't Ankertje eten & drinken

Dijk 6 1601 GJ Enkhuizen Nederland Kaart

Over restaurant 't Ankertje eten & drinken

Al 35 jaar een begrip in Enkhuizen

Lekker eten voor een vriendelijke prijs in het gezelligste eetcafé van Enkhuizen. Tegenover de Drommedaris is Schipperscafé 't Ankertje al 38 jaar te vinden. Met een enorm terras en een gastvrouw met liefde voor het vak voelt iedereen zich hier thuis. Genieten van een (h)eerlijke maaltijd of een verrukkelijk tapas arrangement waarbij puurheid, eenvoud en kwaliteit voorop staan. Bij 't Ankertje ben je uit en thuis tegelijk!

Meer informatie over restaurant 't Ankertje eten & drinken

Station op 3 minuten loopafstand

donderdag t/m maandag va 12.00

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Huisdieren welkom , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Voordelig
J.H. V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Danielle G.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het eten was mwah, we hadden zelfs een keer bevroren gehaktballetjes omdat ze het verkeerde hadden gebracht werd dit nog even snel uit de vriezer getrokken. De gehaktballetjes waren tevens niet zelf gemaakt net als de knoflooksaus of aioli. Jammer, het had meer kunnen zijn
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Prima service, We kwamen met een bon van AH en het was menu was heel lekker Zeker komen we hier een keer terug. Wij hadden nu voor de vegetarische / vis tapas gekozen en dat was een ruime portie.Als je wilde kon je nog zonder kosten bijbestellen. We komen zeker een keer terug.
Janine B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Met een AH-kaart wezen lunchen bij het Ankertje. We konden niet kiezen, dus stelde de gastvrouw onbeperkt tapas voor (waarbij één persoon dus het menu van het huis kreeg). Alle gerechten waren lekker en toen we vol zaten, bood de gastvrouw zelfs nog halve porties aan als we echt nog iets wilden proeven. Hele goede service dus! Super leuke locatie ook, we zaten aan het raam en konden zo de boten zien langs varen.
Margriet H.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
gezellige gelegenheid, lekker gegeten. Kindvriendelijk. Vatbaar voor herhaling.
alleen moesten de kinderen te lang op hun eten wachten.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Uitstekend geluncht op de zondagmiddag. Tapa's, heerlijk! Veel ideeën opgedaan voor een thuis-tapa-lunch.
Voor herhaling vatbaar!
Elena K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Absolute aanrader !! Heerlijk gegeten, gezellige inrichting, vriendelijk personeel. Kort van te voren gereserveerd, ideaal.
Latitude1 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Service 8: vlotte, vriendelijke, attente service.
Eten 7 vanwege de wat vlakke of algemeen voorkomende smaken ofwel weinig bijzonders. De kipspiesjes en kip piri piri plus de gerechten met kaas waren goed. Tip: Benidorm dessert met minder chocola en meer advocaat en piri piri vijf stuks (zoals op de kaart vermeld) i.p.v. drie.
Nanda B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk gegeten, goeie bediening, gezellig restaurantje, klein en knus, voor herhaling vatbaar, leuk stadje, nabij het station, erg sfeervol, snelle bediening !
André L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We waren een weekendje in Hoorn en wilden ook Enkhuizen en Medemblik bezoeken. De middag Enkhuizen wilden we afsluiten met een etentje. Al snel vonden we, via TripAdvisor, "t Ankertje, wat goede recensies had.
Voor ons was geen enkel restaurant in Enkhuizen bekend, dus de keus was snel gemaakt.
In de recensies was niets gelogen; gewoon een lekker "No Nonsens" restaurant met lekker eten, gezellige entourage en heel vriendelijke bediening. Absoluut een aanrader.
Schriever .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Wat een gezellige zeemanstent. We hebben genoten van onbeperkt tapas eten in een gemoedelijke sfeer. Het eten was zeer goed en werd leuk gepresenteerd. Men kwam op tijd vragen of er nog iets nodig was en verder werden we met rust gelaten. De wc's waren schoon, ook niet onbelangrijk. Kortom een geweldige avond gehad
Xjufnienkex .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Heerlijk tapas gegeten met z'n viertjes via de AH actie. De kinderen aten een kindermenu en wij hebben in een aantal rondes heerlijke hapjes gehad. De garnalen in knoflookolie zijn echt de moeite waard, maar ook de andere tapas waren geweldig!
Marja S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
We hadden gereserveerd met de AH aktie en zijn prima ontvangen. Het personeel was vriendelijk en hulpvaardig. We hebben genoten van een heerlijk drie gangen diner.
Gj.dijkstra .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Zoals ik al in een mail heb beschreven : eten en locatie Prima ! maar bediening : wij werden vanaf het terras weggestuurd naar een ander tafeltje omdat wij een AH bon hadden ; Heerlijk geluncht ; afgerekend , toen werd ik min of meer afgesnauwd dat ik enkel twee lunches had afgenomen ; niet in discussie gegaan vanwege overvol terras, maar was niet prettig ; des te meer omdat de lunch een bijzonder "iets" had met mijn zoon. Ik gebruik de AH bonnen dus niet meer ; ik laat mij niet afblaffen op een overvol terras
Beste meneer Dijkstra,

Bedankt dat u de moeite heeft genomen om ons een mail te sturen. Ik zag dat u ook een recensie op Iens heeft geschreven.

U heeft navraag bij AH gedaan; hebben ze daar niet aangegeven dat wij zelf mogen bepalen aan welke voorwaarden de lunch mag voldoen en verwezen naar onze pagina op de AH site ?
Jammer dat het niet duidelijk was wat de spelregels waren; deze zijn te vinden op https://www.ahrestaurantactie.nl/restaurant/2965/enkhuizen/dijk_/t_ankertje_eten_drinken.htm?date=20160903.

Wij kiezen ervoor om onze gasten twee gangen te laten nuttigen en dat heeft een reden.
Ik zal u even een rekenvoorbeeld geven waarom wij dit doen.
U reserveert bij met de AH actie een plek voor twee personen, de reserveringskosten die wij moeten afdragen zijn 2,00 per persoon + dat wij een vast bedrag per maand afdragen aan seatme.
U besteld bijvoorbeeld tijdens de lunch twee tosti's á 3,90. waarvan u de tweede gratis krijgt.
U kunt vast wel rekenen en misschien begrijpt u dan beter dat wij onze gasten vragen twee gangen te nemen.

Helaas zijn er heel veel gasten die onze spelregels anders interpreteren, waardoor wij vaak discussie krijgen; ik kan niet helemaal ontkennen dat mijn medewerkers daar soms een beetje geprikkeld van zijn geraakt. Maar daar heeft u natuurlijk niets mee te maken. Daarvoor bied ik u mijn welgemeende excuses aan. Maar heeft Anneloes u niet van tevoren uitgelegd wat wij van u verwachten ?

Bij ons betekent dat, dat u plaats neemt aan een door ons aangewezen tafel en dat u met de lunch twee gangen dient te bestellen.
Excuses dat u zich onfatsoenlijk behandeld heeft bedoeld; dat is zeker niet wat wij voorstaan in ons mooie gastvrije bedrijf.
Wij hebben uw kritiek van harte genomen en zullen voortaan de spelregels voor deze actie eerst schriftelijk aan tafel aan onze gasten overhandigen; want wij willen natuurlijk niet dat onze gasten ontevreden zijn omdat het niet duidelijk is.
Natuurlijk zien we u graag nog een keer in 't Ankertje, want het is altijd fijn om te horen dat jullie graag bij ons komen!

Met gastvrije groet,
Karin Mazereeuw
Debruijn65 D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We zijn beide zeer tevreden, witte en rosé waren lekker.
Tapa,s lekker hapje om te openen, de de gebakken vis was lekker en gezellig opgediept met patat en salade. Toetje appeltaart met ijs mooie afsluiter.
De ligging is midden in de stad is gezelligen uniek.
Aan de klanten wordt aandacht besteed en als er iets wordt het keurig opgelost.
We hebben met zijn 2 tje genoten
Inekevandalen .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We zijn gisteren met zes dames neergestreken bij `t Ankertje. Eerst heerlijk koffie met gebak [ ze hadden allerlei soorten ] genomen. We hadden ook gereserveerd met de A.H. kaarten. Wat was dat geweldig, we hebben alle zes Tapas genomen. We mochten bestellen wat we wilde en zoveel we wilde. Dat is gelukt. Daarna allemaal nog een lekker ijs coup. Het personeel was geweldig, alles kon en mocht. We hebben genoten.
We hadden allemaal een heel welkom gevoel., We kwamen om Enkhuizen te bekijken, maar de meeste tijd hebben we bij `t Ankertje gezeten.
Haages .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Goed eten, vriendelijke bediening en service en snel. Een aanrader. Vooral op het terras met op de achtergrond het carillon van de Dromedaris
Fslijper .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Met ons vieren daar heerlijk gegeten. Het eten was uitstekend en de wijn was goed. Wij zaten op het terras aan de gracht met uitzicht op de Drommedaris. Wij komen daar zeker terug want we hebben nog een volle spaarkaart. We verheugen ons er al op!
Joke.wouters .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Het was erg gezellig en heerlijk gegeten ik zouhet iedereen aanraden om daar te eten het was

erg top.Zomers kan je heerlijk aan het water eten op het tarras heerlijk genieten.
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk buiten op het terras tapas gegeten. Het was erg druk maar de kwaliteit van eten en bediening bleef goed. Een aanrader