't Achterhuus

Dominee T.O. Hylkemaweg 43 8355 CE Giethoorn Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant 't Achterhuus

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Baukje1968 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Als de service niet in orde is, is het etentje wat mij betreft al mislukt. Wij bestelden een karaf water en daarbij als drinken frisdrank. Later bleek dat we voor de fles water € 6,00 moesten betalen. Dit was ons niet verteld. Ik vind sowieso dat betalen voor water een keuze van de klant moet zijn (kraanwater in karaf of betaald water) en duidelijk gemaakt moet worden. De bediening had ons niet geïnformeerd, en stond ons duidelijk geïrriteerd te woord, want het 'Was voor een goed doel". Was ons dit vooraf duidelijk gemaakt, dan hadden wij er al dan niet voor kunnen kiezen, nu stonden wij voor een voldongen feit. Dan kan het eten en de entourage in orde zijn, maar ik zou hier niet weer gaan eten. Gemiste kans, informeer je klanten vooraf en neem je verlies als dit verzuimd is.
Tineke G.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Wij hebben gisteravond met vier dames hier gegeten en twee van ons konden even niet kiezen tussen de wilde Ierse biefstuk en de visschotel maar bij het bestellen van een ierse biefstuk komt er meteen € 2.50 bij, dat is vreemd bij de meeste restaurants betaal je pas extra als je meer saus wil. Dus namen wij maar de visschotel van zalm, roodbaars, kabeljauw en victoria baars met hollandaise saus. Het jammere hiervan dat de zalm heel droog was en dat alle vis niet echt warm was, de groente en aardappelen die erbij gereserveerd waren wel warm. Het personeel was nou niet echt optimaal, dit vinden wij zeer jammer vooral als afsluiting van een hele gezellige dag in Giethoorn.
PP66 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Gisteravond met z'n tweeën verrukkelijk gegeten! Een echte aanrader! Niet alleen omdat het heerlijk genieten was op het terras aan het water maar ook onze voorgerecht mosterdsoep en uiensoep. Ook special gerecht koky Woky, biefstukstukjes in ketjap saus was om te smullen. Dit alles geserveerd door uitstekende en vriendelijke bediening.
Eugenie V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Zalig gegeten en aardig personeel. We komen zeker terug.
Mooi gepresenteerd en erg lekker.
Wij vonden de aankleding wel goed en gezellig.
Kaatje42 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Prima eten , geweldige bediening vooral de jonge man , Interieur wat oud bollig en soms wat te fris ( tocht) .
Heerlijk ontspannende omgeving !
Martine D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Vanavond heerlijk gegeten op het terras in Giethoorn. prima service en heerlijk eten. Zelfs het kinderwens voor onze dochter was zeer uitgebreid, vooral het koeien toetje was een succes. Wij komen zeker weer terug!
Famroeg .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Wij hebben hier bij restaurant 't Achterhuus een onvergetelijke avond gehad, Het eten was formidabel, de bediening zeer attent en niet te vergeten een schitterend decor. Een royale heerlijke snoekbaars met vooraf top gebakken gamba,s in knoflook. Mijn tafelgenoot genoot zichtbaar van de combinatie van vissoorten als voorgerecht, en als hoofdgerecht een Lamsrack met een perfecte cuisson. Bijlagen die je niet vaak meer aantreft in de restaurants van tegenwoordig, gebakken aardappelen, Vlaamse frieten,bloemkool, rode bieten, rabarber en een frisse kool salade met kerry en ananas dat alles op een van de mooiste terrassen van Giethoorn. Als ik weer voor een zakendiner uitgenodigd wordt, dan hoop ik dat ik hier weer terecht kom, en anders zal ik de gastheer adviseren dit te doen
Jonkersa .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Ivm een jubileum bij dit gezellige restaurant gegeten. Gelegen aan een van de vele vaarten rond Giethoorn. Voorgerecht was kippenvleugeltjes in honing, bereid in de oven. Hoofdgerecht voor mijn partner een mixed grill van biefstuk, kalkoenfilet en sparerib. Voor mij een rib-eye. Dit alles werd geserveerd met 3 verschillende groenten, wat rauwkost en frites. Dit alles voortreffelijk bereid, sausjes apart geserveerd, goed gegaard vlees. Ikzelf vond de rib-eye wat aan de taaie kant, maar dat is meer een kwestie van smaak. Bij het eten lekkere ijsthee en voortreffelijke Grimbergen Blond gedronken. Als nagerecht een heerlijke cappuccino genomen omdat het hoofd- en voorgerecht samen al voldoende vulling geven. De koffie gedronken op de lounge-set langs het water. Deze is gebouwd in een opengewerkte sloep, wat bijzonder veel sfeer geeft.Dit alles voor zo'n 40 euro p.p. Werkelijk een aanrader, zelfs voor ons als studenten was het eenmalig goed te betalen. Zeker met deze prijs-kwaliteitsverhouding.
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Prima zitten voor het lunch zo aan het water.Heerlijke Hugo met munt en citroen(4 euro), jammer dat je bij zulke drankjes geen kleine flesjes geserveerd krijgt, zodat je ziet wat je krijgt.
Uitsmijter ham besteld maar werd een uitsmijter kaas geserveerd, jammer als je geen kaas lust. Aangezien we al behoorlijk lang moesten wachten op ons eten hebben we maar niks gezegd en de kaas eronder vandaan gehaald zo goed en zo kwaad als dat ging met half gesmolten kaas.
Daarnaast nog een broodje zalm besteld. Ipv de pistolet wilde ik graag een spelt broodje dat bij een ander gerecht op de kaart stond. Dit kon wel zei de uiterst vriendelijke medewerkster maar dan tegen een meerprijs. Prima! Maar drie euro extra boven op de 7,95 is wel erg veel!
Al met al bijna 30 euro kwijt om met z'n tweeën te luchen...
Simone En Rob D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
vandaag op mijn verjaardag (geprobeerd) een hapje te eten met een gezelschap van 4 personen. De drankjes en mijn voorgerecht kwamen heerlijk op tijd. Echter heeft ons gezelschap 2 uur gewacht op niks omdat nadat wij vroegen waarom het zolang duurde we te horen kregen dat de drukte hun nogal overvallen Had Maar het ging er meteen in! Na weer een wachttijd van 40 minuten vond ik het mooi geweest en heb de gastvrouw hierop aangesproken. Zij was blijkbaar van mening dat dit heel normaal was en excuses bleven uit! Nu kwam er inmiddels rook uit mijn oren en ben erg snel overgegaan tot betalen van de inmiddels genuttigde consumpties en voorgerecht. Echt een belediging voor de Nederlandse Horeca. Als er iets onverwachts voordoet of je hebt tijdelijk te weinig personeel, overleg met je gasten. Hiermee kweek je begrip en houd je je klanten tevreden. Deze werkwijze vond ik ronduit onbeschoft. Maak het niet het probleem van de klant maar heb het lef zelf het probleem toe te geven en er naar te handelen.
Kortom: ligging hartstikke mooi, voorgerecht (carpacio salade) was ook goed maar niet bijzonder. Wachttijd: onbeschoft lang en dus voortijdig het pand verlaten. Géén aanrader dus!!
Connie T.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Een restaurant met mooi gedekte tafels en veel aandacht voor de tafelindeling m.n. binnen. Mooi gepoetste wijnglazen. We hebben afgelopen zaterdag met z'n vieren buiten gegeten. 3 van ons waren tevreden over het hoofdgerecht. Een van ons had asperges waarvan er een aantal niet goed geschild waren. De bijgerechten waren heerlijk maar erg weinig voor 4 personen. 2 keer aan 2 verschillende mensen iets bijgevraagd. De 2 bijgerechtjes kwamen rijkelijk laat. We hadden het al 5 minuten op. Toen we daar iets van zeiden, kregen we de opmerking dat we het toch gehad hadden en dat we lekker in het zonnetje zaten. Erg vreemde opmerking!
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Via vakantieveiling het Peerdepadmenu gekocht. Een uitstekende aankoop. Vooraf een heerlijke carpaccio, gevolgd door een smaakvolle mosterdsoep, daarna een stoofpotje van varkenshaas, en een zeer smakelijk dessert. Bediening is uitermate vriendelijk. De wijn is aangenaam geprijsd. De goede bijgerechten kunnen met wat minder af. 6 bijgerechten voor 2 personen vind ik persoonlijk teveel van het goede.
Groote .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Als inwoners van Giethoorn kenden we dit restaurant van de buitenzijde, via vakantieveilingen kwamen we binnen! Het Peerdepadmenu...
Toch nog een prima keuze uit diverse gerechten, het eerste voorgerecht een heerlijke salade en een carpacio, uitstekende soepjes als 2e voorgerecht en als hoofdgerecht een vispotje en tagliatella met een fantastische moot zalm!
Ook het nagerecht was top. Uitstekende bediening en heerlijke huiswijnen.
Binnenkort weer een keer helaas zonder bon van Vakantieveilingen.
L80 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Voor de 2e keer een 4 - gangen peerdepadmenu gegeten! Net als de vorige keer was het wederom verrukkelijk! Mooi opgemaakte borden en voldoende bijgerechten. Personeel erg aardig en bijgerechten worden zo nodig bijgevuld.
Een aanrader!
Hanja B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Erg leuk intiem restaurantje; de sfeer is fijn en de bediening zeer klantvriendelijk. Toen wij er waren, was er 1 ober maar hij wist alle klanten prima te bedienen. Aandacht voor kleine details (bloemetje op tafel, blinkend schone glazen, kaarsjes etc; in andere restaurants heb ik dat wel anders gezien). Ook het eten was uitstekend verzorgd; vooral het nagerecht was heerlijk. Goede kwaliteit en ook weer veel aandacht besteed aan de opmaak van het gerecht.
Ik moest echt even een recensie schrijven, want wij waren erg tevreden over dit restaurant. En dat gebeurt niet zo vaak, want wij zijn redelijk kritisch. Maar dit is echt een aanrader!
Joost1960 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Achterhuus is voor mij weer eens het voorbeeld dat het in toeristische oorden -met voldoende bezoekers, die toch wel blijven komen- altijd moeilijk blijkt kwaliteit te (blijven) leveren en gastvrij te blijven, zeker als dat alleen maar aangeleerd is. Zowel de bediening (lastig om de aandacht van het personeel te vangen, als je wat wilt (bij)bestellen), als het eten was gespeend van aandacht en betrokkenheid. Het is op de automatische piloot, en zo was de vis ook. Smakeloos. Brood vooraf raad ik een ieder af. Alles bij elkaar voelde en smaakte het als bij Van der Valk, behalve het afrekenen. Handel daar dan ook naar! Prijs en kwaliteit staan geenszins in verhouding.
Michael T.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Een prachtig gelegen en intiem, gezellig restaurant. Mooie terrassen aan het water voor wanneer de zon schijnt. Zeer gemoedelijke en vriendelijke bediening. Wat opvalt is de opmaak van de borden. Zeker een tandje extra. Vooraf o.a. kippenlevertjes gegeten. Zeer fraai op gediend en smakelijk. De gamba's zijn ook een aanrader. Als hoofdgerecht hadden we lamsrack. Prachtig gerecht en dus een aanrader. De visschotel vond ik iets te machtig, maar anderen aan onze tafel waren daar enthousiaster over. Helaas gaan invalidentoilet, verder wel goed toegankelijk voor minder validen. Aanrader.
Simone M.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2013
Prima locatie, prettige ruimte en hele vriendelijke mensen. Wij aten een 4 gangen menu en de kinderen alleen een hoofdgerecht, de conclusie is dat de chef goed is in het klaarmaken van vlees. Mals en smaakvol. Zalm was droog. De venkelsoep smaakte echter naar een verdund maizenapapje dat ook dienst deed als basis voor de saus met champignons van onze zoon. De bearnaisesaus leek uit een pakje te komen en de Aziatische saus bij de eend was een regelrechte aanfluiting. Op navraag was het antwoord dat er ketjap in zat, maar het was een soort bruine saus met hier een daar een champignon en stukje rode paprika.
Voorgerecht was aardig met pastrami op een salade, dessert was lekker met een mousse van koffielikeur en honingijs.
Conclusie: prima zaak voor spareribs als je niet teveel honger hebt. De chef heeft absoluut kwaliteiten als het op vlees aankomt, bijscholing op het gebied van sauzen en soepen en je kunt hier echt lekker eten.
Ge65 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2012
Vandaag gegeten bij 't Achterhuus We hadden het Peerdepad menu en de verwachting werd meer dan waar gemaakt. Alle vier de gangen waren erg goed bereid. Wat ons opviel was dat alles goed vers was en ook niet onbelangrijk het was prima op temperatuur.(heerlijk) De smaak van alle gerechten was heel goed en de bediening erg vriendelijk. Kortom:" Zeker voor herhaling vatbaar"