Szmulewicz

Bakkersstraat 12 1017 CW Amsterdam Nederland Kaart
31-206202822

Over restaurant Szmulewicz

Restaurant Szmulewicz is een klein, sfeervol restaurant mét terras midden in het centrum van Amsterdam (tussen Amstel en Rembrandtplein). Informeel en ongedwongen: bij Szmulewicz bruist het van gezelligheid en wordt er gekookt en bediend door mensen met liefde voor het vak!
De naam Szmulewicz suggereert een Poolse keuken, maar de chefs hebben verschillende nationaliteiten en laten zich inspireren door de internationale (Mediterrane) keuken. Naast Aziatische, Surinaamse en Europese gerechten worden er ook typisch Hollandse gerechten geserveerd. Dit alles voor een keurige prijs.

Szmulewicz is omringd door theaters: om de hoek vind je De Kleine Komedie en Tuschinski en ook Pathé De Munt, Carré en Nationale Opera en Ballet zijn vlakbij. Als je bij je reservering meldt dat je naar een voorstelling gaat, wordt daar rekening mee gehouden. Ook ná de voorstelling ben je welkom, eventueel alleen voor een drankje of dessert met koffie.

Meer informatie over restaurant Szmulewicz

tramhaltes lijn 4 en 9
  • : The Bank - Amstelstraat 12. Stadhuis/muziektheater - Waterlooplein 28. Parking Geelvinck - Reguliersdwarsstraat. Parking Waterlooplein - Valkenburgstraat 23.

• Af te huren , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Frans gesproken , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Hertenstoofpotje was heerijk. Zeer attente bediening.
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij Szmulewicz. De Surinaamse roti (hoofdgerecht) was zeer lekker. De salade met geitenkaas vond ik wat minder (voorgerecht). Goede rode huiswijn : een Spaanse tempranillo. De desserts : chocoladetrio en cheesecake waren om van te smullen. De ontvangst en bediening waren allercharmantst. Vlot bovendien zodat we op tijd naar de opera konden.
Rene H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Altijd goed bij szmulewitz en een heerlijk kopje koffie na afloop!
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Als gewoonlijk weer prima gegeten en vriendelijk ontvangen
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Altijd plezierig om hier te komen. Fijne sfeer, lekker eten en heel aardige mensen.
Alix R.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk eten - eindelijk een originele kaart! En ongelooflijk vriendelijke mensen. Akoestiek werd minder toen het voller werd. Ik kom zeker terug!
Henk L.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Een goed restaurant met een gevarieerde kaart. Kwaliteit van het eten is prima. Gezellige ambiance met gastvrije en vriedelijke bediening en dat alles voor een alleszins acceptabele prijs.
Jokerijnhout R.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Heel gezellig restaurant; super vriendelijk personeel en goede service; prima restaurant voor of na film/theater maar ook om langer te zitten. Leuke romatische locatie tegen Rembrandtplein aan.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Szmulewicz is een fijne plek om te eten. Het eten is er prima in orde: kwaliteit en prijs zijn in evenwicht. De huiswijn is goed en wordt in fijne glazen geschonken. De bediening is warm en hartelijk. Alleen de muziek was wat storend, maar dat is meer een kwestie van smaak.
Wouter G.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Leuk restaurantje met goede sfeer. Duurde wel lang voordat bestelling opgenomen werd, moesten bijna een flare afsteken, na 20 minuten konden we het doorgeven anders hadden we nog een voorgerecht genomen.
Manolito B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Vanavond weer heerlijk gegeten bij restaurant Szmulewicz!!! Wat was het eten weer heerlijk!!! Ook was onze gastvrouw Amber super vriendelijk en gezellig!!! Ik raad iedereen aan om hier te gaan eten!!! Het eten is heerlijk! Complimenten aan de chef!!! De bediening is ook super leuk en het is net of je thuis komt zón gezellige sfeer!!! Dit is zeker weten mijn lievelings restaurant!!!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Prima restaurant , op tijd klaar voor het theater. zeer vlotte en aardige bediening.
Buiten gegeten onder de luifel. Was prettig toen het even regende.
Carladh .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Gevarieerde keuze! Marokkaanse tajinschotel was erg lekker. Omdat de keuze voor een nagerecht erg moeilijk was door alle lekkernijen op de kaart, werd een proeverijtje van 3 gerechtjes aangeboden. Top! Bediening was zeer plezierig en geïnteresseerd. Smullen maar in Szmulewicz!
Hanna B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Restaurant Szmulewicz is een klein gezellig restaurantje naast het Rembrandtplein, wat mij betreft een verborgen pareltje. De bediening is erg vriendelijk, het eten simpel maar lekker. We aten hier met zijn vieren voor een voorstelling in Carré. Het eten was goed op tijd waardoor we onze voorstelling ruimschoots haalden. Van tevoren konden we nog even op het terras zitten, daarna stond onze gereserveerde tafel voor ons klaar. We aten vegetarische curry en driemaal de vis van de dag, bevielen beiden goed. Prima prijs-kwaliteitsverhouding.
Manolito B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Echt alles is perfect! Het eten is erg lekker en het personeel is helemaal geweldig! Ze zijn echt super vriendelijk en de sfeer is ook erg prettig! Wij komen er erg graag en raden het zeker aan iedereen aan!
Jet Z.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Leuk restaurant met uitstekende, vriendelijke service. Het eten was heerlijk, evenals de wijn.
En gewoon gratis water uit de kraan. Zo hoort het!
Ludacriz .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Bij aankomst vriendelijk onthaald door bediening. Vervolgens tortillachips vooraf gedaan, was prima maar kan je ook niets aan verpesten. Toen zag ik tot mijn verbazing dat een personeelslid met zijn hand in de ijsbak zat, niet erg hygienisch. Minpuntje dus. Uiteindelijk kreeg ik mijn hoofdgerecht, ik had gekozen voor eendenborst. Presentatie van het bord was mooi maar niet bijzonder. De eendenborst zelf was veelste droog, er zat geen vet of saus bij waardoor het gerecht erg flauw smaakte.

Conclusie:
Erg fijne en vriendelijke bediening, hoofdgerecht was ver onder de maat en decor was prima.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Restaurant waar we vaker eten. Het eten is er prima. Vooraf een zalmbonbon en als hoofdgerecht een Flamiche, een Belgische broccoli/preitaart. Erg lekker. De bediening is erg vriendelijk en alert. Voor theatergangers is dit een restaurant om te onthouden.
Marcus A.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Oei. Wat is er aan de hand bij Szmul? Vaste waarde vanaf mijn studie. Maar nu...
Gereserveerd. Bleek toch een puzzel om 4 man kwijt te kunnen. Zelf een suggestie gedaan; aldus opgelost. Entree was wat stroef. Broodje kwam laat op tafel. Drankje ging in twee rondjes. Maar goed, dat is te vergeven. Gerechten waren wat minder. De dagschotel was Argentijnse (?) garnalen. Bleken thaise gambas. Maar niet van de meest verse soort. Hun vlees was ook tanig en bovendien niet goed warm geserveerd. Geen bakje voor handspoelen. Opnieuw zelf geregeld door naar de keuken te lopen. Missertje. Ook de ravioli was onder de maat. Een paar raviolietjes - ok in smaak - op een ratatouille van aubergine wortel en courgette. Gepresenteerd als siciliaanse groente. Huh? Wanneer was Szmul voor t laatst op dat eiland? Nagerecht bestond uit eenvoudige lauwe crepe en een goeie stevige cheesecake.
Bediening bleef smilen en in goed contact tot t eind. Daar zit t m niet in. Wel weer een keertje kijken of de kok het allemaal met plezier doet; er zat weinig plezier in de gerechten. Pak m op Szmul! Dan kom ik weer terug!
Enyabeta .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Het was iets koud bij het raam, omdat de verwarming niet aan stond en het nogal tochtte. Nadat de verwarming was aangezet en we een glaasje wijn ophadden, was het goed te doen. Het eten, zeker het dessert ook, was heerlijk! We komen hier vaker en komen altijd graag weer terug!