Meer informatie over restaurant Surakarta

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Koen D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Altijd als ik collegae uit het buitenland over de vloer heb neem ik ze mee naar Surakarta, al was het maar omdat de meesten nog nooit Indonesisch hebben gegeten. Ze vonden het allemaal erg lekker, en de bediening is ook heel erg goed en vriendelijk.
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Wederom genoten van een heerlijke rijsttafel met een groep vrienden. Vriendelijke service en leuke sfeer.
Lilian R.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
weer super lekker gegeten zoals altijd een van de beste Indonesische restaurants.
Santino S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Vriendelijke attente bediening. Rijsttafel was lekker en divers van smaak. Drank en spijs voldoende keuze. Leuke avond gehad.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Indonesia is een groot land, en de keukens van Sumatra zijn niet te vergelijken met die van Bali. Wij hebben jaren in Jakarta gewoond en in vergelijk met de keuken aldaar vonden we de gerechten in Surakarta aan de zoete kant. Van ons mag het wat hartiger maar op zich was het eten goed. Plezierige ambiance.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Dit is gewoon HET restaurant van Leiden, fantastisch eten. Zeker hun Sate is altijd de moeite waard en de service is altijd perfect in orde
Wout V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Goed eten, goede service, je zit alleen wel erg dicht op elkaar wat de zaak behoorlijk rumoerig maakt.
Kees N.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Het knusse Leidse Indonesische restaurant toont een Oosterse huiskamersfeer. Rijsttafels zijn uit de kunst, maar konden iets warmer worden geserveerd. Absoluut een aanrader, veel academische clientele !
Hetty D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
On-line tafeltje gereserveerd voor 20.30 u ( kon niet eerder helaas), maar ik werd gebeld dat we eerder terecht konden. Vriendelijke bediening. In menu nog mogelijkheid om iets te veranderen, erg prettig. Kortom lekker en gezellig gegeten !
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Prima gelegenheid, jammer dat ze geen parkeerplaats hebben
Eten erg lekker,vriendelijke bediening beetje kleine zaak ondanks dat ik een half uur te vroeg kwamtoch prima behandeld
John S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Het vegetarische loempiaatje was met recht een loempiaatje met de nadruk op tje. Daar kun je toch geen € 2,95 voor vragen. Geef er dan 2, zoals bij de risolles. De Lontong Tahu Ketoprak. was slordig van presentatie. We hebben desondanks lekker gegeten.
Kris D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Op zaterdagavond met mijn vriendin gegeten, online gereserveerd, vriendelijke ontvangst. Had bij Iens tweetal zeer slechte recensies gelezen maar besloot toch voordeel van de twijfel te geven. Geen moment spijt gehad.
Rijsttafel Surakarta voor 2 personen besteld, werd na halfuurtje opgediend, prima!
Eten was lekker en de hoeveelheid meer dan voldoende, helaas vergeten om doggybag te vragen.
Al met al een prima eetervaring in gezellig tentje. Aanbevolen!
velta15 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening en gezellige sfeer. Ondanks de drukte werden we snel en goed geholpen. We komen zeker nog eens terug.
Cecile V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
heerlijk authentiek Indisch eten.
Jeanneke R.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Hebben 1.30 uur gewacht. Mensen die veel later binnen waren kregen eerder eten. Hebben gevraagd waar onze bestelling bleef. Toen was het er binnen 5 minuten. Het vlees van de nassi Rammas was zwart verbrand en niet te eten. De rijst was geen nassi maar gewoon witte rijst.
Dit bord terug gestuurd naar de keuken. Mijn gerecht was lauw en het vlees doorgekookt en niet knapperig.
Kortom het was een totale mislukking. Als ik een cijfer moet geven een 3 !
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Heerlijk eten al vele jaren. Wij komen hier heel erg graag. Vriendelijke bediening.
monique.meskers .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Surakarta is een heerlijk authentiek Indonesisch restaurant, waar de bediening heel lief en geïnteresseerd is. Echt een aanrader. Wij komen hier graag.
eat2eat .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Hier een nasi rames gegeten. Eten is prima van kwaliteit en de smaak is zeer goed. De prijs is wel aan de hoge kant in vergelijking met andere Indonesische restaurants. Verder prima plek als je trek in Indo hebt.
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Voor het eerst in dit Indonesische restaurant gegeten. Gelukkig een plekje zonder reservering want het is hier druk. En wat was het lekker!
Men begint met cassavekroepoek met huisgemaakte sambal badjak, erg lekker!

Alleen een hoofdgerecht gegeten en dat was ruim voldoende. Ik had gekozen voor gestoofd geitenvlees in een kruidige saus met kerrie en daarop één rode rawit. Lekker om deze in stukjes te snijden en door het vlees te mengen. Het hadden er wel twee of drie mogen zijn!

Mijn tafelgenote had babi pangang. Zij was tevreden over de smaak en de saus maar miste een spekrandje dat net wat meer smaak zou hebben gegeven en bijgedragen zou hebben aan het krokante karakter van het vlees. De gebakken bami was heerlijk. De rijst was prima droog en de groentegerechtjes (sambal boontjes, sajoer lodeh en nog een met boontjes en andere groenten) erg lekker, zeker de zachte witte kool van de sajoer lodeh.
Een fles wijn besteld, de chardonnay van Mas uit Zuid-Frankrijk. Lekkere wijn en voor een restaurant werkelijk netjes geprijsd, onder de 19 euro. Water is daarentegen niet gratis.
Prima bediening en service, vriendelijke dames.
Al met al een plek om terug te gaan. Het gestoofde geitenvlees is een aanrader! En bestel er een mooie fles Paul Mas bij!
M J.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Slecht eten,duurde lang en veel te duur.

3 kwartier wachten op 1 soto ajam en 1 nasi rames is te lang.
Een Soto met 1 stukje kip en n nasi met sla(???),2 kippepootjes zonder smaak,1 satestokje,schepje atjar en gebakken ei voor € 13,75 was t wachten niet waard.
Het personeel had als reactie "dat ze de klacht nog nooit gehoord hadden",n weinig zinvolle opmerking dus