Sumo Breda

Meer informatie over restaurant Sumo Breda

Maandag t/m Woensdag 12:00 - 22:00
Donderdag t/m Zaterdag 12:00 - 22:30

• American Express wordt geaccepteerd , Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Air-conditioning , Lift aanwezig , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten7,6/10
Service6,9/10
Decor8,1/10
Ly Phi H. Bourgondiër (2 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Rokritisch . Fijnproever (9 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wat een teleurstelling. Veel te massaal en te groot. Een eet gelegenheid waar ze proberen de gasten zo snel mogelijk weer buiten zien te krijgen. Natuurlijk wel met zoveel mogelijk drankjes proberen te verkopen. Eten niet bijzonder. Lijkt uit een grote pan geschept zonder aandacht bereid. Hygiëne ook ver onder de maat. Met name de toiletten waren gewoon vies. Personeel doen wel hun best ( de meeste dan ) niet voor herhaling vatbaar.
Dajo . 1e beoordeling (1 recensie) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Zaterdag bij Sumo Breda gereserveerd voor 4 personen waarvan 1 glutenvrij. Bij aankomst werd netjes verteld hoe de glutenvrije kaart werkte en nadrukkelijk gezegd dat ze het extra zouden controleren. Uiteindelijk 4 keer een gerecht gekregen die we terug moesten sturen omdat ze deze met saus (alleen de saus bevatte gluten vertelden ze) hadden geserveerd. Bij ieder fout gerecht werd er ons weer verteld dat ze het op gingen lossen. Na de 4e keer waren we het toch echt beu en spraken we met de leidinggevende. Deze reageerde erg laks en vertelde dat er ontdanks de saus ook gluten in andere gerechten zaten die op de "zonder gluten-bestellijst" stonden en van was gegeten. We wilden iemand anders spreken en daarvoor in de plaats kregen we iemand te spreken die nog lakser was. Het glutenvrije diner, het eerste rondje en een korting van 10% was de compensatie die hij kom bieden. Hierna kwam er iemand met ons praten die zich wat meer inleefde maar ook hij wist niet precies wat hij er mee aan moest. Ze gaven vooral elkaar en de drukte de schuld. Ook werd er gezegd dat fouten maken menselijk is "er kan ook een haar in je eten zitten, dus er kunnen ook gluten in je eten zitten" dit kon volgens hun dus gebeuren. Op de vraag of hij wel wist wat coeliakie was, wist hij ook niet te antwoorden. Dat is toch wel handig als je een glutenvrij diner aanbiedt. Ik vraag me af of ze de ernst van een allergie wel in zien.
RIDAL . Gastronoom (11 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wij zaten op de 2de verdieping, bediening was goed en het eten was heerlijk. Van te voren de (negatieve) beoordelingen gelezen, maar ik heb geen klachten, was blij verrast. Het enig waar ik 'last' van had, was dat er telkens echt opeens een arm boven mn bord/eten ging om lege bordjes of flesjes weg te halen. Ik had het persoonlijk prettiger gevonden om de bediening eerst even te zien ipv sneaky iets weg te grissen. Maar, de tafel was hierdoor wel ten alle tijden netjes opgeruimd! :)
Machteld J. 1e beoordeling (1 recensie) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
sushi niet vers, veel verkeerde bestellingen of gemiste bestellingen. Lang wachten. Eendeborst kwauwgom. we hebben vele zaken gehad maar dit was echt ondermaats. Zowel kwaliteit van sushi als bediening, drukte. Enige mooie is de ambiance.
Romy D. Gastronoom (23 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Grote zaak aan de Markt in Breda, maar door de verschillende niveau's toont het niet druk of vol, ondanks dat het erg druk was. De inrichting met hetzelfde decor rood en zwart behang vind ik erg mooi en warm aandoen.
Ik ben nu in Tilburg en Breda bij Sumo geweest, opvallend dat beide zaken een heel andere sfeer hebben. Hopelijk doen ze dat bij alle Sumo vestigingen, dan is elke keer weer een verrassing.
Omdat ik glutenvrij eet, werd speciaal ook op de kaart waarop je de bestelling doorgeeft, doorgestreept wat ik niet mocht hebben of geen saus bij mocht. Helaas klopte dat niet helemaal en werden er fouten mee gemaakt door de koks zodat er soms wat terug moest. Opletten dus en zelf ook goed op de menukaart blijven kijken wat je wel en niet mag hebben.
Ook kwamen er regelmatig verkeerde bestellingen op tafel, eten en drinken. Dat is slordig!
Eten is goed, maar niet zo "verfijnd", soms is de sushi wat te groot of te los, zodat deze snel uit elkaar valt. Maar de smaak is goed.
Prima dat ook hier weer glutenvrije sojasaus is, hulde!
Het personeel is jong, zoals zo vaak in deze "all you can eat" zaken, sommige zijn vriendelijk en behulpzaam en een paar kunnen beter een ander roeping gaan volgen. Naar mijn mening is de Horeca een vak dat je "in" je moet hebben en niet kunt leren.
Al met al een prima zaak, maar wat verbeteringen zijn welkom.

Olghur . Fijnproever (9 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Weer erg lekker gegeten bij sumo.
Voor een all You can eat tent prima.
Er zijn natuurlijk betere sushi restaurants, maar daar betaal je dan ook naar. Bediening was vriendelijk en snel.
Jdongenv . Bourgondiër (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Regelmatig kom ik hier samen met een vriend. Wij zijn beide gek op sushi en komen dus ook geregeld bij SUMO in Breda. De bediening was prima. Mijn favoriete sushi is de cream cheese, ook vrijdag de 19e heb ik hier weer heerlijk van genoten. Ook lekker vind ik altijd het mango ijs na. Wij komen binnenkort weer eens terug.
XST . 1e beoordeling (1 recensie) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Normaal gesproken eten wij bij sumo in Rotterdam, nu voor de verandering een keer een lunch tijdens het shoppen in breda. Mooie zaak, het eten was oké, maar ik ben zelden zo slecht geholpen.

Toen we omstreeks half 4 binnen kwamen kregen we een plek. Het duurde bijna een half uur voordat we onze drankjes kregen en nog langer voordat de eerste gang op tafel stond, waarbij we een verkeerde bestelling kregen. Vervolgens duurde het weer een kwartier voordat dit verholpen was. Op de achtergrond had het personeel het wel heel druk om samen te kletsen en om met vier (?) personen tegelijk naar de reserveringen te kijken.

Toen we aangaven dat het zo lang duurde, liep het bewuste personeel naar collega's toe en dit bleek reden te zijn om hier samen heel hard om te lachen. Schandalig! Verder hebben we drie keer onze kaart terug moeten vragen, omdat deze ergens achterbleef.

Kortom: aardig eten in een mooie zaak, maar het personeel heeft echt een schop onder zijn kont nodig. Hetzelfde geldt voor de zogenaamde manager, die steeds gezellig probeerde te kletsen wanneer zijn personeel langsliep. Wij kiezen volgende keer gewoon weer voor Rotterdam! Dit personeel zou daar eens moeten gaan kijken en er een voorbeeld aan nemen.
Dvde . Gastronoom (12 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Hier gegeten met een grote groep. Service was goed. Mooi sfeervol restaurant. Alleen wat tegen viel was het eten. De sushi bijvoorbeeld met de krokante garnaal erin was niet krokant en ook niet warm. Deze was duidelijk al even van te voren gemaakt. Ook andere sushi toonde op het plaatje anders dan in werkelijkheid (niet zo oranje zoals het plaatje liet zien.) Ken wel betere sushi restaurants.
Iris076 . Gastronoom (12 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Hier op zondagmiddag geluncht met een vriendin. De kaart voor de lunch is wat ingekort, maar er is nog steeds voldoende keuze. De bediening mag wel wat vlotter met bestellingen ophalen en drinken bestellen, maar een goede lunch. Vooral de crispy sushi vind ik heerlijk. Hoefde 's avonds niet meer te koken!
Jean-Paul S. Gastronoom (31 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Heb al veel restaurants gezien, maar was hier echt onder de indruk!

We kwamen zonder reservering aan en het was al erg vol. Bij de ingang werden we direct vriendelijk geholpen en er werd een tafel voor ons gevonden. We konden naar de eerste etage over een prachtige wenteltrap. De ambiance is werkelijk geweldig en sfeervol.

Boven aangekomen stond een vriendelijke jongedame ons al bij de trap op te wachten en begeleide ons naar de tafel. We konden gelijk ons drankje bestellen en kregen kort daarop ons welkoms aperitief (gemberwortel met wasabi, apart maar lekker) en de drankjes.
Het systeem werd even kort maar duidelijk uitgelegd. We bestelden onze eerste ronde en waren zeer verbaast hoe snel de eerste gerechten werden opgediend. We hebben heel veel gerechten besteld, allemaal even lekker, vers, smakelijk en goed op temperatuur. De schaaltjes werden continu aangevoerd en weer weggehaald. De chicken dumplings waren toch echt wel mijn favoriet, dan ook meerdere keren besteld.

De hele avond verliep geweldig. Ondanks dat het een erg groot restaurant is met drie verdiepingen is het er erg gezellig en valt het niet op hoe groot het is. Veel hoekjes, sfeervolle aankleding en de prachtige wenteltrappen in het midden geven je het gevoel in een knus restaurant te zitten.

Om toch een verbeterpuntje te geven kan ik alleen maar zeggen dat de tijdslimiet door mij als onplezierig wordt ervaren. Het geeft een soort druk op de snelheid van eten en dat vind ik niet plezierig. Overigens werd er heel coulant mee omgegaan toen ik het met de serveerster besprak. We konden blijven zitten en onze laatste ronde en dessert rustig opeten zonder te haasten. Het systeem van twee lichtingen per avond zou ik adviseren weg te laten. Verder helemaal top!
LeonAusten . Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
In de afgelopen kerstvakantie, hier de eerste keer sushi gegeten, samen met mijn dochter Meta, in dit werkelijk prachtige restaurant. Helemaal hiervoor, op aanraden van mijn dochter, uit Zuid Limburg (Wittem) naar Breda gekomen.
Prachtige ambiance, lekker eten en een goede sfeer, ondanks dat het er druk was en dat op een doordeweekse dag. We waren een kwartier te vroeg; geen enkel probleem.
Doen we beslist nog eens over.
Leon Austen (Wittem)
Charlien . 1e beoordeling (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Nette verzorgde inrichting. Aardige meisje dat ons aan tafel geholpen heeft. Veel keuze uit gerechten. Eten is redelijk tot goed van smaak. Prijs is daar ook naar.
Goed om gemakkelijk met gezelschap af te spreken.
Nijn-esra . Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Al een paar keer speciaal voor Sumo naar Breda gekomen, dat op een prachtig plekje aan de markt zit. Het is alleen niet zo toegankelijk voor minder validen door treetjes bij de ingang. Ze serveren echt lekkere en smaakvolle sushi en je hebt ruime keuze, ook in andere bijgerechtjes. In het menu staan handige aanduidingen voor vegetariërs en mensen met allergiën. Snelle bediening en vriendelijk personeel. Mooie en goed gekozen aankleding met een enorme bloeiende (nep)kersenboom en de gedraaide trap. Het doet niet aan als een all-you-can-eat restaurant. Er is genoeg ruimte tussen de tafeltjes zodat je genoeg privacy hebt, maar toch doet het allemaal heel knus aan. Er hangt een fijne, ontspannen sfeer. De toiletten zijn netjes en schoon. Echt een pluspunt is dat er verantwoorde vis geserveerd wordt, al lopen ze daar zeker niet mee te koop. Voor mij blijft dit voorlopig het vaste adres voor sushi!
René V. Gastronoom (26 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Wij zijn niet zo van die eetschuurgangers, maar dit was er leuk! Wat een mooi restaurant, allervriendelijkst personeel en het eten was ook prima.
Dinivandoorn . Bourgondiër (3 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Afgelopen zondag, zijn we wezen eten bij Sumo.
De sushi was verrukkelijk, de keuze was groot, allemaal erg lekker van smaak.
De warme gerechten zijn ook geweldig, de eend is onze favoriet.
Het personeel was erg vriendelijk, kortom een geslaagde avond.
Helga U. Bourgondiër (4 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Het eten was erg lekker, maar het was erg druk waardoor het wel een beetje als een massa productie voelde. Prijs-Kwaliteit was goed, hoewel de wij aan de dure kant was.
Tamara G. 1e beoordeling (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Nou zeg.. Wat een vervelende nasmaak van de sushi. Vraag je om de rekening, na een kwartier nog niks. Loop je netjes naar de kassa om te vragen of je alsjeblieft je geld mag brengen. De ober vraagt letterlijk met hoeveel hij de rekening mag aanvullen. Kortom, hoeveel fooi mag ik incasseren. Moet je weten dat hij onze bestelling 3x vergeten was en we hem tóch een royale fooi wilde geven. Wat een brutaliteit! Geen Sumo meer voor ons.
Klem . Fijnproever (7 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Zoals vaker hier vermeld de sushi is prima, maar is het personeel belabberd. Ze doen wat ze moeten doen, maar daar blijft het ook bij.
Ook niet meest verstandige personeel, zo zitten ze voor werktijd op terras (andere tent) te klagen over collegas en gasten...