Surabaya

Meer informatie over restaurant Surabaya

6,7
Nadja H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
We waren hier eten met een social deal, omdat we het restaurant nog niet kenden. En dan is zo’n actie een leuke manier om kennis te maken met een restaurant.
Onze verwachtingen waren niet erg hoog gezien de toch wel veel slechte recensies online.

Vooraf: voor het eten zouden ze zeer zeker terug komen.
Helaas voor de rest niet.

We hadden vooraf 2 x onze reservering gewijzigd en gevraagd of we de deal ook nog konden gebruiken na de actieperiode. Geen probleem. Heel erg vriendelijk aan de telefoon.

Wij zijn dan op een maandag (na)middag geweest. Na ons kwam nog 1 stel binnen.

Vooraf konden we kiezen uit kippensoep of loempia. Omdat ik vegetarisch ben kreeg ik een groentesoep die heerlijk was.
Hoofdgerecht was een rijsttafel op een boord, verschillende gerechten, in het midden witte rijst. Het was erg.
Dus flauw of lauw zoals het in sommige recensies stond kunnen wij niet bevestigen. Als het buffet (do t/m zo) ook zo is, is het zeker een aanrader.

De bediening was ook erg vriendelijk.

Waarom zouden we niet terug komen?:
Het stel wat na ons binnen kwam had geen social deal. Ze bestelden een rijsttafel en hadden ruim voor ons eten op tafel. Dat vonden wij zeer ongepast. Ik snap dat een restaurant misschien niets/niet veel aan de social deals verdiend (of je moet flink drinken), maar je voelt je zo wel ‘2e klas’. Op dat moment was het bij mij al gedaan.

Verder was het steenkoud in het restaurant. De ober vertelde wel iets over afzuigkap in de keuken etc etc. Zal allemaal wel. Aan de andere tafel had de mevrouw ook haar jas aan. Ik was blij dat ik hier niet een hele avond voor had uitgetrokken (en we hadden nog gegrapt dat we niet buiten gingen zitten, stonden ook tafeltjes. Nou.. het verschil temperatuur binnen en buiten was niet erg groot, en het was op die dag 4 C).

En dan toch wel de druppel: te muur waar onze tafel stond zat helemaal onder de etensresten, vetspetters etc. Heel erg vies. Hier was in tijden niet schoongemaakt. En hoewel het eten echt lekker was begin je dan te twijfelen over de hygiëne in de hele zaak.

Jammer jammer… eten top, rest flop.
Martina O.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Zojuist thuis van een avond eten bij Surabaya. Het eten is heerlijk. Zelfs via Social deal. Maar bij afrekenen blijkt dat je voor een karafje kraanwater € 4,50 jaja € 4,50 moet afrekenen. Staat niet op de kaart. Als je anders niets drinkt snap ik dat je moet betalen voor water. Maar als je een fles rosé en/of wijn consumeert is het normaal dat men een karafje water erbij serveert. Bij vermelding bij afrekenen zegt men dan ook gewoon, dit is bronwater. Aan mijn hoela. Dit was gewoon kraanwater. Lauw met een blokje ijs. Heel jammer. Ik geef liever € 4,50 tipgeld dan € 4,50 voor kraanwater. Van de mannelijke bediening valt niets te zeggen, zeer attent en vriendelijk. Maar de dame aan de kasssa krijgt een onvoldoende. Jammer was voor mij de laatste keer. BRONWATER aan mijn HOELA. Niet liegen daar houd ik niet van.
Pavel S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Vanavond gaan eten bij Surabaya in Eindhoven en dat was een partij zonde van de tijd en het geld. Mijn partner en ik hebben het buffet genomen, uit angst voor erg lange wachttijden, aangezien het aanbieden van een menukaart al 15 minuten duurde. Het eten van het buffet was OK (weinig variatie in smaak), maar ook niet meer dan dat. Een aantal gerechten waren erg lauw qua temperatuur en de gerechten die op waren, werden slecht aangevuld. De service was echt ronduit beroerd. 1 serveerster voor een restaurant van dit formaat kan echt niet. Er is gedurende ons verblijf van 75 minuten niemand komen vragen of we wat wilden drinken en ook aan andere tafels werden mensen gewoonweg niet geholpen. Om die reden zijn bij twee tafels de mensen gewoon opgestaan en weggelopen, voordat ze ook maar een menukaart hadden gezien (hadden wij ook beter kunnen doen achteraf bekeken). Toen wij onze mening over de service aankaarten bij de eigenaresse gaf deze te kennen, dat de vaste serveerster vakantie had en dat de mensen die wegliepen ook niet gereserveerd hadden... Juist. Ik heb enkel betaald uit fatsoensoverwegingen, maar wat zonde van die 51 euro. Wij komen hier nooit meer en zouden ook niemand aanraden om hier te gaan eten.
Geert W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Hier heerlijk gegeten met een social deal. De ambience is vriendelijk, maar niet heel speciaal. Heel erg vriendelijk personeel. We hadden een zeer uitgebreidden rijsttafel voor twee personen. Zeker voor herhaling vatbaar.
Indoputih .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
We hadden een socialdeal bij Surabaya: 2 voorgerechten + buffet + toetje.
Elk gerecht was mierzoet, zelfs de Sotosoep was zoet. Zeker niet voor herhaling vatbaar!
Erg jammer.....Voorheen ook enkele keren daar gegeten en was alles lekker en prima.
Waarschijnlijk een andere kok, die zeker niet naar onze smaak kookt.
Ook al van andere mensen gehoord dat zij het erg zoet vonden.
jopio65 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
We hebben een social deal Indonesisch 3-gangendiner met als hoofdgerecht All-You-Can-Eat authentiek rijsttafelbuffet bij Indonesisch Specialiteitenrestaurant Surabaya van 32 euro nu 16 euro.
De ontvangst is erg vriendelijk, jammer er is betaald parkeren aan de overkant van de straat. De zaak komt erg gedateerd over, en wat slordig zelfs planten die met pot en al in een roomdivider zijn gezet bv. en veel frutseltjes.
Eerst kregen we amuse stukje lemper, risolle marthaback en sew mai op een bord gelegd met nauwelijks opmaak, ja paar stukje ijsbergsla met een cherietomaat, toen de soto ajam was een lekker hartig soepje.
Dan kun je naar het buffet; zo te zien stond het er al een tijdje, ja wat zal ik zeggen het smaakt op geven moment allemaal hetzelfde.
Hierna kregen we een schaaltje met slafroom smakeloos bolletje ijs met ijs bevroren stukje erin en plamsuikerbolletje met cocos, ook zonder verdere opmaak.
Al met al, wat dit alles niet op niveau; ook niet qua smaak. Ik heb wel lekker gegeten maar het was niet bijzonder en als ik de volle mep had moeten betalen was ik in huilen uitgebarsten want dan was je met 2 personen 64,00 euro kwijt komt er nog 2 drankjes bij is 72 euro nou dan kan ik beter naar een echt restaurant gaan.
Naar mijn idee is 10 euro p.p een mooie prijs voor zn buffetje, want het kan veel en veel beter.
Leuk om eens mee te maken maar nooit meer!
FRANSWIL .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Zeer vriendelijke ontvangst , genoten van het eten van het buffet , alles lekker op smaak.
Bediening is goed en niet opdringerig met de drankjes.
Kom beslist nog eens terug als ik weer in Eindhoven ben.
Bine81 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Dit weekend hadden we iets te vieren en zijn we gezellig bij Surabaya gaan eten. We komen hier wel vaker en gingen net als altijd voor het buffet. Eigenlijk is alles wat er ligt erg lekker en niet te pittig gekruid. Je moet wel van kokos houden. De saté, de kip, de groenten, de gebakken banaan, overal hebben we een beetje van geproefd en het was heerlijk. De bediening was ook erg aardig. Het duurde soms wel enige tijd voordat we geholpen werden, maar het was erg druk en dankzij de lachende ober vonden we het niet zo'n probleem.
Het enige minpuntje is dat als je redelijk dicht bij de deur zit, je het nogal koud kan hebben als deze deur vaak open gaat. Verder is het restaurant helemaal in stijl aangekleed.
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
Ik heb heerlijk gegeten van het Javaanse buffet. Alles zag er goed uit en was van goede kwaliteit en smakelijk. Vooraf een soto ayam en een lekker ijsje met zoetigheid als dessert. Het interieur is helaas uit het jaar kruikie met een potje kunstbloemen op tafel. Hier zou wat meer aandacht aan besteedt moeten worden.
Celco .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
Dit restaurant voor de 2e keer in 4 maanden bezocht, nu op Oudejaarsavond. Gezellige inrichting met o.m. overall beklede stoelen. Muziek idem, gezellig. Vriendelijke ober die de tijd voor je neemt, ondanks dat hij het druk heeft. De soto smaakte wat arm van kruiden bij de rijsttafel Jawa die we deze keer hadden genomen, en niet zoals bij moeder thuis, waar de kruidige smaak vanaf de 2e dag ingetrokken, steeds lekkerder wordt (vind ik zelf persoonlijk...). De gerechten waren overigens stuk voor stuk goed van smaak, m.n. de sate was erg lekker. En op verzoek wordt een extra schaaltje met sambal bij geserveerd. De cendol is absoluut een topper als frisse afsluiter van de maaltijd.
Teub O.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Op een doordeweekse avond een hoofdgerecht gegeten. De zaak zat behoorlijk vol dus dat is een goed teken. De bediening is vriendelijk en denkt mee met mijn dieetprobleem (geen suiker) Na overleg met de kok krijg ik een heerlijk bord met gestoomde vis, rijst en groenten, zacht gekruid, terwijl mijn man geniet van een lekkerenasi rames. Achtergrondmuziek is rustig en sfeervol. Kortom een zaak om terug te komen.
Sandra J.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Heerlijk gegeten, vooral de saté van lamshaas en de sate van varkensvlees in pittige saus was heerlijk. Het typisch drankje cendol was verrassend lekker.
Arnoldussen .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2013
Mijn echtgenote en ik zijn regelmatig bezoekers van restaurants met verschillende keukens, inclusief Indonesisch/Javaanse restaurants o.a. in Maastricht. Wij hebben voldoende ervaring om een objectief oordeel te geven. Afgelopen zondag 9 juni hebben wij gegeten bij restaurant Surabaya waarbij de keuze als gevolg van de recensies. Bij binnenkomst hadden wij een hoge bezetting verwacht en het verbaasde ons dat er zo weinig gasten waren. Na bestudering van de menukaart besloten wij om geen gebruik te maken van het buffet en bestelde een rijsttafel. Na de soep kwamen de verschillende gerechten vrij snel en alleen bij het zien van de gerechten had ik een vermoeden dat het slecht was en mijn vermoeden was juist. De gerechten zagen er niet vers uit en waren niet smakelijk. Het toetje was een glas met een soort melk en brokken gelatine. Onsmakelijk en vreselijk zoet. Het eten was lauw en de borden koud. Wij zullen Surabaya niet meer bezoeken.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2012
Beetje oudbollig maar zeker niet ongezellig, maar hier kom je toch echt voor het eten. Wij kozen voor de rijsttafel Indonesia. Alle gerechten en bijgerechten waren even smaakvol, van pittige appelpartjes tot een heerlijke rendang. Hier gaan we zeker terugkomen.