't Archief

Dinsdag t/m Zaterdag 09:30 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant 't Archief

bea H.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
prima gegeten, goede prijzen. bediening keurig en vriendelijk.
geen geneuzel over extra frietjes. TOP.
zeker een plus punt, na de verbouwing is de sfeer er enorm op vooruit gegaan.Héél erg mooi.
Bea Hakkens
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
De zaak is net weer geopend na een verbouwing. Leuk geworden. Het eten is net zo prima gebleven als het was. En de vertrouwde gezichten in de bediening zijn gebleven.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heel gezellige sfeer, goede keuken.
Vanmiddag wel wat geschrokken van de verbouwing, nu net opgezocht en gelukkig niet failliet. Heel erg benieuwd naar het nieuwe Archief.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Prima familie-restaurant in buitenwijk van Breda. Voorziet ook echt in een behoefte. Sinds een tijdje ook een fijn extra terras op een houten vlonder. Het eten smaakt goed. Het bier ook.
Foodhopper .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Wij wonen niet meer in Breda, maar komen speciaal terug voor een hapje in de gezelligste huiskamer van Breda! Altijd gastvrije ontvangst en heerlijk eten tegen een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Anneke L.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Met een grote groep hier gegeten. Van te voren een menu afgesproken met keuze, dit om het voor de keuken makkelijker te maken.
Er is niemand die je ontvangt, je jas neem je mee en hang je over je stoel.
Vooraf wilde ik een Hertog Jan Prestige drinken. Het glas was meer dan de helft gevuld met schuim en heb dus gevraagd of zij het konden afvullen. Het was erg rommelig, er werd met bestek heen en weer geschoven.
Als voorgerecht had ik de gamba's, waren lekker en pittig.
Hoofdgerecht de Argentijnse biefstuk, er werd niet gevraagd hoe men deze bereid wilde hebben. Gelukkig was het vlees redelijk rood, had iets roder gemogen. De frites waren echt niet lekker.
Mijn 2de glas Hertog Jan was wederom erg schuimig. De tap was klaarblijkelijk leeg. Serveer mij dan niet nog een keer een half glas maar zeg het gewoon.
Ik begrijp dat veel mensen het eten hier prima vinden. Voor hetgeen je hier betaald, zijn er in Breda restaurants /eethuizen waar het beter toeven en goedkoper is.
Er zal enige overtuigingskracht nodig zijn wil ik hier weer gaan eten.
JansenenJanssen .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Als we even gewoon in de buurt en toch goed wat willen eten, dan gaan we naar 't Archief.
Prettige bediening, in een soort thuis-ambiance. Als er nog wat meer ruimte aan de toog zou zijn of een apart zitje, dan zou ik wel wat vaker even een borreltje gaan drinken.
Vandaag gingen we met ons bezoek aan de Varkenshaasmedaillons, Land & sea en Groenten-curry met kikkererwten. Prima! Met een smakend glas wijn (in een bourgondische hoeveelheid). De voorgerecht-portie (handig, een aantal gerechten is in verschillende groottes te verkrijgen) salade met geitenkaas was ruim voldoende, al had het iets meer kaas i.p.v. groen mogen zijn.

's Avonds was aan de voorzijde, op het plein, nogal wat trek, dus we zijn aan de zijkant gaan zitten maar daar hadden we weer last van het verkeersgeluid. Ach, zo hebben we altijd wel wat te mauwen. Binnen is het gewoon het gezelligst.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Op het nieuwe terras van het Archief geluncht. Prima kaasomelet, verse jus, cappucino. Leuke jonge mensen in de bediening.
Bestbetergoed .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vanmiddag een heerlijke lunch gegeten samen met een vriendin.
Het was weer duper.
Altijd heerlijk, gezellig en vooral vriendelijk.
Tot snel weer.
Yolanda van der Meer-Rieken
Paulus53 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
unieke brasserie in de Haagse Beemden, altijd even gezellig en sfeervol, prettige en vlotte bediening met een persoonlijke touch; de laatste twee keer heb ik de hertenschotel genomen, de eerste keer met rijst, de tweede keer met frietjes.... heerlijk
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Heerlijk gegeten met onze dochter.
Prima service, lekker eten, verse friet.
Mooi en sfeervolle ambiance.
Gratis parkeren voor de deur.
Lekker bier van de tap.

Koffie en nagerecht dik in orde, heerlijk zelfs.

Wij komen terug. Gegarandeerd.

Marike T.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Een toppertje met hele gezellige en kundige bediening. Alsof je thuiskomt. Heerlijke gerechten op de kaart voor een betaalbare prijs.
Foodhopper .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Een aantal weken geleden ben ik samen met mijn vrouw en twee jonge kindjes voor de eerste keer gaan eten bij Brasserie 't Archief. We wonen pas een half jaar in de Haagse Beemden en hebben van menige buurtgenoten te horen gekregen dat we echt een keer bij 't Archief moesten gaan eten. Tijdens het boodschappen doen op het winkelcentrum ben ik toch maar eventjes langs gegaan om te vragen of ze voor het weekend nog een tafeltje voor 4 personen vrij hadden. Bij binnenkomst werd ik direct gastvrij ontvangen en kreeg ik direct een huiskamergevoel. Nadat de lieve gastvrouw achter de bar mij een lekkere cappuccino had aangeboden ging ik met een voldaan gevoel huiswaarts. Een aantal dagen later ben ik met mijn gezinnetje gaan eten en kregen we een gezellig tafeltje aan het raam. Op de kaart stond voor ieder wat wils en zelfs aan de kleinere kinderen wordt er gedacht. Wij hebben als gezin en nieuwe bewoners van de Haagse Beemden ons nieuwe tweede thuis gevonden! 't Archief, bedankt voor de geweldige avond, het lekkere eten en de goede service.
Pibelly .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Hier hertenbiefstuk gegeten voor de prijs van € 20. Vlees was aan één kant helemaal hard door het aanbraden en voor het overige was het prima maar een smakeloos geheel. De kok van die avond was Johan, de eigenaar, zelf. Kennelijk worden gerechten niet gecontroleerd voordat ze de keuken verlaten.
Spijtig dit te lezen. Liever hadden wij dit meteen van u gehoord, dan hadden we er direct werk van gemaakt. Ons motto: Bent u voor 100% tevreden vertel het een ander, bent u niet voor 100% tevreden vertel het ons!!!! Mvg, Johan
Milou V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Wij kenden dit restaurant nog van vroeger en zijn er laatst weer eens gaan eten. In onze herinnering was het een erg simpel eetcafé, maar het is prachtig opgeknapt! De gerechten worden netjes gepresenteerd en er is een ruime keus. Goede prijs-kwaliteit verhouding en vooral de gamba's zijn een aanrader!
Ger D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2013
’t Archief is gevestigd aan het plein van winkelcentrum Heksenwiel. Eerlijk is eerlijk: aan de buitenkant zie je niet wat voor gezellige zaak het is!
De koude bij de deur wordt prima afgeschermd door een gordijn en als je daardoor naar binnen stapt zie je recht voor je de gezellige (eet-)bar. De mensen hierachter heten je direct welkom en je krijgt het gevoel dat ze dat echt menen (dat is in heel wat zaken anders….).

De cappuccino is lekker warm en heeft een kop van melkschuim erop, goed van smaak. Een goed begin.
De kaart staat op tafel en dat is eigenlijk het enige dat wat mij betreft beter kan: maak er een gezelliger kaart van, met de uitstraling van de website zou ik zeggen! Oranje met typemachine letters doet afbreuk aan hetgeen wordt geleverd.

De tomatensoep (van de menukaart, maar ook bij de lunch te bestellen) smaakt opperbest en het gegratineerde broodje met serrano, geitenkaas en honing (met daarbij garnering en o.a. noten) smaakt meer dan goed. Voor de wat kleinere maag is het zelfs wat veel.
De witte wijn erbij is goed qua smaak, maar niet bijzonder. Dat hoeft ook niet, wat mij betreft in een dergelijke zaak.
Mijn tafelgenoot ging voor het 12-uurtje en had ook niets te klagen.
Klagen deden we ook niet na het ontvangen van de rekening: 30 euro in totaal voor ruim 3 heel gezellige uurtjes is zeker de moeite waard.
Nogmaals: complimenten voor de bediening want zij hebben echt aandacht en een vriendelijk woord voor iedereen in de zaak!!
Bonaire01 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
Op zondag hier geluncht. Ik proefde de Brabantse vriendelijkheid. Werden heel hartelijk ontvangen. Kregen bij de witte wijn een glas water zonder dit te vragen. Heel attent! En bij de koffie een bakje slagroom, koekjes en bonbons. Remco, je bent een topper! Voor dit restaurant een aanwinst door zoveel gevoel voor service! Volgende keer, als ik in Breda ben, kom ik weer bij jullie eten.
Marike T.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Een supergezellige brasserie met zeer vriendelijke bediening, lekkere stoelen waar je voor een schappelijk bedrag prima kan eten. Vooral de voorgestelde menu's zijn heerlijk! Echt een aanrader! Reserveren gewenst, want er zijn er velen die hier ook willen smullen.
Paulth .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Zowel de keuken als de bediening zijn goed. Gebruik gemaakt van het kerstmenu, omdat het een succes was waardoor zij dit verlengd hadden. Vooraf gamba's, hoofdgerecht hertenbiefstuk (met bijpassende wijn welke niet op de kaart staat) en nagerecht dame blanche. En dat alles voor een € 29,95. Omdat we er regelmatig komen, mocht er ook een dessert naar keuze genomen worden. Wel reserveren, want het aantal plaatsen is beperkt.
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Vroeger in de Haagsche Beenden gewoond en in die tijd er nog wel eens gegeten. Inmiddels is het weer een paar jaar geleden en gingen we maar weer eens langs. Verwacht hier geen hoogstaande gerechten, maar gewoon degelijk eten van eethuis kwaliteit.
Als voorgerecht simpel stokbrood met kruidenboter. Zag er simpel uit, maar smaakte heerlijk.
Als hoofdgerecht ben ik aan de spareribs met ketjap gegaan en mijn vrouw aan de biefstuk.We kregen allebei dezelfde extraatjes (rauwkost en sperzieboontjes), maar eerlijk is eerlijk: Alles smaakte prima! We hebben met zijn 2-en voor 42 euro prima gegeten.
Als ik dan toch een nadeel moet noemen: De 2-persoons tafeltjes zijn eigenlijk echt te klein. Het schaaltje met het water om mijn vingers af te doen na de spareribs paste echt met geen mogelijkheid op tafel...