Supermercado

Schiedamse Vest 91C 3012 BG Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Supermercado

Cocktailbar met streetfood!

Supermercado is een cocktailbar-restaurant met een swingende Latijns-Amerikaanse keuken en een streetfood vibe. Iedereen kan hier genieten van verschillende Latijns-Amerikaanse gerechten: van een Argentijnse ribeye tot Mexicaanse taco's en van een Peruaanse ceviche tot en met een hamburger. Zelfs de allerkleinsten kunnen zich bij ons prima vermaken in de ‘Mini Mercado’.

Meer informatie over restaurant Supermercado

Duur
Lang
Anneleen T.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Het ziet er binnen erg leuk uit. Echter op het moment dat je neergezet wordt en je met een wat grotere groep bent wordt het personeel erg onvriendelijk. Bij het vragen naar een drankje waar 1 iemand niet direct kon beslissen begon mevrouw met der arm te draaien en te zeggen dat we moesten opschieten. Daarnaast kon ook niet alle gerechten tegelijk besteld worden want dat kon mevrouw niet aan.

Dit alles was nog Los van het feit dat de tafel naast de ingang van de WC was wat normaliter geen probleem is. Echter bij dit restaurant is dat een groot probleem elke keer als de deur naar de wc opengaat komt je een erg onaangename geur te gemoed. De wc's zijn ronduit vies en smerig.

conclusie eens maar dan ook nooit meer!
Kimmik .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Het ziet er leuk uit. Op een vrijdagavond rond half negen binnen gerold en ze hadden nog een plekje voor ons twee. Hoewel de ribeye goed smaakte en de spareribs van mijn tafelgenoot ook, vond ik het geheel toch tegenvallen. Je krijgt een stuk vlees op een bord met een servetje zonder enig garnituur. Door het sap van het vlees scheurt het servetje en kan je dus eigenlijk niet snijden. Bijgerechten kan je los bijbestellen maar de keuze is summier. Ook de service laat te wensen over. Als we iets wilde drinken moesten we daar zelf om vragen als het je lukt iemands aandacht te trekken. Toen we dat uiteindelijk zat waren hebben we maar om de rekening gevraagd.
Ashley W.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Leuke zaak! Lekker gegeten maar de bediening kan echt beter! Duurde soms erg lang voordat er iemand langs liep om wat aan te vragen, bovendien ben ik van mening dat je nergens zelf om hoort te vragen..
Gijs-Jan M.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Leuk en lekker eten, pure smaken, leuke zelfgemaakte limonades en leuke, vriendelijke service. In totaal waren we voor 2 man 40€ kwijt incl 13% fooi, dus nog betaalbaar ook, al zijn we niet aan de cocktails gegaan. Al met al een fijne plek, en een beetje vakantie.
Kelly25021988 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Erg mooie en fezellig restaurant. De aankleding is erg trendy, waardoor comfortabel op een laag pitje staat. Stoelen zitten vreselijk! Tonijn ceviche was erg zuur en smaakloos in tegenstelling tot alle andere gerechten. Juist erg veel smaak,maar alles was koud en erg weinig voor de prijs. Tapas hapjes,maar geen tapas prijzen. Ik raad aan grotere porties of de prijs omlaag. We vertrokken na 6 gerechten (ook hoofdgerechten) met honger . Ik zal er zeker voor een alleen drankje en leuke sfeerterugkomen.
Smulaap .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Op een warme zomeravond onverwachts bij Supermercado gegeten. We hadden geluk dat er buiten nog een tafeltje vrij was. De relaxe sfeer valt meteen op. Redelijk snel werden we geholpen. De keus is niet groot, maar voldoende als je hier niet te vaak gaat eten. Kip aan een spies: lekkere gegrilde smaak, niets op aan te merken. Daarbij een gepofte aardappel en een mini-schaaltje salade voor beiden. Erg kleine porties, dus helaas nog wel trek na het eten. Als dessert een (klein) stukje chocolade taart, dat niet echt bijzonder was maar meer op een brownie leek. € 6 is dan ook veel te veel voor deze 3 happen.
Mijn partner had een niet bijzondere rum voor € 7. Ook dit was het echt niet waard. Overigens opvallend dat alle alcoholische drank behoorlijk aan de prijs was.
Bediening is vriendelijk.
Al met al een gezellige avond, met lekker eten maar waar je niet naar toe moet gaan als je honger hebt.
En dronken worden moet je al helemaal niet van plan zijn.
Nicoline G.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Super lekker gegeten voor een hele redelijke prijs! Ontzettend lekkere Ceviche en ontzettend mals vlees. Bediening was uitermate prettig! Echt een aanrader, vooral als je buiten op het terras kunt zitten!
Jaco H.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Supermarkt zonder bonus miles
Woensdagavond op het terras buiten gezeten. Er hangt geen kaart, dus aan de bediening gevraagd of ik die kon inzien. Ik kreeg vriendelijk een placemat te zien met daar de uitleg dat het een soort van tapas zijn; dat is dus absoluut niet waar. Ja het zijn kleine gerechtjes, die variëren in prijs. Daarnaast staan er enkele hoofdgerechten op de kaart. Ze hebben een uitgebreide drankenkaart met (naar mijn mening) te dure cocktails en speciaal bier. Het was zomers weer, dus wij hebben meerdere kleine gerechten besteld, die we dan konden delen. Twee taco's, de twee enige salades op de kaart en twee soorten friet. De normale friet is gewoon, maar de friet van zoete aardappel is een aanrader. De taco's zijn klein en de pulled pork was droog, die heb ik wel eens beter op. De salades waren lekker, alhoewel de kip wat malser had gemogen. Twee wijn verder en twee biertjes (waar je lang op moet wachten, omdat de bediening niet op elkaar is ingespeeld!) betaal je bijna 40 euro. Das veel voor die mini-gerechtjes. Het dessert sloegen we over; immers aan de overkant zit de lekkerste ijssalon van Rotterdam :) Met betere stoelen; want het schijnt hip en trendy te zijn maar ik ben persoonlijk wel klaar met het 'vintage look' afgedankte schoolmeubilair.
Victoria V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gegeten op zaterdagavond tijdens een terrasavond. Het zat buiten gezellig vol. De bediening was erg traag en de sauvignon was op (op zaterdag). Voor ons wel echt een minpunt en voor hen ook want ze hadden meer kunnen verdienen. Het eten was heerlijk! We hebben van alles geprobeerd, empanadas, tortilla's, pepers, 2 ceviche soorten en de churros. Alles vers, lekker op smaak en mooie presentatie. Ik kom graag weer eens terug en hoop dan ook op wat snellere & meer persoonlijke bediening.
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Hier van de week samen met onze peuter van 2 gegeten. De speelhoek is een groot succes waar ze zich heerlijk heeft vermaakt.
De gerechten op de kaart zijn niet geschikt voor kleine kinderen, behalve de patatjes dan. Maar met zo'n leuke speelhoek, had ik iets van een kleine kaart voor kinderen verwacht. De wrapjes die je kan bestellen zijn te pittig voor kleintjes. Ik stel voor om een klein kindermenuutje te maken, bv patatjes, wat rauwkost en een stukje vlees. En een wrap, maar dan een milde variant met niet teveel smaken ineen, want dat valt bij de meeste peuters/kleuters niet zo in de smaak.

Wb betreft het eten, het is inderdaad relatief prijzig. Mijn vriend had de hamburger, vrij duur een broodje hamburger voor 12 euro. Ik zelf heb gekozen voor 2 wrapjes, patatjes, salade 6 euro en een pasteitje erbij. Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet vol zat toen ik wegging. Ik had nog wel wat meerdere kleine hapjes gewild, iets meer variatie daarin zou een grote toevoeging zijn.
Ro C.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Op dinsdagavond met twee personen hier gegeten, best druk op deze avond.
De bediening is vriendelijk.
1 Hoofdgerecht was verkeerd. Deze hebben ze correct en snel hersteld, en kregen we de juiste .
Jill H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Supermercado (voormalig Blender),met mooi weer kun je lekker buiten zitten. Qua smaak is het eten is niet heel bijzonder, porties heel klein (als Zuid-Amerikaanse kan ik dan ook zeggen dat dat juist niet Zuid-Amerikaans is), maar goed indien je gewoon wilt lunchen of weinig honger hebt is dat prima. Tevens best prijzig voor wat je krijgt, vooral als je je buik goed wilt vullen. Ik heb de tortillachips (met 2 sausjes), mini taco gevuld met kip (niet bijzonder) en de picanha Uruguay (rundvlees) met zoete aardappel friet (aanrader) geprobeerd. Vlees was erg mals, een vriendin vond het ietwat te weinig gekruid (ook niet typisch Zuid-Amerikaans), omdat het geserveerd wordt met een soort pesto en dan moet je maar net genoeg hebben om al het vlees ermee te voorzien. Als toetje verse churros met caramelsaus, erg lekker! Kortom, eten is ok, best prijzig, vooral vanwege de hele kleine porties. Geschikt voor lunch/lekkere trek/weinig honger, soort tapas idee.
M D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Een Zuid-Amerikaans "tapas" restaurant. Op de kaart staan ook 'hoofdgerechten' waarvan je dus verwacht dat je een goede maaltijd krijgt. Ik had de gamba's besteld, 4 gamba's op een spiesje, niets bijzonders met een klein schoteltje met 2 slablaadjes en schijfjes radijs voor 17 euro. De prijs doet verwachten dat je in een redelijk goed restaurant zit en een heerlijke maaltijd voorgeschoteld krijgt. Ik was na 5 happen klaar en had nog enorme honger. Men lijkt tegenwoordig te denken dat wanneer je een hipster concept hebt gevonden en het eten op een hipster manier serveert dat je er dan 3 keer de waarde voor kan vragen. Het hoofdgerecht was niets meer dan een vrij smakeloos tapasgerechtje geserveerd op een onhandig blok hout met spies, zonder bord. De rest van het menu vond ik echt te duur voor wat je krijgt, inclusief drankkaart. De hoge tafels en krukken zitten ook niet comfortabel. Ik ben direct ergens anders naartoe gegaan om mijn honger te stillen en hier kom ik dus ook niet meer.
Gijane .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Lekker buiten gegeten bij Supermercado. Het concept is leuk, niet goedkoop. Het moedigde ons aan om gerechtjes te delen, wat wij gezellig vonden. De salade die wij hadden was persoonlijk niet zo mijn smaak, (de limoen-koriander combinatie is blijkbaar niets voor mij) maar was wel van goede kwaliteit. De andere gerechten waren overigens erg lekker. De bediening was rap en uiterst vriendelijk. Het "used" uiterlijk is leuk, maar betekende wel dat ik op een stoel zat waar wat hout uitstak en loszat, funest voor kleding.
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Supermercado is een vrolijke plek, vooral met de drukte voor de deur bij mooi weer en de aanloop van club Trash eronder. Over het eten zal ik kort zijn. Zoals ik hier al eerder gelezen heb zijn de meeste gerechten OK en sommige onder de maat. De ceviche kan iets verfijnder bijvoorbeeld en de wijnen....vooruit...zoals gezegd OK gezien de ambiance. Reserveren alleen mogelijk vanaf 6 personen.
Drafish2 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Vantevoren reserveren is in de weekenden zeker aan te raden gelet op de drukte. Leuke tent, eten is een beetje prijzig maar wel lekker. De hamburger is aan te raden.
Maauus .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Nieuwe zaak in hartje Rotterdam, gelegen aan de Witte de With. Van de inrichting krijg je al direct een lekker zomers gevoel. Daar draagt ook de muziek aan bij, die voor het oor een paar tandjes te hard staat.

De bediening is rap, maar jong. Kent u het concept?, vroeg ze. Nee, daarmee waren we niet bekend. Het is zoiets als bij tapas, zei ze. Wat dus niet waar is, want de gerechten lenen zich vanwege de grootte niet per se voor het tot vervelens toe gebruikte 'sharing', ook niet qua prijs (zie hieronder).

Op de kaart keuze uit verschillende Zuid-Amerikaans-ogende gerechten. Bij wijze van voorafje lieten we drie verschillende taco aanrukken: pulled pork, gamba/rivierkreeft, lode linzen. Die smaakten goed, al was het zoeken naar de gamba/rivierkreeft. Die leek ook niet geheel vers en was zeiknat.

Daarna de grotere gerechten. Gamba's (4 voor 17 euro, wat aan de nogal dure kant is) en cerviche van zeebaars (14,50 euro). Bij de gamba's kwam een kleine salade. Daarbij patatas fritas een extra salade Supermercado besteld, en dat bleek dezelfde te zijn als de kleine salade bij de gamba's (staat niet op de kaart).

Daar had het meisje van de bediening dus haar meerwaarde moeten bewijzen. Nu zaten we met twee dezelfde salades. De gamba's waren lekker, de cerviche was helaas niet meer dan een diep bord met naar heel erg pittge naar limoen smakende zeebaars. Dat moet anders kunnen.

Al met al een geinige tent, maar voor een culinaire ervaring sla ik Supermercado de volgende keer lekker over.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Vanavond hier gegeten. Allebei de hamburger. Zijn bij veel zaken geweest en eindelijk een zaak nu gevonden waar het vlees tenminste hoog op smaak gebracht is. Waar anderen het van de toppings moeten hebben is hier het vlees echt de ster van op het broodje! Bediening is snel en netjes. Gemberbier lekker pittig. Empanades lekker, mogen wat mij betreft wat pittiger. Maar aangezien ze voor onze dochter waren, kwam het goed uit. De kidscorner is ideaal, kan je als ouder tenminste lekker relaxed eten en kindlief vermaakt zich ook.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
1 van de betere terrassen op de Witte de Wit. Gerechten zijn goed van smaak, maar de porties wel een beetje klein. Wij bestelden een tweede ronde om beide redenen. De bediening was nog niet helemaal op elkaar ingespeeld, waardoor bestelling niet altijd goed doorkwamen. Wel een hele fijne relaxte sfeer!
Tara S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Gisteren met twee vriendinnen bij Supermecado gegeten. Restaurant ziet er mooi uit. Helaas vonden wij de service minimaal. Personeel was vriendelijk maar het duurde ontzettend lang totdat er gevraagd werd wat we wilden drinken. Na het bestellen duurde het zeker 15 minuten voordat we onze drankjes kregen en dat terwijl toen wij er gingen zitten nog maar een tafel bezet was en het heel de avond vrij rustig was. Dit gebeurde eigenlijk elke keer als we wat te drinken bestelden. Het eten was wel vrij snel. Het eten vonden we prima maar prijs kwaliteit verhouding viel ons ook best tegen, kleine porties voor in verhouding een behoorlijke prijs. Jammer want we hadden er best hoge verwachtingen van! Leuk restaurant, maar niet voor herhaling vatbaar. Als tip voor dit restaurant zal ik meegeven: Werk aan het bedienend personeel en de snelheid daarvan. Dit is zo belangrijk!