't amusement

Roermondsplein 35 6811 JN Arnhem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant 't amusement

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:30 - 00:00

Jouw recensie over het restaurant 't amusement

Pascal S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Super lekker gegeten en de bediening was ook heel plezierig. Enige minpuntje wat ons betreft is dat je heel dicht op elkaar zit.
Sanne T.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten! De sfeer was goed, misschien toen er nog weinig mensen waren een beetje stil. Het tempo waarin de gerechten werden geserveerd was erg prettig.
Guy V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Wij hebben zeer lekker gegeten in een heel aangename sfeer. Aan de presentatie van sommige gerechten kan nog gewerkt worden (bvb wortelen op oranje bord). Maar de gerechten zijn zeker verrassend qua smaak en het restaurant is zeker en vast een aanrader.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijke passievolle verrassing! Nav het programma nieuwe garde zijn we enthousiast vertrokken naar Arnhem. Gezellig restaurant, volgeboekt en heerlijk eten. Chef-kok experimenteert erop los en bereidt vaak treffende combinaties. In combinatie met het wijnarrangement hebben we heerlijk gegeten en sluiten ‘t amusement in onze armen. Tot ziens
Dick Z.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Wij hebben nu drie keer gegeten bij Estee en het is iedere keer weer verrassend en top. Het principe met het brood vooraf en humus en de amuse, soepje in 3-en is ondertussen bekend maar lekker eigenwijs. De bediening is vriendelijk, met humor en je voelt je direct thuis. Lekker ontspannen en heerlijk genieten dus. Estee zelf kwam langs met paddestoelen die nog dezelfde middag in Sonsbeek waren geplukt voor een super tussenzang dus het was nog meer extra dan het toch al was. Wij kijken uit naar het volgende seizoen en komen zeker weer terug. Kritiekpuntjes? Het was vorige week woensdag de eerste dag dat het nieuwe maand menu werd geserveerd. De fantastische peertjes met bavarois kwamen als toetje voorbij en even later kwam de bediening aangesneld met de caramelsaus. Die moest er ook nog op ... vergeten! Onze mening is dat het zonder eigenlijk lekkerder is. zelfs een beetje caramel neemt een heel gerecht te gemakkelijk helemaal over en dat is zonde. Zoals Mies van der Rohe al zei: Less is more en zo is het.
Wij komen binnenkort weer langs. Nu al zin in. Dick Zutt
MAdJ .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Het betere restaurant. Zonder een vleugje snobisme, wat zorgt voor een heerlijk ontspannen avond met geweldig eten. Dit was onze derde keer en elke keer worden we weer verrast door de menu's. Ook nu weer, het was zo goed samengesteld met allerlei seizoensgroente.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Regelmatig komen we een “hapje eten” in dit leuke restaurant en ook nu was het weer een feestje om hier te mogen zijn.
Gerechten zijn vers en verrassend van smaak. Zowel de vegetarisch en het “gewone” menu zijn niet te versmaden.
Dit alles begeleid met heerlijke wijnen en kleine extraatjes. Het is elke keer weer fijn om hier voldaan vandaan te lopen.
Óp naar de gerechten van het volgende volledige voor ons geleefde en gestorven dier die met alle respect behandeld wordt.
sparreboom K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
We hadden een 4-gangen menu. De gerechten waren gewoon goed. Merkwaardig genoeg sprongen wat betreft smaak de amuses er echt extra gunstig uit. De prijs is redelijk voor het gebodene. Dranken had ieder voor zich hetzij huiswijn/bier/water gekozen. Daar valt niet veel over te melden.
Suggestie: zorg voor voldoende voorverwarmde borden, want verscheidene gerechten kwamen tekort doordat ze al te veel waren afgekoeld.
peter.luken .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
wij waren 2 augustus voor het eerst bij Amusement in Arnhem en hadden een topavond. Heel veel leuke verrassende gerechten, en allemaal gebalanceerd en goed van smaak. Ook de wijnen waren stuk voor stuk goed bijpassend en apart/onbekend. De bediening was kundig vriendelijk, en leuk dat je op zo'n avond een aantal verschillende gezichten aan tafel meemaakt. Voor ons een aanrader en het beste dat we in het laatste jaar hebben meegemaakt.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Het was al weer een poosje geleden dat we hier waren en we hebben er altijd goed en lekker gegeten.

Eén keer eerder was het weer zodanig dat we daar in de tuin konden eten. Dat was een speciale ervaring en dat wilden we nog een keer meemaken.

Aangezien de weersverwachtingen goed waren en de kans op weer een diner in de tuin dus groot, zijn we naar Arnhem gegaan. We waren er al voor half zeven, maar we waren niet de eersten. We zochten buiten een mooi plekje uit en bestelden eerst een fles wijn en kozen voor het diner een viergangen vegetarisch menu.

Eerst kregen we een driedelige amuse. Het werd gepresenteerd op een schoteltje, daarbovenop een omgekeerd kopje. Op de bodem van het kopje lag het eerste deel, onder het kopje het tweede en daarna werd het kopje volgeschonken met een gazpacho van meloen. Erg lekker allemaal.

Maar toen het voorgerecht, met o.a. buffelmozzarella en snijbiet. We houden van stevige groenten, maar dit was echt veel te hard. De snijbiet was niet te snijden en ook niet goed eetbaar. Ook moet worden gezegd dat dit gerecht vrij smakeloos was. Mozzarella is al vrij mild van smaak en het gerecht was niet heel goed op smaak gebracht. Jammer, hier wel een opmerking over gemaakt.

Het tweede gerecht was wat smaak betreft iets beter, maar er zat een stuk venkel in dat ook nog veel te hard was dus ook niet goed te snijden en te eten. Eigenlijk hadden we hier ook iets over moeten zeggen, maar we wilden niet als een stelletje zeurpieten over komen, dus dat maar even zo gelaten.

Het hoofdgerecht en het nagerecht waren wel geslaagd en lekker.

Maar dit waren we niet gewend van ’t Amusement. Groente moet volgens ons nog stevig zijn maar wel beetgaar maar het kan ook worden overdreven en dan is het niet meer lekker.

We waren flink teleurgesteld en gaan ervan uit dat het een volgende keer weer als vanouds is.
geurt H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
gisteravond weer eens geweest bij dit toppertje alles is prima het eten het decor vooral de tuin de bediening de wijnsoorten. ik heb niets te klagen ben altijd wel benieuwd wat voor een amuse je krijgt dat kan ook al verrassend zijn net als de menu s. ik kom graag terug.
ruud W.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Zojuist heerlijk gegeten. Leuke moderne inrichting, vlotte en vriendelijke bediening. Het 5 gangen verrassingsmenu was ook echt een verrassing. Mooie verrassende combinaties en goede uitleg van de bediening. Leuk dat Esther nog even aan tafel kwam om te informeren of alles naar wens was. Leuk zo'n gedreven en ambitieuze jonge ondernemer! Kortom: een hele leuke avond gehad met heerlijk eten (voor een schappelijke prijs). Aanrader dus!
Esther P.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Na een paar super ervaringen zijn we afgelopen zaterdag voor het eerst sinds de verbouwing weer gaan eten bij 't Amusement. Dit keer helaas minder enthousiast. We moeten tussen gang 1 en 2 bijna een uur wachten, en vervolgens zat er nog geen 10 minuten tussen 2 en 3. Het leek er op dat ze iedereen in het restaurant op het zelfde moment de zelfde gang wilden serveren, maar dat werkt niet als de ene tafel om 18.30 en de andere om 20.30 binnen komt, en je te maken hebt met 4, 5 of 7 gangenmogelijkheden.
Weer een paar super gangen gegeten, maar op een speciaal verzoek werd niet goed in gegaan, terwijl dat de vorige keren wel vlekkeloos ging. Ze maakten dat wel goed door aan te bieden en een nieuwe gang klaar te maken, en toen we dat afsloegen is er wat van de rekening af gegaan.
Sinds de verbouwing ziet het er goed uit, maar ik vond de vorige inrichting wel meer uniek. Ik mis de eigen stijl een beetje. Ook mis ik de bar. Als je nu wilt pinnen sta je een beetje verloren tussen de tafels als er iemand voor je pint.
Al met al niet de super ervaring waar we naar uit keken. Laten we hopen dat het niet tekenend is, en slechts 1 avond die wat minder verloopt. Want de filosofie, passie en het talent waarmee gekookt wordt spreekt aan en is van hoge kwaliteit!
tim V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Voor de eerste keer gegeten, het was geweldig. Prachtige gerechten en de wijnen waren heerlijk. Echt een aanrader vind ik. Kom zeker weer een keer langs.
Els S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Elk jaar in november eten we daar met 4 vrienden. Ook deze keer weer het 5-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Het was weer een smaakfeestje. Allerlei smaken gecombineerd. Ook het vegetarisch menu was heel goed en met veel aandacht. Klein minpunt: er stonden nu andere stoelen en die zaten absoluut niet lekker, te ver achterover. Ik kreeg er rugpijn van, jammer.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Het restaurant Amusement werd al diverse keren met veel plezier bezocht.
De laatste keer dat we hier waren was op 27 augustus en toen heerlijk in de tuin gezeten. Aangezien Amusement 5 jaar bestaat konden we toen in een ‘ton’ een prijsje grabbelen. Het bleek een korting van 5 euro op de menuprijs. Die zou vandaag worden verzilverd.

Er werd gekozen voor het vijf gangen vegetarische menu. Zoals gewoonlijk werd bij elke gang uitgelegd waar een en ander uit bestond. Het voert te ver om dat nu weer helemaal te reproduceren.
De gangen waren over het algemeen voortreffelijk, alles heerlijk, op één gerecht na die we wat minder vonden. Dat gerecht bestond uit een wafel met daarop een gebakken eitje met daarom heen nog wat andere zaken.

Ondanks dit missertje blijf Amusement een gelegenheid waar heerlijk kan worden gegeten en dus weer zeker voor herhaling vatbaar.
moos2001 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Prettig verrast en lekker gegeten. Ikzelf veganistisch, wat ze heel goed snappen en creatief mee omgaan, mijn tafelgenoten het 'normale' menu.
Lekker en leuk eten, prettige ambiance, top.

Een minpuntje :
De verhouding vlees/groente lag toch een beetje meer naar het vlees

Een dieptepunt :
Na 4 vijfgangenmenu's, 2 flessen wijn, 3 losse glazen wijn en 3 flessen mineraalwater, kregen we na ons verzoek om kraanwater, een flesje van 250 ml.
Ik zou me doodschamen...
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
We hadden hier gereserveerd om vervolgens naar een bruiloft te gaan, dus netjes van te voren gevraagd of we het gingen halen met de tijd. Dit was geen probleem. Het begon eigenlijk heel goed vriendelijk ontvangen en inderdaad onthouden wat we hadden afgesproken. Ook de allergieën waren geen probleem. De tafel stond wel wat vol, dus fles water moest op de grond. Mijn tip 1 wijnglas en waterglas is genoeg, zeker als de ruimte zo klein is. Voorgerecht smaakte prima alleen daarna ging het bergafwaarts. Tussengerecht duurde erg lang, en was goed maar niet speciaal. Hoofdgerecht duurde nog langer, en dat voor wat sucadevlees met veel vet is zonde. Zeker als er twee personen bij zijn die geen vis eten en dan iets door de puree heen zit wat naar ansjovis smaakt. Dit hierna ook aangegeven. Er werd daarna gevraagd of wij nou 19:45 weg moesten of het vanuit t restaurant kwam. Dus aangegeven dat we inderdaad rond die tijd weg moesten maar als kon wel rustig dessert en koffie wilde doen. Nou dit was niet echt mogelijk want na het hoofdgerecht stond binnen 5 minuten het dessert op tafel.. want de tafel was opnieuw gereserveerd om 19:45! Dit is echt super zonde we gingen dan ook maar na t dessert gelijk weg. Begin was goed, maar mate de avond voorderen viel het toch we tegen.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het restaurant ‘t Amusement werd al diverse keren met veel plezier bezocht.
Een smaakvol ingerichte gelegenheid. Ook de gerechten, waar het toch uiteindelijk om gaat, zijn creatief en zeer smakelijk.
Vandaag, zaterdag 27 augustus 2016, was het zulk mooi weer dat werd besloten in de binnentuin plaats te nemen. Ook die was gezellig en afgedekt met een soort van zeil, om de weersinvloeden te weerstaan. Door het ‘dak’ werd een intieme sfeer gecreëerd. Lampjes, lampionnen en een fraai aangelegde tuin, erg leuk allemaal.

Er werd gekozen voor het viergangen vegetarische menu.
De eerste gang bestond uit een rol van komkommer met een crème of moes van onder andere avocado en wasibi.
Het tweede voorgerecht was iets met burrata (een soort van mozzarella) en ondermeer gepofte tomaatjes.
Beide (voor)gerechten bestonden uit meer ‘ingrediënten’ met soms een crème of coulis. Zeer smaakvol en creatief.

Het hoofdgerecht bestond uit een quinoaburger op een stukje polenta. Ook dit is te summier om het gehele gerecht goed te beschrijven, maar ook dit was heerlijk.

Het nagerecht was een ‘soep’ van aardbeien, met daarin aardbeien, frambozen, een panna cotta van kwark met daarop een bereiding van basilicum. Het geheel werd vergezeld van sorbetijs van basilicum. Gedurfd ! Nooit geweten dat een nagerecht met basilicum zo lekker kon zijn.

Kortom (weer) een pluim en zeker de moeite waard om naar toe te gaan.
Jammer dat we niet in de buurt wonen.

Omdat ‘t Amusement 5 jaar bestaat was er een grabbelton met voor iedereen een prijs.