Sumo Groningen

6,6
7,2
iris S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Ben vandaag met mijn vriendin geweest. Lekker gegeten ! Rond 21.00 uur waren we weer thuis. Zo ziek heb ik me nog nooit gevoeld ! Echt vreselijk ! Nooit weer. Waarschijnlijk was er iets niet goed ! Service was wel erg goed. ( Het was het enige wat ik vandaag gehad heb, dus kan niet ergens anders vandaan komen) Echt heel erg jammer
Nienke W.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Heerlijke sushi. Altijd weer van goede kwaliteit. Goede variatie ook. desert mag misschien wel wat uitgebreider in keuze.

Het is wel wat druk en op elkaar zittend.
Valiyanti M.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
(normaal wel te spreken over sumo, maar vandaag....) Vandaag rond een uur of 14.30 uur ging ik samen met mijn vriend sushi afhalen. Ter plekke hebben wij aangekruist wat WIJ WILDEN! We hebben netjes afgerekend. Hij vroeg of ik de bon mee wilde, ja ik wil de bon, paar seconden daarna dacht ik al er klopt iets niet. Ik heb minder betaald dan wat betaald moest worden. Mn vriend en ik hebben hem er op aangesproken,maar hij wilde er niks van weten... hij heeft het al aangeslagen en wij hebben betaald.. hij kon zogenaamd de bestelling niet terug draaien OOK AL HEBBEN WIJ HEM PAAR SECONDEN NADAT WE HEBBEN BETAALD EROP AANGESPROKEN!! Wij vinden het zo raar, waarom hij niet wilde helpen en deed maar alsof het een fout van ons is. Wij snapten niet waarom hij iets aanslaat wat wij niet hebben aangekruist..wij hadden wel vakjes gekruist maar daarna GOED weg gekrast en tussen haakjes gezet, zelfs persoonlijk gezegd wat wij wilden! Juist voor hun beter als wij gewoon hadden gekregen wat wij hadden besteld. Meer winst voor hun. Ik werd woedend en liet dat zeer zeker merken. Wij hebben hem op zijn plek gezet. Hij liep boos weg, schelde in weet ik wat voor taal en gooide zelfs een(menu)kaartje op de grond. Hoe triest ben je? Hij had geen ''werkkleding'' aan, dus waarschijnlijk is dit een leidinggevende? We hebben ons bestelling meegenomen WAT WIJ NIET HEBBEN BESTELD. Zelfs zijn collega's in de keuken schrokken ervan. 1 ding is zeker wij gaan hier NOOIT meer eten!! belachelijke service dit.
darling2 .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
gezellige en sfeervolle ambiance, lijkt wel op een Chinese tuin. je kunt 6 rondes bestellen met elk 5 sushi gerechten. de prijs kwaliteit verhouding is hier dan ook dikke prima. de bediening is niet altijd even attent. dat hangt van de medewerker af. de sushi is smaakvol en vers en ziet er verzorgd uit. het enige nadeel is dat als het heel druk is de zaak wat rumoerig aan doet.
Mickie .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
In Amsterdam heb ik zeer goede ervaringen met Sumo. In Groningen helaas niets van dit alles... Bediening die ons continue over het hoofd zag, of liever gezegd door ons heen keek. De sushi was duidelijk ver van te voren gemaakt en kwam erg koud en onverzorgd op ons tafeltje terecht. Voor ons een dikke NoGo. Jammer.
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Echt lekker eten bij Sumo: kies van een kaart per ronde 5 gerechtjes. Ruime keuze, zelfs voor een vegetariër. Wat wel vervelend was, dat de vegetarische hapjes (gelukkig niet die met allergenen) continu tegen de vis of viseitjes aan lagen, ook nadat daar al diverse keren op was gewezen. Qua restaurant viel op, dat er al wel heel vaak "ongelukjes" op de bankkussen hadden plaatsgevonden; niet echt smakelijk. Ook iets van uitleg over de bieren op de kaart was prettig geweest.
Frankie D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Leuke Japanse sfeer, met heerlijke Japanse gerechten, geserveerd door zeer gemotiveerd personeel, waarmee Sumo zich onderscheid van alle andere Japanse restaurants.
Finn88 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Het eten was heerlijk en we hadden een leuke avond. Althans, totdat we het toetje hadden besteld. Het duurde zeker 30 minuten voordat er iets op tafel stond, waarbij het vervolgens ook nog het verkeerde gerechtje betrof. De jongeman die we aanspraken gaf aan "dat dit" (de sesamballetjes) "ook heel lekker was". Leuk en aardig, maar dit hadden we niet besteld. De jongeman keek nog eens goed naar onze bestelling en vertrok weer onder het mom van 'ik kan er ook niks aan doen'. Eigenhandig heeft hij de fooi naar 0 gereduceerd en ervoor gezorgd dat wij niet weer terugkomen naar dit restaurant. De gouden horeca-regel dat de klant centraal staat hoeft van mij niet in te houden dat de klant als koning(in) wordt behandeld, maar er mag in zo'n geval wel verwacht worden dat actie wordt ondernomen. Die regel is bij dit personeelslid kennelijk nog niet helemaal doorgedrongen.
Gera V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We werden hutje mutje aan een tafeltje gezet, duurde een kwartier voordat we wat te drinken aangeboden kregen. Het eten was te smerig voor woorden, niet vers de nigiri viel gewoon uit elkaar, avocado in de sushi die niet rijp was, dus keihard. Van de warme gerechten was het vlees bijna allemaal "kwabben" vet, en knarster stukken. Te goor voor woorden!!
Ls91 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Heerlijk eten, altijd constant en zeer smakelijk!!! Mooie aankleding van het restaurant met de roze bloesembomen. De bediening is altijd supersnel.
jw7466 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Lekker op zondag middag een uitgebreide sushi lunch eten. Waarschijnlijk was de chef niet aanwezig. In de eerste ronde nigiri sushi: alleen de paling was lekker (door de saus) de rest smaakte niet vers of viel bijna uit elkaar.
In de tweede ronde dan maar wat warme gerechten er bij en wat maki sushi. De ossenhaas was enorm taal, veel te doorbakken en de zalm waterig en zwom in vocht. Maki's niet vers, die met een garnaaltje er in taal. Dan maar in de derde ronde wat uit de frituurpan, wat zou er mis kunnen gaan..... Geen idee wat er mis ging maar: vette loempia's, garnalen sompig van vet en water en raar smaakje.
Wat een teleurstelling voor 20e pp. De bediening was wel vlot, één iemand was vriendelijk, een ander was erg snel (zo snel met serveren dat het vocht in het bakje zalm over de rand klotste) en de gastvrouw keek bijzonder chagrijnig en was kortaf.
Lisa R.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
De service was snel en de bediening was vriendelijk. Daarentegen vond ik de kwaliteit van het eten stukken minder dan in andere all you can eat sushi restaurants.
Anna Hovinga .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Ik heb sushi gegeten op veel plekken in de wereld en vind -met stip - de sushi van Sumo de minst lekkere.
Volstrekt liefdeloos gemaakt, overal klodders mayonaise op, ik heb een stukje gegrilde vis teruggestuurd (werd goed op gereageerd). Verbrand van boven, zompig van onder, badend in vet sausje.

Bediening is prima, net als de groene thee. Verder armoe troef, wat smaak betreft.
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Japans zoals je mag verwachten van een keten. Snelle bediening. Niet allemaal even vrolijk. Vleesgerechten warm en relatief goed op smaak. Nu 3x geweest en vast nog wel vaker.
Greet M.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
In het verleden heb ik verschillende keren bij dit all you can eat sushi restaurant gegeten. Altijd prima, vooral als je kijkt naar de prijs/kwaliteitverhouding.
Daar is nu verandering in gekomen. De vorige keer merkte ik ook al dat een aantal gerechten smaakte of ze lang tevoren waren klaar gemaakt. Dit was nu over de hele linie het geval. Uitgedroogde sushi. De sushi met gebakken garnaal was bijvoorbeeld taai. Ik heb geen bijzondere lekkere verse hapjes geproefd. De volgende keer kies ik niet weer voor dit sushi restaurant.
De bediening was prima, aardig en attent.
Het decor vind ik wel gezellig.
Soerish B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Sushi niet op smaak. Grill gerechten niet gaar (lam), of taai of vlees van slechte kwaliteit (spek, spieren bij rund).
Bediening kijkt je niet aan. Ook bij een gerecht plaatsen niet. Wordt in de loop op je tafel gezet. Geen enkele x gevraagd of wij nogmaals iets te drinken wilden.
Bij opm. over lamspies, beef, inktvis ringen werd niet gereageerd of geen excuses gemaakt. Ook bij het afrekenen werd er niet op gereageerd.
Wij weten hoe lekker sushi en tepanyaki is, maar dit was verre van goed.
Erg jammer!

Maurice930 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Meerdere malen hier gaan eten maar nu toch de moeite voor een recensie.

Het blijft ons verbazen hoe slecht het gesteld is met de service. De bediening zegt met pijn en moeite hallo. "Bent u hier eerder geweest en weet u hoe het werkt?" zijn vraag 1 en 2. Vraag 3 is "wat wilt u drinken?" Verder hoor je de gehele tijd niks. De bonnetjes worden weggehaald en het eten wordt zonder iets te zeggen neergezet. Ook wordt alles zonder iets te zeggen weer weggehaald. Wederom eten gekregen wat niet is besteld en eten niet gekregen wat wel is besteld. Dit keer ook bij de drankjes helaas.

Het "mooie" is nog wel dat ze dan aan het eind van de rit vragen of alles naar wens is geweest. Nou, nee dus. Het personeel moet echt meer klantgericht worden.

Zoals meer gelezen is de kwaliteit van SUMO erg afhankelijk van de dag. Sommige sushi's zijn droog of lopen over van de saus (mayonaise / kip-kerrie) Degene die vandaag in de keuken staat lijkt nog niet zo lang in de keuken te staan. De sushi's verschilde zelfs per bord en de snijtechniek liet ook veel te wensen over. De soep was koud evenals de "warme" gerechten die dezelfde ronde werden geserveerd.

Toch, hoe suf dan ook komen we hier vaker. SUMO Groningen slaan we de komende tijd even over. De gunfactor is hier even weg.

Het pand zelf vind ik wel prettig zitten. Wanneer het stampvol zit moet ik het nog zien maar de keren dat wij zijn geweest hebben we altijd genoeg plaats gehad. Het oogt open en licht. Dat is wel fijn.
JelleBakker .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Zaterdag met twee man gegeten bij Sumo waarbij we vriendelijk werden ontvangen. Het eten bij Sumo heeft een goede prijs kwaliteit verhouding. Helaas staat er niet veel sake op de kaart en het personeel was wel vriendelijk maar erg traag. We kregen twee uur om 6 keer te bestellen maar ondanks dat wij geen langzame eters zijn duurde het tussentijds zo lang dat we maar 4 gangen hebben mogen nuttigen. Misschien dat dit beter is als het minder druk is in het restaurant.
menmgroningen .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
De sushi is oke, maar niet heel erg vers (taai en droog) en helaas ook weinig keuze op de kaart. Een pluspunt is de snelle service, en ze doen niet moeilijk als je langer dan 2 uur over de rondes doet. Ook hebben ze als toetje chocoladetaart en cheesecake (was voor mij nieuw bij sushi, maar lekker!). Helaas is de prijs niet inclusief drankjes (had ik verwacht, hebben andere restaurants wel). Je zit dicht op elkaar en kan niet goed je jas en spullen kwijt.
Geen topper, maar prima voor een keertje.
Rowan D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Prima restaurant om sushi te eten, het is er wel vaak druk maar de gerechten komen snel op tafel. Min puntje vind ik de ruimte met de buren, ze zitten bijna op je schoot.