Symbiose

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

• Af te huren
Evelinel .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Wat een verademing om eens niet de 'standaard' vegetarische gerechten voorgeschoteld te krijgen die vele restaurants serveren als je geen vlees of vis wenst. Een klein huiskamer restaurant midden in een woonwijk, waar we aangenaam verrast werden door de gerechten. Kraakvers, bijzonder van smaak en met 'passie' voor biologische producten bereidt door de keukenbrigade. De kofta, fritata en gado-gado.....allemaal even lekker! Geitenkaas salade, paprika soep of afghaanse pasteitjes vooraf, ook heerlijk! En als je nog een 'gaatje' over hebt kies je voor een mascarpone tompouce, home made pancakes of een andere zoete afsluiting of kaasplankje. Niets op aan te merken qua bediening en gerechten, alleen de stoelen vonden wij voor een avondje tafelen niet zo comfortabel zitten en de wand waar onze tafel stond zou enorm opknappen van een blik verf maar dat nemen we op de koop toe :-) . Dit adres is voor liefhebbers van de vegetarische keuken absoluut een bezoek waard! Wij komen zeker terug.
Tessab .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Vriendin (Vegetariër) en ik (alleseter) waren al een tijdje benieuwd naar dit restaurantje vanwege de kaart en goeie recensies. Het is een heel licht zaakje met grote ramen, leuk ingericht en open keuken wat de bezoeker nog meer in een huiskamer idee brengt. Het buurtje is ook leuk. De service was vlot en vriendelijk. We konden niet zo goed kiezen dus deelden een voorgerechtje van twee 'afgaanse' pasteitjes. Vonden we niet zo bijzonder; geen uitgesproken smaak en dun gevuld. De crêpes en lasagne (hoofd) waren erg lekker! De crêpes werden origineel opgediend; een gevuld cadeautje waarvan de onderkant zacht als 'n pannenkoekdeegje en de bovenkant hard als 'filodeegje'. Uitgesproken smaakjes en lekkere gegrilde groentes. De lasagne was lekker stevig met 'n heerlijk crunchy notenlaagje als extra touch. Een simpel en juist lekkere bijsalade. Fijne wijn/wijnglazen. Geïnteresseerde gastvrouw/kok. Zijn er niet blijven hangen voor kaas/dessert/koffie. Komen wel een keer de rest v h menu uitproberen.
Hannah B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Na bijna alle vegetarische restaurantjes in Den Haag uitgeprobeerd te hebben, moesten we nog naar Symbiose. En wat was dat een aangename verassing! Het was niet alleen vegetarisch, maar ook biologisch, heel fijn. De lieve eigenaressen hebben zorg voor de wereld en voor hun eigen restaurant. Het eten was ongelofelijk lekker. Ontzettend puur en origineel gekookt en alles zag er uit als een plaatje! Zeker de moeite waard om hier naar toe te gaan als je van echt lekker eten houdt of je nou vegetariër, veganist of dat niet bent. Het is gewoon heerlijk en gezellig zitten in een goede sfeer. Wij komen terug!
Advanwinden V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Een prettig en licht restaurant met aardige en attente bediening. Na binnenkomst meteen een mandje brood en een karaf kraanwater op tafel. Ruime keus uit mooie vegetarische gerechten. Alles is met zorg bereid en de borden zijn mooi opgemaakt, gewoon een feestje zonder vlees! Na afronding met goede koffie een aangenaam gevoel over een prettig etentje.
Jolande O.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Symbiose is een restaurant waar ik regelmatig superlekker vegetarisch, soms veganistische eet. Alle ingrediënten zijn biologisch.
Het eten is onvoorstelbaar lekker vind ik. Precies de goede combi van zoet, pittig, zuur.
De sfeer is heel relaxed, geen blablablabla maar gewoon echte kwaliteit
Mooie muziek!
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Werkelijk overheerlijk gegeten hier. We hebben met z'n tweeen alle voorgerechten besteld en als hoofdgerecht gegeten. Enorme diversiteit, super goede smaak en liefde voor de producten proef je terug. Ik word nog blij als ik terug denk aan de uitgebreide vegetarische kaart. Ik kom zeer zeker terug bij Symbiose.
Nietvoordepoes .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Een paar dagen geleden met een strikt vegetarische vriendin ( zelf ben ik geen vegetariër) heerlijk gegeten in dit gezellige vegetarische restaurant. Vooraf de Thaise soep en herfstsalade. Goed op smaak en lekker vers. Ik ben altijd erg voor biologisch en de dames/ zusjes/ eigenaressen streven ernaar dit voor het overgrote deel door te voeren. Water komt inderdaad zonder dat we erom hoeven te vragen, evenals het brood. Gevraagd wordt of we iets anders willen drinken dan water. Blijkbaar is een drankje dus neit verplicht , maar wij lusten wel een wit wijntje. De huiswijn is droog en goed. Toen wij binnen kwamen was het vrij vol en hadden wij niet de beste tafel. Toen er een betere tafel vrij kwam werd deze ons gelijk aangeboden, weer zonder dat wij erom hoefden te vragen. Ons hoofdgerecht de portobello, of eigenlijk portobellos, was ook heerlijk .Er werd goed uitgezocht wat ik wel of niet kon eten met mijn lactoseintolerantie. Dit alles in een prettige ambiance met mooie origami kraanvogels voor de ramen door de dames zelf gevouwen. Wij komen terug!
Jet H.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Symbiose heeft mij absoluut niet teleurgesteld. Het is een klein restaurant met een open keuken wat een prettige, rustige sfeer geeft. De dames hebben veel geklust en het resultaat mag er zijn, zelfs de Wc's zijn prachtig. Bij binnenkomst krijg je standaard een mandje brood en een karafje water op tafel. Helemaal top! Op het eerste gezicht leken de gerechten niet heel bijzonder maar die aanname bleek onterecht. Je proeft dat het eten van hoge kwaliteit is en met liefde en aandacht is gemaakt. Hele verfijnde smaken. En in dat 'niet zo bijzondere' gerecht ben ik van alles tegen gekomen wat ik wel degelijk bijzonder (lekker!) vond. In het dessert trouwens ook! Ook mijn tafelgenoot heeft heerlijk gegeten. Zoveel dat hij het bijna niet op kreeg, al is hij best een grote eter.
Prijs kwaliteit verhouding vind ik daarom prima in orde. Voor verse, biologische maaltijden die met aandacht en liefde zijn bereid en ook nog eens in grote porties op je bord terecht komen... Helemaal goed!
Oh en ook voor veganisten een walhalla, probeer eens een van hun lekkere toetjes.

P.s ik vind met je rug naar de gasten toe op de laptop werken helemaal geen no-no. Maar dat zal persoonsgebonden zijn :)
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
hier onlangs gegeten met mijn vriendin. Een mooie zaak in het valkenboskwartier in den haag. Het was nogal frisjes toen we binnenkwamen, en de bediening bood heel attent aan om de kachel aan te zetten. We aten een Thaise soep als entree, prima, en als hoofdschotel had ik een vega stamppot en we sloten af met een chocoladedessert. Al met al was het prima eten, maar Symbiose prijst zichzelf toch wel een beetje uit de markt om voor een (goede) dagschoten €17,50 te vragen. Het gebodene is van goede kwaliteit, dat zeker, maar om voor een diner voor 2 pers, met gedeeld voor- en nagerecht, en glaasje wijn €62 te vragen, dat is toch echt iets teveel van het goede. Prijs/kwaliteitverhouding is behoorlijk scheef naar mijn mening.
Geachte heer, mevrouw, spijtig genoeg heb ik een fout gemaakt. Het bedrag wat wel overeengekomen zou zijn is namelijk 50 euro voor de gerechten die u bij ons genuttigd hebt. Ik wil mij hiervoor verontschuldigen en dat spreekt voor zich u het bedrag terug geven.Met vriendelijke groet Nym van Iersel
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Gezellig met z'n viertjes bij Symbiose gesmikkeld. Je moet het wel even wel weten te vinden maar dan word je uiteindelijk rijkelijk beloond. Werkelijk heerlijke, pure en originele gerechten voor n schappelijke prijs. Linzensalade, pompoensoep, falafelburgertje, polentakoekjes met bietjes, ravioli, puur chocotaartje, hangop en als klap op de vuurpijl 4 zelfgemaakte bonbons voor onze Jos; echt allemaal superlekker! Verder heel sfeervol ingericht en toffe bediening. Wat leuke toiletten trouwens! Deze dames hebben passie voor het vak, dat merk je aan alles! Symbiose; heerlijk samenzijn! Ps. Jos en Jar, goeie keuze en dank voor jullie geduld;-)!
-Let .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Wat een heerlijk eten in een gezellig klein restaurant !
Alle gerechten worden mooi en met aandacht voor details opgediend en zijn heerlijk.
Vooraf salade caprese gegeten, alls hoofdgerecht polentakoekjes en hangop met munt en sinasappelsiroop als toetje.
En niet te vergeten een heerlijke bonbon bij de thee.
Je krijgt de bonbontrommel op tafel met uitleg wat er allemaal in de bonbons zit (cognac, butterscotch, marsepein, dadel/vijgen).
Ik heb hier nu voor de 2e keer gegeten en kan alleen maar zeggen dat ik het een geweldig restaurant vindt en een aanwinst voor de buurt.
Madu .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Heerlijk gegeten. Groentespies, polenta met groenten en een overheerlijke smoothy als dessert. Smoothy zónder yoghurt en dat was toch heerlijk. Al met al veganistische gerechten, zonder dat ik dat wist of persé wilde. Licht verteerbaar en zeer smakelijk. Leuk opgediend met aandacht voor de subtiele afwerking (stokje met framboosjes én muntblaadje + stukje sinaasappel als decoratie voor de smoothy). Tafelgenoot heeft genoten van de currysoep, de koolrolletjes en de parfait als nagerecht. Het is een kleinschalig restaurant in een leuke buurt; sfeervol aangekleed. Een aanrader.
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
Wat een aanwinst is Symbiose voor de buurt! Ik heb er gesmuld van de salade met paddestoelen. Ook de hangop met rabarber en portsaus en de chocoladetaart waren heerlijk. De hoofdgerechten op de kaart zouden wel wat meer smaak mogen krijgen. Desondanks is de prijs-kwaliteitverhouding prima in evenwicht. Ik ben erg gecharmeerd van de wijnkaart - er wordt vast veel geshopt bij Vino Vero op de Weimarstraat. Goede keus!! Een minpuntje moet ik toch noemen. De dames van Symbiose zijn duidelijk foodies die van lekker vegetarisch eten houden en dat goed kunnen bereiden, maar ze zijn geen ervaren horeca-mensen. Met je rug naar je klanten toe achter je laptop gaan zitten is een echte no-no... Toch heel fijn dat jullie er zijn, Symbiose. Ik hoop nog heel lang!