Sweetie

Predikherenstraat 21 3512 TM Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Sweetie

This cosy Chinese Surinamese restaurant is hidden in a side street of the Voorstraat. The location makes it ideal to relax after a day of shopping or hard working. The decor is black and white with comfortable chairs, colourful flowers and cultural paintings on the wall. What do you eat here? Roti with lamb, the famous pom with rice or surprising moksi metie. All of the food can be taken home as well.

Meer informatie over restaurant Sweetie

Maandag 16:30 - 22:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 16:30 - 22:00

7,2
Marloes R.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijk genoten van het eten.
Jay K.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Vorige week zijn we naar Restaurant Sweetie gegaan, het eten kwam er snel aan.
De prijs-kwaliteit verhouding was goed en de bediening was heel vriendelijk.
We gaan er zeker vaker komen!
Luc V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Redelijk gegeten, niet super! Ontvangst was goed en erg vriendelijk en de zaak was netjes. Van het voorgerecht smaakte de loempiaatjes een beetje ranzig, net of ze in oud vet waren gebakken, de sateetjes waren groot en goed van smaak (wel eau bain marie had ik het idee). Het hoofdgerecht Moksi Meti was oke. Met 2 personen totaal 60 euro kwijt.
Debbie J.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Als je zin hebt in Roti en dat bij Sweetie gaat halen wacht je thuis een enorme deceptie. Ik had vegetarische roti en dat was een bak groenten, drijvend in een vettige saus. Het leek in de verste verte niet op roti. Geen eitje, geen kerriesmaak, het was gewoon drie keer niks. Erg jammer.
Singh27 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Zaterdagavond gegeten bij Sweetie, omdat groep waarmee ik was trek had in surinaams chinees. Ik had een dag eerder bij Kamyin in amsterdam gegeten voor lunch. Beide keren voor nasi moksi metie, diverse vlees. Krokante spek van kam yin is vele malen beter. ook miste sweetie dezwarte peper saus. Verder betaal je 8.50 bij kam yin en 13.50 of 15 euro in sweetie. Gerecht is twee keer op de menu maar met twee verscillende prijzen. Dus let goed op. Service was erg vriendelijk en behulpzaam.
Jur R.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Prima klein restaurant verborgen in een zijstraat van de Voorstraat. Zeer vriendelijk personeel. Het eten is prijs/kwaliteit top. Javaanse bami, Roti, saté zijn eenvoudig goed. Voorgerechten zijn royaal. Keuken (en decor) is laatste 10 jaar niet veranderd. Soms is dat ook prettig!
krijgsvrouw .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Ik kom hier wel eens vaker met mn zus om er een hapje te eten.
Gisteren hier ook weer geweest en hebben deze keer voor kerrie lam met groenten en gerookte eend gekozen. Beide gerechten super lekker en mals. Prijs-kwaliteit verhouding ook erg goed te doen.
Personeel laat zich niet al te lang wachten om de bestelling op te nemen en vraagt ook vriendelijk of alles naar wens is.

Restaurant zelf is vrij klein en decor is tikkeltje simpel, maar dat weerhoudt mij er niet van om weg te blijven. Door het heerlijke eten en de prijs dat je ervoor krijgt vind ik het zeker waard om steeds terug te komen.
PeterAroy .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Ik kom al jaren met enige regelmaat bij Sweetie eten. In de loop der jaren heb ik meegemaakt dat de kwaliteit van het eten nogal kon varieren. Meestal is het eten van goede kwaliteit, maar helaas was het ook een paar keer wat minder.

Op goede vrijdag heb ik met een vriend die voor Paasen over kwam uit Duitsland bij Sweetie gegeten. We hebben allebei Moksie Metie met Chineese Bami (Tjauw Minh) besteld. Dit beviel zo goed dat we op maandag tweede paasdag zijn teruggekomen voor dit super lekker bereide gerecht.
Ik heb heel wat Tjauw Minh Moksie Meties gegeten, maar deze van Sweetie mag ik zonder te overdrijven de beste noemen:
Super knapperig geroosterde kip en varkensspek, met heerlijk malse Cha Sieuw.
Daaronder een bedje van knapperige groenten in een heerlijke iets gebonden saus die lekker aan de bami blijft kleven. Ook de Sambal van Madame Jeanet was superlekker.
Verder is Sweetie een sfeervol restaurant met zeer redelijk geprijsde gerechten. De porties zijn groot, en de bediening is zeer attent en vriendelijk.
Mij zien ze snel weer terug.

tessakkerman .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Prima eten, meer dan genoeg en voor een zachte prijs. Nette bediening.
Enig minpuntje is dat de Kouseband als bijgerecht volgens mij echt uit de vriezer komt in plaats van vers. Smaakt waterig.
BE112 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
We eten hier met enige regelmaat, vlak om de hoek. Vroeger zat hier onze buurtslager. Eten is altijd goed, wel opletten dat als er heet staat het ook echt heet is. Daar vergissen sommige gasten die we meenemen zich nog wel eens in. Bediening is snel, eten goed en niet al te prijzig. Verwacht geen haute cuisine maar dat maakt het eten hier juist ook wel leuk. Als het druk is zit je wel wat op elkaar, zeker als er (op vrijdag en donderdag nogal eens) een groep zit.
alijzenga .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Heerlijk gegeten bij dit Chinees-Surinaams restaurant. Alhoewel het interieur je niet direct uitnodigt om te komen eten, zegt dit niks over de kwaliteit van het eten. Lekkere pindasoep en pom besteld en gekregen, met verse groenten, kip en daarbij een grote kom nasi. Dit alles voor een schappelijke prijs. Daarnaast is het personeel heel vriendelijk en vlot. Ik kom hier graag nog eens terug!
Anita K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Hoewel door vrienden aangeraden, helaas een zeer teleurstellende ervaring bij Sweetie. Met 5 vriendinnen op een vrijdagavond gegeten. Met zijn tweeën een Surinaamse rijsttafel (22,50 pp), de andere drie allemaal andere gerechten. Het was echter niets bijzonders, erger nog, het was niet eens lekker. De rijsttafel was vooral Chinees (en we hadden echt de meer Surinaamse besteld) en pindasaus was bij bijna alles dominant. Het vlees was vet. Ook mijn vriendinnen waren over hun gerechten niet bijzonder te spreken. Hadden we pech? Was de kok ziek? NB een karaf water kan niet, je moet 5 euro betalen voor een fles. Ook niet sympathiek.
HappyCoupleforever .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Het eten is lekker! Het is echt een combinatie van Surinaams en Shinees eten. De kok en de eigenaar komen uit Hong Kong. Op de saoto na is alles wel lekker. Je wordt snel geholpen en de porties zijn lekker groot. De klantenservice is heel goed. Wij zijn dik tevreden.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Weer een keer bij Sweetie gegeten. Altijd handig als je even redelijk snel wat wilt eten. In dit geval voordat we naar een concert gingen. Voor in totaal € 56,50 gegeten en gedronken. Waarvan het eten ongeveer €37,- kostte. De bediening was weer vriendelijk en snel. Ik blijf er graag komen.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Weer bij Sweetie wezen eten en het eten was weer lekker voor een leuke prijs. De bediening is, net zoals de vorige keer, vriendelijk en erg snel.
Voor een bedrag van €32,- twee hoofdgerechten (Roti Bakkeljauw en een vegatarische Bami) en twee drankjes. Absoluut een leuk en favoriet restaurant van mij.
Annemarie E.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2013
Sinds jaren weer eens bij Sweetie naar binnen gegaan om een hapje te eten. Het eerste wat ons opviel, was dat het interieur vernieuwd is, een hele verbetering!

Ook de receptuur van de Moksie Metie was enigszins ten goede aangepast en ze hebben tapbiertjes van Jupiler. Het vlees was goed bereid, heerlijk knapperig geroosterd spek, ook de kip had een heerlijk krokant randje. Verder is de Surinaamse nassi een echte aanrader.

De bediening was erg snel en vriendelijk. En voor de prijs hoef je het ook niet te laten, 25 euro pp incl. een Irish Coffee.

heloise .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Lekker en veel Surinaams/ Chinees eten. Laatst hier gegeten met een groep van 6 man, eten is er binnen een half uur en na afloop is iedereen voldaan. Uitstekende prijs/ kwaliteit verhouding en vriendelijke bediening. De roti lam is een aanrader.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Na middagbioscoop hier naar binnen gegaan voor een roti. De kipspeciaal-roti is met 10,50 e meteen het goedkoopste van het goedkoopste. Heel smakelijk, geen poespas, misschien net iets te basic om heeeeel enthousiast te worden. De inrichting is gezellig, in een hoekje zitten twee Chinese kinderen stilletjes te gamen op hun Ipad, terwijl hun ouders iedereen in rap tempo bedienen.
Op de tafeltjes naast ons ziet het eten er nog net wat feestelijker uit dan op ons boed. We komen vast eens checken of de kousenband van die buurtafeltjes inderdaad groener is dan onze roti speciaal.

Je kunt hier dus ook Chinees eten, en je kunt er afhalen. Sweetie biedt in ieder geval redenen genoeg om een keer langs te komen. Of in ons geval, om terug te komen.
datbenik .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
We komen hier zo'n 1 x per 2 maanden en het eten is altijd lekker. Ruime porties en een vlotte bediening. De roti is elke keer weer lekker en ook is er voldoende keus voor de vegetarische trek.

Ik vind wel de tafels/stoelen wat dicht op elkaar staan, maar dan gaan we meestal rond 1700/1730 en dan is het nog niet zo druk.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2012
De bediening is erg vriendelijk en snel. Nadat je besteld hebt, hoef je niet al te lang te wachten op het eten. We hadden twee hoofdgerechten en vier drankjes voor €40,50. De hoofdgechten kostten rond de €15,- per stuk. Zeer veel vlees en nasi en rijst. Een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik kom hier zeer zeker nog een keer terug.