Suzuran Japans Eethuis

• Amex , Mastercard , Pin
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Gekozen voor het sushi menu met de yakitori, en misosoep. Was best lekker, beetje weinig eten. Was voor mij niet genoeg, voor tafelgenoot wel. Jammer dat de hele tijd Dolly Parton als achtergrondmuziek op stond. Dat gaat best irriteren en is niet echt wat ik had verwacht in een Japans eethuis.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Het eten was verrassend lekker, heerlijke sushi's, goed vegetarishc eten, en de noedels varkensvlees. Alles smaakt authentiek Japans. De kokkin kookt in het restaurant. De eigenaar heeft vooral aandacht voor zijn vaste klanten. Het interieur is gedateerd.
Freekjanssen .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Gisteravond hier gegeten. Het eten was heerlijk! Je proeft de kwaliteit van het eten. Sushi en sashimi van tonijn, chicken wings en malse yakitori als voor gerecht, nergens is de tonijn zo lekker als hier. Daarna Ebi tempura (garnaal) oriental chicken en California roll. De oriental chicken is een signature dish, nergens anders kun je dit gerecht vinden. De garnalen waren lekker groot en het tempura beslag mooi krokant en luchtig. Ook de roll was super er zit ook echte krab in en geen surimi. Het interieur is niet echt bijzonder en simpel, maar hier kom je dan ook echt voor het eten dat door een Japanse dame word gemaakt. Wij komen gauw weer terug!
Maartje L.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Vandaag sushi gehaald bij Suzuran, in het begin van de Chineze wijk. De sushi werd vers gemaakt, goede kwaliteit rijst, vis en groenten. De ambiance is wat gedateerd maar de sushi maakt het helemaal goed. Echt een aanrader voor als je all you can eat zat bent!
Leonie-marcel .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Heerlijk heerlijk heerlijk gegeten. Service was ok, iets meer aandacht over de tafels verdelen zou goed zijn. Het lijkt er soms op alsof bepaalde klanten, misschien bekenden..duidelijk meer aandacht kregen. Desalniettemin was het goed, ik ga hier zeker vaker naartoe. Je proeft dat alles met zorg is klaargemaakt en heel vers is.
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
N.a.v. alle positieve recensies vanavond voor het eerst hier gegeten. Voelt een beetje als een huiskamerrestaurant. Eigenaar zat met wat stamgasten voor de deur op stoeltjes, eenmaal binnen was de service minimaal. De eigenaar komt idd een beetje nors en gesloten over, maar service is verder wel correct. We begonnen allebei met een soepje, mijn man de misosoep en ik de osuimono, best smakelijk. Gevolgd door tekkamaki (tonijn), kamertemperatuur en goed te eten. Als hoofdgerecht had ik de yakitori, flinke portie en mijn man de pork ginger. Laatstgenoemde was erg origineel en lekker van smaak. Als dessert heerlijk gefituurd ijs (rolletje vanille ijs met chocochipjes in een flensje en dan gefrituurd). Ons buikje rond gegeten voor een erg redelijke prijs. Originele kaart, dus we komen zeker een keertje terug. Veel lekkerder en relaxtere sfeer dan een all-you-can-eat.
Dio D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Echt heel goed kwaliteit sushi; zoals al eerder vermeld was alles perfect op temperatuur geserveerd, de plakjes vis waren perfect, dus niet te dun of te dik, waardoor de smaak van de rijst het gerecht niet overheerst het geheel en de vis goed op zijn recht kom. De omelet was ook heerlijk. Hetzelfde zou ook gezegd kunnen worden over de yakitori en miso soep. Wij hadden de sushi menu besteld.

Voor de rest zijn wij altijd meer dan tevreden met de bediening en het decor: de eigenaar is diegene die iedereen attendeert op een op eerste opzicht kortaf manier maar eigenlijk is hij een heel vriendelijk en spraakzame man. Het decor is knus en het plek is klein en intiem maar daar houden wij van. Het is gelukkig geen luidruchtige plek met ongepaste muziek die het sfeer overheerst.

Wij komen zeker hier vaker en dat ik niet zo maar. Wij hebben intussen alle Japanse restaurants in Den Haag centrum geprobeerd (behalve die all You can eat tenten) en dit is echt een aanrader, zeker door de uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Tom070 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Suzuran is misschien niet voor iedereen geschikt. Het decor is niet modern, de host is niet enorm joviaal (doch vriendelijk) en het is niet een all you can eat concept.
Het eten is echt super, alles op de juiste temperatuur. Ondertussen zeker 70% van de kaart geprobeerd en niets is mij tegen gevallen! Kom je voor een rustig etentje, goede sushi, scherpe prijs en iets unieks ipv 13 in een dozijn all you can eat: probeer Suzuran.
DGABos .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Bij het reserveren vroeg ik me af of het wel goed zou komen, aangezien ik niet het idee kreeg dat mijn naam en tijd van eten opgeschreven werd. Dat bleek dan ook op het moment dat we binnenkwamen. " geen plek, alles vol". Maar nadat ik de eigenaar duidelijk had gemaakt hoe het gesprek verlopen was ( ik had hem nl zelf aan de lijn gehad, en ik denk dat hij dacht " ja, zo zou het gegaan kunnen zijn"), kregen we toch een plekje.
Is de man een brombeer zoals hier eerder beschreven? Jazeker. Maar wel een die oplet en hoort wat er besproken word aan tafel. Ik liet vallen dat ik geen fan ben van de zoete omelet op sushi ( tafelgenote wel, dus was geen probleem), en hij kwam de bestelling opnemen en zei dat hij dat gehoord had, en dat daar natuurlijk dan iets anders voor kwam.
En toen kwam het eten. Misosoep, en chickenwings vooraf. Heerlijke soep, erg smakelijk en ook hartig. Chickenwings waren erg lekker met veel knoflook.
We hadden als sushi de Suzuran specialiteit. Verschillende nigiri en twee California rolls. Alles was vers, en geen dunne plakjes vis, maar echt lekkere dikke plakken. Octopus zat er ook bij, heerlijk. Zalm, tonijn, komkommer, een mooi schuitje met viseitjes erop. Garnaal en een omelet. In totaal iets van 9 soorten. We hebben er van zitten smullen. En alles ook goed op temperatuur, dus niet ijskoud, zoals je wel eens meemaakt in de all-you-can-eat formules. We hebben na deze schotel nog twee California rolls genomen, en toen waren we voldaan.
We zijn zeker van plan hier nog eens naar toe te gaan.
Nelpaul .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Al weer een aantal keren gegeten, ook met gasten. Tot volle tevredenheid. De shushi"szijn heerlijk vers, verrukkelijk. De orientaalse kip met een krokant korstje heb ik nergens zo lekker gegeten, De bediening van Hans is informeel en vriendelijk. Houden wij van.
Jaap1987 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Heerlijke sushi's, goed gegrilde yakitori. alles smaakt authentiek japanse, eigenaar heeft alleen aandacht voor zijn vaste klanten. oubollig interieur.
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Kom net terug uit Osaka.
Wat een genot om hier weer te kunnen eten.
Het duurt af en toe wel even, maar dat komt omdat
alles vers wordt gemaakt.
Ga zo door en laat je niet opjagen door klanten die
normaal naar "all you can eat" japanners gaan.
Marcwallberg .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Ik heb Suzuran voor de 2e keer bezocht en dit keer voor meer variatie gekozen. Japans eten is heel wat anders dan wat je hier voorgeschoteld krijgt. Als vooraf, de sushi besteld. Het zeewierblad zo taai was dat ik de inhoud er als een tube uit moest persen om het te kunnen eten. De tempura's smaken naar vet, beide de groente en kip. De sla is lekker, daarvoor geef ik de 2. De gastheer is afwezig en kortaf. Het is in z'n totaliteit af te raden.
Asianflavours .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Enige wat ik hierover kan zeggen is ik ga nooit meer terug
Eten redelijk maar zeker niet bijzonder. Wat ik langs de straat at in Osaka had 10 keer meer smaak.
Voor zoiets dat al zolang bestaat had ik veel meer verwacht.
Bezoek zwaar tegenvaller, sfeer niet, bediening zeer ongeintresseerd, interieur goedkoop hollands café 80'er jaren styl. tenzij vaste klant wordt niet naar je omgekeken
Ernst B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Sinds Suzuran bestaat, eet ik (bijna) altijd daar.
De eigenaar heb ik een keer gevraagd of de all-you-can-eat lekker is.
Zijn reactie was: 'Ik weet niet wat jij lekker vindt. Als je het wilt weten, moet je het gewoon proberen.' Inderdaad geprobeerd, dus sindsdien eet ik altijd bij Suzuran.

Nu las ik onlangs de gouden Pollepel.
Als ik ga eten bij Suzuran, kom ik voor het voorgerecht en voor het hoofdgerecht. Ik zie heel hoge cijfers en nu begrijp ik het. Het is gewoon fantastisch.

En die eigenaar?
Ja het is een brombeer. Maar wel een heel leuke.

Dus Suzuran, gefeliciteerd met jullie beoordeling.
Volgens mij is in het verhaal van de Pollepel geen woord overdreven of gelogen.

Latoque .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Ik ken wel restaurants die even goed of beter Japanse maaltijden serveren dan bij Suzuran. Maar die zijn echt allemaal in Japan gevestigd. Omdat we ook daar regelmatig komen, kunnen we ze goed vergelijken.

Niet alleen het eten 'Bij Hans' is authentiek en ontzettend vers, ook de sfeer van het restaurant laat zich heel goed vergelijken met wat je in Japan vaak aantreft : beetje rommelig als een eetcafe, maar brandschoon en heel sfeervol. Alleen de muziekkeuze van Hans is misschien niet voor iedereen : blues en Jazz. Maar voor mij hoort dat er al 25 jaar bij.

De service is professioneel, maar niet afstandelijk. Even wachten is geen straf, want er is altijd tijd voor een gezellig praatje. Simpel : andere japanse restaurants halen het niet bij de kwaliteit van Suzuran. Probeer eens de Tekka-ju, of in de winter een lekkere udon maaltijdsoep.
Hendrik-Jan S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Heerlijke en vooral super verse sushi.
Echt authentiek japans, geen rare all you can eat fratsen. Puur en simpel. De california roll sprong er echt uit!
Freekjanssen .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Ik val meteen met de deur in huis. Je eet nergens lekkerder sushi dan hier! Kraak verse ingrediënten en allemaal met evenveel zorg bereid. oké ik geef toe dat het soms wat langer duurt maar ik persoonlijk vind dat geen enkel probleem. Bediening is vriendelijk maakt een praatje als daar tijd voor is. Het interieur is wat oud en gedateerd maar liever dat dan dat het overdreven strak is. Eigenlijk het beste van twee werelden: gezellig Haags en top Japans!
Barbara W.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Het eten was lekker maar duur en porties waren erg klein ten opzichte van prijs. De bediening is vriendelijk maar spreekt geen goed Nederlands en kan de menu niet goed lezen/uitleggen. Het restaurant is rommelig aangekleed. Wij moesten 45 min op onze eerste gerecht wachten.
Iamcamiel .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
Bij Suzuran sushi à la carte gegeten. Het eten was uitstekend en kraakvers, zoals het hoort. Jammer alleen dat ze geen nagerechten op de kaart hebben staan. De bediening is vriendelijk (en onvervalst Haags). De aankleding is een beetje een allegaartje, maar daar kom je dan ook niet voor. nadat je hier gegeten hebt bedenk je je wel twee keer voordat je eenzelfde bedrag uitgeeft bij een all-you-can-eat sushi restaurant.