Meer informatie over restaurant Surakarta

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Kees N.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Het knusse Leidse Indonesische restaurant toont een Oosterse huiskamersfeer. Rijsttafels zijn uit de kunst, maar konden iets warmer worden geserveerd. Absoluut een aanrader, veel academische clientele !
Hetty D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
On-line tafeltje gereserveerd voor 20.30 u ( kon niet eerder helaas), maar ik werd gebeld dat we eerder terecht konden. Vriendelijke bediening. In menu nog mogelijkheid om iets te veranderen, erg prettig. Kortom lekker en gezellig gegeten !
Joanna W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Nadalen: Eten niet vers, bewaart met andere producten, niet lekker met grote invloed van Nederlands keuken bijv. petersalie als decoratie :/, aubergine met smaak van vis en allen andere ingredienten die liegen naast, hoge prijzen (18e voor hoofdgerecht) en nog te weinig op de bord, derde punt met indonesische keuken in Leiden en te slechtste, Restaurant binnen heel oud en niet goed onderhoud, wanden met oude, geschimelde in paar plekken bamboe. Doosje met eind rekening mooi van de hout,indonesische style, maar smerig binnen en met geruste metaal.

Voordelen: stopkontakten bij elk tafel, locatie in centrum, indonesische decoratie.

Wij gaan naar Surakarta niet meer.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Prima gelegenheid, jammer dat ze geen parkeerplaats hebben
Eten erg lekker,vriendelijke bediening beetje kleine zaak ondanks dat ik een half uur te vroeg kwamtoch prima behandeld
John S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Het vegetarische loempiaatje was met recht een loempiaatje met de nadruk op tje. Daar kun je toch geen € 2,95 voor vragen. Geef er dan 2, zoals bij de risolles. De Lontong Tahu Ketoprak. was slordig van presentatie. We hebben desondanks lekker gegeten.
Kris D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Op zaterdagavond met mijn vriendin gegeten, online gereserveerd, vriendelijke ontvangst. Had bij Iens tweetal zeer slechte recensies gelezen maar besloot toch voordeel van de twijfel te geven. Geen moment spijt gehad.
Rijsttafel Surakarta voor 2 personen besteld, werd na halfuurtje opgediend, prima!
Eten was lekker en de hoeveelheid meer dan voldoende, helaas vergeten om doggybag te vragen.
Al met al een prima eetervaring in gezellig tentje. Aanbevolen!
Velta15 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening en gezellige sfeer. Ondanks de drukte werden we snel en goed geholpen. We komen zeker nog eens terug.
Cecile V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
heerlijk authentiek Indisch eten.
Jeanneke R.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Hebben 1.30 uur gewacht. Mensen die veel later binnen waren kregen eerder eten. Hebben gevraagd waar onze bestelling bleef. Toen was het er binnen 5 minuten. Het vlees van de nassi Rammas was zwart verbrand en niet te eten. De rijst was geen nassi maar gewoon witte rijst.
Dit bord terug gestuurd naar de keuken. Mijn gerecht was lauw en het vlees doorgekookt en niet knapperig.
Kortom het was een totale mislukking. Als ik een cijfer moet geven een 3 !
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Heerlijk eten al vele jaren. Wij komen hier heel erg graag. Vriendelijke bediening.
Monique.meskers .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Surakarta is een heerlijk authentiek Indonesisch restaurant, waar de bediening heel lief en geïnteresseerd is. Echt een aanrader. Wij komen hier graag.
Eat2eat .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Hier een nasi rames gegeten. Eten is prima van kwaliteit en de smaak is zeer goed. De prijs is wel aan de hoge kant in vergelijking met andere Indonesische restaurants. Verder prima plek als je trek in Indo hebt.
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Voor het eerst in dit Indonesische restaurant gegeten. Gelukkig een plekje zonder reservering want het is hier druk. En wat was het lekker!
Men begint met cassavekroepoek met huisgemaakte sambal badjak, erg lekker!

Alleen een hoofdgerecht gegeten en dat was ruim voldoende. Ik had gekozen voor gestoofd geitenvlees in een kruidige saus met kerrie en daarop één rode rawit. Lekker om deze in stukjes te snijden en door het vlees te mengen. Het hadden er wel twee of drie mogen zijn!

Mijn tafelgenote had babi pangang. Zij was tevreden over de smaak en de saus maar miste een spekrandje dat net wat meer smaak zou hebben gegeven en bijgedragen zou hebben aan het krokante karakter van het vlees. De gebakken bami was heerlijk. De rijst was prima droog en de groentegerechtjes (sambal boontjes, sajoer lodeh en nog een met boontjes en andere groenten) erg lekker, zeker de zachte witte kool van de sajoer lodeh.
Een fles wijn besteld, de chardonnay van Mas uit Zuid-Frankrijk. Lekkere wijn en voor een restaurant werkelijk netjes geprijsd, onder de 19 euro. Water is daarentegen niet gratis.
Prima bediening en service, vriendelijke dames.
Al met al een plek om terug te gaan. Het gestoofde geitenvlees is een aanrader! En bestel er een mooie fles Paul Mas bij!
M J.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Slecht eten,duurde lang en veel te duur.

3 kwartier wachten op 1 soto ajam en 1 nasi rames is te lang.
Een Soto met 1 stukje kip en n nasi met sla(???),2 kippepootjes zonder smaak,1 satestokje,schepje atjar en gebakken ei voor € 13,75 was t wachten niet waard.
Het personeel had als reactie "dat ze de klacht nog nooit gehoord hadden",n weinig zinvolle opmerking dus
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Een gezellige huiskamersfeer.gezellige en goede bediening en een heerlijke uitgebreide rijsttafel voor EUR 28,95.Vind je het gek dat het er vaak bomvol is ? Toen we weggingen stonden de volgende gasten voor onze tafel al te wachten.
En heel terecht!

Jan D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Een rijsttafel voor drie personen, ik keek ernaar uit. Mijn tafelgenoten hadden hier niet eerder gegeten maar waren blij met mijn keuze. En ik trouwens ook weer. Zoveel afwisseling in smaak, zoveel verfijning - echt geweldig. Bediening gewoon vriendelijk, leuk pand in de historische binnenstad.
Agneslucia .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Rijsttafels voor ruim 20 euro per persoon, maar de hoeveelheid viel vies tegen. Voor 8 personen, ruim 160 euro aan eten en maar weinig van alles en niet warm. Dat was echt jammer. Nog geen 20 schaaltjes met rijst, vlees, vegetarische gerechten is echt te weinig voor 8 personen met ook nog eens grote mannen erbij. Dan is dat echt te duur. En cappuccino was ook niet warm, bijna koud door de opgeklopte melk. Bediening was wel erg vriendelijk.
Geachte gast, hartelijk dank voor uw recensie. Jammer dat wij uw verwachtingen niet helemaal hebben kunnen waarmaken. Wel vinden wij het oprecht jammer dat bovengenoemde punten door u, niet tijdens het bezoek kenbaar zijn gemaakt............ Dit hadden wij op een eenvoudige wijze kunnen aanpassen of herstellen zodat u WEL met een tevreden gevoel onze zaak had verlaten. Vriendelijke groet, team Surakarta
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Wij hebben een heerlijke smaakvolle indonesische rijsttafel gegeten bij Surakarta. Erg verzorgd restaurant en goede service!
Hier gaan wij zeker gauw weer naar terug! Een aanrader!
Harriet77 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Afgelopen week gegeten in Surakarta. Vanwege de rijsttafel... Aangekomen kregen we een tafeltje waarvan het oppervlak zo vreselijk plakte, zodat je r niet met je blote onderarm op kon leunen, heel erg smerig... de rijsttafel was aardig maar een aantal gerechten waren behoorlijk uitgedroogd en taai, zoals de saté. bediening was onpersoonlijk, en niet heel vriendelijk. kOrtom ik weet niet of ik hier nog s heen ga, dat van die tafels vond ik echt heel smerig, alles plakte!!!

• Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Surakarta is aan de hoeveelheid en gevarieerde samenstelling van de andere gasten te zien een populair restaurant in Leiden en dat is zeker terecht. De uitgebreide en goed toegelichte rijsttafel Surakarta is zeer gevarieerd en elk gerecht is uitstekend van smaak. Vlotte bediening en de gezellige sfeer van een Indonesisch eethuisje maken dit restaurant een aanrader.