't Ankertje eten & drinken

Dijk 6 1601 GJ Enkhuizen Nederland Kaart

Over het restaurant 't Ankertje eten & drinken

Al 35 jaar een begrip in Enkhuizen

Lekker eten voor een vriendelijke prijs in het gezelligste eetcafé van Enkhuizen. Tegenover de Drommedaris is Schipperscafé 't Ankertje al 38 jaar te vinden. Met een enorm terras en een gastvrouw met liefde voor het vak voelt iedereen zich hier thuis. Genieten van een (h)eerlijke maaltijd of een verrukkelijk tapas arrangement waarbij puurheid, eenvoud en kwaliteit voorop staan. Bij 't Ankertje ben je uit en thuis tegelijk!

Meer informatie over restaurant 't Ankertje eten & drinken

Station op 3 minuten loopafstand

donderdag t/m maandag va 12.00

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Huisdieren welkom , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
In één woord: GEWELDIG. Dit was écht niet de laatste keer dat wij hier gekomen zijn!
christa K.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heel erg knus en gezellig restaurant, ideaal om even rustig een hapje te eten. Het is niet groot maar wel heel sfeervol en goede bediening.
E. D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Een gezellig restaurant met allerlei visserijattributen. Vriendelijk personeel en goed klaargemaakte gerechten met veel smaak. Wij hadden als hoofdgerecht carpaccio van vers mals, dus niet uitgedroogd, vlees en een heerlijke goed gevulde visbouillon. Als hoofdgerecht kozen we in het eigen vocht gesmoorde vis met wedges en rouwkost. De portie vis was ruim, de portie wedges vonden we te klein, de rouwkost was wat te veel. Na hadden we in een groot glad opgediende dame blanche en een dame blanche met advocaat, die heerlijk waren. We sloten af met goede koffie en thee. De wijn bij de gerechten was een smakelijke pinot gris.
thames .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We hebben lekker gegeten, vlotte bediening en een super leuke avond gehad.
Restaurant is niet groot, maar wel gezellig ingericht
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Geweldige mooie avond, met heerlijk eten en goed bediening! Van ons een 10. Ontzettend genoten en voor herhaling zeker vatbaar en een dikke aanrader!
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Geweldige avond, goede bediening, super lekker eten, wat ons betreft een 10 verdiend. Bediening ook goed. Wij hebben een top avond gehad!
justus19 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Slechte tapas.Likt kant en klaar uit de groothandel en diepvries. Geen vers gemaakte tapas.Dat was erg jammer .Goede locatie ,sfeer en vooral vriendelijke en top bediening.
Ada T.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Ivm de AH actie bij Het Ankertje beland. Voorgerecht, hoofdgerecht, toetje.... de saté is heerlijk en de cheesecake verrukkelijk!
J.H. V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Leuke locatie en heerlijk gegeten,bediening ging vlot anterage in het restaurant was gesellig.
Kom hier zeker nog een keer terug.
Danielle G.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het eten was mwah, we hadden zelfs een keer bevroren gehaktballetjes omdat ze het verkeerde hadden gebracht werd dit nog even snel uit de vriezer getrokken. De gehaktballetjes waren tevens niet zelf gemaakt net als de knoflooksaus of aioli. Jammer, het had meer kunnen zijn
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Prima service, We kwamen met een bon van AH en het was menu was heel lekker Zeker komen we hier een keer terug. Wij hadden nu voor de vegetarische / vis tapas gekozen en dat was een ruime portie.Als je wilde kon je nog zonder kosten bijbestellen. We komen zeker een keer terug.
Janine B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Met een AH-kaart wezen lunchen bij het Ankertje. We konden niet kiezen, dus stelde de gastvrouw onbeperkt tapas voor (waarbij één persoon dus het menu van het huis kreeg). Alle gerechten waren lekker en toen we vol zaten, bood de gastvrouw zelfs nog halve porties aan als we echt nog iets wilden proeven. Hele goede service dus! Super leuke locatie ook, we zaten aan het raam en konden zo de boten zien langs varen.
Atinah K.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Heerlijk gegeten met het gezin omdat manlief 50 is geworden. Dan is maandag best een lastige dag. Het was rustig, maar de gezelligheid en de service waren er absoluut niet minder om. Goed en gezellig gegeten!
Fijn dat je van de gehele kaart kan kiezen.
Margriet H.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
gezellige gelegenheid, lekker gegeten. Kindvriendelijk. Vatbaar voor herhaling.
alleen moesten de kinderen te lang op hun eten wachten.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Uitstekend geluncht op de zondagmiddag. Tapa's, heerlijk! Veel ideeën opgedaan voor een thuis-tapa-lunch.
Voor herhaling vatbaar!
Elena K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Absolute aanrader !! Heerlijk gegeten, gezellige inrichting, vriendelijk personeel. Kort van te voren gereserveerd, ideaal.
latitude1 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Service 8: vlotte, vriendelijke, attente service.
Eten 7 vanwege de wat vlakke of algemeen voorkomende smaken ofwel weinig bijzonders. De kipspiesjes en kip piri piri plus de gerechten met kaas waren goed. Tip: Benidorm dessert met minder chocola en meer advocaat en piri piri vijf stuks (zoals op de kaart vermeld) i.p.v. drie.
nanda B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk gegeten, goeie bediening, gezellig restaurantje, klein en knus, voor herhaling vatbaar, leuk stadje, nabij het station, erg sfeervol, snelle bediening !
André L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We waren een weekendje in Hoorn en wilden ook Enkhuizen en Medemblik bezoeken. De middag Enkhuizen wilden we afsluiten met een etentje. Al snel vonden we, via TripAdvisor, "t Ankertje, wat goede recensies had.
Voor ons was geen enkel restaurant in Enkhuizen bekend, dus de keus was snel gemaakt.
In de recensies was niets gelogen; gewoon een lekker "No Nonsens" restaurant met lekker eten, gezellige entourage en heel vriendelijke bediening. Absoluut een aanrader.
schriever .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Wat een gezellige zeemanstent. We hebben genoten van onbeperkt tapas eten in een gemoedelijke sfeer. Het eten was zeer goed en werd leuk gepresenteerd. Men kwam op tijd vragen of er nog iets nodig was en verder werden we met rust gelaten. De wc's waren schoon, ook niet onbelangrijk. Kortom een geweldige avond gehad