Sumo Amsterdam (Kleine Gartman Plantsoen)

Kleine-Gartmanplantsoen 17 1017 Amsterdam Nederland Kaart
31-204235131

Meer informatie over restaurant Sumo Amsterdam (Kleine Gartman Plantsoen)

Maandag t/m Woensdag 12:00 - 22:00
Donderdag t/m Zaterdag 12:00 - 23:00

6,7
6,6
Kan beter
Lang

Jouw recensie over het restaurant Sumo Amsterdam (Kleine Gartman Plantsoen)

Marc V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2018
Vanavond is mijn jongste zoon met zijn vriendinnetje uit eten geweest. Hun eerste avondje uit. Werden opgehaald door mijn vrouw. De kinderen hadden geld meegekregen maar bleken EUR 1,40 te weinig bij zich te hebben. Dus mochten ze niet weg!! Morgen geld brengen was geen optie. Blijkbaar zijn kinderen van 11 jaar onbetrouwbaar. Mooi teken van gastvrijheid en service. Wij gaan nooit meer eten Sumo, al is de sushi misschien ok. Tenslotte gaat uit eten niet alleen om de kwaliteit van het eten maar ook de service en sfeer.
Etienne M.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2018
Gisteravond is mijn dochter (16) met haar vriend bij Sumo geweest. Tijdens de eerste bestelling/gang is haar vriend flauw gevallen en zijn zij noodgedwongen vertrokken. Ondanks dat rekende Sumo toch € 20 voor de gebruikte sushi. SUMO jullie moeten je schamen.
Robin S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
We hebben nog nooit zo iets meegemaakt. We zijn met zijn 4-en. 1 van ons heeft niet zoveel honger en wil een gerecht a la carte bestellen. De andere 3 willen graag all you can eat. De serveerster verteld ons dat dat niet mag. Of allemaal all you can eat of allemaal a la carte. Of: wij met zijn 3-en all you can eat maar dan mag hij niet bestellen maar wel aan ons tafeltje blijven zitten. Of: hij moet aan een ander tafeltje gaan zitten en a la carte bestellen. Maar hij mag dan niet weer aan ons tafeltje komen zitten met zijn eten.

Verbazing bij ons was zeer groot. En op verzoek werd de manager geroepen. Die verteld ons op zijn `klantvriendelijk´arrogante manier dat de ´Regels´van het restaurant op de menukaart stonden. We hadden gehoopt dat hij ook wel zou inzien dat het onzinnig was dat onze 4de gast wel aan een ander tafeltje alleen mocht gaan zitten of zonder te bestellen aan onze tafel ´mocht´blijven zitten. Maar helaas, zijn antwoord was dat de regels duidelijk beschreven waren op de kaart, en dat ´domme´ mensen die gewoon konden lezen totdat ze die begrepen.

Misschien ben ik van de oude stempel en verwacht ik nog steeds gastvrijheid in de horeca en geen onbuigzame regels. Wij waren zo verbaasd van deze regels dat we (nadat we gecontroleerd hadden of het geen verborgen camera grap was) zijn opgestaan en met zijn 4-en ergens anders zijn gaan eten.

Heel jammer want we zijn gek op het eten van Sumo, maar onze trots zal ons voortaan naar een ander restaurant brengen.
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Zo dat was niet best. In het verleden vaak gegeten en was best ok maar zondag ging tijdens de lunch echt alles mis. Er kwamen veel gerechten niet of dan weer teveel. Alles was te vet met teveel saus en niet lekker. Kregen nog wel 20% korting omdat het blijkbaar bij iedereen mis gegaan was.
Emma V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Sushi was erg lekker. Bedieners waren vriendelijk. Mooi ingericht en heel stijlvol. Erg fijn om hier te hebben gegeten.
Leon T.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Vandaag hier voor de 2e keer gegeten.Het eten was weer heerlijk , voor de pittig vlees sushi rol is heerlijk.De bediening is ook vriendelijk.
Melanie R.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Ook voor mij was dit de laatste keer sumo. Het was niet vers en alle warme gerechten waren koud. De bediening was zeer onbeleefd. we alle gerechten werden op tafel gegooid en m'n kwam ineens langs met de vraag of we even wilde afrekenen. Terwijl we er nog geen 1,5 uur zaten.... Nooit meer naar de Sumo de service is echt achteruit gegaan in de afgelopen jaren!!
Jelle S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Dit was zeker de laatste keer bij sumo. Bediening was waardeloos. Geen 1 ronde gekregen wat we hadden besteld. De bestellingen die we kregen werden op tafel geflikkerd. Drankjes werden niet geserveerd. Al you can eat is onmogelijk omdat de tussen pauzen zo lang duren dat het onmogelijk is om de ronde vol te maken. Wanneer je de bediening aanspreekt op de minimale service loopt men weg. En je rekening ligt al op tafel voordat je de laatste besteling op hebt. Met andere woorden wil je een gezellige avond uit eten. Ga dan vooral niet bij sumo eten.
Eleonardo V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Mijn toch wel favoriete all you can eat. Gerechten lekker, bediening zeer snel, en leuke locatie. Als je je helemaal rond wilt eten, kan ik deze aanraden.
Loes H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Heel erg onvriendelijke bediening. We zaten met zijn drieën boven in een hoek en hadden de hele avond hetzelfde meisje aan onze tafel . Alle wijnglazen werden van tafel gehaald, zonder te vragen of we nog iets te drinken wilden, terwijl wij nog een nieuwe fles wilde bestellen. We hadden het gevoel dat we weggekeken werden, alles werd veel te snel van tafel gegrist en ze reageerde onvriendelijk wanneer er om nog een cappuchino gevraagd werd, terwijl er niet aan was gegeven dat de bar snel dicht ging. Ik denk dat ze snel naar huis wilde en ze liet dit ook duidelijk merken. Het eten was prima, en het interieur was mooi.
L. D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gisteren bij deze Sumo wezen eten. Bij aankomst (hadden gereserveerd) mochten we zelf een tafel kiezen, echter wilde wij een ronde tafel (nisje) maar dat mocht niet om dat deze al reeds voor een gezelschap van 5 personen was gereserveerd. Het was erg druk en het duurde steeds erg lang voordat alles er was. Ik had van alle gerechtjes, 3 waarbij het vlees niet helemaal gaar was (kip yakitori lichtjes roze, beefrolletjes half gaar, kip spiesjes stukje glazig en half gaar) Ik heb hier al eerder gegeten, maar nooit eerder dit meegemaakt. Vervolgens komen er 2 mensen die plaats nemen in het nisje waar wij niet mochten zitten (zogenaamd gereserveerd voor 5 personen, niet dus) Aan het einde 2 keer om dezelfde toetjes moeten vragen omdat deze steeds vergeten werden. De service was erg traag en toen ik een aantal vragen had over gerechten, wist de ''ober'' daar geen antwoord op te geven. Kortom, ik was best fan van de Sumo, maar dit is echt een domper geweest, erg jammer!
Berjan S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
WIj hebben hier echt prima gegeten. De sfeer is goed en het is mooi om iets terug te zien van de "Budha Bar". Deze tent was voorheen een discotheek en is nu omgetoverd tot een mooi restaurant. Prima sushi en gril, ik raad het iedereen aan!
guidetti .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Wij zijn ervaren"Sumo-eters",maar dit was absoluut teleurstellend: bestelling tot 3 x toe niet gekomen, bestellingen lauw tot koud, verkeerde bestellingen, kortom, nooit meer...
Joost T.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Hier een avond gegeten om te genieten van Sushi.
Het eten is heerlijk, alleen het gaat hier wel om een restaurant, waar vooral veel gegeten wordt.
Bediening kan beter, witbier wat in een gewoon bierglas geschonken wordt en daardoor ook gelijk dood bier is. Dit zijn enkele verbeterpunten.
vandaijk .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
We hebben weer heerlijk gegeten bij Sumo! De bediening mag wat mij betreft wat persoonlijker. Ook kregen we niet alle gerechten tegelijk waardoor de één al kon eten en de ander niet. Daarbij moet ik wel zeggen dat het die avond helemaal vol zat. De opstelling van de tafels is hier ruimer. Je zit helemaal niet dicht op elkaar.
Al met al vond ik het een prima sushi restaurant. Ik zou deze dan ook zeker aanraden als je heerlijke sushi wilt eten!
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Tsja... We zijn zo goed gewend van de sumo bij de vijzelstraat. Hier was het echt in één woord. DRAMA!! Ik heb nog nooit in mijn leven zulke slechte service ervaren. Wij hebben 4x moeten vragen naar onze drankjes, steeds toen we het vroegen, kregen we een "sorry" en "het komt eraan". Het eten was lekker. Maar door de slechte service was de sfeer niet de jewelste.
Ik kom hier zeker nooit meer terug, erg jammer want het heeft nog het prachtige uiterlijk van Little Buddha, prachtige tent maar met bagger, ver onder de maar service.
Patty R.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Met kerstavond gegeten bij Sumo, we waren met z'n 3e en mochten zelf tussen een aantal tafels kiezen. Drankjes werden snel geserveerd en ook het eten stond snel op tafel. Jammer alleen dat toen de tijd voorbij was wij tijdens het eten van het toetje de rekening al op tafel kregen. Er stonden geen mensen te wachten dus had de serveerster ook nog wel even kunnen wachten daarmee of vragen of wij nog een kopje koffie lusten. Verder ben ik erg tevreden over deze Sumo.
Yates .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Ouderwets goed. Service duurde even om op gang te komen.
Het was een drukke zaterdag avond...
Maar wederom geen spijt.
Tot de volgende keer!
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
De Sumo (All You Can Eat Japanner) heeft zijn vestiging verhuisd vanaf de Leidse Dwarsstraat naar het Kleine Gartman Plantsoen. De oude zaak was al redelijk mooi, maar de nieuwe grote tent is echt prachtig. Wellicht kitsch, maar toch, in de enorme zaal van de voormalige CITY Bioscoop is er echt alles aan gedaan om je ogen de kost te geven.

Helaas is de omvang van de nieuwe vreetschuur meteen het grootste nadeel. Het is hier op de drukke dagen (bijna alle dagen dus) een drukte van jewelste, hetgeen inhoudt dat men kortaf te woord wordt gestaan en bij binnenkomst (ondanks reserveringen) op een kluit staat te wachten.
Vervolgens wordt men ergens bij elkaar op schoot gezet. En tot overmaat van ramp is het een kwartier wachten op een eerste drankje. Ook de volgende orders (en die doe je nogal vaak in een AYCE) laten enorm lang op zich wachten. In de tussentijd is het dan ook een behoorlijke chaos in dit kippenhok.

Het eten is zoals in alle (inc oude) filialen gewoon goed. Erg lekker, zeker niet te weinig, en enorm veel keus tegen een acceptabele prijs.
Helaas valt wel op dat de trucs voor het grote publiek inmiddels gretig worden toegepast: Zeer veel saus/mayo, kleine porties, zeer veel zout en bijbetalen voor mooie gerechtjes zoals sashimi. Jammer.

Kortom, zoals bij elke Sumo is het eten echt lekker en de omgeving prachtig, maar in deze enorme vreethut is de Sumo echt uit zijn voegen gegroeid tbv de uitgaande provinciaal.
Niet te doen.
Volgende keer weer naar een kleiner zusje!
PeperenZout .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Een avond naar de film, eerst langs sumo (al you can eat) het werd ons aanbevolen. Ontvangst goed en netjes, aan tafel meteen uitleg hoe het werkt door een dame die alle tijd voor je neemt. Eten van goede kwaliteit en erg mooie presentatie van de borden en goede uitleg van de gerechten.De bediening is vlot en netjes je hoeft ze niet aan te spreken als je je volgende bestelling wil inleveren.
De zaak ziet er netjes en schoon uit wij zaten bij de bar vlak voor het raam.
Ze gaan me zeker terug zien ook al ga ik niet naar de film. Een aanrader ????