't Backhuys

Langestraat 96 9671 PL Winschoten Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant 't Backhuys

KETTING .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Prima restaurant. Het is een hele leuke ambiance , ook is de bediening zeer vriendelijk en alert . De mosterd soep was van zeer goede kwaliteit . Het stukje vlees van de koe was uitstekend berijd en erg lekker.
Kortom ,een aanrader .
Thijs W.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Eten is puur en vakkundig bereid qua smaak en opmaak borden. Kwaliteit en kwantiteit helemaal in orde. Bediening vlot, bescheiden en flexibel. Uitzonderlijk en uniek in Winschoten. Enige minpuntje zijn de stoelen en de ruimte aan tafel bij groepen. Echt comfortabel zitten is het niet maar de ambiance maakt veel goed.
Tineke F.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Mijn verwachtingen waren hoog gespannen. Men had mij verteld, dat het zeer de moeite waard is om bij 't Backhuys te gaan eten.
De sfeer was leuk, beetje oud, maar toch wel "gezellig".
Wij wilden een prosecco als aperitief en ons werd de huis prosecco aangeboden, als zijnde heel lekker en droog. Hij was echter zoet, flauw en niet echt sprankelend.
Het voorgerechtje, brood (wit!!!!), met div. worstjes, vet van kaantjes, was lekker.
De huiswijn rood, was een Merlot van een matige kwaliteit. Ook het feit, dat men maar 1 rode huiswijn heeft, vind ik magertjes.
Het hoofdgerecht gebakken roodbaars, heerlijk!!!!
De groenten, en patat wel smakelijk maar niet heel bijzonder van smaak.
De tweede vraag naar patat en groente werd snel gehonoreerd, echter de patat was blank, slecht gebakken en week.
Het nagerechtje koffiecreme, ijs en bavarois, verrukkelijk.
Na dit bezoek kunnen wij niet beamen dat dit restaurant een klasse heeft van 8,8. Jammer
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
In Winschoten had ik hoge verwachtingen na het lezen van de recensies hier op iens. Helaas werden deze niet waar gemaakt. Het eten werd vlot opgediend en zag er goed uit maar de smaak liet te wensen over. Mijn varkenshaas was taai en erg flauw van smaak. Het appeltaartje was waterig. Mijn tafelgenoten hadden verschillende gerechten maar deze waren exact hetzelfde opgemaakt met de groentes e.d. Ook mijn groente was soortgelijk opgemaakt. De bediening was vriendelijk. Er was veel aandacht voor de opmaak van het bord dit gaat ten koste van de smaak.
Herman P.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Oude bakkerij, voelt knus aan, zeer plezierig ontvangst.
Met name Groningse gerechten.
Begonnen met altijd geserveerde brood met diverse kruiden boter en kaantjes, daar naast eigen gemaakte worst en leverworst van de plaatselijke zeer goede slager.
Goede keuze mogelijkheden in het menu voor vlees en visliefhebber en voor de vegetariër.
In een woord heerlijk, wij komen hier geregeld en nog nooit terleurgesteld.
Een must bij een bezoek aan Winschoten.
Samenv .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Vorige week heerlijk gegeten in dit leuke restaurant. Intieme sfeer waardoor de service optimaal is. Voorgerecht hammetje op een bedje van sla met een erg lekkere pittige dressing. Hoofgerecht had ik voor het vispannetje gekozen, welke super goed bereid was. Bijgerechten zelfgemaakte frietjes en heerlijke groenten. Super leuk restaurantje met erg vriendelijke dame in de bediening!
Chobel .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Aanrader! Een huiselijke sfeer waar je heel welkom bent en waar het eten met liefde en rust bereid is.
Het eten is eerlijk en heerlijk, we hadden zowel vlees-, vis- als vegetarische gerechten besteld en alles was heerlijk. In het bijzonder de verse doradefilet. Ook hebben we genoten van de desserts. De porties waren meer dan voldoende groot voor ons en alles was mooi opgemaakt.
De huiswijn (Merlot) gaat per glas, andere wijnen gaan per fles.

De service krijgt een 10 om 3 redenen. Als eerste omdat Rita na serieus puzzelen in het reserveringenboek een prettige tafel voor ons 7-koppige gezelschap wist te organiseren. Als tweede omdat we het teveel betaalde teruggestort kregen. Pas na thuiskomst zagen we dat we drankjes hadden afgerekend die op een andere bon thuis hoorden. Per mail bleek dat 't Backhuys dat wilde corrigeren, klasse!!! Ten slotte, omdat we heel vriendelijk en alert zijn bediend tijdens ons diner.

Bedankt Rita, Dirk en Bart voor een heel geslaagde avond!
Michel Z.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Kom hier regelmatig en neem eigenlijk altijd het week menu super kwaliteit en een erg vriendelijke dame eigenaresse in de bediening! Zeer goede prijs kwaliteit
F_Kuper .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Leuk restaurantje, met een bewust gekozen oude uitstraling en inrichting. Het eten was er uitstekend. Gekozen voor een 4-gangen verrassingsmenu en een verassing was het ook. Bij de gerechten werden zelfgemaakte compote in verschillende varianten met authentieke smaken geserveerd. Je krijgt er ruim voldoende en de bijgerechten kun je bij bestellen, indien nodig. Met een vol en goed gevoel weer naar huis gegaan.
Elliane .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Al meerdere keren gegeten bij dit leuke restaurant. Dit is typisch een restaurantje dat nog authentiek is, de passie zit in de gerechten en in de service. Heerlijk voorgerecht van zalm op bedje van salade. Hoofdgerecht leuk opgediend met diverse heerlijke bijgerechten, waar onder zelfgemaakte frietjes. Goede wijnkaart met ruim voldoende keus en reeële prijzen. Een echte aanrader!
Rachida01 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Gisteren heerlijk gegeten in dit leuk en knus restaurant. Het was mooi weer dus konden we buiten zitten in de tuin, welke bij het geheel paste. Het voorgerecht was mooi opgediend met een lekkere salade. Het hoofdgerecht, een heerlijke zalm, werd geserveerd met diverse bijgerechten. Goede vriendelijke bediening zodat we een heerlijk ontspannen avondje uit hadden.
Vcrrr .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Gezellige ambiance in een historische bakkerij. Wat hier eerder door 'lcw' wordt geschreven vind ik een slechte grap. Het eten is super. Uiteraard wordt er ook 'mise en place' toegepast, zoals in de meeste keukens overigens. Ik vind, met name wat betreft het 'weekmenu', de prijs-/kwaliteitsverhouding ongekend! De bediening is ongedwongen, wat naar mijn idee past bij de kaart en de hele sfeer van dit restaurant. Aanrader!
Harmstuut .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Uitermate knus en gezellig restaurant. Meest sfeervol van Winschoten en omstreken. Eten altijd uit de kunst en prima prijs kwaliteit verhouding. Alles vers en veel uit de streek. Voor regelmatige gasten bedenken de chefs graag een verrassing. We gaan binnenkort weer eten en verheugen ons er op.
LCW .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Interieur is niet meer van deze tijd (doet me denken aan een Duits hospice). Menu kaart wat op internet staat komt niet overeen met de menu kaart in het restaurant. Ik krijg een gevoel dat daar "niet echt" wordt gekookt, alles staat al klaar, en naar gelang wat men heeft besteld wordt in de keuken op een "lopende buffet" manier warm gehouden en opgediend. Al met al vind ik het meer een matig eetcafe, dan een echt restaurant.
Alexess .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Een erg gezellig knus restaurantje waar service en passie voor ingrediënten nog voorop staat! Fantastische smaken en erg mooi opgediend! Kom gauw een keer weer!
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Het eten bij t Backhuys is voor mij eigenlijk elke keer een traktatie. Ook deze keer weer heerlijk gegeten. Vooraf als amuse een plankje met verschillende soorten worst en daarnaast brood met boters. Als voorgerecht gekozen voor de 'opoesoep'. Een heldere soep van ossenstaart, met groente, vlees en wat pasta. De soep vond ik prima op smaak, goede hoeveelheid. Als hoofdgerecht de 'stoetrolle', een vegetarisch gerecht met brood en oesterzwammen, ik vond het erg lekker. Als altijd was de bediening erg vriendelijk. Dit restaurant vind ik bijzonder de moeite waard! Enige puntje van kritiek: de kaart wisselt maar weinig, zodat het niet erg verrassend is welke keuzes je hebt wanneer je al vaker bent geweest.
Rosselle V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Wat een geweldige zaak!

Na het lezen van een aantal zeer goede recensies besloten we afgelopen weekend hier te gaan eten. We komen uit Rotterdam, dus Groningen is voor ons onbekend terrein. Onze verwachtingen waren hoog, maar dit wisten zij te overtreffen. Wat een goede service, onwijs lieve en gastvrije mensen, en het eten was in één woord fantastisch! De borden zijn prachtig opgemaakt, de ingrediënten zijn perfect op smaak, en je krijgt ongelofelijk veel waar voor je geld. Het is jammer dat we niet dichterbij wonen, want dan waren we beslist vaker gekomen!
Michel Z.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Wat een mooie zaak! Was er nog nooit geweest! Erg warm en gezellig heerlijke carpaccio vooraf, wildschotel als hoofd en een warm taartje na! Wij komen hier zeker terug
Lisanne S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Afgelopen week weer gegeten bij het Backhuys met zen allen. Opnieuw weer genoten! Heerlijke gerechten uit het weekmenu die goed verzorgd waren. Ontvangst en service waren zoals gewoonlijk top. Dankjewel!
Sannygr .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Dit restaurant zit in een oude bakkerij. Het decor is echt prachtig. De bediening was erg informeel, niet onaardig, maar echt te informeel. Het eten was erg lekker en bijzonder. Mooie Groningse namen voor de diverse gerechten. Ook zeker voldoende voor een goede prijs. Had het idee dat er te weinig (ervaren) personeel was voor de bediening, we kregen oa bijna geen drinken. Kortom; mooie plek, lekker eten en met een extra touch in het gastvrouw/manschap en bediening zou het een topper kunnen zijn.