't Amsterdammertje

Rijksstraatweg 119 3632 AB Loenen aan de Vecht Nederland Kaart

Over het restaurant 't Amsterdammertje

Proef de liefde en kennis

Amsterdam, maar dan in Utrecht. In een monumentale oud-Hollandse boerderij komen internationale smaken samen. Chef-kok André Gerrits neemt je mee in zijn wereld van vakmanschap, gastronomie en design, die hem een Michelinster opleverde. Het restaurant is vlot, hip, ontspannen en voor iedereen toegankelijk.

Meer informatie over restaurant 't Amsterdammertje

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant 't Amsterdammertje

Rodne T.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Prima ervaring bij 't Amsterdammertje. Ons laatste bezoek dateerde van een paar jaar geleden en intussen is de ambiance gemoderniseerd en de kwaliteit even hoog gebleven. Nog steeds komt de chef aan het begin van de maaltijd langs om suggesties te doen of de kaart te geven en die persoonlijke touch maakt een positief verschil. We kozen het 5 gangen Michelin menu met wijnarrangement en waren onder de indruk. Het begon al met de serieuze hoeveelheid amuses die creatief waren bereid, spannend werden opgediend en bijzonder goed smaakten. De vijf gangen erna waren feilloos, zeer smaakvol en fraai opgediend. Service is goed, met name de sommelier neemt de tijd om een en ander uit te leggen, voor de rest kan het soms net iets klantgerichter. De verbluffende snelheid waarmee nauwelijks geleegde borden en glazen van tafel verdwenen was een tikje overdreven. Dat zou relaxter kunnen. De ambiance is volledig up to date en draagt ertoe bij dat dit zeer grote restaurant toch voldoende intiem overkomt. Kortom, een geslaagde avond, een herhaling waardig.
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Voor de tweede keer bij 't amsterdammertje gegeten en het was wederom een feestje. Leuke amuses, heerlijke gangen en mooie wijnen!
Rodney I.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Wow!!! Wat hebben we weer lekker gegeten bij 't Amsterdammertje!!

We namen het 5 gangen menu van de chef.... Het diner begon met diverse amuses..... allemaal smaak explosies! Daarna begon het 5 gangen menu.... Iedere gang was verassend en perfect op smaak!

Mooie uitgebreide wijnkaart, zeer vriendelijke bediening, in een super relaxte sfeer!!

Dit is absoluut een van mijn favoriete sterren restaurants in Nederland! We komen zeker snel weer terug!
Y. T.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Ontvangst en service is zeer goed: hartelijk en oplettend personeel, glazen werden netjes bijgevuld, chef kwam nog even langs onze tafel lopen. Mooi, open decor. Wel tafellakens, maar niet stijf. We hadden het 5 gangen chef's menu en bijpassend wijnarrangement. Amuses waren heerlijk met een internationale twist (o.a. pasteitje, sticky chicken, burrito met rauwe vis, etc). We hadden hoge verwachtingen voor de gangen zelf, deze waren echter meer Frans/klassiek georienteerd. De tarbot met asperge en octopus carpaccio met grapefruit en papaya waren heerlijk. De overige gangen vonden wij weinig verrassend. Het dessert met zuurstokkenijs vond ik niet geslaagd, het smaakte naar luchtverfrisser. Wijjnarrangement: wijnen waren niet verkeerd voor bij de gangen, maar weinig bijzonder en vond ik eigenlijk beneden mijn verwachtingen. Onze conclusie: leuk om een keer te proberen maar maar wij zouden niet gelijk weer terug keren. Prijsniveau is prima en uiteindelijke kwaliteit van het eten zeker Michelinwaardig. Het zuurstokkenijs en wijnarrangement zou ik laten voor wat het is.
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Werkelijk een fantastische avond beleefd! Vertroeteld door zowel de bediening als de chefs, wat een genot! Merci bien voor een waar feest!
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Werkelijk fantastisch gegeten! Vertroeteld door zowel de bediening als de chefs in een heerlijke ambiance, kortom , een waar feest! Merci bien!
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Voor mijn verjaardag met mijn vrouw voor het eerst mogen genieten van een zaligmakende lunch bij 't Amsterdammetje. De verwachting lag al hoog, en toch werd deze vervolgens overtroffen. Na leuk door de chefkok/eigenaar Andre Gerrits ontvangen te zijn hebben wij ons volledig laten verrassen. Diverse amuses die ons een tocht rond de wereld lieten ondervinden zetten de toon. Vooral het kippendijtje Chinese stijl was voortreffelijk.

Het voorgerecht, krokante ravioli met gamba, was voortreffelijk met mooie smaakaccenten. Het tussengerecht, zacht gegaarde iberico met gepocheerde oester en schuim van oester was een van de hoogtepunten van de middag, gevolgd door een fantastisch hoofgerecht van hert met verschillende bereidingen van rode biet. De wijnpairing was zeer goed, al was de dessertwijn erg overheersend in relatie tot het nagerecht.

De bediening was erg vriendelijk en totaal niet stijf, dat kan ik erg waarderen. Prachtige locatie ook. Al met al een fantastische ervaring, hartelijk dank Andre en het personeel. Hier gaan wij absoluut nog eens terugkomen.
Biefstuk2015 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Voor het tweede opeenvolgende jaar hebben we met de familie op kerstavond gedineerd bij 't Amsterdammertje. De verwachtingen werden ook deze tweede keer weer helemaal waargemaakt. Alles was weer tot in de puntjes geregeld en georganiseerd en begon al bij de ontvangst en vriendelijke bediening. Toen bleek dat de tafel waar we aanvankelijk naartoe werden gedirigeerd niet zo geschikt was voor twee senioren in ons gezelschap (te hoge stoelen en tafel), werd dat direct heel netjes opgelost en konden we plaatsnemen aan een andere tafel. Daarna kon de culinaire reis beginnen. Elk gerecht en wijn (wijnarrangement) waren een echte beleving, zowel in opdienen, presentatie, visueel en smaak. Het restaurant zat helemaal vol en was zeer gezellig, maar niet overdreven versierd met kerstversiering. We hebben een fantastische avond gehad en overwegen om ook weer de volgende kerst hier te gaan eten.
Paul&Karin .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Afgelopen weekend zakelijke kerstviering in 't Amsterdammertjes met total ca. 80 personen. Verrast door de zeer mooie sfeervolle locatie met grote open keuken. We zaten boven op de eerste verdieping en hadden direct zicht op de keuken en de uitgifte (en completering) van de gerechten, echt leuk om te zien, de aandacht en vakmanschap voor elk gerecht en dat voor 80 man steeds hetzelfde, echt complimenten voor de keuken, eten was helemaal top, verrassend, lekker, en ook steeds de goede wijnen er bij. Waar ik zelf niet vanaf kon blijven was het heerlijke verse brood bij de voorgerechten wat ook steeds werd aangevuld, super. Als men voor zo'n groot gezelschap als zo mooi kan koken, dan kom ik graag nog eens terug voor een a la carte belevenis.
Philippa W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Hier krijg je eten, dat zeer zeker ster waardig is.
We werden hartelijk ontvangen en kregen rap een heerlijk aperitief uitgeschonken, met een paar lekkere amuses.
We zagen allerlei waanzinnige amuses voorbij komen bij de tafels om ons heen en na wat wachten, proefden wij ook deze wereldreis aan smaken.
Er loopt veel personeel in dit dynamische restaurant; heel jong en attent.

Het menu was zalig. De bijpassende wijnen ook. Enige dissonant vond ik het koekje bij het dessert, dat iets te hard was. En in de wc miste ik wat crème en lekkere zeepjes. Van die details, die in een sterrentent niet mogen ontbreken. Maar misschien ben ik verwend.
Wat ik een dikke plus vindt is, dat je de wijnen, die je bij het eten drinkt, per fles kopen kunt. Slim!
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Aangenaam verrast, mooie gerechten en leuke ambiance. Er heerst een ongedwongen sfeer en de bediening is attent. Er wordt mooi op smaak gekookt en de gerechten zijn niet te groot.De patton / chefkok komt zelf je ook even begroeten. Nu een menu gegeten met o.a een gerecht met tonijn, een een gerecht met kabeljauw, de volgende keer a la carte. Een restaurant met potentie.
Gabi L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Tijdens de restaurantweek hier gedineerd, een fijne ervaring.
De bediening was zeer voorkomend, de inrichting modern rustiek. De sfeer vonden we met het vele druk werkende personeel en het zicht op de grote half-open keuken wat onrustig.
Ongevraagd bijgevulde karaf water en Bob-arrangement scoren goed bij ons. Koffie met ongevraagde friandises niet.
Het menu was zeer verzorgd, met mogelijkheid tot uitbreiding (geen overbodige luxe voor normale/grote eters). De amuses van het huis werden spectaculair gepresenteerd en waren voortreffelijk van smaak. Zeer goed brood en olijfolie. Alle gerechten werden mooi gepresenteerd en waren goed van smaak. Een aanrader!
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Mijn eerste bezoek bij 't Amsterdammetje. Ontvangst was netjes en vriendelijk. Buiten heerlijk even in het zonnetje kunnen genieten van ons aperitief en amuses. Leuk en origineel geserveerd en smaakvol.

Voor het voorgerecht werden we naar binnen begeleid en stond er voor ons een net opgedekte tafel klaar en heerlijk brood.
Eerste gerecht was tartaar van yellowfin, ingelegde venkel, crème van kaviaar en kruiden olie. Ook een lekker krokantje van wonton deeg. Volgende gerecht een mooi stukje scholfilet, met chorizo, olie van ansjovis, tomaat en waterkers. Goede afgestemde smaken en structuren. Omdat ik een allergie heb was bij mij de amandel weggelaten. Miste wel een klein knappertje. Maar dat is maar een klein detail.

Vervolgens gingen we naar 't hoofdgerecht; rouleau van Bresse kip gevuld met paddenstoelen, saus van truffel en donkere chocolade. Goede combinatie, alleen bij het eten ervan een stuk dat nog echt rauw.. Dit netjes aangegeven bij de gastvrouw en prima opgelost en voorzien van een nieuw stuk. Rouleau maken en bereiden blijft lastig, zeker om de sappigheid te bewaren.. Vind alleen niet dat je op dit niveau rauwe kip mag serveren.

Tot slot een kleine dessert amuse wat verfrissend was en ons dessert dat bestond uit een gevulde eclair, yoghurt basilicum ijs, en een koekje van zoethout.

We bestelde koffie en thee en kregen hierbij wat zoete lekkernijen.

Bij de rekening ontdekte ik dat er 2x koffie/thee en friandises van €6,50 p.p was aangeslagen. Terwijl we dat niet besteld hadden. Dat deed samen met het hoofdgerecht toch wel een beetje afbreuk aan de gehele eet-ervaring.
Bediening was uiterst vriendelijk, met bijpassend enthousiasme.
John F.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Zaterdag 13 augustus zijn wij wezen dineren bij Het Amsterdammertje. Eigenlijk kunnen we kort zijn, hier klopt gewoonweg alles. De chef heette ons welkom en informeerde nog even naar onze speciale wensen of mogelijke allergieën. Een uitgebreid 7 gangenmenu, waarbij vooraf verrast werden met een ruim aantal amuses, heerlijk van smaak, met als motto een wereldreis. Heel origineel en met veel aandacht bereid. Daarna volgde de gangen die keer op keer fantastisch waren, veel variatie en ruim voldoende. De gekozen een chardonnay was eveneens heerlijk. Een toprestaurant met zeer vriendelijke en correcte bediening. Als je echt van je partner houdt, ga hier dan maar naartoe, je bent verzekerd van een geweldige romantische, culinaire topavond, tja de rest moet jezelf doen. Chef en overige crew bedankt, het was fantastisch. We komen snel weer terug..! Ja de cijfers zijn zoals mijn leidinggevende ooit sprak, een 10 is voor onze lieve heer, de 9 is dus voor mij, dus krijg jij automatisch een 8, welnu ik sta mijn 9 af aan jullie.! Proficiat..!
Boykort O.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Voor het eerst gegeten bij 't Amsterdammertje. Het restaurant is gelegen in een prachtig verbouwd oud pand in het al even mooie Loenen.

We aten er 6 gangen, maar niet voordat we een sublieme amuse kregen, een reis om de wereld, een met kaviaar en appel gevuld met de dooier gepocheerd, een Antilliaanse pastei, een saté kambing vers boven een minigrill op tafel en pizza met ansjovis in een grappig doosje.

De eerste 4 gangen sprongen er voor ons uit. Steak tartaar van geelvintonijn, rode poon met chorizo, schelpdieren in een subliem vissige saus en een steak Tartare van rund vergezeld door ganzenlevermousse. Allemaal erg lekker. De 5e (hoofd)gang was goed, maar niet super, breskip met champignonrilette, het overtrof de eerdere gangen zeker niet. Het dessert was gewoon erg lekker.

De bediening en chef zijn meer dan vriendelijk en erg attent. We Willem hier zeker nog eens terug.
Catherine V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Ik heb hier nu 3 keer gegeten in de afgelopen 2 jaar. Dit altijd met plezier. De service is vriendelijke en netjes, het eten is super en verrassend, de wijnen passen er goed bij. De setting is erg mooi. Aanrader.
Janbe1 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Afgelopen woensdagavond weer bij het Amsterdammertje geweest, opnieuw verrast door de prettige atmosfeer, de attentie van de zwarte brigade en het niveau van de gangen.

Nadat de chef verteld had wat de mogelijkheden waren en een toelichting had gegeven over de amuses, “een reis rond de wereld” kwamen er 5 amuses op tafel die stuk voor stuk heerlijk waren. Het concept hadden we vaker meegemaakt maar de uitvoering was weer volkomen nieuw met mooie smaakcombinaties.

We hadden gekozen voor het 5 gangen menu,
Het startte met tartaar van tonijn met een oester, hierna schelpdieren in een romige saus zo lekker dat ik haast m’n bord wilde aflikken.
Vervolgens zacht gegaarde rode poon met bijbehorend sausje, alles mooi opgemaakt en erg lekker.

Bij deze drie gangen hadden we een glas witte Italiaanse wijn,
en als 4e gang gebraden lamszadel met o.a. crème van peterselie en lamsjus,
Hierbij op advies van de sommelier een fles Valpolicella Ripasso. Deze smaakte heerlijk en paste perfect bij het lamsvlees.
Als afsluiter een dessert. Wat ook heel erg lekker was.
Na een kopje espresso weer richting huis met een heerlijk gevoel.
Jens C.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Fantastisch gegeten bij 't Amsterdammertje. Het restaurant heeft, terecht, een ster, maar blijft desondanks zeer toegankelijk en persoonlijk! We lieten ons verrassen met een 5-gangen menu. De chef, André Gerrits, komt aan tafel om een praatje te maken, de gerechten zijn verrukkelijk en van top kwaliteit! De oester met gin tonic was erg verrassend! Zeer aan te bevelen!
John F.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Dineren in 't Amsterdammertje was succesvol. Een 6 gangendiner met enkele amuses vooraf die heerlijk van smaak waren. De ambiance was sfeervol. Vooraf kwam de chef aan tafel om een tipje van sluier op te lichten. Thema deze avond met een glimlach was "sex on the beach". Heerlijke gangen bestaande uit een variatie van heerlijke smaken en samenstellingen. Porties waren ruimschoots voldoende. Prima gedineerd tegen een acceptabele prijs. Echt een avond gezellig uit eten. doen we zeker nog een keer..
Ital .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Gisteravond met vrienden gegeten in het Amsterdammertje. Erg leuk dat andre aan tafel kont om zijn zaak te promoten en gasten te overtuigen voor zijn verrassingsmenu te gaan. Amuses waren top origineel en zeer goed van smaak. Daarna de tonijn deze was erg goed! Dan de kokkels en mosselen met bisque erg lekker bord was helaas koud waarna de soep ook das jammer. Daarna de kidney beans en buikspek. Smaak was lekker pittig maar ook hier was het warm of koud? De diverse bereidingen van lam waren goed van smaak maar wederom niet erg warm. Pre dessert/dessert amuse was top. Dessert de cocktail met sex on the beach en desser gemaakt van de smaken van sex on the beach erg origineel maar de smaken super sommige structuren erg hard en veel gelatine. Leuke avond bediening lis en einde avond zelf wijn inschenken en water was jammer dit hoort niet in een sterrenzaak. Puntjes van kritiek en hopelijk opbouwend. Verder super gezellig gehad!