Surya Utrecht

Janskerkhof 23 3512 BN Utrecht Nederland Kaart
31-302080809

Over het restaurant Surya Utrecht

Surya nodigt je uit om te komen genieten van culinaire meesterschap en een ongekende service. De diner-lounge biedt je een bijzondere selectie van de Indiase, Oriëntaalse en Nepalese cuisine aan, met onverwachte en volle smaken.

De keuze voor verse ingrediënten en puur vakmanschap bied je de kwaliteit waar Surya bekend om staat. Van vlees- en vis gerechten, verrijkt met curry, masala en tandoori, tot vegetarische specialiteiten.

Surya belooft je mee te nemen op een culinaire reis, die de emotie en de sfeer van India resoneert, het land van de oneindige verscheidenheid.

Halve fles mineraalwater

• Bar

Jouw recensie over het restaurant Surya Utrecht

Denesh S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Goed eten, goede service, ruime porties & Indiaas sfeer op een fijne andere manier tov alle andere standaard Indiaase restaurants. Wat mij betreft beste Indiase restaurant van Utrecht op dit moment door het totaal plaatje
Ridhi M.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2018
Surya Utrecht behoort tot het beste Indiaas Nepalees restaurant van Nederland. Van alle 3 Surya’s zijn zij veruit de beste. Dit kun je ook merken aan de vele klanten van Indiase afkomst. Het keukenteam kent de smaken en kruiden zoals ik die ken in (lokaal) India. Het menu is verfijnd, evenwichtig en biedt voor ieder wat wils. Op een toplocatie van Utrecht en daarom in de zomer heerlijk op het terras. Hippe en moderne interieur met een warme en zachte uitstraling voor kleine en grote groepen. Aangename muziek, belichting en klimaat. Heerlijke cocktails (ook non alcoholisch), wijn, bier met een Indiase twist. Hele vriendelijk en kundig personeel. De manager staat dan ook altijd voor je klaar . Altijd een warme ontvangst ook bij topdrukte want dan kun je nog langer van je avond genieten. Ik kom vaak terug en het is altijd weer een beleving!
Matthijs V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
We zitten nu 1,5 uur op een houten bank buiten en we hebben eindelijk het voorgerecht gehad niet normaal zo langzaam.....
Lucy P.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Een van mijn favoriete restaurants in Utrecht! Eten is heerlijk en erg normaal geprijsd. Veel keuze, goede wijn en vriendelijke service. Als het lekker weer is kun je buiten ook heerlijk zitten; bij minder weer is het binnen altijd erg gezellig ingericht.
Kirsten K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Lekker gegeten en goeie service! Komen zeker nog eens terug. minpuntje was de muziek, zou wat rustigere diner muziek voor in de plaats kunnen komen dan cheesy skyradio achtige muziek
Emile W.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
We zaten buiten op het terras en het duurde errug lang voordat het eten werd opgediend. Opvallend dat na een opmerking hierover de gerechten binnen een paar tellen op tafel stonden. Geen idee wat er achter zit, misschien het grote aantal bedienden dat aan onze tafel kwam (minimaal 4). Eten was als vanouds zeer lekker.
Ridhi M.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Beste Indiaas restaurant op top locatie. Hele bekwaam en vriendelijk team. Altijd gezellig en in de zomer heerlijk op het terras.
Rudolf V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Heerlijk eten, goed concept, goede service nl/eng
Esma E.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Wij hebben echt heerlijk gegeten vandaag. Betaalbaar, fijne ambiance en heerlijk gekruid eten. Zeker voor herhaling vatbaar!
Ankje H.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Vriendelijke bediening, leuke plekjes om te zitten (buiten en binnen) en heerlijk eten!
Helia H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Hadden om 8 uur gereserveerd voor een grote groep. Om kwart over 8 was de tafel nog niet gereed. Rond half 9 konden we eindelijk zitten. Het duurde erg lang voordat de menukaarten werden aangegeven. Drankbestelling werd doorgegeven maar kwam zeker pas 10 min. later aan. Vervolgens gaven we de bestellingen rond kwart voor 9 door. We kregen ons eten ruim een uur later. Tafels die later aankwamen, kregen hun eten eerder dan wij. Nadat het eten was aangekomen, was het vervolgens ook niet eens warm meer. En als kers op de taart vonden we een haar in het eten. Het was een verschrikkelijke ervaringen en ik zal dit restaurant afraden. Ik heb fastfoodketens gezien met een betere service. Was echt verschrikkelijk. Ik kom hier nooit meer terug.
Jeroen A.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Het duurde heel erg lang voordat we ons eten kregen. Eten zelf was oké, het vlees was helaad wat droog. Restaurant zelf is erg mooi, maar moet dus nog veel verbeteren.
Madelon M.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Snap niet dat sommigen zo zeuren over van alles en nog wat in dit fijne restaurant! De inrichting heeft zeker wel met India (en Nepal) te maken lijkt me ook logisch, want ze gaan het niet als een steakhouse oid inrichten. Ik zou tegen die mensen zeggen open je ogen eens!
Wij komen hier regelmatig en tuurlijk hebben wij ook mindere avonden gehad. Het kan nou eenmaal niet elke keer super zijn. Wij zijn de moeilijkste niet, geven niet op en blijven terug komen. We gaan zeker 1x pm hier eten. Dit is echt wel de beste qua indiaas eten in Utrecht! Dus bij deze neem ik het voor ze op.
Onlangs heerlijk buiten gegeten en we hopen dat nog vaak te doen. Die dag had ik eten meegenomen voor mijn man. Het was ondanks dat ik nog even bleef zitten nadat ik het had gekregen, wachten op de bus en zo'n 20 min. rijden nog erg warm. Mijn man heeft er heerlijk van genoten.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Prettige ruimte boven/achterin, hoewel de sfeer nauwelijks iets met India of Nepal lijkt te hebben. Bediening was vriendelijk, behulpzaam en tamelijk vlot, hoewel wij het niet zo prettig vonden om met drie verschillende medewerkers te maken te hebben (waarvan 1 alleen maar engels sprak). Het eten stelde wat teleur: onnodig veel gekruid (3 dagen nabeleving gehad); weinig smaakverschil tussen de gerechten (mixed voorgerecht, ghurka chicken en bhupa chicken massala leken veel op elkaar); karige opdiening (rijst, curry en wat ijsbergsla). Geen meergangen menu's op de kaart.
Alles bij elkaar zeker niet slecht, maar er zijn flink wat Indiase restaurants waar ik liever naar toe ga. Ik zou het dan ook liever 'een restaurant dat Indiase en Nepalese gerechten heeft' noemen. De koffie hebben we thuis gedronken.
Sakina K.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Excellent service!
dirkjan B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
We zijn door 3 dames bediend die allemaal leuke persoonlijkheden waren. Wel ligt het tempo van bediening erg laag. Bij aankomst duurde het vrij lang voor we geholpen werden en de vuile borden van onze voorgangers werden verwijderd. Ook daarna duurde het lang voordat de bestelling werd opgenomen en geleverd. Haast is misschien iets iets voor een avondje eten, maar een iets hoger tempo is wel fijn.

De cocktails die we vooraf hadden besteld waren nogal liefdeloos gepresenteerd en ook niet goed op smaak. Voor 9,5 euro per cocktail verwacht je een feestje, dat was dit bij lange na niet.

Het eten was lekker, goed verzorgd, heet opgediend. De 2 karaffen kraanwater die we hadden besteld bleken in rekening gebracht voor 2,75 per fles. Dat had vooraf wel even gemeld mogen worden.

Al met al was het geen ervaring die je doorverteld en aanraad aan je vrienden. Jammer, want het eten op zich is goed - maar dat is niet voldoende.
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2018
Suprise menu genomen en alles was heerlijk!
Danielle K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
ontvangst alles behalve hartelijk, omdat de reservering beetje onduidelijk was. Alles bleek bij de bardame onmogelijk maar geluk pakte een ander meisje het voortvarender op en regelde een plek aan de bar. Voorgerecht kwam snel en was heerlijk. Daarna mochten we alsnog naar een tafel en begon het lange wachten. Het eten was wel heerlijk, maar bij het afrekenen lag er best veel geld op tafel omdat we niet kleiner hadden en de ober dacht automatisch dat het allemaal fooi was. Niet chic. Kortom hulde aan de keuken, bediening kan beter.
Yelle V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Vooral leuke gastheer, eten lekker, rijst goed gekookt! Niet mind-blown. Wel even helemaal weg uit Utrecht, heerlijke sfeer en je kan rustig diegene tegeover je praten als er groepen om je heen zitten. Heel erg genoten, ook fijne stoelen! Kom zeker terug
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2018
Heeeerlijk eten! Veel vegetarisch eten beschikbaar en een relaxte zweer.