Sushi Bento

Meer informatie over restaurant Sushi Bento

6,4
Jorien V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Alle sushi geprobeerd in Leiden, Bento is veruit de beste. Hier is vers ook echt vers. Goede smaak. Niet gaan zitten want het restaurant is nogal troosteloos. Voor afhaal dus de beste.
Pieter06 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Ik haal hier altijd af als ik mezelf wil trakteren. Ontzettend lekkere sushi, die vers voor je gemaakt wordt. De inrichting is niet briljant, maar dat laat des te meer zien dat alle aandacht naar de sushi uitgaat!
Vooral de yasai maki (met pijnboompitten en avocado) is een aanrader, net als de ebi tempura roll (met een garnaal in krokant tempurabeslag). De prijzen zijn ook in orde. Pin wel van tevoren bij de pinautomaat op de hoek, je kunt alleen contant betalen.
Besi .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Ontzettend lekkere sushi, maar de volgende keer nemen we onze bestelling mee. Na een bezoek aan het toilet, misschien het meest ranzige dat we ooit hebben gezien, waren we een beetje geschrokken van het restaurant.

Zeker een aanrader om te bestellen, maar haal het vooral af ;-)
Nina-Z .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
De allerlekkerste sushi van Leiden en omstreken!! Het duurt soms wat langer maar het wordt dan ook vers voor je klaargemaakt terwijl je wacht.

Het decor is wat ongezellig maar voor deze heerlijke sushi maakt me dat eigenlijk niet meer uit.

Ook de prijzen zijn zeer vriendelijk.
Mo V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Aaah, bij de misosoep wisten we al dat het goed zat: niet de slappe zure instantsoep die je zo vaak in Nederland krijgt maar soep met een hart ( en met tofu en net genoeg soja)! En toen dwars door de kaart met z'n vijven: maki, inside out rolls, tempura, wakamesalade, edamame, alles even lekker en vers!
Voor de inrichting hoef je niet te gaan, maar dat doet er niet toe: de kok brengt je in andere sferen!
Ante D.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Na een rampzalige kennismaking met het fenomeen - resultaten van de cursus waar de buurvrouw naar toe was geweest - wist ik zeker dat ik niet van sushi hield. Des te groter was de verrassing toen ik voor het eerst bij Bento at.
Echt verse ingrediënten van goede kwaliteit en lekkere combinaties. Een heerlijke variant met avocado en pijnboompitjes neem ik nu altijd. Omdat ik nooit in Japan geweest ben, kan ik het niet vergelijken met de sushi daar. Maar ik eet nu het liefste de sushi en tempura van Bento Leiden.

Dat de boel niet zo spannend is ingericht, och... Dat betekent voor mij alleen dat de uitbater zijn geld liever aan de kwaliteit van de keuken uitgeeft dan aan een nieuw flitsend behangetje. En daar ben ik het helemaal mee eens!
Aan de groeiende groep langs de muur kun je zien dat afhalen ook wachten betekent. Dat is jammer, maar een kwartiertje wachten valt toch best mee? Of blijf er meteen eten. Zo duur is het niet, zeker niet vergeleken met de vele zeer matige zaakjes in Leiden. Bento is echt de moeite waard.
Josine V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Beste sushi van Leiden, of zelfs Zuid-Holland, misschien wel Nederland!
Alle sushi vers voor je gemaakt met verse en mooie ingrediënten! Je hebt je sushi dan niet zo snel op tafel als in een all-you-can-wat restaurant. Maar de kwaliteit van de sushi Is dan ook heel veel keer beter!
Zeker al 10x hier geweest in de laatste drie jaar en het is altijd even lekker. Vooral de yasai maki (vega) is een echte aanrader.
Fernando D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Ik kom al tijden voor mijn sushi-behoeften bij Bento. De sushi is zoals altijd erg lekker er vers. Sterker nog, ik heb nog nooit ergens anders sushi gegeten die mij beter smaakte. Naast de sushi is er niet veel andere keus maar dat is voor mij prima.

Wat mij opviel is dat er gisteren wel erg veel afhalers waren waardoor de aandacht voor de mensen die in de zaak aten wat minder was. Dit komt de sfeer ook niet echt ten goede.

Wellicht dat ik de volgende keer ook maar ga afhalen want de sushi blijft super. Vooral de yasai maki.
Maikel V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2013
Sushi Bento na alle lof hier op Iens met oud en nieuw eindelijk eens geprobeerd. We zijn om 15.00 langs gegaan om de bestelling persoonlijk door te geven, deze zou om 17.00 klaar zijn. Echter moesten we helaas nog ruim 20 minuten wachten toen we om 17.05 de bestelling wilde afhalen.

Helaas viel de sushi tegen, nu waren de verwachtingen ook erg hoog, gezien alle enorm lovende recenties en hoge waarderingen hier op Iens.
Dit is helaas niet onze ervaring. Sushi was niet bijzonder, en mensen die hier voor omrijden kan ik niet helemaal plaatsen.

Begrijp me niet verkeerd er was niets mis met de sushi, maar authentiek of bijzonder kan ik deze sushi niet noemen, ik heb in verschillende restaurants voor dezelfde (en zelfs lagere) prijs betere sushi gehad.

Kortom een 7 voor het eten, prima maar niet super of bijzonder, een 7 voor de service, men is er zeer aardig maar de bestelling was ook na een ruime termijn nog steeds niet klaar en moesten we alsnog lang wachten. En men is zeker niet goedkoop, dus prijs kwaliteit verhouding hellen hier wat mij betreft de verkeerde kant op.
Exact de reden dat dit voor mij geen vast adres zal worden.
Sanne G.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
Ontzettend lekkere sushi altijd bij Sushi Bento! Sfeer in het zaakje zelf is prima, alleen ziet het er niet heel erg 'gezellig' uit. Zal er nooit gaan zitten om te eten, neem het altijd mee naar huis. Daarnaast zijn de medewerkers altijd vriendelijk maar wel van weinig woorden, waar niks mis mee is! Maar, voor de sushi kom ik hier zeker terug!
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Sushi is heerlijk, service laat echter te wensen. Wij bestelden telefonisch waarna je de tijd doorkrijgt waarop je bestelling klaar staat. Op de afgesproken tijd was de sushi niet klaar, maar mocht ik nog n kwartier wachten... Ook kun je niet pinnen, houd daar rekening mee.
Boodschappentas .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Kleinschalig maar goed sushirestaurant. Soms moet je bij (afhalen) wat lang wachten tot je bestelling klaar is, maar het wordt voor je neus klaargemaakt (je kunt ook over de telefoon bestellen, dat scheelt weer). De sushi smaakt goed, de sfeer in het restaurant is ook goed.
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
Super lekkere sushi hier. Heb al meerdere malen sushi afgehaald, waarbij heel goed geluisterd wordt naar mijn wensen. Qua interieur niet bijster bijzonder, waardoor ik sneller afhaal dan daar eet. Maar desalniettemin laatst met 6 mensen daar gegeten, waarbij alles vers gemaakt werd en we goed geholpen werden! Elke keer weer dik tevreden over hoe ik behandeld word en zeker ook over de sushi!
Missy S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Niet echt een gezellig plek om te eten, meer een afhaalrestaurant. Dat hebben we gedaan, het duurde allemaal zeker 45 min. voordat we onze bestelling kregen en er waren maar twee mensen voor ons. Voordeel: alles wordt vers bereid. De hoeveelheid is echter voor de wat grotere eter wat krap. Wij hadden net genoeg aan het grootste menu.
Dexterduck .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Na meerdere lange reizen naar Japan en als groot fan van de Japanse keuken waren we bijzonder benieuwd naar Sushi Bento. Helaas maakt het de verwachtingen niet waar. We hadden al gelezen dat het restaurant zelf niet veel voorstelt en hadden dus twee Bento menu's afgehaald. Terwijl ik stond te wachten bekeek ik de Aziatische sushi-makers en was ik al enigszins verbaasd over het onzorgvuldige gooi- en smijtwerk.

Bij thuiskomst bleek een en ander helaas helemaal niet authentiek. Dat de rijst niet Japans kortkorrelig was, maar langkorrelig, kan gebeuren. Dat de (ijsberg)salade verdronk ik de vettige saus, zie je in Japan zeker niet, maar vooruit. Maar dat er een loempia en verschillende party-mix achtige balletjes bij de tempura zaten, kan echt niet.

Geen idee hoe dit restaurant het op 1 na beste van Leiden zou zijn.

Nina-Z .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Vrijdag voor het eerst hier gegeten, van buiten af nodigt het niet echt uit om binnen te gaan zitten maar na goede verhalen toch gaan lunchen.

Duurde vrij lang voordat we onze bestelling kregen omdat ze net open waren maar de sushi werd speciaal voor ons bereid en was goddelijk.

Alle producten zeer vers en royaal geserveerd. Uitgebreid geluncht met 2 personen. Wat we te veel hadden besteld kregen we (mooi verpakt) mee naar huis.

Mijn complimenten! Een echte aanrader!!
Lvk89 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Er is geen lekkerde sushi in Nederland dan hier bij Bento. Sterker nog ik bestel nergens anders meer sushi dan hier, helemaal top!! Wij halen er gem 1x per maand sushi (daar zitten is niet heel gezellig), en het wordt nog steeds geen verveling
MarleenH .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Meerdere sushi bars in Leiden geprobeerd, maar Sushi Bento blijft de beste. Of nu afhaalt of in het restaurant eet, de sushi wordt vers gerold. De verhouding van rijst en groenten/vis is goed en de smaak is uitstekend. De service is ook goed, als je de inhoud van een menu wilt aanpassen, is dat altijd mogelijk. Het decor is niet heel erg knus, maar het eten maakt alles goed. Ik hoop dat Sushi Bento nooit overgaat op all you can eat, die filosofie is de meeste sushi bars niet ten goede gekomen.
Rosanne F.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
Het is het beste om hier sushi af te halen veruit het best uit de regio. Altijd vers bereid, bestellen gaat nu ook beter nu er een Nederlands persoon de bestelling op neemt. Geen gezellig restaurantje om te eten.
GoeieMie .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Heerlijke sushi, altijd vers! En prima bediening. Helaas niet echt sfeervol, maar de lekkere sushi maakt een hoop goed. Ook bijzondere sushi, bijv. met verschillende groenten en pijnboompitten. Aanrader!