't Archief

Dinsdag t/m Zaterdag 09:30 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
JansenenJanssen .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Als we even gewoon in de buurt en toch goed wat willen eten, dan gaan we naar 't Archief.
Prettige bediening, in een soort thuis-ambiance. Als er nog wat meer ruimte aan de toog zou zijn of een apart zitje, dan zou ik wel wat vaker even een borreltje gaan drinken.
Vandaag gingen we met ons bezoek aan de Varkenshaasmedaillons, Land & sea en Groenten-curry met kikkererwten. Prima! Met een smakend glas wijn (in een bourgondische hoeveelheid). De voorgerecht-portie (handig, een aantal gerechten is in verschillende groottes te verkrijgen) salade met geitenkaas was ruim voldoende, al had het iets meer kaas i.p.v. groen mogen zijn.

's Avonds was aan de voorzijde, op het plein, nogal wat trek, dus we zijn aan de zijkant gaan zitten maar daar hadden we weer last van het verkeersgeluid. Ach, zo hebben we altijd wel wat te mauwen. Binnen is het gewoon het gezelligst.
Vvanbronkhorst .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Op het nieuwe terras van het Archief geluncht. Prima kaasomelet, verse jus, cappucino. Leuke jonge mensen in de bediening.
Bestbetergoed .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vanmiddag een heerlijke lunch gegeten samen met een vriendin.
Het was weer duper.
Altijd heerlijk, gezellig en vooral vriendelijk.
Tot snel weer.
Yolanda van der Meer-Rieken
Paulus53 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
unieke brasserie in de Haagse Beemden, altijd even gezellig en sfeervol, prettige en vlotte bediening met een persoonlijke touch; de laatste twee keer heb ik de hertenschotel genomen, de eerste keer met rijst, de tweede keer met frietjes.... heerlijk
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Heerlijk gegeten met onze dochter.
Prima service, lekker eten, verse friet.
Mooi en sfeervolle ambiance.
Gratis parkeren voor de deur.
Lekker bier van de tap.

Koffie en nagerecht dik in orde, heerlijk zelfs.

Wij komen terug. Gegarandeerd.

Marike T.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Een toppertje met hele gezellige en kundige bediening. Alsof je thuiskomt. Heerlijke gerechten op de kaart voor een betaalbare prijs.
Foodie14 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Kom hier meerdere keren per maand. Deze week weer heerlijk genoten van een carpaccio en zeer malse kogelbiefstuk. Er staat zoveel lekkers op de kaart, dat het altijd moeilijk kiezen is! Daarom kom ik er zo graag. Aanrader voor de restaurantliefhebber die houdt van lekker eten en zeer sympathieke bediening!
DeLevensgenieter .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Een aantal weken geleden ben ik samen met mijn vrouw en twee jonge kindjes voor de eerste keer gaan eten bij Brasserie 't Archief. We wonen pas een half jaar in de Haagse Beemden en hebben van menige buurtgenoten te horen gekregen dat we echt een keer bij 't Archief moesten gaan eten. Tijdens het boodschappen doen op het winkelcentrum ben ik toch maar eventjes langs gegaan om te vragen of ze voor het weekend nog een tafeltje voor 4 personen vrij hadden. Bij binnenkomst werd ik direct gastvrij ontvangen en kreeg ik direct een huiskamergevoel. Nadat de lieve gastvrouw achter de bar mij een lekkere cappuccino had aangeboden ging ik met een voldaan gevoel huiswaarts. Een aantal dagen later ben ik met mijn gezinnetje gaan eten en kregen we een gezellig tafeltje aan het raam. Op de kaart stond voor ieder wat wils en zelfs aan de kleinere kinderen wordt er gedacht. Wij hebben als gezin en nieuwe bewoners van de Haagse Beemden ons nieuwe tweede thuis gevonden! 't Archief, bedankt voor de geweldige avond, het lekkere eten en de goede service.
PetervanDorst .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Bediening was heel goed, eten voor de kinderen was prima. Eten was verder veel te duur! Vlaamse ruderstoofpotje was een soort frietje stoofvlees maar dan voor €18, en kipsate was ok maar het geld niet waard. Jammer want het zijn hele aardige mensen maar menu lijkt ons te veel op een fritestent en dan is het gewoon te duur!
Beste Peter,
Jammer dat u onze gerechten te duur vond. Wij besteden veel liefde en tijd aan onze gerechten en werken uitsluitend met kwalitatieve ingrediënten. Wij hopen daarom zeker een meerwaarde te kunnen bieden tegen een betaalbare prijs.
Mvg, Johan
Pibelly .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Hier hertenbiefstuk gegeten voor de prijs van € 20. Vlees was aan één kant helemaal hard door het aanbraden en voor het overige was het prima maar een smakeloos geheel. De kok van die avond was Johan, de eigenaar, zelf. Kennelijk worden gerechten niet gecontroleerd voordat ze de keuken verlaten.
Spijtig dit te lezen. Liever hadden wij dit meteen van u gehoord, dan hadden we er direct werk van gemaakt. Ons motto: Bent u voor 100% tevreden vertel het een ander, bent u niet voor 100% tevreden vertel het ons!!!! Mvg, Johan
Aquila-Zorro .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Ruim 4 maanden geleden hier gegeten en niet voor de 1e keer. Eten gaat hier tegenstaan, kaart is al tijden niet gewijzigd en gaat dan vervelen. Lijkt inderdaad meer op een luxe snackbar, waarbij de prijs ook luxe is. Wildseizoen niet terug te vinden op de kaart. Jammer, uitdaging is weg.
Bediening gaat achteruit, weinig tot geen aandacht, tussendoor niet vragen of alles naar wens is, tenzij je een zeer regelmatige bezoeker bent. Op onze opmerking dat de gamba's anders smaakten was de reactie dat wij waarschijnlijk niet helemaal wisten hoe deze moesten smaken!! Laat maar, hier komen wij voorlopig niet meer terug.
Gerda D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Rustige schone gezellige. locatie beetje donker achterin maar het eten,drinken en de bediening zagen er smakelijk mooi opgemaakt uit. De bediening uiterst vriendelijk. De service snel kortom AF voor herhaling vatbaar
Lilian K.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Eenvoudig maar altijd goed, het eten bij het Archief. Ook een prima plek om overdag even te lunchen met heerlijke broodjes. Reserveren zeker wel aanbevolen: het zit dus ook vrijwel altijd vol!
Deze keer ging het om broodjes voor de lunch maar ook al eerder prima gegeten samen met mijn man. Zoals het een goed eetcafé betaamt is het lekker en veel; omkomen van de honger kun je heir neit!
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Al meer dan 15 jaar TOP. Kinderen vinden het geweldig, wij vinden het gezellig, wat wil je nog meer. En dat op winkelcentrum Het Heksenwiel. Eten is lekker en goed, bediening is top en de inrichting is gezellig.
Milou V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Wij kenden dit restaurant nog van vroeger en zijn er laatst weer eens gaan eten. In onze herinnering was het een erg simpel eetcafé, maar het is prachtig opgeknapt! De gerechten worden netjes gepresenteerd en er is een ruime keus. Goede prijs-kwaliteit verhouding en vooral de gamba's zijn een aanrader!
Ger D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2013
’t Archief is gevestigd aan het plein van winkelcentrum Heksenwiel. Eerlijk is eerlijk: aan de buitenkant zie je niet wat voor gezellige zaak het is!
De koude bij de deur wordt prima afgeschermd door een gordijn en als je daardoor naar binnen stapt zie je recht voor je de gezellige (eet-)bar. De mensen hierachter heten je direct welkom en je krijgt het gevoel dat ze dat echt menen (dat is in heel wat zaken anders….).

De cappuccino is lekker warm en heeft een kop van melkschuim erop, goed van smaak. Een goed begin.
De kaart staat op tafel en dat is eigenlijk het enige dat wat mij betreft beter kan: maak er een gezelliger kaart van, met de uitstraling van de website zou ik zeggen! Oranje met typemachine letters doet afbreuk aan hetgeen wordt geleverd.

De tomatensoep (van de menukaart, maar ook bij de lunch te bestellen) smaakt opperbest en het gegratineerde broodje met serrano, geitenkaas en honing (met daarbij garnering en o.a. noten) smaakt meer dan goed. Voor de wat kleinere maag is het zelfs wat veel.
De witte wijn erbij is goed qua smaak, maar niet bijzonder. Dat hoeft ook niet, wat mij betreft in een dergelijke zaak.
Mijn tafelgenoot ging voor het 12-uurtje en had ook niets te klagen.
Klagen deden we ook niet na het ontvangen van de rekening: 30 euro in totaal voor ruim 3 heel gezellige uurtjes is zeker de moeite waard.
Nogmaals: complimenten voor de bediening want zij hebben echt aandacht en een vriendelijk woord voor iedereen in de zaak!!
Imeldaaah .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Een gezellig, klein no-nonsens eetcafè. Naar verluidt met een van de kleinste keukens van Nederland. Geen hoogstaande menu's, maar gewoon lekker eten. Prettige bediening. En je kunt er kraanwater krijgen, zonder dat je er zelf om vraagt!
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Restaurant 't Archief is heel strategisch gelegen te Breda, met een groot winkelcentrum en een enorm complex van aanleunwoningen in de achtertuin. Dat is ook de reden dat wij - via onze moeder in de aanleunwoning - nogal eens bij 't Archief neerstrijken. De kaart wisselt af en toe, maar de toppers blijven er gelukkig op. Ook zijn er wekelijks wisselende schotels, afhankelijk van het seizoen. Het is er altijd druk, dus reserveren is aanbevolen. Zondag aten we er weer en konden we deze keer genieten van het grote terras. De omgeving was natuurlijk rustig want de winkels waren dicht. De bediening liep flinke afstanden, maar blijft even servicegericht als wanneer we binnen eten.
Ik kies - gewoontegetrouw - voor de ossenhaaspuntjes met grote garnalen. Die komen met een heerlijk pittige saus. De frieten zijn ongetwijfeld zelfgemaakt en kunnen eenvoudigweg niet beter. Moeder neemt het vismandje, veel vis maar ze vindt het heel smakelijk. Onze groente is simpel geblancheerd, maar eveneens zeer smakelijk. Het derde hoofdgerecht aan onze tafel is een dagschotel met verse tonijn. Verzocht wordt deze zo rauw mogelijk te serveren. De chef doet zijn best, maar het zijn kleinere brokken dus ze garen nog wat na op het bord. Wel een zeer smakelijk gerecht, tonijn met geroerbakte groente in teriyakisaus. De toetjes zijn hier simpel, maar goed én aan de maat. Wij kiezen maar weer eens voor de dame blanche, onovertroffen want met een kannetje warme chocoladesaus en met echt vanille-ijs.
De biertjes zijn lekker en alle huiswijnen zijn smakelijk.
't Archief is een aangenaam familiebedrijf waar men service met hoofdletters schrijft. Het eten is van een gelijkmatig hoog niveau, zonder dat het pretentieus wordt. Dit restaurant is het waard een Iens Topper te zijn!
Bonaire01 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
Op zondag hier geluncht. Ik proefde de Brabantse vriendelijkheid. Werden heel hartelijk ontvangen. Kregen bij de witte wijn een glas water zonder dit te vragen. Heel attent! En bij de koffie een bakje slagroom, koekjes en bonbons. Remco, je bent een topper! Voor dit restaurant een aanwinst door zoveel gevoel voor service! Volgende keer, als ik in Breda ben, kom ik weer bij jullie eten.
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
In 't Archief wordt Brabantse gezelligheid gekoppeld aan degelijk en smakelijk bereid eten. De service is attent en amicaal. Vooraf namen we een pannetje met naakte mosselen. Ze kwamen in heerlijke lichte saus en met fijn broodje erbij was het een prima voorgerecht. We namen Land and Sea (gamba's en runderhaaspuntjes): voortreffelijk. Goed gebakken biefstuk en nog malse gamba's. We hadden wat discussie over de smaak van de saus. Daar kregen we later van de jongen in de bediening bijna een (ingewikkeld) recept van. De dagschotel: vispakketje van twee soorten vis met groente, was ook prima. Erbij lekkere frieten, op de borden lag een zoetzure salade en sperziebonen. We dronken er glazen huiswijn bij: zowel de rode als de rosé waren heerlijk. Goed adres: gezellig en prima eten! We gaan zeker terug.