't Badhuys

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant 't Badhuys

Anne K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Tosti was echt onder de maat voor 5 euro. Dun belegd, slecht brood, geen enkele aankleding. Viel erg tegen. Moet niet moeilijk zijn hier iets beters van te maken!
Kroketten met brood: droge slechte ragout in de kroketten. Wel netjes geserveerd met aankleding.
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Kroketten met koud brood en garnering met bruine randjes. Veel meer dan dat was het niet. De garnering was bruin en oud, het brood aan de voorkant zacht, aan de achterkant hard. Het brood heb ik teruggestuurd. Tweede ronde was beter. Mijn conclusie: dit restaurant heeft concurrentie nodig, want anders is er geen aanleiding om beter te worden.
Lidwien O.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Wij vonden het eten erg slecht. We hadden griet...de kleinste die ze konden vinden en dan ook nog een halfje..1 bakje patat en een bakje sla met zijn drieen, we konden wel bijbestellen, maar toen was de vis al op. De kok, hoorden we begon om 5 uur...en wij kregen eten om kwart over 5. Dat wilden we ook, maar wat een blamage voor de goede koks die de hele dag in hun keuken het eten klaarmaken. En het smaakte naar niks...
De bediening was heel erg vriendelijk, met name de jongen die tot 5 uur werkte was heel erg servicegericht en vriendelijk.
Marloes A.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Twee keer geweest, eerste keer zaten we op het terras, waar een heerlijke relaxte sfeer heerste. Bediening was druk, waardoor het lang duurde. Salades en hapjes waren smaakvol. Een maand later zijn wij weer geweest, binnen gezeten. Het vis hoofdgerecht besteld waar erwtenpuree bij zou moeten zitten. Echter werd er wat anders geserveerd, wat smaakloos was. Hier naar gevraagd, het antwoord was: ja, dit is op. Daarnaast was de vis te gaar en daardoor droog. Ander gerecht gekregen wat een salade werd met gegrilde tonijn, dit was oké. Als terras in de zomer, perfecte plek. Eenmaal binnen laat een en ander te wensen over.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Tijdens een tripje met een vriendin hier gegeten. Locatie direct naast het hotel, dus dat was fijn. Het eten echter viel tegen. Voorgerecht met zalm vond ik vrij gewoontjes, maar smaakte wel. Hoofdgerecht echter was een biefstuk van matige kwaliteit, en niet medium-rare zoals ik gevraagd had. De bediening verschilde, sommige waren goed, anderen leken duidelijk seizoenswerkers met beperkte horeca-ervaring. Jammer, maar voor mij geen aanrader.
Ferry V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Gisteren na een korte wandeling op het strand zouden we even wat drinken in het vernieuwde Badhuys. We hadden een mooi plekje gevonden en genoten van het uitzicht. Na 10 tot 15 minuten wachten ben ik maar eens naar binnen gelopen met de vraag of ik aan de bar moest bestellen of dat er iemand de bestelling op kwam nemen. Ze zou er zo aan komen was het antwoord. Inderdaad niet veel later kon ik mijn bestelling doen. Een koffie, een warme chocolademelk, een glas rode wijn, een wit biertje en een schelvispekel. Even later kwam de bestelling maar zonder de schelvispekel. Ik vroeg er nog naar en er werd mij gezegd dat hij er zo aan kwam. Na 15 minuten wachten nog maar eens gevraagd. Heeft u die nog niet, ik ga er gelijk achteraan. Na weer 15 minuten nog niets dus nog maar eens gevraagd. Ik werd vreemd aangekeken en nu gingen er 2 mensen mee aan de gang. Na weer eens 15 minuten wachten nog steeds niets. Eindelijk kwam er iemand excuses maken dat het zo gelopen was. Ze vertelde dat haar collega dacht dat het om eten ging. Ik vroeg me af wat ze dan ingetikt had toen ik de bestelling deed maar was zo teleurgesteld dat ik gelijk afgerekend heb en weg ben gegaan.
Ik kom al ruim 45 jaar op Vlieland maar heb dit nog nooit meegemaakt. Wel zetten wij de laatste tijd onze vraagtekens bij de motivatie van het personeel bij het Badhuys. Als je niets hebt met horeca blijf dan thuis! In al die jaren is het heel erg achteruit gegaan en nu met de prijsverhoging sinds het oude Badhuys ingeruild is voor het nieuwe wordt het er niet beter op. Wij komen jaarlijks meer dan 5x op het mooie eiland en gingen dan ook bijna dagelijks even wat drinken bij het Badhuys maar dat slaan we voorlopig maar even over.
Marion K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Marion K
Mooi aangelegd, maar beetje te grote jas aangetrokken voor klein eiland. Houd de gerechten simpel en goed, bedien snel en serveer wijn in echte glazen, dan is er al veel gewonnen! Ligging is prachtig.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Goede sfeer maar te duur voor wat geboden wordt. We kwamen voor de spaghetti vongole maar die was veel te scherp en te zuur. En een glas wijn mag binnen echt wel in een echt glas. Jammer.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Mooie locatie maar veel te groot restaurant. Wel leuk ingericht maar vrij warm binnen. Doordat het zo groot is loopt er veel (jonge) bediening rond, dat voelt chaotisch en onpersoonlijk aan. Het eten wordt heel snel gebracht, daardoor te weinig tijd tussen voor- en hoofdgerecht. Leuke menukrant met extra info over de verbouwing en sommige gerechten. Prima hamburger en lekkere ravioli met zeekraal gegeten.

Groot nadeel: mussen binnen die het brood van je bord afeten en rakelings langs je hoofd vliegen.
Carolien B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Voor t eerst in het nieuwe badhuys geweest. Prachtig gebouw, complimenten, maar... Geef mij het oude terug!
Bediening slecht, onervaren, stuntelig. Doen nu zoveel ijs in je frisdrank dat je water drinkt. Duzzzz frisdrank zonder ijs bestellen. Gerechten zijn ook minder geworden. Minder beleg op broodjes. Jammer. K mis het beach gevoel, t knusse.
Hanszen .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
We bestelden een fles Chardonnay. De ober toetste het in. Sorry, zeiden we. We willen toch graag eerst een glas Prosecco. De ober keek er moeilijk bij. ' Dan moet ik de fles cancellen'. We besloten dit maar te doen en dan de Chardonnay later te bestellen. Na de Prosecco hebben we bij een van zijn collega's de fles Chardonnay besteld. Die kwam niet. Na een kwartier bij weer iemand anders opnieuw geprobeerd. Weer zonder resultaat. Intussen zaten we ruim een half uur met lege glazen van de mooie avond te genieten. Niet heel erg, maar de fruits de mer was inmiddels wel al gearriveerd en iedereen weet dat vis moet zwemmen.

Het hoofdgerecht was matig. Mijn eendenborst was zo droog dat je er de beschuit challenge mee kon doen.
Hoe dan ook, de zonsondergang was schitterend en het gashaardvuurtje brandde gezellig. Onze avond was niet stuk te krijgen. totdat we een poging deden om af te rekenen. Hiertoe maar liefst 3 verschillende obers aangesproken, steeds zonder resultaat. We keken elkaar aan en dachten hetzelfde; nou ja, dan niet, toch?
We besloten een experiment uit te voeren; weglopen zonder betalen. Maar dan wel dwars door het hol van de leeuw; daar waar alle personeelsleden zich nu bevonden. en dus wandelden we binnendoor en groetten iedereen die we daar zagen, inclusief de verschillende mensen die ons hadden geholpen. Allemaal waren ze even aardig. Ze bedankten ons, riepen tot ziens en wensten ons nog een hele fijne avond. Krom van het lachen wandelden we naar hotel Seeduyn. Daarna ben ik terug gegaan en vertelde zonder enige toelichting dat ik graag wilde betalen. Niemand keek hier raar van op, ook niet de ober die ons zojuist een fijne avond had gewenst. Ober 1 rekende met ons af. 'Ging niet helemaal lekker vanavond, hè?' zei hij. Ik vertelde hem dat ik echt geen lastige klant was, maar dat ik zo'n chaos -althans in Nederland- nog niet had meegemaakt. Hij legde uit dat dit raar was, want een van zijn collega's werkte er nota bene al een jaar.
Hoe dan ook, bij gebrek aan concurrentie zullen we hier als we nog eens op Vlieland zijn vast nog wel eens terugkomen om een drankje te doen en een voorgerechtje moet ook nog wel kunnen, maar een heel diner waag ik me voorlopig maar niet meer aan.
I. vd B V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
de volgende punten kwamen aan de orde. dubbele bestelling qua drank, nadat we eten op tafel hadden hadden... We hebben geen schoon bestek. 4 keer kwamen er verschillende mensen vragen of het lekker was, vergeten dat het voorgerecht op was hoofd gerecht kwam laat drank besteld maar kwam niet en dat dan twee keer. Eten was heerlijk op de gefermenteerde kool salade na... ondanks mooi en splinternieuw de laatste keer
Jaap M.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Is echt schitterend geworden! Prachtige moderne inrichting, mooie zitjes, mooie borden, waanzinnig uitzicht, vriendelijk en hip personeel, superoriginele menukaart (-krant).
Nog wel belangrijke leerpuntjes: niet afhalen als deel van de tafel nog aan het eten is!!, jas aannemen ipv zelf achter receptie op laten hangen, tafels verdelen zodat je niet 3x mensen aan tafel krijgt die bestelling op willen nemen. Kleinere tips: doe dikke/Vlaamse frieten evt met schil, staat veel mooier in zo'n mandje.
Philip S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Prachtig nieuw verbouwd Badhuys. Een aanwinst! Na de drukke Meivakantie op een rustige maandag prima gegeten. Goed vlees, mooie frieten, kleine maar frisse salade. Bediening adequaat en vriendelijk. Een enorm minpunt zijn de plastic wijnglazen. Mag verantwoord zijn maar elke wijn smaakt er minder door. Personeel duidelijk verlegen er mee want we zijn niet de eersten die klagen! Behoorlijke afknapper. Hopelijk keert het glas snel terug!
paul U.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Nieuw is niet altijd beter.... het zal even wennen zijn maar het nieuw gebouwde Badhuys is niet wat het was. Groot , te groot. De charme van de 'oude' is helaas niet mee gekomen bij de nieuwbouw. Slechte akoestiek en je vraagt je af wat ze dachten toen er een tegelvloer werd besteld. Spekglad en volgens mij daardoor gevaarlijk. In combinatie met zand...!?! En t eten ? OK, maar ook niet meer dan dat. Heerlijk bereidde griet, prima pasta Vongole! En daar drink je natuurlijk een heerlijke witte wijn bij! En dat wordt uitgeschonken in plastic glazen! Waarom? Waarom? Je drinkt toch geen Pouilly Fuisse uit plastic glazen. Kortom, nog werk aan de winkel voor t seizoen echt gaat starten, je bent wel de enige op die mooie plekje gasten zullen meer verwachten dan er nu geboden wordt.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Wat een prachtige ligging en verbouwd sfeervol Badhuys. Absoluut vriendelijk personeel. Alleen wat een slecht eten...prijs kwaliteit staat in geen verhouding. Vreemde gerechten, een saté leek heerlijk, maar het bleek een vegetarische te zijn, absoluut slecht. Een gewone saté was niet te krijgen. Als bijgerecht koolsla in een piepklein bakje geserveerd. Als nagerecht chocolade in allerlei smaken voor 10 euro, dat leek echt nergens op, Een soort bol gevuld met paarse mousse, die meteen in elkaar zakte toen de aardige bediening er chocoladesaus over goot, met wat ondefinieerbare stukjes chocolade eierkoek leek het. Badhuys, je hebt zo'n waanzinnig mooie plek, maar ik denk dat niet alleen het gebouw vernieuwd had moeten worden, maar ook de kaart en de kok...
ELS T.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Het niveau van de keuken is matig en niet verassend. De plek is geweldig. Het interieur is modern maar rumoerig door de machines die je hoort en door de weinig geluiddempende inrichting. We kregen vriendelijke bediening. Maar helaas werden bij ons en bij omringende tafels verkeerde gerechten geserveerd. Lage prijs kwaliteit verhouding.
m.bijsterveld .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Vandaag met een groep van 10 langs geweest!

Wat een prachtige verandering, maar het eten!
Wat een ontzettende tegenvaller.

De nacho's zijn lekker tot je de eerste laag op hebt. Daarna alleen chips.

Het kaasplankje van 14 euro was teleurstellend!

De prijzen zijn ongelofelijk schrikbarend!
Gewoon niet te doen, vlammetjes voor 9 euro
Bitterballen kosten 8 euro!

Dat zijn prijzen die je in zo'n strandhuis niet mag vragen!

Ik snap dat de verbouwing geld kost, maar om het zo terug te vragen.
Wij gaan de rest van de vakantie ergens anders heen!
Jarno B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Prijs kwaliteit verhouding volledig zoek. Hele mooie zaak maar 12 euro voor een broodje gerookte rosbief ( pistolet) en bijv 1,75 euro voor een glaasje ranja is uit den boze. Burger voor 17 euro en 8 vlammetjes voor 9 euro dan is er geen kostprijs calculatie toegepast maar luk raak iets genoemd. Wanneer dit ook zo terug gegeven wordt aan het personeel dan is het excuus dat er een grote investering gedaan is en dat er veel persoon rond loopt. ???? Duidelijk gevalletje van alleen recht op het strand vanVlieland... jammer van deze korte termijn visie!
Francis E.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Tijdens een weekend op Vlieland zijn we hier neergezegen na een hele dag wandelen over het strand. De bediening is erg vlot en vriendelijk. De jongeman had een uitgebreide kennis van wat er geserveerd kon worden. Prettig.
De 'Dutch weed burger' geprobeerd, en het was zeer smakelijk!
Het nagerecht (chocoladetaart) was een klein beetje aan de droge kant, maar qua smaak goed.
Kortom: een prettige tent, op een prachtige locatie, met gewoon goed eten.