't amusement

Roermondsplein 35 6811 JN Arnhem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant 't amusement

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:30 - 00:00

Els S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Elk jaar in november eten we daar met 4 vrienden. Ook deze keer weer het 5-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Het was weer een smaakfeestje. Allerlei smaken gecombineerd. Ook het vegetarisch menu was heel goed en met veel aandacht. Klein minpunt: er stonden nu andere stoelen en die zaten absoluut niet lekker, te ver achterover. Ik kreeg er rugpijn van, jammer.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Het restaurant Amusement werd al diverse keren met veel plezier bezocht.
De laatste keer dat we hier waren was op 27 augustus en toen heerlijk in de tuin gezeten. Aangezien Amusement 5 jaar bestaat konden we toen in een ‘ton’ een prijsje grabbelen. Het bleek een korting van 5 euro op de menuprijs. Die zou vandaag worden verzilverd.

Er werd gekozen voor het vijf gangen vegetarische menu. Zoals gewoonlijk werd bij elke gang uitgelegd waar een en ander uit bestond. Het voert te ver om dat nu weer helemaal te reproduceren.
De gangen waren over het algemeen voortreffelijk, alles heerlijk, op één gerecht na die we wat minder vonden. Dat gerecht bestond uit een wafel met daarop een gebakken eitje met daarom heen nog wat andere zaken.

Ondanks dit missertje blijf Amusement een gelegenheid waar heerlijk kan worden gegeten en dus weer zeker voor herhaling vatbaar.
Moos2001 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Prettig verrast en lekker gegeten. Ikzelf veganistisch, wat ze heel goed snappen en creatief mee omgaan, mijn tafelgenoten het 'normale' menu.
Lekker en leuk eten, prettige ambiance, top.

Een minpuntje :
De verhouding vlees/groente lag toch een beetje meer naar het vlees

Een dieptepunt :
Na 4 vijfgangenmenu's, 2 flessen wijn, 3 losse glazen wijn en 3 flessen mineraalwater, kregen we na ons verzoek om kraanwater, een flesje van 250 ml.
Ik zou me doodschamen...
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
We hadden hier gereserveerd om vervolgens naar een bruiloft te gaan, dus netjes van te voren gevraagd of we het gingen halen met de tijd. Dit was geen probleem. Het begon eigenlijk heel goed vriendelijk ontvangen en inderdaad onthouden wat we hadden afgesproken. Ook de allergieën waren geen probleem. De tafel stond wel wat vol, dus fles water moest op de grond. Mijn tip 1 wijnglas en waterglas is genoeg, zeker als de ruimte zo klein is. Voorgerecht smaakte prima alleen daarna ging het bergafwaarts. Tussengerecht duurde erg lang, en was goed maar niet speciaal. Hoofdgerecht duurde nog langer, en dat voor wat sucadevlees met veel vet is zonde. Zeker als er twee personen bij zijn die geen vis eten en dan iets door de puree heen zit wat naar ansjovis smaakt. Dit hierna ook aangegeven. Er werd daarna gevraagd of wij nou 19:45 weg moesten of het vanuit t restaurant kwam. Dus aangegeven dat we inderdaad rond die tijd weg moesten maar als kon wel rustig dessert en koffie wilde doen. Nou dit was niet echt mogelijk want na het hoofdgerecht stond binnen 5 minuten het dessert op tafel.. want de tafel was opnieuw gereserveerd om 19:45! Dit is echt super zonde we gingen dan ook maar na t dessert gelijk weg. Begin was goed, maar mate de avond voorderen viel het toch we tegen.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het restaurant ‘t Amusement werd al diverse keren met veel plezier bezocht.
Een smaakvol ingerichte gelegenheid. Ook de gerechten, waar het toch uiteindelijk om gaat, zijn creatief en zeer smakelijk.
Vandaag, zaterdag 27 augustus 2016, was het zulk mooi weer dat werd besloten in de binnentuin plaats te nemen. Ook die was gezellig en afgedekt met een soort van zeil, om de weersinvloeden te weerstaan. Door het ‘dak’ werd een intieme sfeer gecreëerd. Lampjes, lampionnen en een fraai aangelegde tuin, erg leuk allemaal.

Er werd gekozen voor het viergangen vegetarische menu.
De eerste gang bestond uit een rol van komkommer met een crème of moes van onder andere avocado en wasibi.
Het tweede voorgerecht was iets met burrata (een soort van mozzarella) en ondermeer gepofte tomaatjes.
Beide (voor)gerechten bestonden uit meer ‘ingrediënten’ met soms een crème of coulis. Zeer smaakvol en creatief.

Het hoofdgerecht bestond uit een quinoaburger op een stukje polenta. Ook dit is te summier om het gehele gerecht goed te beschrijven, maar ook dit was heerlijk.

Het nagerecht was een ‘soep’ van aardbeien, met daarin aardbeien, frambozen, een panna cotta van kwark met daarop een bereiding van basilicum. Het geheel werd vergezeld van sorbetijs van basilicum. Gedurfd ! Nooit geweten dat een nagerecht met basilicum zo lekker kon zijn.

Kortom (weer) een pluim en zeker de moeite waard om naar toe te gaan.
Jammer dat we niet in de buurt wonen.

Omdat ‘t Amusement 5 jaar bestaat was er een grabbelton met voor iedereen een prijs.
Guy V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
4-gangen verrassingsmenu mogen genieten in de tuin achter. Het eten was heel goed en ook anders-dan-anders. De bediening was vriendelijk en net als het restaurant zelf mooi aangekleed. Bij lekker weer en als je van lekker maar net-niet-gewoon eten houdt een aanrader.
Eileen B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wij komen al jaren bij het amusement en we vinden het elke keer weer geweldig.
We hebben het 5 gangen verrassingsmenu genomen met het wijnarrangement. De gerechten waren precies goed, met veel verschillende ingrediënten perfect op elkaar afgestemd. De amuse was mijn favoriet, één hap met zo veel smaken die elkaar opvolgen, echt zeer bijzonder.
De service was super, veel uitleg over de gerechten en alle vragen worden beantwoord.
Wij gaan hier zeker nog jaren terugkomen, absoluut mijn favoriete restaurant!
Mvanderaa .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
De eerste ervaring bij 't amusement was erg positief dus met veel enthousiasme nog maar een keer langs. We kwamen met 2 personen rond half acht en konden nog lekker even buiten zitten zo lang dat nog te doen was. Dit hebben we 2 van de 5 gangen volgehouden voordat we toch maar naar binnen gingen. Het feit dat er slechts 3 tafeltjes gevuld waren buiten waren zal misschien meegewerkt hebben in de wat ondergemiddeld attente service die we hier kregen. Tot twee maal toe probeerde ik attentie te krijgen om iets bestellen toen de tafel naast ons geholpen werd maar zonder korte scan werd er gauw weggelopen. Tijdens het tweede gerecht wilde ik even de wijnkaart bekijken nog, die werd gauw na serveren gebracht maar de gang was al op voordat ik deze nog kon bestellen. Qua service geen topavond.
E V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gisteren weer fantastische lekker gegeten bij 't Amusement.
4-gangen-verrassingsmenu met allerlei tongstrelende smaken (de inhoud verklap ik natuurlijk niet), bovendien prachtig opgemaakt op de borden en met lekkere bijpassende wijnen.
Deze keer stond Estée niet zelf in de keuken, maar haar team doet het dus ook dan super!
Het is altijd een feestje om er te zijn.
Luna45 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
1e keer in 't amusement gegeten, origineel ingerichte zaak, vlotte bediening en mooi tuinterras.
We kozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. De amuse vooraf vond ik het allerlekkerste, zoveel smaak in zo'n klein hapje!
De andere gerechten werden bijzonder mooi opgediend en smaakte heerlijk.
Zeker een zaak om naar terug te gaan!
Britta G.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij hadden het verassingsmenu met 4 gangen. Gerechten waren idd verrassend, mooie smaken, goed in balans. Attente bediening. Het was een feestje!
Grethe K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Voor ons de eerste keer bij 't Amusement. Lekker, gevarieerd en goed geprijsd viergangen verrassingsmenu, met prima witte wijnen. Fijn om met warm weer in de tuin te kunnen zitten. De styling is niet onze smaak (glazen tafeltjes, grijzige tegels op het terras), maar we hebben een mooie avond gehad!
Cathrine.cse .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Gisteravond voor de vierde keer bij 't Amusement gegeten. We hebben hier altijd heerlijk gegeten. Wat ons een beetje tegenviel vanavond was de derde gang, n.l. geitenvlees.
Daar werden wij niet heel blij van, ook al konden we proeven dat het goed was klaargemaakt. De Chileense witte wijn is een aanrader!

Marius V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Mijn tafelgenote en ik hadden een viergangen verrassingsmenu, maar dan zonder vlees. In alle 4 de gangen zat vis, wat prima is, maar we hadden toch wat meer nadruk verwacht op de groenten.
Dat gezegd hebbende: brood met toebehoren en de amuse waren zonder meer lekker. Net zoals de eerste gang van carpaccio van octopus. Tweede gang bestond uit tarbot met krab en was lekker maar niet exceptioneel. Hoofdgerecht was zalm met een stamppotje van waterkers, hier was ons oordeel verdeeld: mijn tafelgenote vond het zeer lekker, ik vond het gewoon lekker.
We sloten af met wat we beiden toch echt wel een killer van een dessert vonden, an sich prima maar wat uit balans met de rest van het menu.
Ik had er een bijpassend wijnarrangement bij, waarbij wat plichtmatig en enigszins gehaast werd geserveerd. Wel schappelijk geprijst en mooie volle glazen.
Overall: ik was minder onder de indruk dan tijdens mijn eerste bezoek aan dit restaurant. Maar je kunt wel heerlijk in de tuin zitten!
C. V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Heerlijk eten, in een leuk aangeklede ruimte: warme kleuren, zicht op de gezellig tuin, helaas was het te koud om daar te zitten.
De keuken paste zich op creatieve wijze aan aan mijn extra wensen: geen vlees, geen vis, geen zuivel en geen zetmeel..Toch heerlijk gegeten, groot compliment om zo met groenten te kunnen koken.
Het enige minpunt waren de stoelen: mijn afspraak zat echt niet lekker.
Barneys .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk buiten in de tuin gegeten, 6 gangen verrassingsmenu genomen met bijpassend wijnarrangement, alles in het teken van de Giro dus alles Italiaans.
Estée en haar team hebben ons enorm laten genieten. Een * restaurant waardig.
Heel blij met mijn gesigneerde kookboek vlees noch vis van Estée.
En Estée......vaderdag 19 juni hebben we gereserveerd.....BBQ toch ;-)
Buiske B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Gisteravond gegeten in de sfeervolle achtertuin van 't Amusement. Wij kozen voor het 5-gangen verrassingsmenu en met onze vegetariër en andere wensen werd echt perfect rekening gehouden. Op de eerste gang hebben we ietwat lang moeten wachten, maar daarna verliep alles vlekkenloos en hebben we de hele avond kunnen genieten van verfijnde gerechtjes, oesters en een overheerlijk dessert. Wij zaten na die 5 gangen lekker vol, maar hadden zeker plek voor de huisgemaakte macarons en andere zoetigheden (voor trouwens een zeer nette prijs!!!).

Een aanrader en zeker een plek om nog een keer terug te komen! Estée heeft onze kookboeken gesigneerd met een leuke tekst erbij en kwam zelfs even langs bij de tafel om deze persoonlijk af te leveren. Top avond! :)
Prisca .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Prima gegeten: viergangen aspergemenu met bijpassend wijnarrangement. De bediening was vriendelijk en ook glutenvrij was geen probleem. Echt een aanrader voor een gezellige avond lekker eten en drinken. Met het mooie weer zaten we buiten in de tuin, een toplocatie.
Etertje78 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Lekker gegeten. Verrassende combinaties en een vriendelijke spontane bediening. Het aardbeiendessert vonden wij echt geweldig.
Sonjamiddelhuis .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
We hadden het paasverrassingsmenu met wijnarrangement. De gerechten waren creatief en smaakvol. Ook leuk om Estee in het echt aan het werk te zien. De bijpassende wijnen konden beter. We zouden oorpronkelijk dezelfde wijn bij het voor- en tussengerecht krijgen. Doordat de eerste echter op was, kregen we gelukkig toch een andere bij het tussengerecht. De wijn bij het hoofdgerecht en nagerecht waren wel goed gekozen. De bediening was wel heel aardig, enthousiast en behulpzaam. We komen zeker een keer terug. Ben benieuwd naar het 'vlees noch vis' verassingsmenu.