketten met brood: droge slechte ragout in de kroketten. Wel netjes geserveerd met aankleding.
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Kroketten met koud brood en garnering met bruine randjes. Veel meer dan dat was het niet. De garnering was bruin en oud, het brood aan de voorkant zacht, aan de achterkant hard. Het brood heb ik teruggestuurd. Tweede ronde was beter. Mijn conclusie: dit restaurant heeft concurrentie nodig, want anders is er geen aanleiding om beter te worden.
Lidwien O.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Wij vonden het eten erg slecht. We hadden griet...de kleinste die ze konden vinden en dan ook nog een halfje..1 bakje patat en een bakje sla met zijn drieen, we konden wel bijbestellen, maar toen was de vis al op. De kok, hoorden we begon om 5 uur...en wij kregen eten om kwart over 5. Dat wilden we ook, maar wat een blamage voor de goede koks die de hele dag in hun keuken het eten klaarmaken. En het smaakte naar niks...
De bediening was heel erg vriendelijk, met name de jongen die tot 5 uur werkte was heel erg servicegericht en vriendelijk.
Marloes A.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Twee keer geweest, eerste keer zaten we op het terras, waar een heerlijke relaxte sfeer heerste. Bediening was druk, waardoor het lang duurde. Salades en hapjes waren smaakvol. Een maand later zijn wij weer geweest, binnen gezeten. Het vis hoofdgerecht besteld waar erwtenpuree bij zou moeten zitten. Echter werd er wat anders geserveerd, wat smaakloos was. Hier naar gevraagd, het antwoord was: ja, dit is op. Daarnaast was de vis te gaar en daardoor droog. Ander gerecht gekregen wat een salade werd met gegrilde tonijn, dit was oké. Als terras in de zomer, perfecte plek. Eenmaal binnen laat een en ander te wensen over.
Karel D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Zeldzaam slecht gegeten, entrecote helemaal door, aangegeven bij de bediening en 30 minuten later een nieuwe gekregen. De rest van ons gezelschap was al uitgegeten en niet te geloven weer doorbakken. Twee happen gehad en aangegeven bij de bediening, geen korting, zelfs geen excuus, verschrikkelijke tent.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Tijdens een tripje met een vriendin hier gegeten. Locatie direct naast het hotel, dus dat was fijn. Het eten echter viel tegen. Voorgerecht met zalm vond ik vrij gewoontjes, maar smaakte wel. Hoofdgerecht echter was een biefstuk van matige kwaliteit, en niet medium-rare zoals ik gevraagd had. De bediening verschilde, sommige waren goed, anderen leken duidelijk seizoenswerkers met beperkte horeca-ervaring. Jammer, maar voor mij geen aanrader.
Ferry V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Gisteren na een korte wandeling op het strand zouden we even wat drinken in het vernieuwde Badhuys. We hadden een mooi plekje gevonden en genoten van het uitzicht. Na 10 tot 15 minuten wachten ben ik maar eens naar binnen gelopen met de vraag of ik aan de bar moest bestellen of dat er iemand de bestelling op kwam nemen. Ze zou er zo aan komen was het antwoord. Inderdaad niet veel later kon ik mijn bestelling doen. Een koffie, een warme chocolademelk, een glas rode wijn, een wit biertje en een schelvispekel. Even later kwam de bestelling maar zonder de schelvispekel. Ik vroeg er nog naar en er werd mij gezegd dat hij er zo aan kwam. Na 15 minuten wachten nog maar eens gevraagd. Heeft u die nog niet, ik ga er gelijk achteraan. Na weer 15 minuten nog niets dus nog maar eens gevraagd. Ik werd vreemd aangekeken en nu gingen er 2 mensen mee aan de gang. Na weer eens 15 minuten wachten nog steeds niets. Eindelijk kwam er iemand excuses maken dat het zo gelopen was. Ze vertelde dat haar collega dacht dat het om eten ging. Ik vroeg me af wat ze dan ingetikt had toen ik de bestelling deed maar was zo teleurgesteld dat ik gelijk afgerekend heb en weg ben gegaan.
Ik kom al ruim 45 jaar op Vlieland maar heb dit nog nooit meegemaakt. Wel zetten wij de laatste tijd onze vraagtekens bij de motivatie van het personeel bij het Badhuys. Als je niets hebt met horeca blijf dan thuis! In al die jaren is het heel erg achteruit gegaan en nu met de prijsverhoging sinds het oude Badhuys ingeruild is voor het nieuwe wordt het er niet beter op. Wij komen jaarlijks meer dan 5x op het mooie eiland en gingen dan ook bijna dagelijks even wat drinken bij het Badhuys maar dat slaan we voorlopig maar even over.
Marion K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Marion K
Mooi aangelegd, maar beetje te grote jas aangetrokken voor klein eiland. Houd de gerechten simpel en goed, bedien snel en serveer wijn in echte glazen, dan is er al veel gewonnen! Ligging is prachtig.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Goede sfeer maar te duur voor wat geboden wordt. We kwamen voor de spaghetti vongole maar die was veel te scherp en te zuur. En een glas wijn mag binnen echt wel in een echt glas. Jammer.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Mooie locatie maar veel te groot restaurant. Wel leuk ingericht maar vrij warm binnen. Doordat het zo groot is loopt er veel (jonge) bediening rond, dat voelt chaotisch en onpersoonlijk aan. Het eten wordt heel snel gebracht, daardoor te weinig tijd tussen voor- en hoofdgerecht. Leuke menukrant met extra info over de verbouwing en sommige gerechten. Prima hamburger en lekkere ravioli met zeekraal gegeten.

Groot nadeel: mussen binnen die het brood van je bord afeten en rakelings langs je hoofd vliegen.
Carolien B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Voor t eerst in het nieuwe badhuys geweest. Prachtig gebouw, complimenten, maar... Geef mij het oude terug!
Bediening slecht, onervaren, stuntelig. Doen nu zoveel ijs in je frisdrank dat je water drinkt. Duzzzz frisdrank zonder ijs bestellen. Gerechten zijn ook minder geworden. Minder beleg op broodjes. Jammer. K mis het beach gevoel, t knusse.
Hanszen .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
We bestelden een fles Chardonnay. De ober toetste het in. Sorry, zeiden we. We willen toch graag eerst een glas Prosecco. De ober keek er moeilijk bij. ' Dan moet ik de fles cancellen'. We besloten dit maar te doen en dan de Chardonnay later te bestellen. Na de Prosecco hebben we bij een van zijn collega's de fles Chardonnay besteld. Die kwam niet. Na een kwartier bij weer iemand anders opnieuw geprobeerd. Weer zonder resultaat. Intussen zaten we ruim een half uur met lege glazen van de mooie avond te genieten. Niet heel erg, maar de fruits de mer was inmiddels wel al gearriveerd en iedereen weet dat vis moet zwemmen.

Het hoofdgerecht was matig. Mijn eendenborst was zo droog dat je er de beschuit challenge mee kon doen.
Hoe dan ook, de zonsondergang was schitterend en het gashaardvuurtje brandde gezellig. Onze avond was niet stuk te krijgen. totdat we een poging deden om af te rekenen. Hiertoe maar liefst 3 verschillende obers aangesproken, steeds zonder resultaat. We keken elkaar aan en dachten hetzelfde; nou ja, dan niet, toch?
We besloten een experiment uit te voeren; weglopen zonder betalen. Maar dan wel dwars door het hol van de leeuw; daar waar alle personeelsleden zich nu bevonden. en dus wandelden we binnendoor en groetten iedereen die we daar zagen, inclusief de verschillende mensen die ons hadden geholpen. Allemaal waren ze even aardig. Ze bedankten ons, riepen tot ziens en wensten ons nog een hele fijne avond. Krom van het lachen wandelden we naar hotel Seeduyn. Daarna ben ik terug gegaan en vertelde zonder enige toelichting dat ik graag wilde betalen. Niemand keek hier raar van op, ook niet de ober die ons zojuist een fijne avond had gewenst. Ober 1 rekende met ons af. 'Ging niet helemaal lekker vanavond, hè?' zei hij. Ik vertelde hem dat ik echt geen lastige klant was, maar dat ik zo'n chaos -althans in Nederland- nog niet had meegemaakt. Hij legde uit dat dit raar was, want een van zijn collega's werkte er nota bene al een jaar.
Hoe dan ook, bij gebrek aan concurrentie zullen we hier als we nog eens op Vlieland zijn vast nog wel eens terugkomen om een drankje te doen en een voorgerechtje moet ook nog wel kunnen, maar een heel diner waag ik me voorlopig maar niet meer aan.