Surabaya

• Airconditioning , Catering
Erg rustig
F J.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Gisteren hier gegeten met 4 personen, 3 X de grote rijsttafel besteld maar het viel tegen. Vlees erg droog, 4 X tahoe gerechten en alle smaken vrij vlak en tamelijk zoet, niet echt Indonesisch pittig. Er werd ons gevraagd of we ipv gele rijst nassi wilden: oh ja lekker zeiden wij. Nou dat kostte dus €8,80 extra. We vroegen of we 4 bananenkoekjes en cassave ballen konden krijgen en vlinderhapjes. Ja hoor geen probleem. Prijs €17,70 extra! Dit viel mij zwaar op m'n dak en ga er dus ook niet meer heen.
Miko_amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Wat een leuk en goed restaurant! Naast de standaard rijsttafel biedt de menukaart ook een eigen keuze uit kleine gerechtjes, waarvan sommige wat onbekender zijn. Wij hebben onder andere heerlijk gesmuld van gestoofd geitenvlees, tempé met papaya, Molukse viskoekjes, terong smoor. Het ultieme gerecht was de combra, een balletje van kokosrijst met tofu aan de binnenkant. Als je dat doormidden snijdt, waan je je in Indonesië door de warmte en geuren van kruiden. En naast het heerlijke eten werden we ook nog eens allerhartelijkst bediend door de vriendelijke eigenaresse. Aanrader!
Anoniem0112 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Heel goed restaurant en, heerlijke smaken. Wat ik raar vind is dat sommige mensen op deze pagina praten over vers eten in een Indonesische keuken, maar naar mijn weten is het maken van deze gerechten uren werk zoals daging smoor bijvoorbeeld. Je kunt dit niet als sushi vergelijken en dit meteen vers op het bord krijgen! Ik kom hier al jaren en heb heel veel geprobeerd en weet dat de keuken en het eten uniek is!
Ingrid1000 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Weer super rijstafel gegeten. Smaken zijn iedere keer weer fantastisch. Zeer de moeite waard. De prijs kwaliteit verhouding is goed. De bediening is supervriendelijk. Echt een aanrader als je van indisch eten houdt.
Daniel H.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
goede Indonesische keuken, zeer vriendelijke gastvrouw die ons goed heeft geadviseerd. Prima alternatief voor regenachtige avond op de camping. Aanrader als we in de buurt zouden wonen zouden we vaak gaan.
Margit K.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Net als de afgelopen 2 jaar hebben we met ons fietsgezelschap (12 man/vrouw) de avond voor de Amstel Gold Race toertocht weer gegeten bij Surabaya. De ontvangst was weer allerhartelijkst en het eten was mooi voorbereid. Omdat ik allergisch ben voor een aantal ingrediënten was de gehele rijsttafel hierop aangepast, zonder dat die invloed heeft op de smaak. Het was heerlijk! De maaltijd is zo royaal dat er ondanks al onze eetinzet nog veel over was. Zonde? Nee, we kregen een doggybag mee zodat ik thuis nog een keer heb kunnen genieten. Volgend jaar komen we weer terug!
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Ik kom al jaren bij Surabaya. De schoonmoeder van mijn broer was indonesische en we aten daar vaak. Dit restaurant komt qua kwaliteit en smaak toch wel het dichst bij wat zij maakte.
Ik ben verzot op indonesisch eten. De ingrediënten zijn daar altijd lekker vers en dat proef je gewoon. Je kunt het eten daar niet vergelijken met het afhaaleten van een combi chinees. Dit zit gewoon op een ander niveau, dit is vele malen beter !!
De prijzen zijn dan ook wel wat duurder dan de gemiddelde afhaalchinees, maar daar krijg je dat ook kwaliteit voor en een stukje geschiedenis uit de indonesische keuken.
Zeer zeker een aanrader als je graag een keer de echte indonesische keuken wilt proeven !!
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Surabaya stond al een tijdje op de planning om een keer te gaan eten, en toen een vriend van me er over begon, besloten we meteen om dezelfde dag nog te gaan.
Surabaya heeft al een tijd een hoge beoordeling op Iens en is dit jaar zelfs topper, reden te meer om eens te proberen dus! De locatie van het restaurant is in een buitenwijk van Heerlen op een locatie waar je eigenlijk geen Indonesisch restaurant zou verwachten.

Bij binnenkomst was het restaurant praktisch leeg, op een oud stelletje na. Nu was het wel begin januari, net na alle feestdagen. De inrichting was niet heel bijzonder, niet te veel poespas, niet te kitscherig, maar er had wel een beetje meer aandacht aan besteed kunnen worden, maar wellicht dat dat ook met de andere cultuur te maken heeft.

Nu ben ik zelf nooit in Indonesië geweest en ken ik de keuken voornamelijk van een afhaal restaurant restaurant in Heerlen en van Indonesische die je bij combinatie Chinezen krijgt, dus echt goed vergelijkingsmateriaal had ik ook weer niet. Maar wat ik gegeten heb was wel allemaal voortreffelijk bereid!
We kozen ervoor om het in een keer goed te doen en een kleine rijsttafel te bestellen voor 4 personen, met 14 gerechten. Op die manier krijg je de kans om van alles te kunnen proeven. Ik weet niet meer precies hoe alle gerechten heten, maar ik weet wel dat ik alles lekker vond. De rendang had van mij iets pittiger gemogen, maar hij was wel goed mals en goed gekruid.
De saté was heerlijk en gegrild op houtskool wat je ook zeker kon proeven. De bami was ook traditioneel gewokt, waardoor er een heerlijk rooksmaak aan zat. Veel beter als die je een willekeurig Chinees restaurant krijgt. Heel apart waren ook de vegetarische dishes met tahoe. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit echt goed tahoe heb gehad.
Er was meer als genoeg te eten en met de rijsttafel was het ook heel gevarieerd van pittig, tot spicy, tot zoet en zoetzuur. Naderhand zate we allemaal propvol en nog was er genoeg over om nog twee dagen van te eten, wat ik ook heb gedaan, want de vriendelijke gastvrouw pakte alles wat over was netjes in. . Ook kregen we nog een stuk groene spongecake mee.

Kort samengevat is Surabaya een absolute aanrader en een restaurant waar ik zeker nog een keer terug zal gaan. Jammer dat ik misschien niet wat meer vergelijkingsmateriaal heb, maar een Indonesische collega van me is kort er na, op aanraden van mij, ook geweest en die was ook zeer te spreken over de traditionele Javaanse keuken van Surabaya.
Otto V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Afgehaald en viel erg tegen. Vriendelijk ouder stelletje die de tent runt, gezellig sfeertje in restaurant maar het eten was gewoon niet goed
Veel ingredienten lijken niet vers. Perkedel was melig van binnen, gebakken banaan was hard en sate leek ingevroren te zijn geweest. Ook vegetarische groenten leken uit blijk of pot te zijn gekomen.
Verbazingwekkend hoge rekening. Bakje losse rijst was 4,50 eur voor gerekend, extra sate saus ook 3,60.
Thatch22 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
We zijn afgegaan op de goede recensies, maar helaas beviel het eten ons niet echt. We hebben bij betere Idonesiche restaurants gegeten. Jammer want we hadden er echt zin in. De gastvrouw was allervriendelijks . Ook kregen we, groene cake mee. Was helaas geen spekkoek.
We hebben ook veel in Indonesie rond gereist, dus weten wat origineel eten is. Wij zelf koken ook veel en zeker deze keuken.
Heel jammer, was gewoon niet vers.
Marcolesil .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
gisteren met een groepje van 7 personen wezen eten; verjaardag van mijn (molukse) vader; diverse samengestelde gerechten besteld; lekker eten; niet allemaal dezelfde smaken; nee; veel verschillende boemboe's gebruikt. jammer dat we vaak de 'ping' van, volgens mij, de magnetron hoorden in het restaurant; decor wat gedateerde inrichting; maar eten was van goede kwaliteit; vriendelijke bediening door mevrouw.
Vlorus V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Vanavond heerlijk gegeten bij Surabaya! Als je van Indonesisch en pittig eten houdt ben je daar op het goede adres. Mijn man had Nasi Goreng Istimewa en ik Bami Goreng Jawa Surabaya. Het was beiden royaal geserveerd op een grote schaal met vakverdeling en niet zoals zo vaak gebeurt allemaal op één bord. Het is er gemoedelijk, bijna huiselijk en er hangt een rustige sfeer, hoewel het restaurant in de loop van de avond volliep. De bediening is vriendelijk en efficiënt. Dat laatste moet ook wel want de man en vrouw runnen het restaurant met z'n tweeën. Ondanks dat we geen koffie toe namen, kregen we toch chocola en ook nog twee dikke plakken van die leuke gekleurde indische cake mee. Leuk!
HenRita J.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
het beste indonesiche restaurant die er is. . het eten smaakt alsof moeders het thuisgemaakt heeft. echt hoe indonesisch eten moet smaken. groetjes henrita, sean jenkins . moeder van tim
F V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Bovengemiddelde kwaliteit tegen een redelijke prijs! De diverse gerechten smaken prima. Hier zouden menig andere Indonisische restaurants in Nederland een voorbeeld aan moeten nemen. Reden genoeg om even om te rijden!
CIndy M.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Een hele fijne avond doorgebracht bij dit vriendelijke echtpaar dat werkelijk alle moeite doet om het iedereen naar de zin te maken. de rijsttafel was heerlijk maar erg veel. Geen probleem: je krijgt alles wat over is, keurig in bakjes mee naar huis en zelfs nog een plak cake erbij. Het voelt alsof je bij familie in de huiskamer zit: fijne ongedwongen indonesische sfeer. We zullen hier zeker vaker komen.
Bobduynstee .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Authentieke Indische keuken, steengoed klaargemaakt, niet gezwicht voor de middle-of-the-road smaak van de Nederlanders. Dat betekent dat alles redelijk pedis is, maar zo hoort dat. Bovendien kun je het minder pedis krijgen als je dat wilt. Nog echte sateh kambing (geit, op houtskool gegaard), waar krijg je dat nog? Lekkere verse groenten, alle gerechten verschillend gekruid (dus niet wat je zo vaak ziet alles min of meer smakend naar kokos en sambal). We hebben niet dáár gegeten, maar alles meegenomen naar huis. Dus over de sfeer/ambiance kan ik niet veel zeggen. Wél dat de eigenaren ongelooflijk deskundig en behulpzaam zijn. Een adres om te onthouden!
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Na twee jaar kwamen we terug en ook dit keer was de rijsttafel heerlijk.
Hertha is een uitstekende gastvrouw, ze geeft goede adviezen en is erg vriendelijk.
We komen zeker nog eens terug!
Ad D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
En ook gister was het weer geweldig lekker hier! Hou je van de echte authentieke balinese keuken, dan moet je hier een keer geweest zijn. Wij genieten er iedere keer weer van en willen eigenlijk niet meer ergens anders naar toe. Ieder gerecht is smaakvol en zo oprecht eerlijk! De gastgevers zijn geweldig en doen wat ze zeggen!!
Klaasvaker .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Gisteravond hier gegeten. Een zeer leuke en vooral lekkere ervaring. Het eten is (voor zover ik kan beoordelen) erg authentiek Indonesisch. De uitgebreide rijsttafel is geweldig. Van alles wat en heel erg veel. De eigenaren runnen de zaak met z'n tweeën dus af en toe zul je enig geduld moeten hebben maar hun vriendelijkheid en gastvrijheid maakt dit echt meer dan goed. Dit soort oprechte hartelijkheid zul je bijna nergens meemaken.
Er zijn maar weinig tafels dus reserveren is aan te raden.
Wat mij betreft echt een aanrader!
Herman1233 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Is erg lekker maar de eigenaar is heel erg gierig, vooral als je er
vaker komt merk je dat. Andere restaurants doen dat beter!
De daging smoor is heel lekker ook de saté bijvoorbeeld.
Als ze wat dingen zouden verbeteren was het een goed restaurant