Over het restaurant Surya Restaurant

Culinair genieten bij Surya

Geniet van de heerlijkste culinaire gerechten bij Surya. Een selectie van Indiase, Nepalese en Oriëntaalse gerechten met lekkerste smaken. Verse ingrediënten en goede kwaliteit is vanzelfsprekend. Van vlees- en vis gerechten, verrijkt met curry, masala en tandoori, tot vegetarische specialiteiten. Ga mee op culinaire ontdekking en geniet van een onvergetelijke ervaring!

Meer informatie over restaurant Surya Restaurant

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 00:00

Jouw recensie over het restaurant Surya Restaurant

Rivka R.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
lekker eten, vriendelijke bediening en een rustige plek om te kunnen eten en praten met elkaar.
Philip G.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Lekker gegeten, goede service. Doen we vaker.
Lars V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Fijn dat er een keuze gemaakt kan worden uit 3 selectie menu's. Dan voorkom je keuzestress. Ik koos het vegetarisch 3-gangen menu en die was heerlijk. De dames van de bediening waren erg vriendelijk. Wij komen terug, zeker nadat we een filmpje gepakt hebben bij Rialto aan de overkant!
Krishna S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Mooie device en lekker warme borden .De inrichting erg donker
Dominique S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijk gegeten bij Surya gisteren. We waren met z'n 2en en kozen beide voor het 2-gangen vegetarische menu. De linzensoep vooraf was heerlijk. En de paneer curry die we als hoofdgerecht kregen was ook super goed. Zeker met de versgebakken naan die we er bij hadden besteld. Jammer vond ik wel dat we 2 dezelfde curry's kregen. Ik had eigenlijk verwacht dat als we allebei het vegetarische arrangement zouden nemen we wel 2 verschillende hoofdgerechten zouden krijgen zodat we konden delen. Verder was de bediening erg vriendelijk maar een beetje chaotisch. Ik heb het gevoel dat dit lag aan het feit dat we geen eigen serveerster hadden maar dat we steeds door iemand anders geholpen werden. Zo werd me gevraagd of ik de restjes mee wou nemen naar huis, echter toen ik zei dat ik dit inderdaad graag zou willen heb ik de restjes nooit weer gezien :( Ze werden opgehaald door een andere serveerster die ze waarschijnlijk toen toch zo heeft weggegooid. Desalniettemin heb ik hier een prima avond gehad en zou ik zeker nog weer eens terug komen.
Floortje D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Wij hadden de mango lassie (drinken vooraf ) En butter chicken, pishawri naan ( heerlijk brood met kokos ) en het Kathmandu menu. Fijne muziek, fijne ronde tafels aan het raam en lieve attente bediening. Het meisje kwam nieuw bestek brengen toen ze hoorde dat er iets op de grond viel. Ze hebben ook vestigingen in Hilversum, Utrecht centrum en binnenkort Rotterdam markthallen
Winnie S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Een prettig restaurant met een grote variëteit aan Indiase en Nepalese gerechten. Als voorgerecht namen we een 'gewone' en een vegetarische mix, zodat we allemaal van verschillende gerechtjes konden proeven. De keuze is namelijk best groot, dan is het fijn dat je met elkaar kunt delen en van alles kunt proeven. De kip saag (kip met spinazie) was heel lekker, mild pittig. De andere disgenoten waren zeer tevreden over hun gerechten (vegetarische curry, chicken kali mirch). De porties zijn wel enorm, niemand van ons had meer dan de helft van een gerecht op, dus desserts werden niet meer genomen. Het is wel wat donker in de zaak, iets meer licht zou prettig zijn, ook om de menukaart te kunnen lezen.
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Goed Indiaas eten! Goede service met een vriendelijk glimlach, een zeldzaam iets in Amsterdam. Prima prijs kwaliteit verhouding zou zeker terug komen.
Thania V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
DIt is naar mijn mening het beste Indiaase restaurant in Amsterdam! De ambience is prachtig, het eten is heerlijk en de service is uitstekend. Mijn favoriet!
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het decor vind ik smaakvol en het is prettig dat de wc netjes schoon is. Voor iedereen is er een schoon gastendoekje dat geeft allure. Het is voor mij te donker in dit restaurant, zelfs aan het eind van ons verblijf zijn mijn ogen daar niet aan gewend en dat voelt nu weer niet zo prettig.
Ik nam Biriyani met garnalen, heerlijk. Ook echt met veel garnalen erin en zo'n grote portie dat ik eerst dacht dat het voor twee personen was, terwijl ik toch een flinke eter ben. Ditmaal heb ik het aanbod om de rest in een doggy- bag mee te nemen dankbaar aanvaard. Ik kreeg het eten mee in een chique blauw milieu tasje. We werden keurig bediend door lieve en mooie meisjes.
Uiteraard niet goedkoop, maar het geld waard.
Annelivandoorn .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Deze week gegeten bij Surya in Amsterdam. De sfeer is het restaurant is erg prettig, dit komt mede door vriendelijkheid van personeel. Zij geven net iets extra's. De tandoori kip tikka komt nog sissend en stomend op tafel wat ook bij ons enige indruk maakte. De lamscurry was voor mij net iets te zwaar/romig, maar waarschijnlijk (wij zijn geen indiase keuken kenners, al waarderen we de smaken wel erg) gewoon zoals deze hoort te zijn. We hebben erg genoten van deze avond uit en komen spoedig weer terug!
Lola K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Twee keer hier gegeten, beide keren waren we tevreden weggegaan. Heerlijk, goed Indiaas eten, grote hoeveelheden, over het algemeen goed service en de uitstraling van het restaurant is heel elegant en strak.
m.balbahadoer .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Bediening was geweldig, onze boeking was niet geboekt op de desbeteffende datum door de eigenaar, serveerster heeft het probleem heel goed opgelost, zodat wij alsnog een tafel kregen en als compensatie koffie/thee van het huis, complimenten voor de serveerster.
Het eten was super lekker, verschil duidelijk te proeven tussen de verschillende gerechten.

daphie .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Bijzonder ingericht lang gerekt restaurant met mooie ronde tafels. Aardige bediening, jassen worden netjes aangenomen. Als starter papadum met drie sausjes. Als voorgerecht shiekh kebab van lamsgehakt met gember, heerlijk! Daarna een heerlijke curry en als toetje goddelijk mango ijs met verse mango in het ijs. Zeker een aanrader.
x X.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Ik zal er geen doekjes om winden. Dit is het lekkerste Indiase restaurant van Amsterdam. Ik heb minstens driekwart van alle indiase restaurants in de regio bezocht. Grote smakelijke porties, geurig en subtiel van smaak, voornamelijk de curries. Hartelijke service door eigenaresse(?). Modern luxe doch romantische ambiance. Dit restaurant zou niet misstaan in een metropool zoals Dubai, London of Sydney. Op de avond zelf was het restaurant afgeladen vol met stelletjes, familie met kinderen en zakenlieden. Eigenlijk onbegrijpelijk dat Surya Amsterdam een cijfer onder de 8 heeft.
Anuska D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Met 4 personen gegeten. Vooraf mixed appetizers besteld. De samosas, kebab en kip waren redelijk op smaak. Hoofdgerechten waren lams biriyani, kip vindaloo, tandoori tikka kip en vis curry. De porties zijn groot. Lamsvlees smaak was behoorlijk overheersend in het eten, zodanig dat het niet meer lekker was. Tandoori kip was droog gebakken waardoor het vlees een beetje taai was. De vis curry was een terugstelling, het was niet lekker. De lams vindaloo was redelijk. Als toetje kulfi besteld. Dit was veel te zoet, suiker was ontzettend overheersend.
De bediening is vriendelijk maar het duurde minstens een uur voordat het hoofdgerecht kwam. Op alles moesten we minstens 20 min wachten. Advies, eet eerst voordat je naar surya gaat. Tegen de tijd dat je eten gebracht wordt is je eten al gezakt.
MichelTM .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Ontzettende goede vis- en lamscurry gegeten. Aangename sfeer. Bedienend personeel zeer attent, ook goed Engels sprekend voor non-natives in groep en op ongedwongen en natuurlijke wijze voldoende tijd nemend voor advisering/praatje met klanten. Dat komt vrijwel niet voor in restaurants. Kom zeker terug.
nienke69 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Surya Hilversum bezoeken we al jaren zeeerrrr regelmatig. En dus konden we het niet laten Surya in Amsterdam ook eens te bezoeken.
De bediening is uitstekend, en de inrichting verzorgd.... maar waar het echt om gaat, en waar ze in excelleren: het eten.
Alles wordt vers bereid, en dat proef je. Een zeer gevarieerde kaart, en alles heeft dezelfde ongeëvenaarde kwaliteit.
Deze kwaliteit voor deze prijs is werkelijk uniek. Dit eten is zo goed.... je kunt me er midden in de nacht voor wakker maken. Nu zijn vrijwel alle recensies zeer positief, maar de weinig gematigde houden wellicht niet van de Indiase keuken zoals deze hoort te zijn.
Het is niet voor niets dat het altijd vol zit met Indiase klanten denk ik dan maar ;-)
nizar M.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Lekker indiaas eten bij Surya, met ook zeker in vergelijking met andere Indiase restaurants, een goede prijs kwaliteit verhouding. Meisjes in de bediening vriendelijk ,maar niet super ervaren. Decor is donker en best romantisch. Als je zin hebt in smakelijk indiaas eten, zeker een aanrader!
Petrovic .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Wij hebben met z'n tweeën gegeten bij restaurant Surya in Amsterdam.
De inrichting was te donker, zeker met de zwakke verlichting erbij. Decor was redelijk.

Qua service waren de dames netjes. Al kwamen ze wat stuntelig over.

Ik heb de Lamb Korma genomen. Dat was een beetje de slechtste keus die ik kon maken. Ik ben normaal een alles-eter, maar in dit geval kreeg ik het niet door mijn keel.