Over restaurant 't Amsterdammertje

Proef de liefde en kennis

Amsterdam, maar dan in Utrecht. In een monumentale oud-Hollandse boerderij komen internationale smaken samen. Chef-kok André Gerrits neemt je mee in zijn wereld van vakmanschap, gastronomie en design, die hem een Michelinster opleverde. Het restaurant is vlot, hip, ontspannen en voor iedereen toegankelijk.

Meer informatie over restaurant 't Amsterdammertje

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Duur
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Aangenaam verrast, mooie gerechten en leuke ambiance. Er heerst een ongedwongen sfeer en de bediening is attent. Er wordt mooi op smaak gekookt en de gerechten zijn niet te groot.De patton / chefkok komt zelf je ook even begroeten. Nu een menu gegeten met o.a een gerecht met tonijn, een een gerecht met kabeljauw, de volgende keer a la carte. Een restaurant met potentie.
Gabi L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Tijdens de restaurantweek hier gedineerd, een fijne ervaring.
De bediening was zeer voorkomend, de inrichting modern rustiek. De sfeer vonden we met het vele druk werkende personeel en het zicht op de grote half-open keuken wat onrustig.
Ongevraagd bijgevulde karaf water en Bob-arrangement scoren goed bij ons. Koffie met ongevraagde friandises niet.
Het menu was zeer verzorgd, met mogelijkheid tot uitbreiding (geen overbodige luxe voor normale/grote eters). De amuses van het huis werden spectaculair gepresenteerd en waren voortreffelijk van smaak. Zeer goed brood en olijfolie. Alle gerechten werden mooi gepresenteerd en waren goed van smaak. Een aanrader!
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Mijn eerste bezoek bij 't Amsterdammetje. Ontvangst was netjes en vriendelijk. Buiten heerlijk even in het zonnetje kunnen genieten van ons aperitief en amuses. Leuk en origineel geserveerd en smaakvol.

Voor het voorgerecht werden we naar binnen begeleid en stond er voor ons een net opgedekte tafel klaar en heerlijk brood.
Eerste gerecht was tartaar van yellowfin, ingelegde venkel, crème van kaviaar en kruiden olie. Ook een lekker krokantje van wonton deeg. Volgende gerecht een mooi stukje scholfilet, met chorizo, olie van ansjovis, tomaat en waterkers. Goede afgestemde smaken en structuren. Omdat ik een allergie heb was bij mij de amandel weggelaten. Miste wel een klein knappertje. Maar dat is maar een klein detail.

Vervolgens gingen we naar 't hoofdgerecht; rouleau van Bresse kip gevuld met paddenstoelen, saus van truffel en donkere chocolade. Goede combinatie, alleen bij het eten ervan een stuk dat nog echt rauw.. Dit netjes aangegeven bij de gastvrouw en prima opgelost en voorzien van een nieuw stuk. Rouleau maken en bereiden blijft lastig, zeker om de sappigheid te bewaren.. Vind alleen niet dat je op dit niveau rauwe kip mag serveren.

Tot slot een kleine dessert amuse wat verfrissend was en ons dessert dat bestond uit een gevulde eclair, yoghurt basilicum ijs, en een koekje van zoethout.

We bestelde koffie en thee en kregen hierbij wat zoete lekkernijen.

Bij de rekening ontdekte ik dat er 2x koffie/thee en friandises van €6,50 p.p was aangeslagen. Terwijl we dat niet besteld hadden. Dat deed samen met het hoofdgerecht toch wel een beetje afbreuk aan de gehele eet-ervaring.
Bediening was uiterst vriendelijk, met bijpassend enthousiasme.
Jofie .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Zaterdag 13 augustus zijn wij wezen dineren bij Het Amsterdammertje. Eigenlijk kunnen we kort zijn, hier klopt gewoonweg alles. De chef heette ons welkom en informeerde nog even naar onze speciale wensen of mogelijke allergieën. Een uitgebreid 7 gangenmenu, waarbij vooraf verrast werden met een ruim aantal amuses, heerlijk van smaak, met als motto een wereldreis. Heel origineel en met veel aandacht bereid. Daarna volgde de gangen die keer op keer fantastisch waren, veel variatie en ruim voldoende. De gekozen een chardonnay was eveneens heerlijk. Een toprestaurant met zeer vriendelijke en correcte bediening. Als je echt van je partner houdt, ga hier dan maar naartoe, je bent verzekerd van een geweldige romantische, culinaire topavond, tja de rest moet jezelf doen. Chef en overige crew bedankt, het was fantastisch. We komen snel weer terug..! Ja de cijfers zijn zoals mijn leidinggevende ooit sprak, een 10 is voor onze lieve heer, de 9 is dus voor mij, dus krijg jij automatisch een 8, welnu ik sta mijn 9 af aan jullie.! Proficiat..!
Boykort O.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Voor het eerst gegeten bij 't Amsterdammertje. Het restaurant is gelegen in een prachtig verbouwd oud pand in het al even mooie Loenen.

We aten er 6 gangen, maar niet voordat we een sublieme amuse kregen, een reis om de wereld, een met kaviaar en appel gevuld met de dooier gepocheerd, een Antilliaanse pastei, een saté kambing vers boven een minigrill op tafel en pizza met ansjovis in een grappig doosje.

De eerste 4 gangen sprongen er voor ons uit. Steak tartaar van geelvintonijn, rode poon met chorizo, schelpdieren in een subliem vissige saus en een steak Tartare van rund vergezeld door ganzenlevermousse. Allemaal erg lekker. De 5e (hoofd)gang was goed, maar niet super, breskip met champignonrilette, het overtrof de eerdere gangen zeker niet. Het dessert was gewoon erg lekker.

De bediening en chef zijn meer dan vriendelijk en erg attent. We Willem hier zeker nog eens terug.
Catherine V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Ik heb hier nu 3 keer gegeten in de afgelopen 2 jaar. Dit altijd met plezier. De service is vriendelijke en netjes, het eten is super en verrassend, de wijnen passen er goed bij. De setting is erg mooi. Aanrader.
Janbe1 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Afgelopen woensdagavond weer bij het Amsterdammertje geweest, opnieuw verrast door de prettige atmosfeer, de attentie van de zwarte brigade en het niveau van de gangen.

Nadat de chef verteld had wat de mogelijkheden waren en een toelichting had gegeven over de amuses, “een reis rond de wereld” kwamen er 5 amuses op tafel die stuk voor stuk heerlijk waren. Het concept hadden we vaker meegemaakt maar de uitvoering was weer volkomen nieuw met mooie smaakcombinaties.

We hadden gekozen voor het 5 gangen menu,
Het startte met tartaar van tonijn met een oester, hierna schelpdieren in een romige saus zo lekker dat ik haast m’n bord wilde aflikken.
Vervolgens zacht gegaarde rode poon met bijbehorend sausje, alles mooi opgemaakt en erg lekker.

Bij deze drie gangen hadden we een glas witte Italiaanse wijn,
en als 4e gang gebraden lamszadel met o.a. crème van peterselie en lamsjus,
Hierbij op advies van de sommelier een fles Valpolicella Ripasso. Deze smaakte heerlijk en paste perfect bij het lamsvlees.
Als afsluiter een dessert. Wat ook heel erg lekker was.
Na een kopje espresso weer richting huis met een heerlijk gevoel.
Jens C.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Fantastisch gegeten bij 't Amsterdammertje. Het restaurant heeft, terecht, een ster, maar blijft desondanks zeer toegankelijk en persoonlijk! We lieten ons verrassen met een 5-gangen menu. De chef, André Gerrits, komt aan tafel om een praatje te maken, de gerechten zijn verrukkelijk en van top kwaliteit! De oester met gin tonic was erg verrassend! Zeer aan te bevelen!
Jofie .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Dineren in 't Amsterdammertje was succesvol. Een 6 gangendiner met enkele amuses vooraf die heerlijk van smaak waren. De ambiance was sfeervol. Vooraf kwam de chef aan tafel om een tipje van sluier op te lichten. Thema deze avond met een glimlach was "sex on the beach". Heerlijke gangen bestaande uit een variatie van heerlijke smaken en samenstellingen. Porties waren ruimschoots voldoende. Prima gedineerd tegen een acceptabele prijs. Echt een avond gezellig uit eten. doen we zeker nog een keer..
Ital .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Gisteravond met vrienden gegeten in het Amsterdammertje. Erg leuk dat andre aan tafel kont om zijn zaak te promoten en gasten te overtuigen voor zijn verrassingsmenu te gaan. Amuses waren top origineel en zeer goed van smaak. Daarna de tonijn deze was erg goed! Dan de kokkels en mosselen met bisque erg lekker bord was helaas koud waarna de soep ook das jammer. Daarna de kidney beans en buikspek. Smaak was lekker pittig maar ook hier was het warm of koud? De diverse bereidingen van lam waren goed van smaak maar wederom niet erg warm. Pre dessert/dessert amuse was top. Dessert de cocktail met sex on the beach en desser gemaakt van de smaken van sex on the beach erg origineel maar de smaken super sommige structuren erg hard en veel gelatine. Leuke avond bediening lis en einde avond zelf wijn inschenken en water was jammer dit hoort niet in een sterrenzaak. Puntjes van kritiek en hopelijk opbouwend. Verder super gezellig gehad!
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Voor het eerst hier geluncht. Het menu staat (min of meer) vast, maar we laten ons graag verrassen. En dat is een aantal keren gelukt. Met name het lam en de amuses zijn het vermelden waard. Alles staat bij 't Amsterdammertje in het teken van de gast. Compliment.
Leo2007 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Smaakorgie tot in de perfectie. We hadden gekozen voor een drie gangen menu. Het geheel werd vooraf gegaan door een aantal zeer originele en uiterst smaakvolle amuses. Het was duidelijk dat de daarop volgende gerechten dezelfde orginaliteit zouden hebben. Heerlijk gegeten zeker voor herhaling vatbaar. Ook de bediening was uiterst vriendelijk.
Gerben V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Voor mijn vrouw en ik was het de eerste keer dat we gingen eten bij 't Amsterdammertje. Parkeren ging gemakkelijk en de binnenkomst was vriendelijk. Aan tafel kregen stelde de eigenaar/chef zeg voor, alvorens wij aan het eten begonnen. We namen het verrassingsmenu en daar hadden we geen spijt van. De amuses worden op een leuke manier opgediend en smaken absoluut naar meer. Het menu was een echte verwennerij. De bediening was wisselend. Enerzijds werden we geholpen door een jongeman die dit echt goed deed, aan de andere kant waren we teleurgesteld in de sommelier (ik weet eigenlijk niet of hij dat officieel ook was?). Buiten het feit dat hij me niet echt iets kon vertellen over de wijn (We wilde een mooie witte Bourgogne) werden we in het laatste deel van de avond een beetje vergeten. Zelf moest ik mijn glas telkens bijschenken, er werd niet meer gevraagd of we iets anders zouden willen drinken nadat de fles leeg was en ook waren ze naar mijn mening vergeten het dessert voor ons mee te vragen. Zonde, want de avond had voor ons nog veel beter kunnen zijn. Bediening hoeft niet perse op te vallen, maar als het negatief wordt, dan doe je iets niet goed.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Als je iets te vieren hebt, is het leuk dat je nog spontaan een sterrenrestaurant binnen kunt lopen zoals 't Amsterdammertje. We waren ook wat later en hadden geen super trek, dus vonden we twee 'verrassings gerechten' prima. De chef komt keurig een praatje maken, een feestelijk Pouilly Fumé erbij en dan hopen dat de gerechten net zo feestelijk worden. En dat waren ze! Smaakvol, een feest voor de zintuigen én het oog en precies goed qua portie. Natuurlijk zijn de prijzen navenant, maar je gaat hier zeker weer weg met het gevoel dat het de prijs helemaal waard was.
Peter F.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
In de restaurantweek met een aantal collega's hier gegeten. Zoals ze hier mee doen aan de restaurantweek moet je dat als sterren zaak volgens mij doen anders moet je het niet willen. Het hele team keuken en bediening heeft ons een fantastische avond bezorgt en daarmee haar visitekaartje afgegeven. Ik kan de gerechten hier wel beschrijven maar dat zou ze te kort doen. Ik heb maar één advies; ga het zelf een keer ervaren. Wie weet kom je mij wel tegen want ik ben zeker van plan terug te gaan.
Henk E.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Tijdens de restaurantweek hebben we kennis mogen maken met de keuken van Andre Gerrits. Wat een smaaksensaties! Nadat de smaakpupillen waren losgemaakt door een viertal verschillende amuses zijn wij gestart aan ons driegangen restaurant menu. Wij hebben het menu aangevuld met de zacht gegaarde zeehaan (poon). Een aanrader! De gangen hebben we laten vergezellen door heerlijke wijnen die de gerechten nog meer kracht bijzetten. Woorden schieten tekort want opmaak, kleur, geur en beleving zijn compleet in balans. Wij zijn om .... en komen zeker terug!
Thanks.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Wat een heerlijke ervaring. Wij hadden het 6 gangen menu via het dining city arrangement. Geweldige, diverse smaken, heerlijke amuse's en een super (flexibel) wijnarrangement. De bediening is vriendelijk en de inrichting en uitstraling van het restaurant is stijlvol en warm. Kortom,wij komen snel weer terug.
Nathalie T.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Op een vrijdagavond besloten wij spontaan tot een bezoek aan 't Amsterdammertje. Gelukkig was er nog een tafel beschikbaar en eenmaal neergestreken kozen wij voor het viergangen verrassingsmenu. Op zich waren het aantrekkelijke gerechten alleen matchten ze helaas niet helemaal met onze persoonlijke smaak. Zo was er een gerecht waarin allerlei bereidingen van maïs verwerkt waren en hier waren we niet weg van. Maar zoals gezegd, dat is een kwestie van smaak. Verder een heel gezellige avond gehad en genoten van het diner. Leuk dat de chef ook nog even aan tafel kwam.
Esmeralda B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Bij 't Amsterdammertje ontsnap je even aan de dagelijkse beslommeringen. Een restaurant met 1 ster maar gelukkig een relaxte sfeer. Of je nu komt voor een lunch of diner, het stelt nooit teleur. Wij kiezen vaak het 'verrassingsmenu' door de chef samengesteld rekening houdend met persoonlijke smaak en wensen. De gerechten zijn afwisselend, creatief, hoog op smaak en mooi gepresenteerd. De wijnen zijn heerlijk. De bediening is top. Kortom, zeer de moeite waard.
Dkarssemeijer .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
‘t Amsterdammertje, ons favoriete restaurant bij speciale gelegenheden.
Er is altijd wel een reden om iets te vieren en verrast en verwend te worden door André Gerrits en zijn team.
Fijne warme ambiance en enthousiaste en vlotte geklede bediening. Hier een heerlijk 4-gangen diner gegeten tijdens het februari festival.
Aanvang met een wereldreis van zeer smakelijke en leuk gepresenteerde kleine gerechtjes. Een gevuld eitje, pizzapuntje in originele kleine pizzadoos en garnalenkroketje.
Aansluitend een cannelloni van loempiadeeg gevuld met tartaar van zeebaars, gebraden tamme eendenborst met een lekkere crunch van pistache. En als dessert bamboe van witte chocolade gevuld met een crème van pandang rijst. Lekker fris hierbij was het ijs van citroenblad. Omdat we iets te vieren hadden afsluitend nog de crème brûlée van Munster met crumble van appel en sorbet van Granny Smith. Bij de thee nog lekkere friandises. Het was zoals altijd weer genieten en smaakt wederom naar meer.