't Achterhuis

Burgemeester J. Schipperkade 2 8321 EH Urk Nederland Kaart
31-527652092

Meer informatie over restaurant 't Achterhuis

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,9
Kan beter
r G.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Hier nooit meer naar toe! Ok het is een mooie locatie met een iets was saaie kaart. Maar aan de gastheer/eigenaar hebben wij ons enorm geërgerd. Hij ging vreselijk te keer tegen zijn personeel, waar de gasten van mee konden genieten, wat een bullebak. we voelden ons heel ongemakkelijk. wat een taalgebruik ook.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Tot onze verrassing stond er gebakken paling op de kaart. Hoort (in beperkte mate) wat bij onze vaartochtjes. We sloten hiermee ons eerste vaarweekje af. Eten goed (ook al vanwege 3 groentes), bediening heel plezierig. Reden om terug te komen.
avesant .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
De "Urker vissoep" doet meer denken aan goed gevulde tomatensoep met daarin brokken vis.Uitzicht over de zee,de haven en het dorp heel goed.
Aankleding en tafels en stoelen redelijk armoedig.
Bediening vriendelijk en snel.
Ilona G.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Prijs/kwaliteit bedroevend.
Vissoep uit een pakje met alleen wat stukjes kabeljauw.
Visfestival was weinig feestelijks aan, veel te weinig voor de prijs.
Na onze lunch zijn we ergens anders nog iets gaan eten.
De bediening was wel vriendelijk.
Arnoud D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Mooie plek, maar de houding van het personeel (of misschien dit ene dametje) was bedroevend, om niet te zeggen onbeschoft. Als je genegeerd wilt worden door het personeel is dit een aanrader. Jammer, want het eten is niet slecht...
boons .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
omdat we op doorreis waren wilden we niet te lang aan tafel zitten. Ondanks dat het een drukke avond was was er toch nog een tafeltje vrij. Om niet te lang te hoeven wachten kregen we advies van de bediening om scholfilet te nemen. Een goed idee want het was heerlijk, 3 scholfilets met ruim voldoende en lekkere bijgerechten. De bediening was vlot en erg attent. Om wat langer van het prachtige uitzicht te genieten komen we nog eens terug.
Pekoma .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
We hebben er met een grote groep gegeten. De bediening was vriendelijk en goed.
De vis was erg lekker er werd regelmatig gevraagd of alles voldoende was. Leuke omgeving en gezellig.
Mango_ .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Mooie locatie in de haven van Urk. Het eten was prima, niet heel bijzonder. De bediening was echter zeer traag en onvriendelijk.
avesant .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Het uitzicht,zeker bij een winderige dag, is niet makkelijk te evenaren.De inrichting is wat eenvoudig en aan de sobere kant. De bediening is vriendelijk de manier waarop sterk afhankelijk van wie er lopen.Het eten is goed, prijs/kwaliteit wat aan de hogere kant.
Veel bedrijvigheid in en rondom de haven,de vissers jachten en de veerboot naar Enkhuizen.
In de zomer is het terras ideaal daarom vaak ook erg druk.
WH J.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Een kaart met redelijk standaard gerechten, maar alles was zeer goed klaargemaakt. De bediening was vriendelijk en goed. De locatie is prachtig met uitzicht op de haven en de inrichting was heel bijzonder vormgegeven als een schip. Kortom zeker de moeite waard!
Constantijn R.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Afgelopen woensdag hier geluncht. Vriendelijke bediening. Wel was het erg druk waardoor de snelheid van de service een beetje achterbleef. Verder prima uitsmijter en broodje carpaccio. Prachtig uitzicht over het IJsselmeer. Gratis parkeren voor de deur dus helemaal goed! Zeker voor herhaling vatbaar.
CobyBorn .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Top locatie voor grote partijen! bijzonder vriendelijk en servicegericht personeel. eten was voortreffelijk en voldeed aan alle wensen. je gaat hier absoluut niet met honger de deur uit! Eigenaar / restaurateur Henk Jan verdient een grote pluim! gezellige maritieme ambiance met uitzicht over het IJsselmeer. Een aanrader voor buitenlandse groepen om ze een taste of Holland te geven.
Mark G.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2014
Op een maandag op de gok naar dit restaurant. Uitzicht is spectaculair. Omdat Urk de scholhoofdstad is van de wereld kozen we voor schol en dat was een goede keus. Goed klaargemaakt en kan de wedstrijd met tong zonder meer aan. Genoeg groenten etc erbij en heerlijke rabarber. De bediening was zeer hulpvaardig, zoals je dat in de randstad niet gewoon bent. Kortom, gewoon goed eten op een prachtige lokatie.
samenuiteten .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Afgelopen weekend gegeten. Het was vreselijk druk op het terras maar de bediening bleef vriendelijk. We hebben een heerlijke plate gegeten met tong, friet en sla. Lekker! Een geweldig uitzicht over Urk, echt een prachtige plek.
tutu .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Wij kwamen voor het vis menu waarmee ze adverteerde in de krant, maar de bediening wist daar weinig van af dus werd ons een menu aangewezen wat wij dan wel konden nemen. wij kozen een ander menu de bief was doorbakken het voorgerecht was veel te duur voor de kwaliteit, witlof rolletjes waren er zonder witlof, dit is gemeld bij de bediening met deze melding werd weinig gedaan, kortom dit was knap waardeloos, Te duur voor kwaliteit van eten
Het was nationale visweek waarbij restaurants op Urk een menu voor 27,50 aanboden. Helaas hadden wij de week ervoor geen internet en geen info per email ontvangen. Onze excuses voor de slechte ervaring die u had. We hebben hele drukke dagen gehad en gelukkig veel positieve geluiden gehoord.
samenuiteten .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Heerlijk gegeten en genoten van de leuke sfeer en vriendelijke bediening. Lekkere gebakken jonge zeetong gehad met van alles erbij. Groente, friet, saus, rabarber, enz. Het was meer dan voldoende, lekker, gezellig en wij komen zeker nog een keer terug.
Jacob P.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
Het achterhuis is gewoon een degelijk restaurant met goed eten op een mooie locatie en prachtig uitzicht. Wij hebben een aantal favorieten hier op de kaart staan waar we eigenlijk altijd voor kiezen. Ossehaaspuntjes in ketjapsaus, carpaccio en gamba's.
Super gerechtjes! Verwacht geen culinaire uitspattingen maar gewoon lekker (en veel) eten.
De hoofdgerechten gaan namelijk samen met frietjes, salade, witlof of boontjes met spek, en rabarber. Qua uitstraling mist het restaurant wel wat... interieur is nogal gedateerd.

Uitgebreid uit eten gaan doen we hier eigenlijk nooit, maar voor een paar kleine gerechtjes van de kaart vinden we dit een prima restaurant!
mb1990 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Erg jammer, voorgerecht (broodjes met kruidenboter) voor 6 personen werd vergeten, waardoor we erg lang moesten wachten op het hoofdgerecht. Personeel had niet door dat broodjes waren vergeten. Kabeljauwfilet was ok, mistte echter goede, lekkere vissmaak. Was flauw en aan koude kant. Serveerster zette het ook al snel op tafel 'omdat het bord warm was', en wachtte niet op onze uitspraak- ivm het brood wat nog niet was geserveerd, en blijkbaar vergeten was. Drankjes tussendoor duurde lang, of werd (deels) vergeten. Jammer dat deze kleine, maar belangrijke details de ervaring minder mooi maken, omdat uiteindelijk de bedoelingen echt wel goed zijn
arnoldoj .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Een Urker zou zich diep moeten schamen voor voor zo'n restaurant.
Naar Urk ga je met de gedachten: "daar maken ze van een vismaaltijd iets extra's".. Helaas het was vander V kwaliteit..en minder. Maar.. om in jullie eigen Urker termen te spreken:
"De dag des oordeels komt" hoe gaan we dat uitleggen..,
Zesjewel .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Gisteren hier voor het eerst gegeten. Wij lagen met de boot in de haven. Vanuit het restaurant een prachtig uitzicht over het ijsselmeer. Een locatie waar je echt wat van kan maken. Het eten liet echter flink te wensen over. Het vistrio met kabeljauw, jonge zeetong en schol was zeer slecht. Qua smaak niet te onderscheiden welke vissoort je eet. Alles smaakt hetzelfde. Totaal verprutste vis. Ook de scholfilet was niet lekker. De schnitzel was enorm, bordvullend maar smaakte alsof hij zo uit het frietvet kwam. De serveerster vroeg of het gesmaakt had. Wij hebben gezegd dat het niet lekker was, waarop zij antwoordde dat wij het recht hebben dat te zeggen! Dat was het! Rekening voor 4 personen 110 euro. Absoluut slechte prijs /kwaliteit verhouding.