Surya

Langestraat 126 1211 HC Hilversum Nederland Kaart
31-356319420

Over restaurant Surya

Culinair genieten bij Surya

Geniet van de heerlijkste culinaire gerechten bij Surya. Een selectie van Indiase, Nepalese en Oriëntaalse gerechten met lekkerste smaken. Verse ingrediënten en goede kwaliteit is vanzelfsprekend. Van vlees- en vis gerechten, verrijkt met curry, masala en tandoori, tot vegetarische specialiteiten. Ga mee op culinaire ontdekking en geniet van een onvergetelijke ervaring!

Meer informatie over restaurant Surya

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

• Airconditioning , Catering
Nikita V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Gisteren heerlijk bij Surya gegeten! Service was super, eten was heerlijk en de sfeer was top! Ze zaten helemaal vol, en we hadden niet gereserveerd. Gelukkig was er nog 1 tafeltje vrij! Zeker een aanrader!
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Eten is heerlijk maar de service helaas erg slecht, traag en niet gastvrij. Onze bestelling bleek niet te zijn ingevoerd. Kan gebeuren. Vervolgens werd er niet echt haast gemaakt om het goed te maken. De bon kwam denk ik gewoon weer achter aan de rij. Na bijna 1,5 uur willen we dan toch graag alleen voor onze drankjes betalen en vertrekken. Mijn vriendin geeft aan dat ze vandaag jarig is en de avond graag nog leuk wil afsluiten. Het eten komt er dan toch snel aan maar geen felicitatie, oprechte excuus of tegemoetkoming op de rekening. Erg jammer voor die prijs.
Ozzy E.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Paar weken geleden weer bij surya gegeten. Het is waanzinnig, waanzinnig en nogmaal waanzinnig! Surya blijft mij verassen met heerlijke gerechten. Bedienning correct en erg vriendelijk alleen ze mogen wel iets meer arroganter zijn, persoonlijk. Decor is prachtig! Ik ga zeker terug komen!!
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Ik heb vanavond bij Surya gegeten, en het was zoals vanouds goed. De bediening was erg vriendelijk, en het is altijd een feestje om aan die tafels met die banken te zitten, vooral met al die heerlijke gekleurde kussens. De ambiance is nog steeds even warm en relaxed als toen ik daar voor de eerste keer kwam. Ik hoop dat het nog lang in Hilversum blijft...
SirYvo .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Eten was echt heel goed. De beste butterchicken die ik tot op heden heb gegeten. Als voorgerecht hadden we de mix starters. Een combi van diverse soorten vlees, lam en vega voorgerechten voor twee personen. Erg lekker en ruim voldoende. Daarna hadden we de butterchicken en de chicken korma. Echt echt heel lekker. Ik ben een grote eter maar er was ruim voldoende. Zelfs een beetje teveel met z'n tweeën.

Bediening was goed, vlot en behulpzaam.

Enige nadeel was dat de verwarming aanstond... En dat met 25 graden buiten. Dat Leidde er uiteindelijk toe dat we geen dessert hebben genomen en ook andere gasten stoorden zich hieraan. Het personeel kon er niets aan doen zeiden ze maar storend was het wel. Verder is de ambiance van het restaurant netjes en een beetje loungeachtig. Kort en goed: heerlijk gegeten maar t was r eigenlijk te warm binnen... Met een beetje airco was t verholpen geweest maar daar werd afwijzend op gereageerd helaas...
Ponfoort .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Normaalgesproken een van onze favorieten in hilversum. Maar dit keer was de chicken saag een soort baby voedsel. Geen romige saus en niet kruidig. De tandoori grill was smakeloos. Het yeti food was zoals verwacht, maar aan de minder kruidige kant. Heeft Surya een bewust neutrale smaak beleid gestart? Dat zou jammer zijn, want juist de echte kruidige gerechten met de unieke smaken, maken dat we graag naar dit restaurant gaan. ( nieuwe kok, wellicht?.)
Ingemorien .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Heerlijke ambiance, mooie restaurant met prachtige banken en kussens. De bediening is heel vriendelijk maar wel heel traag. We moesten lang wachten op onze drankjes. Het eten vonden we jammer genoeg matig, wat onze avond toch wel heel wat minder heeft gemaakt. We hadden een aantal gerechten dat meer saus bevatte dan inhoud. De smaak vonden we ook minder, niet heel erg smaakvol. De wijnen zijn goed, maar duur geprijsd, zeker per glas. We hadden ook een stoofgerecht dat wel lekker was maar niet echt indiaas gekruid. Toch hadden we wel aardig wat op, vooral omdat we honger hadden.
Mike O.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Op een vrijdag met de familie hier wezen eten. We hebben weer heerlijk gegeten. 3 soorten naan brood, heerlijke butterchicken en butterfisch, rijst, lamskotelleten en heerlijke groenten. Voor mijn ouders was het de 1e keer en zij zijn best wel kieskeurig maar waren zeer onder de indruk van de ambiance, vriendelijke en professionele service en natuurlijk het eten. De gastvrouw nam de tijd om mijn ouders uitleg te geven over de gerechten. We hebben weer een gezellige en zeker complete avond gehad. Er was die dag ook toevallig iemand jarig en de bediening kwam met een gebakje en sterretjes en we hebben allemaal happy birthday gezongen. Mijn complimenten aan het personeel. Super gedaan hoor. Hier blijven we terugkomen.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Heerlijk gegeten en super gastvrij. Wij aten tandoori groente, lamskarbonades en chicken masala. Vooraf de gemende voorgerechten (aanrader!). De lams en kipschotels waren pittig maar goed van smaak, de groente/vegetarische schotel zeer divers. Gejuich van de vega-eter.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Op 29-12-2015 fantastisch gegeten bij Surya. Het restaurant was gezellig, de bediening heel vrolijk en gastvrij en we hebben alle vier heerlijke gerechten gegeten. Prima restaurant om terug te komen. Hanan, dank voor je tip.
Nienke69 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
De bediening is uitstekend, en de inrichting verzorgd.... maar waar het echt om gaat, en waar ze in excelleren: het eten.
Alles wordt vers bereid, en dat proef je. Een zeer gevarieerde kaart, en alles heeft dezelfde ongeëvenaarde kwaliteit. Je krijgt als klant het gevoel dat je echt welkom bent, ze denken graag met je mee, leggen graag iets uit over de gerechten. Gepassioneerde bediening.
Deze kwaliteit voor deze prijs is werkelijk uniek. Dit eten is zo goed.... je kunt me er midden in de nacht voor wakker maken. Nu zijn vrijwel alle recensies zeer positief, maar de weinig gematigde houden wellicht niet van de Indiase keuken zoals deze hoort te zijn.
Het is niet voor niets dat het altijd vol zit met Indiase klanten denk ik dan maar ;-) Het is overigens vrijwel altijd vol.... dus reserveren is gewenst, of gewoon iets later gaan eten. Ze hebben zeer ruime openingstijden, ook erg fijn!!
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Ditmaal geen uitgebreid verhaal over wat we gegeten hebben en hoe het ons bevallen is want daarover kan ik kort zijn. Klasse! Echt bijzonder lekker! Het bewijs wordt geleverd door het feit dat dit restaurant iedere avond vol zit en dat men zonder reservering geen kans heeft.
Waar ik echter wel bij stil wil staan is de bediening. Het loont echt de moeite om tijdens het eten een paar maal te pauzeren en gewoon te kijken hoe dit charmante team de service perfect onder controle heeft. Niet alleen dat, maar alle drie geven blijk van terdege vakkennis noodzakelijk om de gast voldoende te informeren omtrent de culinaire mogelijkheden van Surya. Er is slechts één klein puntje van kritiek op het geheel en dat slaat op de verlichting. Men wil een echte lounge sfeer creëren en dat is geslaagd maar het resulteert wel in een te groot verschil tussen de fel uitgelichte plekken en de plekken waar geen licht komt. Op die manier maakt alles een beetje donkere indruk zodat mooie details weg dreigen te vallen.
Alles bij elkaar een bezoek wat door de kwaliteit van de service en die van het eten een bijzondere indruk heeft achter gelaten. Een absolute aanrader!
Cemal .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Voor de verjaardag van m,n moeder en m,n vader zijn we bii surya geweest. Het eten is heerlijk. Komt door de zon natuurlijk, de garsons waren heel aardig en ze zijn ook heel goed, ze hebben het foutloos gedaan. En de bank zit heel erg lekker, en de decor is ook echt heel erg mooi. Voor mij is dit de beste restaurant in Hilversum. Bedankt en tot de volgen de keer.
Hans ..
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Niet de eerste keer dat we hier aten, maar al weer een tijdje geleden. Het eten was perfect, zoals altijd. We namen als voorgerecht de mixed starter, heerlijk gevarieerd.
Als hoofdgerechten Gyakok, Tandoori Mixed Grill, Chicken Madras en Chicken Vindaloo
En als nagerechten Khier, chocolade ijs en pistache ijs (het lekkerste pistache ijs ooit!)
Alles helemaal goed, geen enkel minpuntje. Tel daarbij op de uitserst vriendelijke en behulpzame bediening ("alles kan aan uw wensen aangepast worden") en je hebt een prima etentje.
Wij blijven hier terugkomen.
Martine U.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Met een vriendin bij Surya herinneringen opgehaald aan een stage in India. Echt weer de smaken van toen geproefd, daardoor ook veel te veel besteld! Aanraders: butter chicken, samosa's en de chicken korma. Zeer vriendelijke bediening, kwamen zelf met het voorstel om het resterende eten in te pakken.
Lideweij B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Echt een goed en leuk Indiaas-Nepalees restaurant! Ooit tijd in India gewoond en het eten hier is echt authentiek. Ook interieur is fantastisch en knus: mooie gekleurde kussens, fluweel, relaxte bank, etc. Dat is zeker niet het geval bij veel andere Indiase restaurants!
Bediening is opvallend goed, we werden wel 3x welkom geheten :-)
Goede rosé in mooie, grote wijnglazen en Hendricks Gin: alles is net even wat beter dan je wellicht zou verwachten.
Sevan .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Een aantal weken geleden bij surya gegeten. Wij waren niet onder de indruk. Het eten was matig, (bevroren erwten?), rauw kip bij de tandoori. Waarnschijnlijk kunnen ze in de keuken het niet bijbenen tijdens drukte. Bediening was weinig voorkomend. De sfeer is erg fraai, mooie verlichting, maar wel weer erg weinig privacy. Ik kon mijn partner niet verstaan door mijn "buren" die naast mij zaten. Ook vonden we het vrij duur vergeleken met andere Indische restaurants. Overschat restaurant naar ons mening. ( sev en marjolein)
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Kachels, paprika gevuld met lamsvlees in romige saus, blijft mijn favoriet als starter. Checken massala heeft die lekkere tandoori smaak zonder droog te worden. Heerlijk. Beetje mango chutney en naam brood erbij en een goede fles viognier gebracht met de gulle lach van Roya . Het was wer top.
Aliabat .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Wij hebben met z'n 2en gezellig en romantisch gegeten. Prima sfeer, de bediening was goed en het eten was heerlijk! Vooral de tandoori gerechten. De rose is een aanrader voor de liefhebbers!
Ivo H.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Op advies een keer gaan eten. Wat een top restaurant. We hadden gelukkig gereserveerd. Na een drankje aan de bar kon de proeverij beginnen. Ons voorafje was een mixed starter met van alles wat, erg lekker. Als hoofdgerecht butter chicken, fantastisch. Aanrader voor het bijgerecht zijn de pannenkoekjes met coco's, heerlijk.
Het voorgerecht was eigenlijk niet nodig geweest, want het hoofdgerecht niet opgekregen.
Tegen m'n gewoonte in de restjes mee naar huis genomen.