Surya Restaurant

Ceintuurbaan 147 1072 Amsterdam Nederland Kaart
31-206767985

Over restaurant Surya Restaurant

Culinair genieten bij Surya

Geniet van de heerlijkste culinaire gerechten bij Surya. Een selectie van Indiase, Nepalese en Oriëntaalse gerechten met lekkerste smaken. Verse ingrediënten en goede kwaliteit is vanzelfsprekend. Van vlees- en vis gerechten, verrijkt met curry, masala en tandoori, tot vegetarische specialiteiten. Ga mee op culinaire ontdekking en geniet van een onvergetelijke ervaring!

Meer informatie over restaurant Surya Restaurant

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 00:00

Edith P.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het decor vind ik smaakvol en het is prettig dat de wc netjes schoon is. Voor iedereen is er een schoon gastendoekje dat geeft allure. Het is voor mij te donker in dit restaurant, zelfs aan het eind van ons verblijf zijn mijn ogen daar niet aan gewend en dat voelt nu weer niet zo prettig.
Ik nam Biriyani met garnalen, heerlijk. Ook echt met veel garnalen erin en zo'n grote portie dat ik eerst dacht dat het voor twee personen was, terwijl ik toch een flinke eter ben. Ditmaal heb ik het aanbod om de rest in een doggy- bag mee te nemen dankbaar aanvaard. Ik kreeg het eten mee in een chique blauw milieu tasje. We werden keurig bediend door lieve en mooie meisjes.
Uiteraard niet goedkoop, maar het geld waard.
Annelivandoorn .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Deze week gegeten bij Surya in Amsterdam. De sfeer is het restaurant is erg prettig, dit komt mede door vriendelijkheid van personeel. Zij geven net iets extra's. De tandoori kip tikka komt nog sissend en stomend op tafel wat ook bij ons enige indruk maakte. De lamscurry was voor mij net iets te zwaar/romig, maar waarschijnlijk (wij zijn geen indiase keuken kenners, al waarderen we de smaken wel erg) gewoon zoals deze hoort te zijn. We hebben erg genoten van deze avond uit en komen spoedig weer terug!
Lola K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Twee keer hier gegeten, beide keren waren we tevreden weggegaan. Heerlijk, goed Indiaas eten, grote hoeveelheden, over het algemeen goed service en de uitstraling van het restaurant is heel elegant en strak.
M.balbahadoer .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Bediening was geweldig, onze boeking was niet geboekt op de desbeteffende datum door de eigenaar, serveerster heeft het probleem heel goed opgelost, zodat wij alsnog een tafel kregen en als compensatie koffie/thee van het huis, complimenten voor de serveerster.
Het eten was super lekker, verschil duidelijk te proeven tussen de verschillende gerechten.

Daphie .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Bijzonder ingericht lang gerekt restaurant met mooie ronde tafels. Aardige bediening, jassen worden netjes aangenomen. Als starter papadum met drie sausjes. Als voorgerecht shiekh kebab van lamsgehakt met gember, heerlijk! Daarna een heerlijke curry en als toetje goddelijk mango ijs met verse mango in het ijs. Zeker een aanrader.
X X.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Ik zal er geen doekjes om winden. Dit is het lekkerste Indiase restaurant van Amsterdam. Ik heb minstens driekwart van alle indiase restaurants in de regio bezocht. Grote smakelijke porties, geurig en subtiel van smaak, voornamelijk de curries. Hartelijke service door eigenaresse(?). Modern luxe doch romantische ambiance. Dit restaurant zou niet misstaan in een metropool zoals Dubai, London of Sydney. Op de avond zelf was het restaurant afgeladen vol met stelletjes, familie met kinderen en zakenlieden. Eigenlijk onbegrijpelijk dat Surya Amsterdam een cijfer onder de 8 heeft.
Anuska D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Met 4 personen gegeten. Vooraf mixed appetizers besteld. De samosas, kebab en kip waren redelijk op smaak. Hoofdgerechten waren lams biriyani, kip vindaloo, tandoori tikka kip en vis curry. De porties zijn groot. Lamsvlees smaak was behoorlijk overheersend in het eten, zodanig dat het niet meer lekker was. Tandoori kip was droog gebakken waardoor het vlees een beetje taai was. De vis curry was een terugstelling, het was niet lekker. De lams vindaloo was redelijk. Als toetje kulfi besteld. Dit was veel te zoet, suiker was ontzettend overheersend.
De bediening is vriendelijk maar het duurde minstens een uur voordat het hoofdgerecht kwam. Op alles moesten we minstens 20 min wachten. Advies, eet eerst voordat je naar surya gaat. Tegen de tijd dat je eten gebracht wordt is je eten al gezakt.
MichelTM .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Ontzettende goede vis- en lamscurry gegeten. Aangename sfeer. Bedienend personeel zeer attent, ook goed Engels sprekend voor non-natives in groep en op ongedwongen en natuurlijke wijze voldoende tijd nemend voor advisering/praatje met klanten. Dat komt vrijwel niet voor in restaurants. Kom zeker terug.
Nienke69 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Surya Hilversum bezoeken we al jaren zeeerrrr regelmatig. En dus konden we het niet laten Surya in Amsterdam ook eens te bezoeken.
De bediening is uitstekend, en de inrichting verzorgd.... maar waar het echt om gaat, en waar ze in excelleren: het eten.
Alles wordt vers bereid, en dat proef je. Een zeer gevarieerde kaart, en alles heeft dezelfde ongeëvenaarde kwaliteit.
Deze kwaliteit voor deze prijs is werkelijk uniek. Dit eten is zo goed.... je kunt me er midden in de nacht voor wakker maken. Nu zijn vrijwel alle recensies zeer positief, maar de weinig gematigde houden wellicht niet van de Indiase keuken zoals deze hoort te zijn.
Het is niet voor niets dat het altijd vol zit met Indiase klanten denk ik dan maar ;-)
Nizar M.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Lekker indiaas eten bij Surya, met ook zeker in vergelijking met andere Indiase restaurants, een goede prijs kwaliteit verhouding. Meisjes in de bediening vriendelijk ,maar niet super ervaren. Decor is donker en best romantisch. Als je zin hebt in smakelijk indiaas eten, zeker een aanrader!
Petrovic .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Wij hebben met z'n tweeën gegeten bij restaurant Surya in Amsterdam.
De inrichting was te donker, zeker met de zwakke verlichting erbij. Decor was redelijk.

Qua service waren de dames netjes. Al kwamen ze wat stuntelig over.

Ik heb de Lamb Korma genomen. Dat was een beetje de slechtste keus die ik kon maken. Ik ben normaal een alles-eter, maar in dit geval kreeg ik het niet door mijn keel.
Cynthia Dewi I.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Mij was verteld dat dit het beste Indiase restaurant in Amsterdam zou zijn en natuurlijk we had to see this for ourselves!

Bij binnenkomst waren we zeer onder indruk van het interieur, het is een heel mooi restaurant! Waar veel Indiase restaurants vaak klassiek ingericht zijn met veel rood en geel, zware gordijnen, verwijzingen naar de bekende goden van het hindoeïsme of beroemde 'land marks' als de Taj Mahal, wordt het decor van Surya gekenmerkt door subtiel licht, donkere kleuren, een strak meubileair, modern servies, glaswerk en bestek, met hier en daar een gezellige accessoire als een kussen.

De service is echt top, met personeel dat je netjes verwelkomt en uit zichzelf met goede suggesties komt. Wij wilden initieel hetzelfde gerecht nemen, de tandoori paneer, maar ze stelde voor om twee verschillende gerechten te nemen om te delen en kon ons hierbijgoed adviseren; uiteindelijk werd het de tandoori paneer met chapati en de paneer jalfrezhi met rijst.

Het eten is heerlijk en ook in dit opzicht hoort dit restaurant zeker in de top (Indiase restaurants) van Amsterdam terecht! De mango lassi was vers en kwam in een mooi en groot glas. De chai kwam eveneens in een mooi glas, op een soort van bordje met een leuk ingepakt pakketje koekjes (amaretti) ernaast, en was eveneens goed van smaak.

De porties waren goed - niet te veel, niet te weinig - en alles was zeer goed op smaak, zeker de tandoori paneer! Het enige minpunt voor mij, als fervent paneerliefhebber, was dat de paneer eerder een beetje een tofu-achtige structuur had i.p.v. een romige, 'vlezige' structuur als van bijv. een goed stuk mozzarella. Ik stoorde me hier verder niet aan bij de tandoori paneer, maar vond het iets minder in de curry, ware het niet dat ik het alsnog wel lekker vond.

De prijzen van alles zijn netjes, enkel de toetjes zijn misschien iets duurder dan gemiddeld (5,50 t.o.v. 3,50/4,00), maar er was wel meer keus; er stond gulab jamun op de kaart! Ik kon dit niet weerstaan haha en heb ervan gesmuld.

Long story short, dit is een zeker een goed en leuk restaurant dat garant staat voor een topavond!
Josh12 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Lekker Chicken Tandoori,lams curry gegeten.
Goed gekruid,en lekker mals. De naan was lekker zacht. De lassi is ook lekker

Service was goed en vooral vriendelijk.
.Decor fantastisch.

aanrader
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Heerlijk gegeten bij Surya. Vriendelijke bediening en een goede prijs/ kwaliteitverhouding. Gerechten zijn verfijnd en zeer smakelijk. Van de vele Indiaase restauranten is Surya een van de beste.
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Gisteren bij deze Indiër gegeten op basis van de goede recensies. Het viel wat tegen. Als voorgerecht verschillende soorten hapjes voor 2, een stukje tandoorikip, een samosa en nog wat vleesstukjes, met een bakje saus. Saai en een beetje droog. Vervolgens twee curry's waarbij ik diepgang in de sauzen heb gemist. De inrichting is voor mij te donker en te weinig sfeervol. Ik ben bij betere Indiase restaurants in Amsterdam geweest.
Rojomase .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Heel gezellig met ons vieren gegeten aan een leuke ronde tafel , een beetje afgescheiden.De bediening was vriendelijk en professioneel.
Hebben alleen een hoofdgerecht gegeten met koffie na . De mix grill had voor mij iets pittiger gemogen en er zou iets meer groente erbij geserveerd mogen worden. We hadden gekozen voor de Sauvignon en dat was een aangename verrassing.
De koffie was voortreffelijk . Kortom een goed Indiaas restaurant met prijzen in het middensegment.
Altjes .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Als kantoor zijn wij hier uit eten geweest. Het restaurant heeft mooie en warme inrichting. De voorgerechten die we kregen waren veel en heerlijk. De beste Tandori chicken die ik ooit in Amsterdam heb gegeten. Iedereen die mee was was zeer enthousiast over de gerechten. Dit Indiase en Nepalese restaurant is een echte aanrader voor mensen die houden van pittige gerechten.
Sebastian S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Het decor. Ze gebruiken veel zwart in het interieur wat het donker maakt, maar wel op een prettige manier. Hip Oosters.
Het eten. We waren met fervente India reizigers en die vonden de gerechten authentiek. Persoonlijk vond ik de tandoori en curry gerechten het een tikkeltje saai. De curry gerechten zijn bijvoorbeeld niet meer dan het gekozen hoofd ingredient in een schaaltje met vooral veel saus en rijst. De tip is om het wat op te leuken met de kleine, en betaalbare bijgerechtjes zoals chutney etc.
Als dessert hadden we Chai, die ook als authentiek werd bestempeld. Ze bereiden deze vers waardoor het wel even duurt.
Evavsp .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Fantastisch gegeten. Erg vriendelijke bediening en prettige/knusse inrichting. Zeker de plaatsen bij het raam.
De chicken korma en tikka massala waren echt heerlijk. Ook de verschillende naan soorten zijn een aanrader. Als voorgerecht ook zeker de Samosa proberen. Zeker de moeite waard om nog een keer terug te gaan.
Pgrokt .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Hier gegeten na een film in het tegenovergelegen Rialto. Prima locatie en het eten dat bestond uit een kip biryani en een grote gerecht waren van prima kwaliteit. Plezierige bediening en voor de kwaliteit schappelijke prijzen. Gaan we zeker nog een keer heen.