Sumo Breda

6,7

Jouw recensie over het restaurant Sumo Breda

jakob D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Typisch Japans ingericht restaurant, heel erg druk altijd, een vreetschuur dus eigenlijk. Je krijgt meer dan genoeg te eten en de bediening is erg vlot. De sushi en grill gerechten zijn prima van smaak.
Esmee90 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Gisteren gegeten met mijn vriend. Eten is erg slecht. Warme gerechten lijken allemaal op elkaar en sushi was te koud, alsof het uit de koelkast kwam. Inrichting is wel oké. Bediening is onvriendelijk en toont geen belangstelling. Ik kom hier niet meer terug.
rob1975 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Gisteravond ter ere van de 15de verjaardag van mijn dochter bij Sumo Breda wezen eten. Hoewel het een maandag was, zat de tent redelijk vol. Dit ging niet ten koste van de snelheid waarmee we bediend werden. Door verschillende, attente, medewerkers werden we op een prettige manier voorzien van de door ons bestelde gerechten. Concept wijkt verder niet af van andere sushi-paradijzen maar een leuke avond gehad en lekker gegeten.
rob1975 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Dochterlief is vandaag 13 geworden en die wilde graag met ons en een vriendin bij Sumo eten. Uitgaande van de ervaringen hier onder was ik erg benieuwd wat we konden verwachten maar gelukkig viel het allemaal hartstikke mee.
We waren een half uurtje te vroeg, maar dat was geen probleem. We werden naar de tafel gebracht en er werd ons uitgelegd hoe e.e.a. werkte. Hierna werden de drankjes opgenomen en begonnen we met het aanstrepen van de gerechten. Deze kwamen allemaal eigenlijk vlotjes op tafel, zagen er prima uit, waren telkens prima van smaak en goed van temperatuur.
Het idee is dat je van de 2 uur aan tafel zit en na 1 1/2 uur je laatste ronde besteld waarna je evt. nog desserts mag bestellen, maar ze namen het gelukkig niet zo nauw met de tijd. Wel moet je eigenlijk om niet in tijdsnood te komen al onder het eten de kaart voor de volgende ronde invullen. Dat is wel jammer. Misschien moeten ze overwegen om voor een paar euro meer 3 uur te kunnen zitten. Dat zou wat van de druk wegnemen.
De bediening was verder erg vriendelijk en correct. Een herhaling waard, zeker als ze de 3 uur als optie zouden aanbieden.
Mark en Ina B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Superlekkere sushi stek! Mooi sfeervol pand, wel groot, maar zo voelt het niet. Sushi's erg lekker, ook leuke warme kaart, voldoende vegetarisch. Hier kom je niets te kort. All you can eat concept, niet goedkoop, maar het zeker waard!
Yannick J.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Samen met mijn vriendin een cadeaubon gehad, zodat we een keer samen konden gaan eten bij Sumo. Het eten was wat we gewend zijn van Sumo. Niet hoogstaand, maar het prima te eten. De service daarentegen is ver te zoeken. We moesten bijvoorbeeld onze lijst terug vragen nadat we alle sushi al hadden gehad en zelf vragen of we nog wat drinken mochten bestellen. Het meest vervellende moment was het afrekenen. Na het vragen van de rekening wilde wij een cadeaubon inleveren. Deze cadeaubon heeft een waarde van 50 euro, de rekening was ruim 100 euro. Nadat we zelf moesten vragen of we af mochten rekenen nam een van de medewerkers de cadeaubon mee zonder wat te zeggen en ging ervandoor. Na 10 minuten kwam hij (na het nogmaals te vragen) terug met de mededeling dat de cadeaubon alleen tijdens het diner ingeleverd kan worden. Vervolgens vertrok de medewerker weer zonder verdere uitleg of mogelijkheid om naar verduidelijking te vragen. Na 5 a 10 minuten maar opnieuw een medewerker gevraagd of we dan eindelijk konden betalen, dan maar met de pin. Dat kon en de medewerker zou zo bij ons terug komen. Na tussendoor uitgebreid gebeld te hebben kwam hij na weer 5 a 10 minuten eindelijk met de pinautomaat aanzetten. Nadat we aan deze medewerker vroegen waarom we de cadeaubon niet in konden leveren werd ons opnieuw bod medegedeeld dat dit alleen bij een diner kan. En opnieuw vertrok de medewerker zonder ons nog verder te woord te staan. Kortom de service is bod, onpersoonlijk en niet klant gericht.
RonnyV .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Aangenaam verrast toen mijn vrouw mij mee nam, ik dacht wat moet ik toch met sushi, daar kom ik niet vol van.

NOU...... toch wel, zeer veel verschillende sushi en wel zo lekker.
Naast de sushi hebben ze nog veel meer lekkere dingen en dat wist ik niet.
Nu komen we er gemiddeld 2x per maand zowel in de avond als met de lunch die dan weer wat minder kost.

Biefstuk, lamsvlees, kip salade, vis gerechten en nog veel meer.
Echt een aanrader als je van lekker eten houd.
Carla877 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Ben een terugkerende klant vanaf het begin af aan. Dat is natuurlijk niet voor niets. Echter merk ik de laatste keren dat het minder wordt: gerechten worden in meerdere rondes vergeten. Het duurt steeds langer en het wordt steeds voller qua tafeltjes en dus mensen, waardoor je teveel bij je buurman/buurvrouw zit. Ik snap dat het ontzettend winstgevend is, maar door in te leveren op kwaliteit verlies je wel de populariteit bij mij als 'vaste' klant.
Ly Phi H.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Vandaag wezen eten, wij zaten op de tweede verdieping (helemaal boven). Inrichting is mooi en Oosters! Het eten zelf was normaal, de saus smaakt elders lekkerder. De sojasaus is te zout. Verder aardig druk in de zaak. Het personeel mag wel wat vriendelijker kijken. De baas kan ook wel vriendelijker kijken.
Rokritisch .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wat een teleurstelling. Veel te massaal en te groot. Een eet gelegenheid waar ze proberen de gasten zo snel mogelijk weer buiten zien te krijgen. Natuurlijk wel met zoveel mogelijk drankjes proberen te verkopen. Eten niet bijzonder. Lijkt uit een grote pan geschept zonder aandacht bereid. Hygiëne ook ver onder de maat. Met name de toiletten waren gewoon vies. Personeel doen wel hun best ( de meeste dan ) niet voor herhaling vatbaar.
Dajo .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Zaterdag bij Sumo Breda gereserveerd voor 4 personen waarvan 1 glutenvrij. Bij aankomst werd netjes verteld hoe de glutenvrije kaart werkte en nadrukkelijk gezegd dat ze het extra zouden controleren. Uiteindelijk 4 keer een gerecht gekregen die we terug moesten sturen omdat ze deze met saus (alleen de saus bevatte gluten vertelden ze) hadden geserveerd. Bij ieder fout gerecht werd er ons weer verteld dat ze het op gingen lossen. Na de 4e keer waren we het toch echt beu en spraken we met de leidinggevende. Deze reageerde erg laks en vertelde dat er ontdanks de saus ook gluten in andere gerechten zaten die op de "zonder gluten-bestellijst" stonden en van was gegeten. We wilden iemand anders spreken en daarvoor in de plaats kregen we iemand te spreken die nog lakser was. Het glutenvrije diner, het eerste rondje en een korting van 10% was de compensatie die hij kom bieden. Hierna kwam er iemand met ons praten die zich wat meer inleefde maar ook hij wist niet precies wat hij er mee aan moest. Ze gaven vooral elkaar en de drukte de schuld. Ook werd er gezegd dat fouten maken menselijk is "er kan ook een haar in je eten zitten, dus er kunnen ook gluten in je eten zitten" dit kon volgens hun dus gebeuren. Op de vraag of hij wel wist wat coeliakie was, wist hij ook niet te antwoorden. Dat is toch wel handig als je een glutenvrij diner aanbiedt. Ik vraag me af of ze de ernst van een allergie wel in zien.
RIDAL .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wij zaten op de 2de verdieping, bediening was goed en het eten was heerlijk. Van te voren de (negatieve) beoordelingen gelezen, maar ik heb geen klachten, was blij verrast. Het enig waar ik 'last' van had, was dat er telkens echt opeens een arm boven mn bord/eten ging om lege bordjes of flesjes weg te halen. Ik had het persoonlijk prettiger gevonden om de bediening eerst even te zien ipv sneaky iets weg te grissen. Maar, de tafel was hierdoor wel ten alle tijden netjes opgeruimd! :)
Machteld J.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
sushi niet vers, veel verkeerde bestellingen of gemiste bestellingen. Lang wachten. Eendeborst kwauwgom. we hebben vele zaken gehad maar dit was echt ondermaats. Zowel kwaliteit van sushi als bediening, drukte. Enige mooie is de ambiance.
olghur .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Weer erg lekker gegeten bij sumo.
Voor een all You can eat tent prima.
Er zijn natuurlijk betere sushi restaurants, maar daar betaal je dan ook naar. Bediening was vriendelijk en snel.
Jdongenv .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Regelmatig kom ik hier samen met een vriend. Wij zijn beide gek op sushi en komen dus ook geregeld bij SUMO in Breda. De bediening was prima. Mijn favoriete sushi is de cream cheese, ook vrijdag de 19e heb ik hier weer heerlijk van genoten. Ook lekker vind ik altijd het mango ijs na. Wij komen binnenkort weer eens terug.
XST .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Normaal gesproken eten wij bij sumo in Rotterdam, nu voor de verandering een keer een lunch tijdens het shoppen in breda. Mooie zaak, het eten was oké, maar ik ben zelden zo slecht geholpen.

Toen we omstreeks half 4 binnen kwamen kregen we een plek. Het duurde bijna een half uur voordat we onze drankjes kregen en nog langer voordat de eerste gang op tafel stond, waarbij we een verkeerde bestelling kregen. Vervolgens duurde het weer een kwartier voordat dit verholpen was. Op de achtergrond had het personeel het wel heel druk om samen te kletsen en om met vier (?) personen tegelijk naar de reserveringen te kijken.

Toen we aangaven dat het zo lang duurde, liep het bewuste personeel naar collega's toe en dit bleek reden te zijn om hier samen heel hard om te lachen. Schandalig! Verder hebben we drie keer onze kaart terug moeten vragen, omdat deze ergens achterbleef.

Kortom: aardig eten in een mooie zaak, maar het personeel heeft echt een schop onder zijn kont nodig. Hetzelfde geldt voor de zogenaamde manager, die steeds gezellig probeerde te kletsen wanneer zijn personeel langsliep. Wij kiezen volgende keer gewoon weer voor Rotterdam! Dit personeel zou daar eens moeten gaan kijken en er een voorbeeld aan nemen.
Dvde .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Hier gegeten met een grote groep. Service was goed. Mooi sfeervol restaurant. Alleen wat tegen viel was het eten. De sushi bijvoorbeeld met de krokante garnaal erin was niet krokant en ook niet warm. Deze was duidelijk al even van te voren gemaakt. Ook andere sushi toonde op het plaatje anders dan in werkelijkheid (niet zo oranje zoals het plaatje liet zien.) Ken wel betere sushi restaurants.
Iris076 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Hier op zondagmiddag geluncht met een vriendin. De kaart voor de lunch is wat ingekort, maar er is nog steeds voldoende keuze. De bediening mag wel wat vlotter met bestellingen ophalen en drinken bestellen, maar een goede lunch. Vooral de crispy sushi vind ik heerlijk. Hoefde 's avonds niet meer te koken!
Jean-Paul S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Heb al veel restaurants gezien, maar was hier echt onder de indruk!

We kwamen zonder reservering aan en het was al erg vol. Bij de ingang werden we direct vriendelijk geholpen en er werd een tafel voor ons gevonden. We konden naar de eerste etage over een prachtige wenteltrap. De ambiance is werkelijk geweldig en sfeervol.

Boven aangekomen stond een vriendelijke jongedame ons al bij de trap op te wachten en begeleide ons naar de tafel. We konden gelijk ons drankje bestellen en kregen kort daarop ons welkoms aperitief (gemberwortel met wasabi, apart maar lekker) en de drankjes.
Het systeem werd even kort maar duidelijk uitgelegd. We bestelden onze eerste ronde en waren zeer verbaast hoe snel de eerste gerechten werden opgediend. We hebben heel veel gerechten besteld, allemaal even lekker, vers, smakelijk en goed op temperatuur. De schaaltjes werden continu aangevoerd en weer weggehaald. De chicken dumplings waren toch echt wel mijn favoriet, dan ook meerdere keren besteld.

De hele avond verliep geweldig. Ondanks dat het een erg groot restaurant is met drie verdiepingen is het er erg gezellig en valt het niet op hoe groot het is. Veel hoekjes, sfeervolle aankleding en de prachtige wenteltrappen in het midden geven je het gevoel in een knus restaurant te zitten.

Om toch een verbeterpuntje te geven kan ik alleen maar zeggen dat de tijdslimiet door mij als onplezierig wordt ervaren. Het geeft een soort druk op de snelheid van eten en dat vind ik niet plezierig. Overigens werd er heel coulant mee omgegaan toen ik het met de serveerster besprak. We konden blijven zitten en onze laatste ronde en dessert rustig opeten zonder te haasten. Het systeem van twee lichtingen per avond zou ik adviseren weg te laten. Verder helemaal top!