't Badhuys

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
6,2
Francis E.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Tijdens een weekend op Vlieland zijn we hier neergezegen na een hele dag wandelen over het strand. De bediening is erg vlot en vriendelijk. De jongeman had een uitgebreide kennis van wat er geserveerd kon worden. Prettig.
De 'Dutch weed burger' geprobeerd, en het was zeer smakelijk!
Het nagerecht (chocoladetaart) was een klein beetje aan de droge kant, maar qua smaak goed.
Kortom: een prettige tent, op een prachtige locatie, met gewoon goed eten.
Jongjde .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Bij aankomst op vlieland gaan wij altijd de eerste avond naar het Badhuys en wij worden nooit teleurgesteld in onze verwachtingen.
Na een Heineken cold gedronken te hebben met een portie bitterballen hebben wij daarna een entrecote besteld met een bijpassend wijntje (rioja muga reserva) en als desert een vanille duo met een lekkere desertwijn. Kortom een heel goed begin van onze vakantie!!!!!

Jelle
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Het Badhuys is gevestigd op een mooie locatie en de bediening is supervriendelijk en snel.
Maar dan toch ook: prijs-kwaliteit verhouding klopt niet, want in de keuken staan geen prinsen en prinsessen. Dat heeft gevolgen voor het gepresenteerde eten. We hadden alleen een hoofdgerecht: spareribs en een grillplateau van chateau briand (geloof ik niks van), spare ribs (OK), piepkuikenbout (lekker) en geroosterde parmaham (bremzout en liefdeloos toegevoegd), met als "sausje" vleesjus. Dat sausje had ik op de kaart niet gelezen. Het bleek een slap waterje wat nog het meest aan tomatensoep deed denken. Door er veel peper in te doen heb ik nog iets van de smaak gered, maar toch een jammer iets. Een goede saus is zo simpel te maken. Maar de plek is echt een topper. En de bediening verdient een betere keuken!
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Oostgat .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Je zit er prachtig! Dat wel, maar wat een slechte service. Geen idee waar ze mee bezig was, de dame die ons bediende. Wel uiterst vriendelijk, maar totaal geen kennis van zaken.
Wij bestelde twee maal een kreeftensoep. Als je heel goed proefde was er ergens een hint van kreeft. Maar tomatensoep kwam eerder in mijn gedachte. Kosten per kopje € 9,00. Dan verwacht je toch wat. Op de klacht en de vraag wat het garnituur in de soep precies was kwam geen terugkoppeling.
Jammer van een restaurant op zo'n mooie plek!!
Eva R.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Tijdens het eten wist ik ineens weer dat ik na vorige keer besloten had nooit meer in het Badhuys te eten. En dat is jammer want dan weet je tijdens het eten al dat je straks veel te veel moet betalen voor iets dat niet gesmaakt heeft. Brood bij de maaltijd kost standaard 6 euro daar begint het al mee. De oesters zijn in de keuken al losgemaakt en liefdeloos terug gesmakt in hun schelp samen met talloze schilfers. De tonijn is droog en de paella smakeloos. Waarom zat ik er dan toch weer? Omdat Vlieland fantastisch is en de locatie prachtig, de bediening aardig en behulpzaam. Maar toch zet ik in mijn agenda voor volgend jaar een reminder: Niet eten bij het Badhuys! Voor dat geld kan je een week
extra kamperen !
Saskia W.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Ook ik kom al meer dan tien jaar bij het 't Badhuys op Vlieland. En eerlijk gezegd is dat vanwege de locatie. De service is per keer wisselend, het eten wordt steeds duurder, maar de kwaliteit verbetert helaas niet. Ik zeg wel eens gekscherend laat Herman de Blijker en meneer Reimers hier een keer langs komen voor de service, kwaliteit en de kaart. Het is echt zonde van zo'n mooie 'tent' en locatie.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Ik kom al jaren een paar keer per jaar op Vlieland, en lunchen met een hamburger en een kriekje bij de strandtent was altijd mijn vaste afsluiting, voor ik weer op de 17.00 uur boot naar huis stapte. Maar watskeburt?? De hamburger kost tegenwoordig 17 euro. Zeven-tien euro, voor een lunch-hamburger. Belachelijke prijs, is mijn persoonlijke mening.
Die dus maar niet genomen. Mijn tafelgenoot bestelde een verse fruitsalade met yoghurt, maar dat was het meest inspiratieloze bakje yoghurt met fruit dat ik ooit heb gezien. En dat voor 6 euro.
En als je een Coca-cola bestelt (dus geen Cola, maar expliciet COCA-cola), dan ben je ook nog eens lichtelijk teleurgesteld als het - zonder tegenbericht - Pepsi blijkt te zijn. Postmix, ook dat nog...
Over de bediening waren we ook niet heel enthousiast. Even dacht ik nog 'wat aardig', toen ik mijn koffie omgooide en de ober meteen aanbood een nieuwe te halen. Maar die bleek gewoon op de rekening te staan. (was ook mijn eigen fout natuurlijk, dus feitelijk had de ober gelijk, maar als ik in de bediening stond had ik die paar cent inkoop voor een kop koffie laten zitten en een aardig gebaar gemaakt...)

Ik weet niet wat de gedachte is achter de verminderde service en kwaliteit en de verhoogde prijzen. Dat je als enige strandtent op het eiland maar alles kan vragen, vanuit je monopolie-positie? Ik hoop het toch niet. Maar feit is wel dat ik dus voortaan het Badhuys oversla. Dan maar geen strandtent, hoe heerlijk zitten het er ook is. Erg jammer!
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Geweldige locatie op het Noordzeestrand van Vlieland, we komen al vele jaren in dit strandpaviljoen. En we nemen dus voor lief dat de kwaliteit van het eten vaak maar een zesje is (met uitzondering van de bitterballen, die zijn perfect, maar daar kun je ook weinig aan verprutsen).
Dit keer vierden we het begin van onze vakantieweek met een diner, en kozen de zeebaars. Die was goed te eten, al was de vis bepaald niet met liefde klaargemaakt. Friet en een bakje -verpieterde- salade er bij. Een zesje dus. Maar we genoten van het uitzicht en de bediening was bijzonder vriendelijk en alert.
De prijzen zijn te hoog voor de geboden kwaliteit.
Gerdie1979 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Uitsmijter was erg vet. Meneer had om drie boterhammen gevraagd helaas was dit ergens niet overgekomen. Er ging veel mis want alle tafels om ons heen wilden graag bestellen. Maar of de serveerster had geen bereik met haar systeem of zij bracht alleen maar eten dus misschien een tip dat je ook bestellingen op papier kunt schrijven als je techniek het af laat weten.
Erlimare .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Gezellige strandbrasserie met een ruime kaart. Inrichting is vrolijk en uitnodigend, de bediening vriendelijk. Geweldig uitzicht over de Noordzee en zowel mogelijkheid om binnen of buiten op het terras te eten. Wij hebben genoten van een heerlijke pasta vongole en een lekkere Wiener schnitzel. Wijnkaart en bierkaart aanwezig en zeer ruime keus. De moeite waard, reserveren in drukke periodes is aanbevolen.
Doemijmaaritalie .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Deze leuk ogende strandtent op Vlieland, met vriendelijk personeel en een belachelijk dure kaart maakt dat je verwachtingen hoog zijn. Wij kwamen bedrogen uit. Het eten is helaas zeer slecht, niet gewoon slecht, maar zeer slecht.
Wij hebben hier voor lunch een broodje carpaccio besteld. Dat viel even tegen! Carpaccio hoort flinterdun te zijn, en goed van smaak, heeft normaal niet veel nodig. Maar dit.... deze carpaccio was als kauwgom en had totaal geen smaak. Er lag een bos rucola op, en een sliertje zongedroogde tomaatjes, ergens viel iets van pesto te bespeuren op de bovenhelft van het broodje, dat was het. Niet te eten! We hebben dat dus niet opgegeten en gemeld. De bediening zou het doorgeven aan de keuken, en dat was het dan.
Bij een tafel achter ons vingen wij iets op van "dit voldeed totaal niet aan onze verwachtingen", daarop volgde een zelfde soort reactie en dat was het dan ook. Deze mensen hadden iets anders besteld.
Dus ben je een keer op Vlieland, op dat prachtige strand, je kunt beter zelf iets meenemen of terug gaan naar de bewoonde wereld om iets goeds te consumeren. Zonde.
Rjansen1001 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Op aanraden van vrienden wezen bij het Badhuys . Heerlijke sfeer in een prachtige omgeving

Een fles pinot grigio en fantastische pasta Vongole , super !
Leuke jonge mensen aan t werk die hun vak verstaan .

Als dessert het 2 persoons chocolade dessert genomen op aanraden van de gastvrouw . Het was elke cent waard . Een aanrader !

Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Het was weer aangenaam. De zee, de wijn, de kleurrijke gerechten en bediening! Een klein feestje ????

De kabeljauw werd geserveerd met groene asperge, venkel, tomaat en een werkelijk heerlijke hele saus met saffraan.

Klein minpuntje was de friet. De vorige keer dat de hier waren was die veel lekkerder.
Bourgondier36 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
afgelopen weekend onder genot van een prachtig uitzicht, gegeten bij strandpaviljoen het badhuys. er was ons in de middag al gemeld dat reserveren voor de avond gewenst was, vanwege verwachte drukte. en druk was het , ontzettend knap dat de dames en heren van de bediening een ieder kunnen voorzien in hun wensen tijdens dit soort drukke avonden.

de menukaart is een prachtige krant. de dame die ons bediende vertelde ons dat we deze als aandenken mee mochten nemen naar huis.

vooraf hadden we ovenvers brood met makreel tappenade en franse roomboter. top
we hebben werkelijk genoten. ikzelf had de surf en turf met een super malse biefstuk , een plakje gerookte biefstuk erop en heerlijke gamba's. mijn vrouw had de verse Noordzee kabeljauw met safraan saus en groenten chips , vers en dat proef je . perfect bereid, prachtig servies. restaurant kwaliteit die je niet verwacht in een 'strandtent'

De bediening professioneel, scherp en erg vriendelijk .

wij komen terug!

René Z.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Tijdens het fietsen daar even wat gedronken. Een naderende regenbui deed ons besluiten om nog langer te blijven. Nog maar iets te drinken besteld en een 16-delig bittergarnituur (frituur) € 8,95.
Dit bestond uit enkele miniloempia's, kaassticks (totaal 8) en als klap op de vuurpijl een ordinaire frikadel in 8 stukjes gesneden!
Geen bitterbal. Je zal het als personeel maar moeten serveren. Overigens alle lof voor de leuke obers en prachtige lokatie.
Ferdi R.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Geluncht bij 't Badhuys. De karnemelk bleek op, waarna keus viel op warme chocolademelk zonder slagroom. Waterig goedje, opgewarmde "enige echte" zou lekkerder zijn geweest. Gekozen voor tosti beenham met kaas. Bleek de tomatenketchup leeg...kom zo brengen....maar helaas. Nooit meer ketchup gezien...en dat terwijl het helemaal niet zo druk was. Jammer, want inrichting en lokatie zijn TOP.
Jw S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Afgelopen vakantie weer gegeten in heerlijke ambiance, correcte en gezellige bediening. Niet zo lekke gegeten, matige hamburger die lauw- koud was, te zoute slappe frieten bij ander hoofdgerecht. Club sandwich was smaakvol maar ook niet op temperatuur. Broodje Manchego, Serano was lekker maar minimaal qua portionering voor 10€.!
Jochem J.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Ik heb hier denk ik één van de beste sprareribs gegeten ooit. Geen saus voor nodig en super op smaak gebracht. Echter ben ik blij dat er een verbouwing aan gaat komen. Bij binnenkomst staat het al blauw van de keukenbaklucht en dat word in de loop van de avond er niet minder op. Personeel probeert het allemaal goed maar mis net de aansturing. Een leeg bord blijft 15 min staan terwijl er diverse jongelui van de bediening langs lopen. Na de verbouwing zijn we er vast weer. De spareribs doen ons zeker terug komen