Over restaurant Swinckels in Twello

Het dorpje Twello ligt tussen twee bossen in, de betekenis van Twello (dubbelbos) verwijst hier dan ook naar. De natuurlijke en rustieke uitstraling van het dorp is ook te vinden in het alom gewaardeerde restaurant Swinckels, dat zich vlakbij het station bevindt. Het statige pand en de romantische serre zijn geven de Dorpsstraat een schilderachtige uitstraling. Bij mooi weer geniet je buiten op het terras, terwijl de keukenbrigade jouw hart verovert met pure gerechten.

Meer informatie over restaurant Swinckels in Twello

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Dagelijks 12.00 - 23.00 uur

Ron G.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Wat is het toch een geweldige plek daar in Twello. Mooi restaurant op een geweldige plek. Heerlijk gegeten vooraf tonijn, super! Daarna canard à l'orange, mooi gebakken in een heerlijke saus. Bediening was goed, niet aanwezig. Water werd vergeten, maar dat kan gebeuren. Prima avond gehad.
Taco V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Swinckels is een restaurant met een lange en eerbiedwaardige geschiedenis. Het ligt in het centrum van het dorp Twello, pal naast de kerk. Het is gevestigd in wat een groot voormalig landhuis lijkt. De eetzaal is in diverse compartimenten verdeeld en zat tjokvol. Te vol, naar mijn smaak. Ik zat tegen een gloeiendhete radiator geklemd die gelukkig uitgezet kon worden maar de hitte speelde me nog lang parten. Ik koos een Tournedos, mijn partner een Veluws varken. In beide gevallen waren we heel tevreden over onze keus. Ik koos als nagerecht een kaasplankje, partner een sorbet (meen ik). Het was erg lang wachten (3 kwartier) op het nagerecht. Het kaasplankje stelde helaas niets voor, alles smaakte vrijwel eender. De bediening was correct, vriendelijk en voorkomend. De akoestiek is uitermate slecht, elkaar verstaan kostte ons grootste moeite: de ruimte is te hoog, de zaal te vol en je buren zitten te dichtbij. We komen niet terug.
Buist .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Vanavond voor het eerst kennis gemaakt met Swinckels en wij zijn super enthousiast. Hartelijke ontvangst, vlotte bediening die wel goed oplet maar, gelukkig, niet overdreven vaak komt vragen of je nog wat nodig hebt. Het eten was allemaal heerlijk! Onvoorstelbaar goede prijs kwaliteitsverhouding met het Stentor 5 gangen menu. Ja, wij hebben echt genoten, het beste uit de regio hebben wij geconcludeerd. En dan ook nog parkeren vlak voor de deur en mooi uitzicht op de kerk van Twello. Dit was onze eerste kennismaking maar zeker niet de laatste!
Freddyw .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
.Wij hadden het 5 gangen Stentor menu voor 27,50euro. Zeer sfeervolle locatie attent, deskundig en vriendelijk personeel. We hebben zeer lekker gegeten maar ondanks dat toch wat verbeterpuntjes. Eerste wat ons tegenviel was dat ze geen speciale trippel of donkere biertjes hadden dit is toch echt in opkomst en dan is wat ons betreft een must. Het hoofdgerecht was een taai stuk gesneden runderbiefstuk, de ober gaf vooraf aan dat je deze in kleine stukje moest eten zodat de taaiheid mee zou vallen, dat was dus helaas niet zo. Alleen met een blender hadden we de taaiheid kunnen weghalen.
Bij het zeer lekkere nagerecht was een toefje spuitbus slagroom toegevoegd, was hier echte slagroom gebruikt dan was het een perfect nagerecht geweest.
Afsluitend wil ik wel zeggen dat we voor 27,50euro zeer lekker hebben gegeten.
Joyce P.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Goede en vriendelijke bediening en heerlijk eten. Vooral de wildgerechten en de tiramisu zijn heerlijk. Ook goede bijpassende wijnen. De inrichting van het restaurant is erg sfeervol. Echt een aanrader!
Coencobi .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij Swinckels in Twello. Een gastvrije ontvangst en zeer gezellig en sfeervol. Eten is goed op smaak met een regelmatig wisselende kaart. Als voorgerecht een overheerlijke carpaccio, als hoofdgerecht de wildproeverij met een hertenbiefstukje en een stukje wild zwijn die zacht van smaak was. En als nagerecht de bekende tiramisu. Altijd weer een feest om daar te eten.
J-over .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Zaterdagavond heerlijk gegeten bij dit sfeervolle restaurant in het centrum van Twello. De wildbouillon van het menu du marché, die aan tafel opgediend word, is echt een aanrader! De wildproeverij in combinatie met een speciaal geselecteerde wijn was ontzettend goed. Wij komen zeker terug!
Streekproever .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Afgelopen zaterdag gegeten. Heerlijk. Bij binnenkomst worden we vriendelijk te woord gestaan en begeleid naar onze tafel. De gastvrouw raadt ons een glas prosecco met huisgemaakte limoncello aan, daar maken wij maar al te graag gebruik van. Vooraf beginnen met de swinckels zalm, alleen het aanzicht al, hier is energie in gestoken! Voor de tweede ronde hebben we een lekker stuk vlees gekozen, wat super mals was. Ook de bediening heeft hier een uitstekende wijn bij geschonken. Het dessert paste er helaas niet meer in, dan maar een heerlijk kopje koffie om af te sluiten. Wij komen terug.
Rivada .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Voor de zoveelste keer bij Swinckels in Twello gegeten. Wat was het weer goed toeven daar. Lekker eten, heerlijk die huis gerookte zalm, neem ik de volgende keer zeker weer. Mijn partner neemt altijd de zwezerik, dat zegt wel iets. Attente bediening, gezellige omgeving. We komen snel een keer terug.
Niels2001 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Afgelopen dinsdag het 'wilde dinsdag menu' gegeten bij jullie.
Wat een aanfluiting!!!
Op jullie website staat: " Alleen de meest smaakvolle en verse ingrediënten worden ingekocht en dan het liefst uit de regio. En dat is te proeven natuurlijk."
De paté en hertenstoof zien eruit als kant en klaar producten en zo smaakten ze ook.
De 2 kleine plakjes paté waren flauw, smaakten nergens naar en er lag lukraak wat sla omheen gegooid. De vijgen-compôte (?) kreeg ik later ook weer bij het kaasplankje. Vind ik een 'no go', tweemaal hetzelfde serveren in één menu.
De hertenstoofschotel was warm, maar daar heb ik dan ook alles mee gezegd.
Garnituur was flauw en bijgerechten erg weinig, voor 4 volwassenen. De plakjes aardappel van de gratin waren allemaal zo gelijk gesneden dat in vermoed dat ook die uit een pakje kwamen.
Natuurlijk hadden we wat bij kunnen bestellen, maar ik vind dat als de bediening ziet dat er 4 grote volwassen mensen aan een tafel zitten dat zij aan de keuken door kunnen geven dat de porties iets groter mogen zijn.
Dit was eens maar nooit meer!
Anje B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Pas geleden weer eens heerlijk gegeten bij Swinckels. Op een dinsdag, want echtgenoot was die dag jarig. Zoals gewoonlijk was de ontvangst zeer vriendelijk en gastvrij en de bediening uitstekend! Het eten was prima! Heerlijke pompoensoep (soup du jour) en ook de wildproeverij smaakte goed. De hoeveelheid was ook voldoende, we verbazen ons altijd weer dat de porties niet groot lijken, maar dat je na 2 gangen best vol zit en gaat twijfelen of je nog wel een toetje zal nemen. We hebben nog wel friet extra gevraagd, om dat we met 5 personen waren, maar eigenlijk was het niet echt nodig. Toch maar voor een toetje gegaan. Schoondochter en ik hebben 2 desserts gedeeld. Chocolat moelleux wordt na bestelling gebakken, dus het duurde even voor de toetjes geserveerd werden, kon het eten mooi even zakken. De semifreddo was lekker luchtig en de chocolat erg lekker. Als afsluiting nog een lekker kopje koffie.
We komen vast gauw weer een keer eten!
André V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Inmiddels drie keer kort na elkaar hier gegeten, en alle keren was het prima tot uitstekend. Hier kookt men bovengemiddeld. Paté, stoofschotel, de visschotels, de nagerechten, ze zijn allemaal met aandacht klaargemaakt. Ook de bediening is hier bovengemiddeld. De verhouding tussen kwaliteit en prijs is ook al helemaal in orde. Bovendien zit je in een aangename omgeving. Enig minpuntje is de wijn. Er is weinig keus en het zijn geen hoogvliegers in het glas. Maar misschien malen de meeste restaurantbezoekers daar niet om.
Hartelijk dank voor uw complimenten. Dat waarderen wij zeer.
Wij zijn op dit moment druk bezig om een nieuwe uitgebreidere wijnkaart samen te stellen met een aantal topwijnen. Wij hopen deze over een maand te kunnen presenteren. Graag tot ziens bij Swinckels in Twello.
Marcel .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Gisteravond lekker gegeten bij Swinkels, waarbij we vriendelijk werden ontvangen met brood en kruidige dip. Vooraf (koud) gerookte tonijn en kalfszwezerik, als hoofdgerecht de tournedos en 'no-bone' (vergelijkbaar met een t-bone zonder bot). Tenslotte afgerond met een combinatie van toetjes.

De voorgerechten:
De kalfszwerzerik was lekker zacht van binnen en knapperig van buiten en lag op een heerlijke saus. De zelf gerookte tonijn was heerlijk van smaak, een hele mooie balans tussen rooksmaak en de smaak van de vis. Wel een aandachtspuntje, naar mijn smaak iets teveel dressing die tevens iets te zuur was en het bedje van sla was te overdreven. Tevens is er naar mijn smaak iets teveel lente-ui in te grote stukken gebruikt. Jammer, want dit overheerst de smaak van de tonijn, maar het gerecht was zeker nog zeer smakelijk.

Wijn bij het voorgerecht: Enaria Verdejo
Prima fruitige Spaanse witte wijn.

De hoofdgerechten:
Beide vleesgerechten hebben we 'rare' besteld. De gerechten hebben prima gesmaakt. Echter nog wel wat aandachtspuntjes. De tournedos was heerlijk 'rare', voor de 'no-bone' was dit alleen goed gelukt voor het ossenhaas gedeelte het andere zat meer tegen medium aan. Heel fijn dat het vlees op de jus lag en niet de jus over het vlees is gegoten. Tenslotte, wat jammer dat hier een simpele (zure) sla bij werd geserveerd icm vlaamse frieten. Ik begrijp de keuze gelet op de wens van veel klanten, maar het deed naar mijn mening af aan het mooi gerijpte vlees. De aardappelgratin waarvan er 1 op het bord lag paste hier veel beter bij. Hiernaast waren de frieten te doorbakken, zonde! De haricots verts waren prima.

Wijn bij het hoofdgerecht: Epicuro Primitivo
Een zachte, maar toch stevige Italiaanse rode wijn. Heerlijk bij het vleesgerecht.

Nagerecht
Leuke keuze uit diverse nagerechten die de keuken van Swinckels te bieden heeft.

De bediening:
Vriendelijke en kundige bediening. Ze kwamen ons wel gehaast over, wat we begrijpen gelet op de drukte. Wat ons betreft een nog hoger cijfer als ze dit wat minder zouden laten doorschemeren en bijvoorbeeld tussentijds hadden gevraagd of alles naar wens was.

Decor:
Net verzorgd buiten terras met een leuk uitzicht op een kerk.

Wat ons betreft is Swinkels zeker een aanrader om te gaan eten.
Marit V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Op zaterdagavond met vier personen uitgebreid gegeten. Bij binnenkomst overheerlijke zoete olijven. De fles sauvignon blanc was heerlijk. Vooraf onder andere de tonijn, carpaccio en rondje Swinckels. Allemaal erg lekker, vers en mooie porties. Daarna vis voor de dames. En voor de heren de no bone en surf/turf. Het vlees is flink aan de prijs, maar je krijgt zeker waar voor de geld. Erbij frieten en een simpele salade. Er was nog ruime voor de nagerechten. We hadden de kaas, het verrassingsdesssers en de tiramisu. Heerlijk gegeten en voor herhaling vatbaar. De inrichting is gezellig met voldoende ruime tussen de tafels. Vanuit de serre heb je uitzicht op de kerk. De bediening is op de goede momenten aanwezig en er zat genoeg tempo tussen de gangen door. Echt een avondje uit.
Pieterschr .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Voor de tweede keer hier gegeten. Goede sfeer, huiselijk ingericht en prettige bediening.

Vooraf heerlijke olijven en een broodmandje. Het 'thuisblijversmenu' uit Italië is leuk geprijsd en lekker. Als voorgerecht een smakelijke focaccia, als hoofdgerecht een malse kalfssucade (ossobuco) met tomatensaus. Het nagerecht was een tiramisubavarois, heerlijk!

De serveerder vergat bij het hoofdgerecht een bestelde witte wijn te brengen. Ter compensatie kregen we (netjes) een drankje van het huis.
4Haantjes .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Hallo,

Afgelopen week samen met mijn vrouw gegeten bij Swinckels. Gekozen voor het sam-sam menu waarbij je met zijn 2-en proeft van 4 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 4 nagerechten. Voorgerechten en nagerechten waren prima en afwisselend van smaak. Hoofdgerecht viel tegen. Vlees en vis was goed alleen wordt uitgeleverd met zelfgebakken patat en bakje salade. Nu vind ik dat goed te eten maar voor een dergelijk restaurant misplaats. Nog aangegeven bij de serveerster en aangegeven dat we eigenlijk geen frites willen omdat we dat met de kinderen al eten maar was blijkbaar standaard bij het menu. Hierdoor is prijs kwaliteit verhouding m i. Slecht.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Op een prachtige locatie vind je Swinckels. We hadden er wat wisselende berichten over gehoord, maar wij hebben er goed gegeten. Voorgerecht: "rondje Swinckels" zag er verzorgd uit en het is leuk wat van alles te proeven. Champignons Dordogne is een klassieker, maar was goed bereid. De visproeverij als hoofdgerecht was opnieuw goed, het visvlees mals en gevarieerd. We kozen voor een Montes pinot noir, wat een heerlijke wijn is dat. De bediening was attent, lekker los en vriendelijk. Het is een mooi restaurant met uitzicht op de dorpskerk van Twello die prachtig verlicht is. We komen zeker terug.
Sanne .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
Altijd geweldig gegeten en kom er regelmatig. Borden zijn mooi opgemaakt en hoog op smaak. De kok is altijd bereid om met je mee te denken en staat open voor leuke suggesties. Prima prijs kwaliteit verhouding en regelmatig leuke aanbiedingen. Gaat mee met de seizoenen. De Rib Eye is werkelijk fantastisch!
De bediening is vriendelijk en geeft goede wijnadviezen. Ze hebben oog voor detail en kunnen de specialiteiten smakelijk aanprijzen. De kreeftweken vind ik een aanrader.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Hier laatst best goed gegeten de gerechten waren heerlijk opsmaak en mooi opgemaakt. Hoofdgerecht biefstuk leek wat taai al help een kartelmes natuurlijk niet echt mee om je biefstuk te snijden
Harten .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Wederom heerlijk gegeten in de huiskamer, welke met recht "huiskamer" wordt genoemd.
Qua sfeer en ambiance een heerlijk ontspannen ruimte, je voelt je hier gelijk thuis. Bediening ongedwongen en correct. Heerlijk gegeten met als voorgerecht eendenborst en als hoofdgerecht tournedos. Super smakelijk en mals. Al met al echt een avond gezellig genieten!