Sumo Groningen

6,4

Jouw recensie over het restaurant Sumo Groningen

Nina K.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Sushi was oke maar niks bijzonders. Zoete aardappel gefrituurd was lekker. Wel leuke combinaties qua sushi. 1x nooit weer hierheen door de sfeer en bediening. Allemaal jongens, onspontaan en kon geen glimlach vanaf. Werd niet gevraagd of we wat wilde drinken en moesten er steeds om vragen.
Bouwman123 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
ik heb gister met mijn vriendin gegeten bij sumo groningen, de bediening, man met knotje die engels ging praten was niet vriendelijk.
ook de eten was heel matig tot flauw.
je kan duidelijk proeven dat de vis niet vers is. je kan aan de kleur zien dat het eerst word ingevroren of dat het niet goed is onderhouden. ik proefde alleen vis met een watersmaak. hier kom ik dus nooit meer. want je betaald veels te veel voor chefs die hun werk niet serieus nemen, wanneer je een sushi restaurant opent. ga je op ze minst vanuit dat de chefs weten hoe je met vis moet omgaan. raadt iedereen aan om hier niet meer te eten, je krijgt trash voor je geld.
Som A.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Zelf ben ik veel jaren bij Sumo in Groningen. Altijd gezellig en vers. Ik ben vaak met mijn groepjes. Dus bestellen we a la carte menu, grote lunch, kleine lunch....Het lekkerst kom ik voor sashimi salade.
Wat jammer gebeurt er sins paar weken geleden toen ik met mijn schoonzus daar. Mijn schoonzus was de 1e keer daar en bestel maar wat ze lekker zou vinden maar ze weet niet hoe groot is dat gerecht.
En ik bestel maar kleine dingetjes die ik weet en ik ben sneller klaar met een rond. Toen bij de 3e rond waren er nog 3 gerechten van mijn schoonzus nog niet opgegeten en ik moest mee wachten. Ik wist toen niet waarom vertraagde die 4e rond. Ik wacht rond 20 min. en tenslotte riep ik een medewerker en hij zei dat normaal moet je alles eerst op eten of bijna opgegeten, dan komen er de nieuwe rond voor.
Dus moest ik mijn schoonzus helpen voor haar gerechten te eten tot dat mijn andere gerechten kan laten komen... Heel erg raar vond mij..
Waarom kijken ze niet naar die 7 gerechten die allemaal op waren?
en ik die moet wachten !!
Dus 30 min wachten tot dat die 4e rond kan komen en dus heb ik geen tijd meer om die andere 5e rond te bestellen want je moet voor 15-30 min voor dat je tijd op is, bestellen.. Anders mag je niet meer bestellen.. Dus wat moet ik van zeggen...
Het is erg jammer genoeg voor mijn gevoel tenzij ik al jaren hier terug kom... Waarom stellen ze erg rare regel zo!!!???
Ria W.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Lekkere teriyaki en Japans bier! Het is wel massaal doordat het onbeperkt sushi is. Leuk met kinderen omdat ze lekker zelf alles kunnen kiezen.
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Niet heen gaan in de winter. Kachel staat permanent en beleidsmatig UIT!! Personeel kijkt niet op van mensen die met een jas in het restaurant zitten en vraagt er ook niet naar. Niet fijn eten in de kou en daarna weer de kou in. Super jammer!!
Jaapdries .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Kwaliteit van de gerechten loopt achteruit. Avocado's in de sushi's soms bruin, vis/vlees dat iets te donker gebakken is en er wordt een overmaat aan zoetigheid gebruikt om smaak te geven aan gerechten. Sinds kort is er bezuinigd op de groene soja flesjes; begreep dat sommigen die zelf maar meenemen als ze wat minder zout willen eten. Wel bijzonder dat je in een Nederlands restaurant komt en het personeel zich excuseert omdat het niet Nederlands kan spreken. We waren derhalve verplicht om Engels te spreken. Geluid weerkaatst waardoor het kakofonie is.
Cecile D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Wel lekkere sushi.. in verhouding iets te veel rijst. Prijs kwaliteit is in orde. Het restaurant ligt op een minder doorgaande locatie en voelt wat " goedkoop" aan door gekozen chinese interieur. Met modernisering makkelijker toegankelijk. Nogmaals locatie bepaalt lagere waardering. Sushi is heerlijk, personeel erg vriendelijk!
pieter D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Best druk, ook op een doordeweekse dag. Daarom ook al veel vooraf waarschijnlijk bereid en niet alles vers. Daardoor weer eten wel alles lekker snel op tafel. Bediening mag een stapje harder en scherper
Jasmijn V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Altijd lekkere verse sushi, (meestal) vriendelijke bediening,nog nooit langer dan 10 minuten hoeven wachten op een ronde. Echt waar voor je geld,absolute aanrader.
Erik P.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Lekker gegeten in dit restaurant, aan het begin prima uitleg gehad over hoe het bestellen werkte (5 rondes en 10 dingen per keer bestellen). Goede en snelle service met zowel het eten als het drinken.

Eten was lekker.
vriendelijk personeel.

1 verbeterpunt:
Kaart qua desserts mocht iets uitgebreider
iris S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Ben vandaag met mijn vriendin geweest. Lekker gegeten ! Rond 21.00 uur waren we weer thuis. Zo ziek heb ik me nog nooit gevoeld ! Echt vreselijk ! Nooit weer. Waarschijnlijk was er iets niet goed ! Service was wel erg goed. ( Het was het enige wat ik vandaag gehad heb, dus kan niet ergens anders vandaan komen) Echt heel erg jammer
Nienke W.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Heerlijke sushi. Altijd weer van goede kwaliteit. Goede variatie ook. desert mag misschien wel wat uitgebreider in keuze.

Het is wel wat druk en op elkaar zittend.
Valiyanti M.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
(normaal wel te spreken over sumo, maar vandaag....) Vandaag rond een uur of 14.30 uur ging ik samen met mijn vriend sushi afhalen. Ter plekke hebben wij aangekruist wat WIJ WILDEN! We hebben netjes afgerekend. Hij vroeg of ik de bon mee wilde, ja ik wil de bon, paar seconden daarna dacht ik al er klopt iets niet. Ik heb minder betaald dan wat betaald moest worden. Mn vriend en ik hebben hem er op aangesproken,maar hij wilde er niks van weten... hij heeft het al aangeslagen en wij hebben betaald.. hij kon zogenaamd de bestelling niet terug draaien OOK AL HEBBEN WIJ HEM PAAR SECONDEN NADAT WE HEBBEN BETAALD EROP AANGESPROKEN!! Wij vinden het zo raar, waarom hij niet wilde helpen en deed maar alsof het een fout van ons is. Wij snapten niet waarom hij iets aanslaat wat wij niet hebben aangekruist..wij hadden wel vakjes gekruist maar daarna GOED weg gekrast en tussen haakjes gezet, zelfs persoonlijk gezegd wat wij wilden! Juist voor hun beter als wij gewoon hadden gekregen wat wij hadden besteld. Meer winst voor hun. Ik werd woedend en liet dat zeer zeker merken. Wij hebben hem op zijn plek gezet. Hij liep boos weg, schelde in weet ik wat voor taal en gooide zelfs een(menu)kaartje op de grond. Hoe triest ben je? Hij had geen ''werkkleding'' aan, dus waarschijnlijk is dit een leidinggevende? We hebben ons bestelling meegenomen WAT WIJ NIET HEBBEN BESTELD. Zelfs zijn collega's in de keuken schrokken ervan. 1 ding is zeker wij gaan hier NOOIT meer eten!! belachelijke service dit.
darling2 .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
gezellige en sfeervolle ambiance, lijkt wel op een Chinese tuin. je kunt 6 rondes bestellen met elk 5 sushi gerechten. de prijs kwaliteit verhouding is hier dan ook dikke prima. de bediening is niet altijd even attent. dat hangt van de medewerker af. de sushi is smaakvol en vers en ziet er verzorgd uit. het enige nadeel is dat als het heel druk is de zaak wat rumoerig aan doet.
Mickie .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
In Amsterdam heb ik zeer goede ervaringen met Sumo. In Groningen helaas niets van dit alles... Bediening die ons continue over het hoofd zag, of liever gezegd door ons heen keek. De sushi was duidelijk ver van te voren gemaakt en kwam erg koud en onverzorgd op ons tafeltje terecht. Voor ons een dikke NoGo. Jammer.
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Echt lekker eten bij Sumo: kies van een kaart per ronde 5 gerechtjes. Ruime keuze, zelfs voor een vegetariër. Wat wel vervelend was, dat de vegetarische hapjes (gelukkig niet die met allergenen) continu tegen de vis of viseitjes aan lagen, ook nadat daar al diverse keren op was gewezen. Qua restaurant viel op, dat er al wel heel vaak "ongelukjes" op de bankkussen hadden plaatsgevonden; niet echt smakelijk. Ook iets van uitleg over de bieren op de kaart was prettig geweest.
Frankie D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Leuke Japanse sfeer, met heerlijke Japanse gerechten, geserveerd door zeer gemotiveerd personeel, waarmee Sumo zich onderscheid van alle andere Japanse restaurants.
Finn88 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Het eten was heerlijk en we hadden een leuke avond. Althans, totdat we het toetje hadden besteld. Het duurde zeker 30 minuten voordat er iets op tafel stond, waarbij het vervolgens ook nog het verkeerde gerechtje betrof. De jongeman die we aanspraken gaf aan "dat dit" (de sesamballetjes) "ook heel lekker was". Leuk en aardig, maar dit hadden we niet besteld. De jongeman keek nog eens goed naar onze bestelling en vertrok weer onder het mom van 'ik kan er ook niks aan doen'. Eigenhandig heeft hij de fooi naar 0 gereduceerd en ervoor gezorgd dat wij niet weer terugkomen naar dit restaurant. De gouden horeca-regel dat de klant centraal staat hoeft van mij niet in te houden dat de klant als koning(in) wordt behandeld, maar er mag in zo'n geval wel verwacht worden dat actie wordt ondernomen. Die regel is bij dit personeelslid kennelijk nog niet helemaal doorgedrongen.
Gera V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We werden hutje mutje aan een tafeltje gezet, duurde een kwartier voordat we wat te drinken aangeboden kregen. Het eten was te smerig voor woorden, niet vers de nigiri viel gewoon uit elkaar, avocado in de sushi die niet rijp was, dus keihard. Van de warme gerechten was het vlees bijna allemaal "kwabben" vet, en knarster stukken. Te goor voor woorden!!
L S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Heerlijk eten, altijd constant en zeer smakelijk!!! Mooie aankleding van het restaurant met de roze bloesembomen. De bediening is altijd supersnel.