Over restaurant ’t Arsenaal

Voortreffelijke Frans-mediterrane keuken

Genieten aan de sfeervolle Nieuwe Markt. Met liefde kookt de chef voortreffelijke gerechten uit de Frans-mediterrane keuken met eerlijke ingrediënten uit de buurt. De bediening schenkt graag een mooi glas wijn voor je in en zorgt dat het je aan niets ontbreekt. Niet voor niets weet dit restaurant al jaren zijn Bib Gourmand onderscheiding vast te houden.

Meer informatie over restaurant ’t Arsenaal

Maandag t/m Zaterdag 12:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Ellen1709 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Semeacq .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Heel redelijk, maar niet echt verrassend. Het is ons totaal onduidelijk waarom restaurants die zich 'frans' noemen na het voorgerecht het brood weghalen en het niet tot het dessert op tafel laten staan. In Frankrijk zou je dit niet overkomen. Dan de wijn: de wijnkaart was uitgebreid, maar er was weing keus in minder dure wijnen (onder de 40 euro) en wij vonden de prijs van de wijn die wij kozen niet in verhouding met de kwaliteit ervan. Bovendien bleek onze eerste keus niet meer voorradig te zijn zonder dat dat op de kaart was vermeld.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Service was heel vriendelijk. Sfeer was ook niks op aan te merken. Vond alleen dat je niet heel veel keuze had. Maar wat we hebben gegeten was erg lekker. We hebben een fijne avond gehad
Elsa W.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Heerlijk gegeten met een lekker glas wijn, heel vriendelijke bediening. We zaten boven en vonden het wat kaal en klonk wat hol!
J.f.nieland N.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
De kwaliteit is top. De bediening is voortreffelijk. Het is een heerlijke avond.
Ook al kom je met de AH-zegels, je bent welkom en wordt als alle andere gasten behandeld.
Willemien B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Verrassend! Wat een verwennerij!! We kregen 2 lekkere amuses voor we aan een heerlijk 3-gangen diner begonnen. Het zag er allemaal zeer verzorgd uit en de bediening was vriendelijk. Heel goed dat er gewoon gratis kraanwater geserveerd werd!!
Het enige wat ik miste was een achtergrondmuziekje....
Silvold .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Wij waren hier met de AH bon en over de prijs kan ik daarom niet klagen, maar het AH menu is ook een gewoon drie gangen menu. Dan vind ik prijs kwaliteit niet in evenwicht. Het begon met twee amuses; lekker en deden verwachtend uitzien naar het vervolg. Het voorgerecht, rouleau van gerookte zalm en forel was heerlijk. Teleurstellend was het hoofdgerecht met een dik stuk harde smakeloze roodbaars, parelcouscous en wat groente. Alles was flauw , geen kruiden of zout. Mijn man at diamanthaas, die heel rood was. Er was niet gevraagd hoe hij hem gebakken wilde hebben en omdat hij niet zo van erg rood vlees houdt viel ook dat tegen.. Het dessert maakte wel weer iets goed.
We hebben een aantal keren met en zonder AH bon hier heerlijk gegeten en waren altijd heel tevreden, deze keer helaas minder.
Catharina K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten, twee mooie amuses vooraf, daarna drie gangen. Erg lekker, mooi opgemaakt, echt genoten. Ook erg prettig dat muziek heel zacht klinkt, gasten automatisch hun stemmen dempen en dat je elkaar dus goed kunt verstaan zonder stem te verheffen. Mooi pand, zeer goede prijs-kwaliteit verhouding, wij komen zeker terug!
Andrea O.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
het restaurant ademt een prettige rustige sfeer en men krijgt echt heerlijk eten, vriendelijk personeel, parkeren rondom het restaurant is wel erg lastig en prijzig
Jos L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wauw!! Gisteravond wederom heerlijk genoten van een gastronomische beleving bij Restaurant 't Arsenaal in Deventer. M.i. het beste restaurant van Deventer en ver daarbuiten. Het gastheerschap van Rob Emaus is uitmuntend en gaat veel verder dan het zogenaamde "oog voor detail". Op zeer ontspannen wijze danst hij om je tafel zonder dat je merkt dat hij er is, hij zorgt dat de glazen goed gevuld blijven en weet met passie over wijn/spijs te praten. In een warme ambiance is zijn gevoel voor timing opvallend en weet hij je écht welkom te voelen. Zonder overdreven bemoeienissen is dit een verademing voor de Deventer horeca. Ook chef-kok Ruard Veltmaat en zijn team waren weer in topvorm. Met de ene culinaire verassing na de andere steeg de verbazing van de tafelgasten tot ver boven een enthousiast niveau, maar wellicht hadden de passende wijnen daar ook een groot debet aan. Van smaakvolle amuses naar eendenlever in een crumble van speculaas (!) en vervolgens naar fazant met wild zwijn om nog maar te zwijgen over de topkwaliteit van het Veluwse hertenrugfilet. Zo mals en zacht geserveerd dat het alle verwachtingen overtrof. Ook het dessert was een feest. Heerlijke (lokale) kazen met een uitstekende uitleg aan tafel. Daarnaast een zoet dessert wat zó mooi was opgemaakt dat het bijna zonde was om ervan te proeven, maar wat een enorme smaaksensatie! Ik bedank het warme team van Restaurant 't Arsenaal voor deze culinaire reis en ik kom spoedig weer. Al is het alleen maar om te genieten van de Franse uitstraling waarmee ik in één uitspraak de avond samenvat: Joie de vivre!
S. H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Lekker gegeten! Eten was echt niks mis mee! Minpunten vonden wij:
- café stoelen, in de betere (duurdere) restaurants verwachten we fijnere stoelen (met armleuningen)
- oubollig interieur
- bij het voorgerecht kregen we pas het brood, dat was een uur na aankomst
- na het 1e drankje werd niet meer gevraagd of we nog wat wilden drinken
Lekker om keer gegeten te hebben, maar in deze prijscategorie kennen we betere restaurants
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Met AH actie hier geweest (7 personen), werd er niet echt enthousiast van. Mooi pand met erg onhandige inrichting qua tafels. De bediening was redelijk, wel behoorlijk wat misverstanden met opnemen gerechten en drank. Ook nauwelijks uitleg van de gerechten het kwam ons allemaal wat chaotisch over. En dan het eten: amuses (mousse paprika/tomaat met geitenkaas en bitterbal van lam) beide zeer vlak van smaak. Voorgerecht zeeduivel met cantharellen: aardig, paddenstoelen niet helemaal goed schoongemaakt, er zat wat zand in. Als hoofd diamanthaas met seizoensgarnituur; vlees goed bereid, de rest was wel erg simpel. Wel zéér ruime porties. Dessert ook niet heel bijzonder, de kaas werd wel erg leuk gepresenteerd door het meisje uit de keuken. Zelfs met 2e-menu-gratis-actie nog meer dan 50 euro p.p. En van die vieze theedoek aan de buis van de kok werd ik ook niet heel vrolijk.
Margret K.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Geen negatieve punten kunnen ontdekken behalve dan dat de kapstok (te) vol was. Heerlijk gegeten, prima sfeer, lekkere wijnen en steeds weer een gevuld waterglas.
ABrinkhof .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Vriendelijke ontvangst, informele en correcte bediening, heerlijk eten en mooi geserveerd. Er was geen keus voor een vegetarisch menu in het basismenu opgenomen.
Noella G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Goed gegeten met onze familie op vrijdagavond. Uitstekende service en heerlijk niet al te verrassend eten. Wij komen zeker nog eens terug.
Wiwa .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Wederom uitstekend gegeten met de Ah actie. Twee heerlijke amuses vooraf. Als voorgerecht de terrine van eendenborst was heerlijk. Als hoofgerecht de biefstuk van hertenbout tegen een meerprijs van 5 euro, was heerlijk mals en zeer smaakvol. Ook de diamanthaas was zeer mals. Als toetje de tiramisu, voortreffelijk. Een heerlijk glas wijn erbij en de avond was weer perfect.
Ceessie51 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
We hebben verrukkelijk gegeten! Dit was mede mogelijk door de prettige en goede begeleiding m.b.t. het gluten- en lactosevrij kunnen dineren! Alle lof voor de koks en bediening!
LeoalyR75 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Gebruik gemaakt van de AHrestaurantactie. Zoals altijd een vriendelijke ontvangst en attente bediening. Lekkere voorgerechten: rouleau van zalm en terrine van eendenborst met stoofperencompote. Hoofdgerechten diamanthaas met rode kool en hertbiefstuk met zuurkool, beide met verdere entourage. Heerlijk, precies goed gebakken en mooi opgediend. Als nagerecht kazen uit de streek: verrukkelijk. Onbegrijpelijk dat dit restaurant niet meer in de top 500 van Lekker staat, want ze verdienen dat zeker wel.
Christiaan P.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
't Arsenaal, een restaurant waar je hartelijk welkom wordt geheten. Een vriendelijke, prettige bediening. Een goede uitleg over de gerechten. Zeer smakelijk eten. We komen graag weer terug
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten met de AH actie en er was een veelzijdige keuze. Goed personeel, vriendelijk en gastvrij. Kortom een geslaagde avond.