Suwa

Meer informatie over restaurant Suwa

Maandag t/m Zondag
Shirley B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Vrijdag 25/11 bij Suwa wezen eten. Het was het enige sushi restaurant wat wij konden vinden in Emmen. Vandaar dat de keuze hierop viel. De sushi's waren klein en niet vers. Als je bestelt brengen ze de sushi erg snel (pluspuntje) De snelheid komt doordat de sushi al klaarligt en alleen nog op t bordje gelegd moet worden. Niet voor herhaling vatbaar. Vooral als je het vergelijkt met grotere ketens in de Randstand dan valt dit erg tegen.
Fenna M.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Gisteravond weer via de leukste deal hier wezen eten. Zo jammer dat het een ongezellig ding is en blijft. Ook mag er om de hygiëne gedacht worden, kaarten die muf ruiken en ramen die (nog steeds) erg vies zijn.
Wel is het zo dat ze heerlijk eten serveren en we elke weer genieten van hetgeen we voorgeschoteld krijgen. Nu wel 2 kanttekeningen, de soja boontjes waren erg stug en droog en een sushi met paling flambe was ronduit smerig, deze is dan ook terug op het borde gespuugd. Verder top gegeten en tot een volgende keer.
Babs S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Inmiddels hebben wij in vele sushi restaurants gegeten. Steeds weer concludeerden we dat die "van ons" in Emmen, navenant goed is, zo niet beter. Wij zijn dan ook blij dat ons sushi restaurant fijn dichtbij is, zo'n 20 km. rijden! Regelmatig bezoeken we het en dikwijls halen we op. Bewijs dat het eten ons heel goed bevalt. Het is er schoon, op het speelgoed na. De bediening loopt vaak niet over van vriendelijkheid, maar dat wijten we aan hectiek en de snelheid waarmee wordt bediend maakt dit weer goed.
Kortom wij zijn heel tevreden over Suwa en hopen dat het nog heel lang zo blijft!
Marielhozee .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Ongezellig en massaal restaurant waar je wel voordelig en redelijk lekker kunt eten. Niet te vergelijken met een echt Japans restaurant, maar wel oké voor een snelle hap. Bediening is lekker vlot. Sushi smaakt wel, maar in de loop der jaren worden ze steeds zuiniger met de hoeveelheid vis en vlees. Salades zijn vooral erg veel sla, maar weinig van de topping waar het om gaat. Toetjes zijn niet spectaculair, en hoewel de spekkoek lekker is worden ook deze porties steeds kleiner.
J H.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Ongezellig aangeklede tent waar het eten zeer goed is.
Nette snelle bediening en zeer smaakvol, vers en gevarieerd eten.
Nanette .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Nog nooit zulke kleine en rommelige sushi gezien. Scheef gesneden, de handroll was niet dicht 'geplakt', etc. Over het algemeen was de smaak wel goed.
De gefrituurde kip, de kipblokjes en de biefstukblokjes waren erg lekker. De zalm was helaas helemaal doorbakken en ook de kippenvleugeltjes van de plaat hebben er te lang op gelegen.
De bediening kan echt beter. De een kwam het drinken opnemen, daarna kwam een ander het brengen. Helaas werden we niet even vriendelijk begroet, maar werd het drinken zo op tafel gezet. Er werd ook niet gevraagd of we weer wat drinken wilden. We hebben dit iedere keer zelf moeten aangeven.
Het restaurant vind ik vreemd ingedeeld. Een kleine en een grotere ongezellige 'eetzaal' en heel veel ruimte bij de bar maar daar liep alleen maar personeel. Het lijkt niet de bedoeling dat daar gasten komen.
Het restaurant en de toiletten zijn wel erg schoon.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Onze avond bij Suwa was geen succes. We hebben niet lekker gegeten om de volgende redenen:
- de kikkoman (soyasaus) was heel waterig. Volgens de bediening niet aangelengd, volgens de manager wel want 'dat doen ze overal'.
- de vleesgerechtjes zijn droog en treurig, en het hoofdingrediënt is ijsbergsla.
- zelfs de groene thee- ijs was niet lekker. De frisse smaak die het hoort te hebben was gemaskeerd door een romige, muffe smaak.
- de gefrituurde gerechten waren muf en leken gefrituurd in oude olie, getuige de muffe smaak en zwarte spikkels op het eten.

Verder:
- de bediening amateuristisch (witte gympjes, geen oogcontact maken, niet weten of er garnalen in een gerecht verwerkt zitten ivm. allergie)
- we hebben elke keer met onze bestelling de bediening moeten manen- uit zichzelf kwamen ze niet.
- onze tafel werd nauwelijks tussentijds afgeruimd waardoor we met allerlei vieze bordjes en lege glazen aan tafel zaten.

Kortom: een aanrader als je van kilo's ijsbergsla houdt. Deze tent heeft met sushi of klantvriendelijkheid niks te maken. Schandalig slecht.
Rml78 .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Heerlijk gegeten, blij met dat er eindelijk wat lekkers te eten is in de buurt van Emmen! Sushi's zijn heerlijk en warme gerechten ook. Het is logisch voor een kaart met 100 gerechten dat niet alles voor iedereen even lekker smaakt. Ik ben zelf ook niet zo blij met de gefrituurde hapjes, maar dan bestel ik toch iets anders? Ik heb ook ergens anders sushi gegeten en daar was het net zo lekker, maar daar betaal je meestal ook het dubbele. En natuurlijk ben ik geen sushi expert, maar dat zijn de mensen die ik hier lees ook niet.

Qua service is het per avond verschillend, afhankelijk van de drukte. Dat zou misschien inderdaad wat beter kunnen.

Conclusie: Zeker een aanrader (met of zonder perfect evening). Als je wat rustiger wilt eten, ga door de week daar naar toe.
Geke S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Voor het eerst in een japans restaurant, we mochten kiezen aan welke tafel we wilden zitten en er kwam iemand te vragen wat we wilden drinken.Na een half uur zitten uit te puzzelen hoe het werkt komt een dame vragen naar onze lijst. Dan legt ze uit hoe het werkt. Alles moet je op een lijst invullen. Je hebt dus geen idee wie wat heeft bestelt en ook is het niet helemaal duidelijk wat wat is.tweede ronde ging mooi vlot. Derde ronde duurde minstens 20 minuten voor de lijst weer werd opgehaald. Ondertussen waren onze glazen opgeruimt en kregen we bij de tweede ronde geen glazen weer. Ik heb hierom gevraagd en na een 30 minuten waren ze er nog niet. Zo ook met de wasabi. er was een heel klein beetje en toen dit op was hebben we drie keer moeten vragen voor er nieuwe was. Het eten wat we kregen was wel lekker maar aan de 5 ronden zijn we niet toe gekomen. Twee kinderen hadden spekkoek besteld, komt er een normale portie en een heel klein schilfertje. Dit was onder de kinderen niet te verdelen dus heeft de bediende het weer mee genomen en omgeruild voor twee heel kleine schilfers. Voor ons niet weer.
Alexander P.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Enige tijd geleden hebben wij sushi gegeten Suwa. Wij waren reeds bekend met soortgelijke restaurantformules zoals de Sumo en Ni Hao Fusion in Groningen. We hebben bij Suwa redelijk goed sushi gegeten, maar wij waren van mening dat er op alle fronten een benadelend verschil is ten opzichte van de hiervoor genoemde sushi restaurants.

Het restaurant an sich komt donker over en heeft een gebrek aan sfeer. De sushi vonden wij matig. Helaas was de smaak van vis nauwelijks aanwezig. De verdere service gedurende de avond was verder prima.

Al met al hebben wij een prima avond gehad, maar de volgende keer zullen wij toch weer naar Groningen gaan.
Martijn W.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Helaas... de uitstraling en opzet van dit restaurant doen vermoeden dat het meer is dan dat wordt waargemaakt. De prima kaart, grote ruimte en het feit dat alles er brandschoon is, zijn meteen goede punten. Ook werden we goed onthaald door het opvallend jonge personeel en was de snelheid van de service werkelijk uitstekend! Maar de eerste indruk van het eten was ronduit slecht. Het allereerste wat opviel, was dat in de potjes met Kikoman sojasaus niet die sojasaus zat maar een waterige saus met veel minder smaak. Het leek alsof de potjes waren gevuld met een goedkoop alternatief dat zo licht is, dat het lijkt op iets van ijsthee. Ik weet hoe kikoman sojasaus eruit ziet en smaakt en dat was dit niet. Ook aan de wasabi zat nauwelijks smaak. Toen ik trouwens extra bestelde, kregen we andere (die wel lekker was). De verschillende sushi's waren van wisselende kwaliteit. De maki's met gerookte zalm waren echt super en ook de futo maki was prima. Maar bij de nigiri's was het 50-50 tussen redelijk en zeer matig. Dat komt ook omdat de rijst niet goed genoeg was... droog vooral en soms erg slecht gevormd. De ene salade was goed maar de andere weer net niks. De sojabonen waren super maar de gunkans erg middelmatig. Ook bij de warme gerechten hetzelfde... sappige struisvogel, heerlijke courgette en smaakvolle lamsspies tegenover matige mosselen, gyoza die echt vies smaakten en zalm en eendeborst die volkomen droog en smakeloos was gebakken. De sashimi tot slot was erg lekker maar als je smakeloze sojasaus hebt en laffe wasabi, mis je daar toch net de essentie. Groot pluspunt trouwens nog was de Saporro bier (soms betaal je daar veel meer voor dan bijvoorbeeld Asahi maar nu dus niet). Maar de laatste teleurstelling was het dessert. De spekkoek leek uit de supermarkt te komen en het zwarte sesamijs bestond uit de laatste restjes uit de bak, die ook nog eens te diep bevroren zijn geweest. Het was echt niet lekker. Het groenetheeijs daarentegen was romig en smaakvol. Weer twee uitersten... maar al met al overheersen de negatieve dingen. En wat zwaar telt waren de sojasaus en rijst... en als die twee niet in orde zijn, dan kan het nooit goed worden. Nee, ik denk dat deze zaak hartstikke goed is voor groepen en in relatie met de bioscoop, maar verwacht van geen goed sushi restaurant. Om toch met een positieve noot af te sluiten... er waren opvallend veel (kleine) kinderen en daar zijn zij goed op ingericht.
Heidi K.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Voor het eerst hier geweest. Sfeer is helaas kil te noemen qua aankleding, je kon wel van de vloer eten zo spiegelde deze, die was superschoon.
Lastig het opschrijven op 1 kaart voor de hele tafel, als je de gerechten krijgt weet je niet van wie wat is, heel gepuzzel. Beter per persoon een kaart, dat is natuurlijk te duur maar doe t dan op een krijtbordje of zo en serveer het eten per persoon.
Wij vonden eigenlijk alles heel erg lekker, heel veel verschillende sushi geprobeerd, de nasi was erg lekker, alle gefrituurde etenswaren prima en erg warm. De sla was heerlijk, dus kortom prima gegeten hier, tot een volgende keer!
Bediening was erg leuk overigens, de Japanse wellicht eigenaresse stuk norser, maar die had haar dag waarschijnlijk niet hahaha.
Motluap .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
De sushi's vond ik matig. De porties zijn niet al te groot en vaak ook nog eens zeer verschillend. Zo was in de 1e ronde de California Maki van een heel ander formaat dan in de 3e ronde. Daarnaast lijkt het alsof niet alle sushi's vers bereid waren. Zo waren sommigen bijvoorbeeld erg koud ( het leek alsof deze uit de koelkast kwamen ). De sushi's met de gefrituurde kip en en garnalen leken ook al van tevoren te zijn gemaakt, aangezien de kip en garnalen gewoon koud waren. Bij het lezen van gefrituurd verwacht je toch iets warms.

De handrolls waren niet meer dan heel veel rijst met een klein beetje vis er in verstopt. De tonijn had een grauwe, niet verse kleur. De warme gerechten waren daarentegen wel erg lekker. Lekkere malse biefstukjes en ook de lamsspies smaakte erg goed. De gefrituurde inktvisringen zijn een aanrader.

De bediening is op zich vriendelijk, maar we misten wel meerdere keren gerechten die we hadden besteld. Na het vermelden hiervan volgden ze alsnog. De inrichting van het restaurant is op zich prima, wel erg ruim opgezet. Hierdoor mis je een beetje sfeer en gezelligheid.

Concluderend is het een matig sushi restaurant. Ben je geen sushi liefhebber en houd je meer van warme vleesgerechten, dan zit je hier goed. Maar voor de echte sushi liefhebber is dit toch ondermaats.
Nanette .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
De warme gerechten waren erg lekker. De sushi vond ik smaakloos. De rijst was erg droog. Het leek wel de sushi van de vorige dag.
De bediening kan vriendelijker en de sfeer in het restaurant is ook niet zo gezellig.
Het is wel makkelijk dat je t.o. het restaurant kunt parkeren.
Lulu1962 .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Na 2 rondes geduldig gewacht op ronde 3. Bij iedereen kwam eten, behalve bij ons. Navraag gedaan en doorgegeven dat we naar de bios wilden om half 8. Vervolgens nog 10 min. wachten voordat iemand komt melden aan de tafel dat er iets fout was gegaan. Weer gewacht inmiddels weer 45 min. verder. Inmiddels half 8; afgerekend en weggegaan. Schandalig dat niet opgemerkt wordt dat er al die tijd geen eten bij ons aan tafel komt. Er wordt niet eens iets te drinken aangeboden. En je moet dan ook nog het hele bedrag afrekenen!!
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Tijdens weekje vakantie in Drenthe een middagje bios in Emmen. Direct daarnaast ligt dit restaurant, erg handig. Met 8 personen een ronde tafel, goede stoelen. De inrichting is niet goed te classificeren, maar komt vooral wat kaal en kil over. Het concept is eenvoudig, je kunt in een aantal ronden steeds maximaal 5 gerechten p.p. Bestellen. De sushi waren over het algemeen wel redelijk, meestal vonden we de smaak vooral wat vlak. Het leek wel alsof de sushi rijst niet heel erg op smaak gebracht was? Er wordt geen wasabi geserveerd, en met de hele groep moesten we een piepklein schaaltje gember delen, nauwelijks genoeg voor 2 personen. De rijst en de noedels zijn smakelijk klaargemaakt. Een aantal visgerechten eveneens, vooral de zeebaars viel in de smaak. Al het gefrituurde eten (tempura) was over het algemeen van erg veel deeg voorzien, daardoor te vet en zeker niet verfijnd. Dat bleef wel overheersen, het lijkt Japans eten afgestemd op een soort begrip van de "Nederlandse" eter, waardoor het karakter van het eten vlak en vettig wordt. Bij het uitserveren is het moeilijk om te ontdekken, zeker bij zo'n grote groep, voor wie welk gerecht is geserveerd. Regelmatig misten er gerechtjes, of leken er zaken door elkaar te zijn gehaald. Geen probleem op zich, want je bestelt het de volgende ronde weer opnieuw... Maar er wordt niet veel hulp geboden, bijvoorbeeld door even aan te geven wat er nu neergezet wordt. De bediening was op zich prima, een aantal Nederlandse meisjes hielpen en waren vriendelijk. Mooi voor even na de bios, maar beslist geen restaurant om naar onze mening authentieker Japans te eten.
MarIng .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2013
We hadden het arrangement perfect evening. Eten en daarna bioscoop bezoek. Dit hadden we van te voren aangegeven. Tussen de 1ste en 2de ronde zat 45 minuten voordat we ons eten kregen. Tussen de 2de en 3de ronde zat 30 minuten. Een aantal maal aangegeven dat we op tijd werden verwacht in de bioscoop kregen we als excuus dat de computer de dag ervoor gecrasht was en dat alles met de hand geschreven moest worden. Bij ronde 3 kregen we opeens alles van ronde 2 nogmaals geserveerd. Dingen die we hadden besteld kregen we opeens heel iets anders voor. Vervolgens bestel je drinken en krijg je ook nog het verkeerde. Dit een aantal maal proberen aan te geven maar de Nederlandse taal is een belemmering hier. Voor ons is het duidelijk we komen hier niet meer terug.
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
We hebben hier met zijn tweeën gegeten. De eerste sushi's waren prima, bediening was snel. Wel waren de meeste de Nederlandse taal niet machtig. Hierdoor kwamen ze soms wat nors over. Het blonde meisje dat in de bediening werkte maakte met haar vriendelijkheid dit weer goed. Na de eerste ronde zagen we dat de koks weg gingen en al snel resulteerde dit in koude sushi's (die vermoedelijk uit de koeling werden gehaald). Hierdoor waren de sushi's niet lekker meer. Ook het blonde meisje was weg en zo was de enige vriendelijke serveerster ook verdwenen. Het was een leuke ervaring, maar we gaan niet meer terug de volgende keer.
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2013
Heerlijk gegeten. Zowel de sushi als de warme grillgerechten waren vers en smakelijk. Een echte aanrader voor de sushi liefhebber. De wijn is prima en prettig geprijsd 13,50 voor een fles goede italiaanse wijn vind je bijna nergens.
Het enige min-punt is de wel erg karige en koude aankleding van het restaurant.
Hokkigai Z.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Heerlijk gegeten, zowel sushi als warme gerechten waren heerlijk! Heerlijk gegeten ,bediening en service prima. Wij gaan hier zeker regelmatig terug. Jammer dat er weinig gasten waren .