Sumo Haarlem

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Sumo Haarlem

Laura M.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
De kwaliteit van het eten is prima in orde. Fijn dat er pittige olie beschikbaar is aan tafel. De service is erg wisselend. De ene ronde komt het eten snel en de andere moeten we relatief lang wachten. Tot 2 maal toe komt een recht geheel niet maar wordt wel opgelost door het personeel. Jammer dat drinken bestellen niet via de tablet kan maar dat je daarvoor soms enorm je best moet doen om dat via het personeel moet doen want de oplettendheid van het personeel zou beter kunnen. Als de tijd om is van de all you can eat lijkt het bijna of je van de tafel wordt weg gekeken. Dat is wel jammer.
Yasmine123 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Echt slecht eten alles smaakt hetzelfde zonde van mijn geld! Nu voor de 3 e keer geprobeerd kwaliteit gaat steeds meer achter uit! Gaar keuken effect fruit dat was nog het lekkerste begriijp niet dat mensen dit lekker vinden!! Waarschijnlijk all you can eat recept! Toen ze vroegen heeft het gesmaak,zei ik nee niet zo! Werd niks mee gedaan! Gaat alleen dat ze zoveel mogelijk nensen binnen krijgen !Nu echt nooit meer!! Niemand krijgt me daar meer naar toe!dit heeft geen kwaliteit!
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Onlangs hier weer gegeten, dit keer op het terras. Het duurde ontzettend lang voordat we ons eten kregen, nadat we voor de zoveelste keer om een gerecht moesten vragen of dat nog kwam werd ons verteld dat er wat drukte was in de keuken. Maar sinds de verandering van de kaart is de kwaliteit van de gerechten ook veel minder geworden. Erg jammer. Sumo was voor mij altijd favoriet maar tegenwoordig ga ik toch liever ergens anders sushi eten.
Jenny F.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Het is niet meer wat het was geweest. De porties zijn een stuk kleiner geworden, wat wel prettig is. Je kan dan meer verschillende dingen proeven, zonder dat je snel vol zit. Alleen de sushi is nu wel volgestopt met rijst, vis slechter kwaliteit en het eten was heel zoutig. Overal moet een sausje overheen, wat het echt niet lekkerder maakt. Al met al, slecht. Lijkt erop dat de bediening alleen maar uit studenten bestaat en niks om hun vak geven.
Kaatje W.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Mijn kinderen zijn gek op sushi en met hen kom ik geregeld in AYCE sushi restaurants, meestal in Rotterdam. Nu voor de verandering in Haarlem. De bediening is vriendelijk. De vertrouwde Sumo sfeer: warm, gezellig zonder kantine-gevoel, terwijl het eigenlijk een vreetschuur is. De sushi vond ik matig: ze vielen uit elkaar. De salades waren heerlijk knapperig. De teppanyaki gerechten waren erg goed. Er waren ook verschillende sauzen bij verschillende grill gerechten geserveerd. Bij sommige AYCE restaurants krijg je over alles een terriyakisaus, bij Sumo is er meer variatie. Ik neem altijd groene thee ijs als toetje en ik vond die in Haarlem minder lekker dan die van Rotterdam. Ik heb van de eigenaar begrepen dat ze altijd lokale leveranciers hebben, dus per filiaal kan dit verschillen. In Rotterdam komt het ijs van de IJssalon (toen het mij in 2013 werd verteld in ieder geval wel)
Aniek H.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Ze hebben de kaart veranderd, wat een tegenvaller. Het smaakt nu meer naar fabriekseten dan dat het lekkere smaken heeft. Alles lijkt hetzelfde te smaken. Wij komen pas weer als de oude kaart terug is. Veel mensen klagen erover maar ze veranderen niet terug, erg zonde!
char18 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Lekkere sushi heb ik gegeten samen met mijn vriend. Het eten is voor de prijs niet verkeerd, de service daarin tegen wat minder.
C H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Met 4 personen op een woensdagavond bij Sumo gegeten. Ontzettend druk, vrijwel alle tafels vol.

Wij waren "tweede shift", vanaf 19:00 ongeveer. Sushi aan het begin erg lekker. Tijdje niet bij Sumo geweest en vrij veel nieuwe sushi combinaties op de kaart. Viel goed in de smaak.
Na 2 rondes overgegaan op meer warme gerechten zoals gegrilde zalm, gyoza, biefstukrolletjes etc. Allemaal erg lekker.
In een van de laatste rondes toch nog wat sushi besteld, proefde wat minder vers helaas. Niet persee vies maar wat droger, alsof het al wat langer lag. Kan gebeuren maar net vers gerold is toch het lekkerst.

Overigens qua service niet onvriendelijk maar beetje nonchalant. Een keer verkeerde drankje gekregen, om saus gevraagd en niet gekregen, als de glazen leeg zijn komt niemand langs om nieuw drinken op te nemen. Beetje slordig, wellicht doordat er zo veel bediening rondloopt dat niemand zich echt verantwoordelijk voelt.

Verder minpuntje van Sumo vind ik dat je maar 1 dessert mag. Snap hier zelf de logica niet achter dat je wel 20x biefstuk kan bestellen maar niet 3 bolletjes ijs mag.

Toch moet ik wel melden dat ik Sumo nog steeds de lekkerste sushi en warme gerechten vind hebben voor een all-you-can-eat keten.

Al met al prima gegeten en komen hier vast nog wel een keer.
Leah H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Wij zaten met z'n vieren buiten op het terras. Bij aankomst zagen wij al dat het wat chaotisch verliep. Toen wij eenmaal besteld hadden kwam er tot zeker 7 keer aan toe een verkeerde bestelling aan tafel. Vervolgens bleek onze bestelling niet doorgekomen te zijn. Uiteindelijk kregen wij alles dubbel. Bij de daarop volgende rondes werd het niet veel beter. Bijna alle medewerkers die op het terras liepen wisten niet welk tafeltje waar stond waardoor er steeds verkeerde bestellingen doorkwamen (helaas niet alleen bij ons, maar ook bij de andere tafels). Uiteindelijk kregen wij wederom onze bestelling en bleek er tot onze grote ergernis een haar door de zalm heen te zitten. Waarop een manager zei "wij gaan iets voor jullie regelen omdat het zo mis loopt". Met goede hoop bleven wij toch zitten. Uiteindelijk bij betalen hebben wij helemaal niks tegemoet gehad. Sterker nog. Het wisselgeld werd snel op tafel gesmeten en de ober liep gelijk weg.
Wij komen hier dus niet meer terug. Erg jammer, want het eten zelf wat best lekker.
christa K.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Gegeten op 17 juli, verjaardag van onze dochter, het was erg druk, mooi weer en kennelijk veel bezorgingen, we waren er om 18.45 en de eerste ronde kwam om 19.30 en daar je een tijdslot hebt zou het wel snel eten moeten worden, gelukkig bleek deze avond geen tijdslot te zijn dus rustig kunnen eten en ja t was weer heerlijk. Maar door de drukte vd bezorgers etc. Erg druk en rommelig.
haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Met z'n vieren heerlijk gegeten. We hadden mooie tafel, er zijn ook mindere tafels iets dichter bij elkaar. Alle gerechten waren lekker, prima groente en salade, lekkere loempiaatjes, goeie vlees en vis gerechten, allemaal lekker en niet te vet. Alleen jammer dat paar keer bij bestellen van 5 gerechten er gewoon maar 4 komen en de 5e of helemaal niet komt, of alleen als je er expliciet achteraan gaat, dat systeem werkt nog niet helemaal foutloos. Bediening ondanks vele verschillende mensen vriendelijk en prima.
Saager P.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
mijn dochter is verslaafd aan Sumo. Beetje geintimideerd door alle negatieve recensies zijn we toch gaan eten en het was vanouds gezellig. Snelle vriendelijke bediening, lekker eten, druk maar niet vervelend druk. Fijne avond met lekkere hapjes met heel veel keuze. En, supersnel bediend zonder het gevoel te krijgen dat het jachtig wordt. Knappe prestatie voor zo'n populair resto!
Monica38 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Na een slechte ervaring een aantal maanden terug toch weer naar Sumo. Slechter kan dus toch... Onze drankjes werden vergeten, onze sushi werd meerdere!! keren vergeten, we kregen ons lijstje een keer niet terug, verschillende keren werden er drankjes en sushi van andere tafels bij ons neergezet, een meisje wilde mijn man zijn glas meenemen terwijl er nog drank inzat, en, toch wel de aller aller ergste; we hadden net betaald en toen kwam de rekening voor de tweede keer! De sushi is ook niet meer wat het geweest is; overal zit een dikke laag mayo op en het proeft gewoon niet vers. De warme gerechtjes zijn lauw en ook die zijn er qua smaak niet op vooruit gegaan. Heel vet en zout! Nee Sumo, wij komen nu echt niet meer terug.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Helaas... wat een tegenvaller... 1 de sushi vonden we niet lekker! Niet dagvers! !!! Beetje taaie sushi! Overal die mayonaise op... brrrr.... 2 je zit heel krap op je buren... bijna arm aan arm.... 3 er werd een verkeerde bestelling bij ons neergezet en toen we dat aan gaven, moest het op onze bestellijst gecheckt worden of wij dat daadwerkelijk niet besteld hadden. We werden dus niet geloofd op ons woord wat wij niet klantvriendelijk vonden overkomen. Helaas... geen sumo meer voor ons!
Savanna V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Top sushirestaurant! Wij hadden gereserveerd om 17:00 uur en daarna begon het restaurant langzaam vol te lopen met gasten. De sushi en vleesgerechtjes zijn zeer goed van smaak en worden snel geserveerd. De inrichting van het restaurant is prima, het blijft een all-you-can-eat restaurant dus als je hierheen gaat weet je van tevoren dat het druk en vol kan zijn. Na afloop mag je kiezen tussen verschillende ijssmaken vooral mango is erg lekker.
Alexander W.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Nou nou nou.... dat 'all you can eat' (hoewel 6 rondes iedere keer 5 gerechten pp) de kwaliteit niet ten goede komt blijkt hier overduidelijk. De sushi smaakte niet dagvers, en tsja als ze sushi gegarneerd met mayonaise serveren moet er natuurlijk al een alarm lampje gaan branden. De gebakken rijst was erg vet. Volgende dag proefde ik het (oude) vet nog steeds. Standard franchise service en formule ;-(p
O'Neill O.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Wij zijn al paar keer geweest in dit restaurant, het restaurant zit in mooie plek van haarlem, gezellige terras en leuk gedecoreerd van binnen. Eten is verukkelijk vooral beef teriyaki is erg lekker. Bediening is zeer vriendelijk en heel attend.
Zeker een aanrader
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Beetje verwarrend dat er vlak bij elkaar in het centrum van Haarlem, op nauwelijks 100 meter van elkaar, twee Sumo restaurants liggen. Toen we arriveerden, op de Oude Groenmarkt, bleek onze reservering (4 personen) niet op papier te zijn gezet. Men dacht dus dat we voor het andere filiaal, op de Riviervismarkt, geboekt hadden, hetgeen niet het geval was. Gelukkig kregen we toch direct een tafeltje.
Vriendelijke en vlotte bediening aan ons tafeltje. Het 'all you can eat' concept was ons bekend. Sushi was lekker. We vonden de zeewiersalade opvallend lekker! Zeewier lag op een heel goed aangemaakte ijsbergsla. Ook de garnalenkroketjes waren verrukkelijk!
De ebi tempura (sushi met gefrituurde garnaal) was te koud en leek dus helaas niet vers.
Nagerechtjes klein, maar lekker. We hadden mango-ijs, zoet broodje (van gecondenseerde melk) of sesamballetjes.
Al met al heerlijk gegeten.
TS_1989 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Gegeten met 2 personen volgens all-you-can-eat concept. Al vaker gegeten bij andere filiaal in Haarlem, nu 1e keer bij Oude Groenmarkt. Eten was prima in orde en vers. Ook voor zwangeren volop keuze en wat duidelijk aangegeven wordt op menukaart met symbolen. Persoonlijk vond ik dit filiaal wat intiemer ogen, qua inrichting. Helaas zaten wij dicht bij de deur waardoor het koud was. Buren hadden hun jas aangetrokken!
Jessietes .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Wat een tegenvaller was dit restaurant. Nou ja, je kunt het beter eeb vreetschuur noemen. We hadden een weekendje Haarlem geboekt, houden van sushi, dus gereserveerd bij Sumo.
Het was erg druk, en dat was te merken. Alles moest snel snel. Geen vriendelijkheid bij de bediening, alles werd maar op tafel gekwakt, het eten was koud en klef. De sushi ging nog wel, maar de warme gerechten waren niet lekker. Te vet, te zout en overal dezelfde saus overheen. De bestelde rijst was gewoon koud, toen daar wat van gezegd werd, werd er niets mee gedaan. Bij het afrekenen ook nog eens benoemd. Het antwoord; tja, het was heel erg druk. Volgende keer beter. Nou, voor ons dus echt geen volgende keer!