Sushi Morikawa

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 21:00
Zondag Gesloten

Daisuke Y.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Dit is echte Japanse eten wat men in Tokyo en hoog gewaarderde restaurants in buitenland serveerd. Perfecte snijtechnieken aan garnituur, alles goed op smaak. Simpele daikon smaakt ook hemels. Beter in Nederland kan je niet verwachten.
Perpvan .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Het decor van het restaurant past erg goed bij stijl van het restaurant. Het eten was erg lekker en bijzonder. Heel erg vers en smaakvol en verschillende verse vissen waar ik nog nooit van had gehoord. Het restaurant wordt gerund door twee personen en de man in de bediening is erg vriendelijk en behulpzaam.
Rutger B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Erg goed gegeten van het Izumi 7 gangen menu - sobere gerechten en ruime porties waar koud geserveerde verse vis de hoofdrol speelt. Sashimi van garnaal, st Jacobsschelp en Maguro Tonijn erg goed en het gerecht van ingemaakte groenten en vis in jelly roept fijne herinneringen op aan Japan. Sushi platter helemaal ook niets op aan te merken - velen malen beter dan gemiddeld in NL met echte krab, inktvis, dorade, aal.

Prijs - kwaliteit verhouding is in balans en no-nonsens / eenvoudiger alternatief voor Yamazato. Fijne zaak voor de liefhebber van de meer traditionele Japanse keuken. Bediening en decor passend bij concept - helemaal okay.
Lynne M.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Wij waren om 18:00 uur de eerste en enige gasten in een helder verlicht sober ingericht restaurant met achterin een open sushi bar.
Onze ober was een oudere Japanse heer, die naast Japans alleen Engels sprak. De chef bleek ook een heel klein beetje Engels te spreken.
Wij kozen voor het Arima menu, waarbij de verschillende gangen aan de chef worden overgelaten. De eerste gang was een subtiele bouillon met zalm, fijngesneden bosuitjes en sperzieboontjes, die wij heel lekker vonden. De volgende gang was een koud gerecht met diverse groenten (die we niet allemaal thuis konden brengen), een grote garnaal en ei. Dit gerecht viel bij mij niet zo in de smaak, terwijl ik niet kan zeggen dat er iets mis mee was. Mijn echtgenoot vond het wel lekker. Het volgende gerecht was een salade van rettich, zeewier, bosuitjes en geschroeide tonijn met een pittige saus. Dit gerecht vonden wij een topper. Heel smaakvol en mooi geserveerd. Daarna een schotel Sashimi (tonijn, zalm, rauwe gamba), waar niets op aan te merken was. In eerdere recensies hadden we gelezen dat de wasabi pittig was. Dat waren wij eens. Lekker, maar scherp. De laatste gang was een gemengde sushi schotel, zorgvuldig bereid en verfijnd. Afsluitend kregen we een partje meloen. Als het aan mij had gelegen had ik de meloen achterwege gelaten. Het voegde weinig toe. Het was geen uitzonderlijk lekkere meloen en alle gangen ervoor waren voor ons meer dan voldoende. En voor zover wij kunnen beoordelen ook authentiek Japans. Er was 1 minpuntje en dat was het tempo waarmee het eten opgediend werd. Terwijl wij onze soep nog aan het eten waren, stonden de 2 volgende gangen al klaar. En zodra je je eetstokjes neerlegde, werden de borden weggehaald en stond de volgende gang op tafel. We hebben overwegend heerlijk gegeten en zullen er nog wel terugkeren als we weer in Den Haag zijn.
Alexander Z.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Bij binnenkomst zijn wij vriendelijk ontvangen. De bediening is stipt, niet snel maar wel vriendelijk. Deze Japanners spreken echter geen Nederlands dus alles moet in het Engels. Wij hadden het menu van de Chef. Wat begon met een fantastisch gevoel over de kookkunsten van de kok, een heerlijke soep en een aantal kleinere voorgerechten eindigde in een teleurstelling. We kregen een heel mooi bord opgemaakt met Sushi. Door de rijst van de Sushi hadden ze alleen de wasabi al gedaan. Echt zoveel dat je alleen maar wasabi proeft en geen sushi meer. Als ze de wasabi los zouden serveren zodat je dit zelf indien gewenst kan toevoegen zouden ze zeker een 7 of 8 krijgen voor het eten. Echter was dit gewoon niet goed en niet lekker.
Skai1027 .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Twee maanden geleden Sushi Morikawa geprobeerd op aanraden van vrienden. De keuze viel op een 5-gangen en 7-gangen diner. Het was van begin tot eind met veel zorg voorbereid; simpel en clean, zoals zij zelf adverteren. Een minpunt vanwege de paling-sushi, die zodanig aangebrand was dat deze erg bitter uitviel.
Het decor is sober, schoon en Japans; strak en geen poespas. Ruime zitplaatsen en goed verlicht.
Uitermate correcte bediening: Ik zie meerdere recensies over de wat afstandelijke, snelle bediening. Heb zelf een hospitality- en horeca achtergrond en ben van mening dat een correcte, vriendelijke doch afstandelijke bediening prettiger is als ik met gezelschap ben, dan een overvriendelijke, maar incompetente bediening. De taalbarriere was weinig problematisch, de bediening legt netjes uit wat ik op mijn bord krijg en ik kreeg alles wat ik had besteld.
Qua prijs duurder dan de all-you-can-eat sushi, maar dat is appels met verrotte peren vergelijken. 5-gangen diner voor 48 euro, ik betaal met liefde 18 euro meer voor echt Japanse kwaliteit, expertise en ervaring.
Gerardbrennink .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Authentiek Japans zoals je niet vaak krijgt in Nederland. Op het dessert na, zijn alle gerechten zeer goed gemaakt. Misschien niet al te spannend, maar gedegen, zoals ik het ook in Osaka heb mogen ervaren. Het zijn stevige prijzen, maar als je authentiek Japans wil eten, dan is het hier of bij Yamazoto in het Okura, en daar liggen de prijzen nog hoger. Geen grote wijn/sake kaart, maar wel goed sake's en wijnen.
MartinB160 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Heel anders dan een all-you-can-eat restaurant. We hebben sashimi gegeten van verschillende soorten vis, toen zoete paling met komkommer (als ik daar aan denk loopt het water me nog in de mond), daarna geweldige sushi!
Mooie grote plakken vis op rijst die heerlijk van smaak is. Ook de zeer dun gesneden groenten smaken prima.
De chef heeft ons laten zien (we zaten aan de sushibar) dat dit allemaal met de hand gesneden wordt. Het menu werd afgesloten met meloen, desserts is waarschijnlijk niet zo Japans? De bediening was zeer voorkomend en vriendelijk. We komen zeker terug.
Arpol .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Morikawa is een heel bijzonder restaurant, hier eten is een ervaring die niet te vergelijken is met een bezoek aan een al you can eat restaurant. (Helaas ook de prijs niet) De chef hier serveert alleen vis, geweldige sashimi van bekende en minder bekende vis en prachtige sushi door gebruik van verschillende snijtechnieken. Het is een feest om aan de bar te zitten en te kijken naar de sushishef. Je kunt dan ook aanwijzen wat je graag wilt eten want Nederlands wordt er niet gesproken en Engels is soms ook lastig voor deze Japanse eigenaren.
Aafjevanderberg .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Heerlijke Sushi van baars, heilbot en zeebrasem gegeten. Wel belangrijk om hier te reserveren. Het was er druk. Daardoor moet je wel rekening houden met enige wachttijd. Maar goed, als je uit eten gaat dan moet je daar de tijd voor uittrekken. Beetje prijzig wel...
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Naar aanleiding van de vele recensies een bezoek gebracht. Bij binnenkomst hartelijk begroet. De service van heg restaurant is netjes en verzorgd. Voor het eten is het echt Japans, verwacht geen schalen met sushi. Maar authentieke Japanse gerechten. Waar je van moet houden. Het voorgerecht vissoep was lekker. Het hoofdgerecht bestond uit verschillende kleine gerechten welke wisselend waren van smaak. De rekening is prijzig en niet on verhouding met het eten.
Jorma T.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2014
De beste sushi in lange tijd! Vers, fijn van smaak, met stijl geserveerd... Een absolute aanrader. Bediening stond iets teveel onder elkaar te praten maar met eten van deze kwaliteit zien we dat graag door de vingers. Vergeet iedere all you van dat schuur en doe jezelf een plezier. Ga een keer bij Morikawa eten.
Natalie-Keesmaat .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
De sushi hier is werkelijk niet te vergelijken met ayce-concepten en is zuiver en puur zoals het hoort te zijn. Japanse keuken staat bekend om zijn eenvoud, dat is de kunst en dat is hier zeker geslaagd!
Sushi hoort geen toeters en bellen te hebben en moet een op zichzelf staand belevenis zijn. Dat is het iedere keer weer als ik hier ben geweest.

Absolute aanrader voor de fijnproevers.
Lettie H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
We namen het uitgebreide zes gangen menu om alles voor het eerst te kunnen proberen. De soep, daarna gevulde inktvis, de unagi en de red snapper. Deze gerechten waren heerlijk. Een inktvisje was leeg terwijl de andere drie gevuld waren met... rijst? Iets? Daarna kwam de dikke en dun gesneden sashimi en de sushi. Vooral op de sashimi en sushi hadden we ons enorm verheugd. Helaas voerde vanaf gang vier zuur een grote boventoon. Deze chef staat erom bekend zijn eigen sushi azijn te bereiden, en dat hebben we geweten. Zuur, zuur en zuur. Het was de twijfel om een zes of zeven te geven omdat de gerechten in het begin prachtig waren, maar het is door de dikke zuurtjes een zes geworden. Dit door de sushi; Sauerness from Mordor. Intens zonde. Ongetwijfeld heel Japans of wellicht hadden wij gewoon pech, maar de eerdere keren dat ik echt Japans at, dus geen all you can eat of door Chinezen-japans was het echt verfijnder. Ook mijn man (wij hadden ons jubileum vandaag) vond het echt allemaal zeer zuur. Op de beroemde battera, deze met zalm, was zuur en bijzonder karig belegd met zalm. Tel daar een vette rekening en intens beleefde, maar niet zo capabele bediening bij op, en wij vragen ons af of we dit nog eens gaan doen. De bediening was dan wel japans knip-messerig, maar er is geen een keer gevraagd of het naar wens was, en enige vorm van kritiek is lastig want de Nederlandse taal is een groot probleem. Als je 70 euro per menu wegtikt lijkt deze service me niet overbodig. Het tempo lag bizar hoog, en dat was ook jammer. De Isabel Marlborro wijn was briljant, maar daar doet de kok of bediening niks zelf aan. Het stukje verse meloen toe, was qwa zoet zo een verademing dat we er zelf van schrokken. We weten dat iedereen onverdeeld enthousiast is, wij zijn dat niet. Tot onze spijt. De zaak is sober en mooi, maar alles bij elkaar opgeteld zullen we hier niet snel meer uitgebreid gaan eten. Misschien een keer een rolletje afhalen om te kijken of de zuurheid een eenmalig iets was? We denken er nog over na. Met de rennies binnen handbereik.
Jmpb .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2014
Sushi Morikawa van de week geprobeerd. We bestelden het 5-gangen menu van 48 euro. De kwaliteit was uitstekend, alle gerechten waren smaakvol en goed bereid. De bediening sprak geen Nederlands maar was hoffelijk. Het interieur en de sfeer in de zaak was wat stijfjes.
Diederick N.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Leuk om een keer échte Japanse sushi te eten, maar ik was niet ondersteboven; de sushi is vrij eenvoudig, maar wel van uitstekende kwaliteit. Het restaurant zelf is niet denderend en de bediening goed, maar behoorlijk koel en afstandelijk. Voor het eten de moeite waard hier een keer te eten, maar door de ambiance en forse prijs blijft het wat mij betreft bij deze keer.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2013
Ik heb hier dinsdag gegeten met twee personen. De zee-egel special vooraf was van onnavolgbare kwaliteit, de Sochu erbij smaakte perfect. Ik heb zelden in Europa zulke goede Unagi gegeten, werkelijk mooi romig van binnen en de perfecte grillsmaak. Ik blijf mij elke keer verbazen over de simpelheid en kwaliteit van dit Osaka restaurant. Geweldig!
Renée V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Mag ik hier ronduit positief over zijn? Dit overtreft met gemak het all you can eat.
De bediening is vriendelijk en zorgzaam.

Kort gezegd, PRIMA
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2013
Een woord geweldig! Wow, wat smaakt de sushi hier geweldig, super vers! Dit is japans eten op zn best, een absolute aanrader, wat een verschil met de all you can eat restaurants.
Benjamin-0 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Ik ben gek op sushi. Voortreffelijk voorbereidt dit. Kon er geen genoeg van krijgen. Zelfde gold voor mijn gezelschap. Het was heerlijk. Als het eten heerlijk is bereidt kan er al haast niks meer fout gaan. Service was ook prima in orde. Het personeel was toegankelijk en stonden ons netjes te woord.