Swych

31-205540606

Meer informatie over restaurant Swych

C S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Wij hebben een fantastisch diner gehad op 1e kerstdag. Het eten is echt heerlijk en de bediening erg aardig en flexibel. Een aanrader, wij komen zeker terug!!!!!
Natalie J.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
In 1 woord geweldig, sterrenkwaliteit. Dit is een restaurant dat zijn tijd ver vooruit is met een briljant concept.
Heel originele vegetarische gerechten, en voor wie vlees of vis erbij wil kan dat als bijgerecht besteld worden.
De chef heeft jaren bij sterrenrestaurant Vermeer gewerkt, en dat zie je en proef je. Prachtig opgemaakte borden, subtiele smaken, verrassende combinaties. Werkelijk niks op aan te merken. Snel gaan voordat je maanden van te voren moet reserveren!
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Met een gezelschap met een aantal die-hard vegetariërs en iedereen (11 personen) heeft genoten van een heerlijk diner. Vriendelijke bediening, meesterlijke chefs en fijne wijnen!
Alexandra D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Swych is een flexitarisch restaurant in het pas verbouwde NH Collection hotel De Doelen. Het restaurant ligt in een charmante serre met uitzicht op de Amstel. Concept van Swych: groenten in de hoofdrol. Naar wens kan bij het hoofdgerecht vlees of vis in kleine portie als side dish worden genomen. Wij kozen voor een tasting menu en startten de avond met een tomatensalade met kikkererwten, gezouten citroen en basilicum. Het tweede kleine voorgerecht was een geprakte zilte aardappel, zilte groenten met Sherry en gebrande preibouillon. Als derde kwam er geglaceerde aubergine met chermoula en tajine saus op de met mooi linnen gedekte tafel. Vervolgens gebraden bloemkool, doperwten dahl en korma saus. (omdat we toch ook even wilde proeven hoe de side dishes waren kozen wij Hollandse fles inktvis en runderbavette). We sloten de avond of met rijstepap met kokos, gedroogde mango en limoen sorbet. Chef Rudolf Baas - die jarenlang als sous chef naast Chris Naylor in sterrenrestaurant Vermeer werkte - kookt op hoog niveau, alle gerechten waren perfect bereid en verrassend en spannend van smaak. Bovendien past het concept wat hij in Swych neerzet perfect in de tijdsgeest, waarin veel mensen niet altijd meer vlees of vis willen eten, of liever kiezen voor een bescheiden stukje. Wij vinden Swych een aanwinst in het Amsterdamse restaurantaanbod en komen zeker terug!