't amusement

Roermondsplein 35 6811 JN Arnhem Nederland Kaart

Over het restaurant 't amusement

't Amusement is het restaurant van chefkok Estée Strooker (zesentwintig). Als twintig jarig meisje opende zij in 2011 deze zaak nadat ze het programma Masterchef Nederland won.
Nu, ruim vijf jaar later, zwaait zij nog steeds met veel plezier de scepter. Samen met manager Leon de Rijke en hun super gedreven jonge team heet zij u van harte welkom!

't Amusement serveert creatieve gerechten in verschillende verrassingsmenu's.
Iedere maand is er een nieuw menu met gerechten uit het seizoen. Bij 't Amusement kun je lekker lang tafelen maar ook uitstekend een hapje eten. U kunt kiezen uit een drie- t/m zeven-gangen chefsmenu.

Bij 't Amusement is het genieten van pure smaken op creatieve wijze gepresenteerd met respect voor de oorsprong.
Naast het in de watten leggen van gasten heeft 't Amusement namelijk ook een hoger doel; u als gast een klein beetje laten stilstaan bij de huidige voedselindustrie. Dit door een bewuste keuze te maken van ingrediënten uit het seizoen, alleen maar te werken met 'het hele beest', verantwoorde vis en een goede balans te zoeken tussen groente, vlees en vis. Zo wordt u optimaal creatief verrast door verschillende smaken met een verhaal!

De wijnkaart bestaat uit een niet te uitgebreide keuze uit verschillende Europese wijnen. Je vindt hier veelal biodynamische en ook natuurwijnen op de kaart. Eerlijk, puur en smaakvol!

't Amusement bevindt zich aan de rand van de gezellige stad Arnhem, dichtbij de Rijnkade.

Meer informatie over restaurant 't amusement

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:30 - 00:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
Uitmuntend

Jouw recensie over het restaurant 't amusement

Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Zonder dat sprake is van een vaste regelmaat, gaan we zo een keer per jaar, als gezin in de aanvankelijke opstelling, uit eten. We genieten van het heden en van hoe we het verleden hebben onthouden en wat we daarin voor elkaar hebben betekend en betekenen. Op 21 april de hele avond buiten kunnen eten is uniek. Maar het kon op de prachtige, sfeervolle binnenplaats van ‘l Amusement. Omgeven door achterkanten van hoge woningbouw, waar zichtbaar het gewone leven doorging, hadden we op het terras een ongewone culinaire ervaring. Een paar mooie amuses, vijf bijzondere gerechten waarin de groenten, kruiden en versgeplukte bloemetjes domineerden en vlees en vis (slechts) een dienende rol vervulden. Een ware proeverij, niet slechts met de mond, maar ook met de ogen (prachtige opmaak, mooie kleuren) en de neus (het hele terras geurde van wat werd opgediend). De wijnen die werden geserveerd waren passend en niet te ingewikkeld; lekker dus. Bij een aantal gerechten ( met name de aspergesoep amuse en de asperges met kalftong) vroeg ik me af of de temperatuur waarmee het opgediend werd ook zo was bedoeld). Verspreid over de avond kregen we wel erg veel verschillende mensen aan tafel. Speciaal voor Iens; alle voorgeprogrammeerde antwoorden bij ‘wachttijd’ staan in een negatieve context. Wachttijd kan ook rustig en precies goed (zoals bij l’ Amusement) zijn. Over prijs-kwaliteitsverhouding heb ik dit keer geen oordeel. Volgende keer betalen wij.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Sfeervol,ruime en modern ingerichte zaak. Gelijk bij binnenkomt krijg je al het gevoel dat je hun gast cq. welkom bent. De bediening is is vlot en attent. Een specifieke menu/gerechten kaart is er niet alles is een verrassing.

Mooie gerechtjes, lekker en origineel. Eigenlijk valt er niets meer toe te voegen hier, een heerlijk adres met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding... van harte aanbevolen.
Marieke R.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Wat een fantastisch restaurant is dit toch! Inmiddels meerdere keren gegeten en vond het nu wel eens tijd voor een recensie. Wat dit team samen teweeg brengt is top. Hoe je eerlijk eten met seizoensgebonden producten heel spannend kunt maken bewijst 't Amusement. De smaken en combinaties zijn fantastisch en het verhaal erachter al helemaal. Wij zullen nog vaak terugkomen.
Frans P.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Gewoonweg subliem
Na lovende beoordelingen gelezen te hebben, stapten we vol verwachting binnen in 't Amusement. Onze verwachtingen werden ruimschoots ingelost, zelfs overtroffen.
Heerlijke en zeer origineel gepresenteerde amuses. Dit niveau werd de rest van de avond volgehouden: schilderijtjes op het bord en smaakbommetjes in de mond. Gelukkig hebben we gekozen voor het zevengangenmenu. Ook de bijpassende wijnen waren een ontdekking.
Ontspannen sfeer en bediening.
groeten uit België aan het hele team
Juliette V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Een avondje uit, lekker eten. Prettige bediening, snel, netjes, zoals het hoort.
Rekening houdend met dieetwensen.
Goede sfeer.
Musis01 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Alweer een heerlijk avondje uit eten!

Prettige ontvangst, leuke inrichting. Kundig personeel. Erg leuk concept de 4,5,6,7 gangen menu’s (aangeven wat je niet lust) al dan niet met een wijnarrangement. Want wees eerlijk, kiezen is normaal best pittig en als je niet uitkijkt kies je iets wat je al kent.
Hebben 4 gangen gekozen. Ook nog heerlijk amuse vooraf. Gerechten zijn zeer divers en fantastische presentatie.
Hebben de rode huiswijn gekozen. Helemaal prima. Enige nadeel van een avondje eten bij t amusement is dat je de volgende dag echt niet kunt herhalen wat je allemaal gehad hebt! Gewoon super. Naar mijn mening het beste restaurant in Arnhem qua prijs/kwaliteit en originaliteit!!
Joelle D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk gegeten! Super verse seizoensingrediënten die prachtige werden geserveerd in fantastisch mooie creaties. Met bijspassende wijnen.
Albert R.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Leuk restaurant met heerlijke gerechten,.
Prima wijn arrangement en geweldige service door het personeel.
Wij komen zeker een keer terug,!
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Uitstekende en verrassende gerechten met dito wijnen in een leuke sfeer. Als volgende keer de bediening niet zo snel wil afronden en opruimen om naar huis te kunnen, zou het een 10 kunnen worden.
Pascal S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Zoals altijd weer heerlijk gegeten bij ‘t Amusement. Ik kijk weer uit naar de volgende keer :-)
Het eten is altijd een ware beleving, de ambiance is erg prettig en het personeel kundig en vriendelijk.
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Super lekker gegeten en de bediening was ook heel plezierig. Enige minpuntje wat ons betreft is dat je heel dicht op elkaar zit.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Kort & eerlijk. Prachtig gegeten, goede ambiance.
De gangen verraste, goede opmaak en mooie smaken. De wijnen van het wijn arrangement passen goed en waren heerlijk.
Enige minpunt (als echte nederlander) was de prijs voor het wijn arrangement. Je krijgt al minder volle glazen, maar je betaalt voor meer. Kennelijk waren het hele exclusieve topwijnen. Denk ik dan maar. Maarja, het ging om het eten en dat was een beleving!
Sanne T.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten! De sfeer was goed, misschien toen er nog weinig mensen waren een beetje stil. Het tempo waarin de gerechten werden geserveerd was erg prettig.
Guy V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Wij hebben zeer lekker gegeten in een heel aangename sfeer. Aan de presentatie van sommige gerechten kan nog gewerkt worden (bvb wortelen op oranje bord). Maar de gerechten zijn zeker verrassend qua smaak en het restaurant is zeker en vast een aanrader.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijke passievolle verrassing! Nav het programma nieuwe garde zijn we enthousiast vertrokken naar Arnhem. Gezellig restaurant, volgeboekt en heerlijk eten. Chef-kok experimenteert erop los en bereidt vaak treffende combinaties. In combinatie met het wijnarrangement hebben we heerlijk gegeten en sluiten ‘t amusement in onze armen. Tot ziens
Dick Z.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Wij hebben nu drie keer gegeten bij Estee en het is iedere keer weer verrassend en top. Het principe met het brood vooraf en humus en de amuse, soepje in 3-en is ondertussen bekend maar lekker eigenwijs. De bediening is vriendelijk, met humor en je voelt je direct thuis. Lekker ontspannen en heerlijk genieten dus. Estee zelf kwam langs met paddestoelen die nog dezelfde middag in Sonsbeek waren geplukt voor een super tussenzang dus het was nog meer extra dan het toch al was. Wij kijken uit naar het volgende seizoen en komen zeker weer terug. Kritiekpuntjes? Het was vorige week woensdag de eerste dag dat het nieuwe maand menu werd geserveerd. De fantastische peertjes met bavarois kwamen als toetje voorbij en even later kwam de bediening aangesneld met de caramelsaus. Die moest er ook nog op ... vergeten! Onze mening is dat het zonder eigenlijk lekkerder is. zelfs een beetje caramel neemt een heel gerecht te gemakkelijk helemaal over en dat is zonde. Zoals Mies van der Rohe al zei: Less is more en zo is het.
Wij komen binnenkort weer langs. Nu al zin in. Dick Zutt
MAdJ .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Het betere restaurant. Zonder een vleugje snobisme, wat zorgt voor een heerlijk ontspannen avond met geweldig eten. Dit was onze derde keer en elke keer worden we weer verrast door de menu's. Ook nu weer, het was zo goed samengesteld met allerlei seizoensgroente.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Regelmatig komen we een “hapje eten” in dit leuke restaurant en ook nu was het weer een feestje om hier te mogen zijn.
Gerechten zijn vers en verrassend van smaak. Zowel de vegetarisch en het “gewone” menu zijn niet te versmaden.
Dit alles begeleid met heerlijke wijnen en kleine extraatjes. Het is elke keer weer fijn om hier voldaan vandaan te lopen.
Óp naar de gerechten van het volgende volledige voor ons geleefde en gestorven dier die met alle respect behandeld wordt.
kees S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
We hadden een 4-gangen menu. De gerechten waren gewoon goed. Merkwaardig genoeg sprongen wat betreft smaak de amuses er echt extra gunstig uit. De prijs is redelijk voor het gebodene. Dranken had ieder voor zich hetzij huiswijn/bier/water gekozen. Daar valt niet veel over te melden.
Suggestie: zorg voor voldoende voorverwarmde borden, want verscheidene gerechten kwamen tekort doordat ze al te veel waren afgekoeld.
peter.luken .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
wij waren 2 augustus voor het eerst bij Amusement in Arnhem en hadden een topavond. Heel veel leuke verrassende gerechten, en allemaal gebalanceerd en goed van smaak. Ook de wijnen waren stuk voor stuk goed bijpassend en apart/onbekend. De bediening was kundig vriendelijk, en leuk dat je op zo'n avond een aantal verschillende gezichten aan tafel meemaakt. Voor ons een aanrader en het beste dat we in het laatste jaar hebben meegemaakt.