Sumatra House

Nieuwe Beestenmarkt 14 2312 CH Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Sumatra House

In dit Indonesisch specialiteitenrestaurant zijn de gerechten rijkelijk bereid met specerijen en kruiden: de traditionele boemboes. Van Indonesische vissoep en Indonesische pastei gevuld met kipfilet tot in stukjes gesneden geitenvlees, gekookt in kerriesaus en in bananenblad gestoomde makreel: het is Indonesië wat hier de klok slaat. Een aanrader in Leiden!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Sumatra House

Maandag tot en met zondag 17:00 - 22:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Winfred V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Een gezellig klein tentje , niet kitscherig maar met vele authentieke beeldjes. Ik had zelf de gulai kambing gekozen omdat ik dat zelf nooit klaarmaak. heerlijke authentieke smaak, lekker pedis en precies goed gegaard. De boemboe tot de laatste druppel opgemaakt met kroepoek. De erbij geserveerde groenten waren heel divers en lekker gekruid. Ik ga mijn (indische) familie hier mee naar toe nemen.
Hermine E.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Goed eten, bescheiden bediening. Prima.
Ernest V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Goede kwaliteit. Prima bediening en leuk ingericht. Prijs voor de rijsttafel (45 euro voor 2 p) veel te hoog voor het gebodene.
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Prima authentieke Indische keuken. Klein restaurantje bij molen DeValk. Goed adresje. Betaalbaar. Niet heel veel keuze maar op de kaart staat wat je verwacht en er hoort te zijn. Prettige bediening.
Margaret V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Heerlijk gegeten,vriendelijke service,gezellige omgeving.komen we zeker terug.
Robin Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Zaterdagavond gegeten bij Sumatra House in Leiden, een hoge waardering dus de verwachting waren hooggespannen. Op de IENS site staat nog als huisnummer 14 maar ze zijn inmiddels verhuisd naar nummer 3A. Reserveren op zaterdag is nodig want er zijn niet veel tafels. We zaten aan het raam, geen aanrader wanneer het koud is want het is enkel glas. Drankjes direct besteld en na een half uur kregen we de bestelling door. Glas vergeten, dat kwam na 5 minuten. De bestelling voor het eten ook doorgegeven: Soto Ayam, Sate Campur, Gado Gado Sumatra House en als extra gele rijst. Na een uurtje kwam de soep en de voorgerechten van mijn tafelgenoten. Bestek vergeten, dat kwam na een paar minuten.
De soep was niet helemaal wat ik mij erbij had voorgesteld. Weinig ayam, veel gedroogde kruiden en deze waren niet opgelost in de soep.
De hoop was gericht op het hoofdgerecht, dat kwam na een half uur, maar de sate bestelling was verkeerd gegaan en ik kreeg sate ayam en geen rijst. Gelukkig deelde ik met mijn disgenoot de gado gado en de sate, dus hadden we wel iets te eten. De smaak was OK maar niet bijzonder. Na 20 minuten kreeg ik verrassend de rest van de sate met wat gele rijst, hoewel we gezegd hadden dat dat inmiddels niet meer nodig was. De rest van de tafel was klaar met eten dus alleen maar verder geproefd. De rijst was waterig en smakeloos, de sate oedang erg Europees. De bediening bleef vriendelijk lachen.
Bij het afrekenen bleek alles gewoon op de rekening te staan, ook de gerechten die we afbesteld hadden.
Het zal geen verrassing zijn dat ik mij niet kan vinden in de waarderingen tot nu toe. Waarschijnlijk ga ik er nog een keer eten op een doordeweekse dag wanneer het rustig is. Misschien gaat het dan wel goed.
John S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Uitstekend. Voor herhaling vatbaar.
Hannah V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk en gezellige avond gehad met mijn zoon. Alles was gewoon top!
Connie H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Fijne sfeer, smaak en bediening. Goed dat we gereserveerd hadden er was veel animo, maar ondanks meerdere zittingen toch nog te weinig plek.
Suzanne W.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Van een lekkere rijsttafel genoten, alle gerechtjes smaakten zeer goed, kipsaté was super! Daarna nog even afgesloten met een kopje thee met spekkoek, die ook goed smaakte. Hele vriendelijke bediening.
Anita .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Het is een klein maar gezellig restaurant, het eten is heerlijk en ook echt Indonesisch zonder een Nederlands teintje. Het enige minpuntje vond ik dat ze niet alles hadden wat op de kaart stond. Voor de rest een top restaurant en we komen zeker nog eens terug als we in de buurt zijn!
marc K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Lekker eten en vriendelijke bediening.
steenwillem .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
vanavond bij Sumatra house gegeten we beschouwen ons wel als kenners, mijn vader heeft bij de marine gezeten dus de blauwe hap is ons welbekend het was idd als een woord Fantastich
Bakker99 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Mooi, schoon interieur, een echte Indonesische sfeer. Wij hebben voor een rijsttafel gekozen en hebben. heerlijk gegeten, na een uitgebreide uitleg over de gerechten die op tafel stonden. De bediening was persoonlijk en heel correct. Wij komen heel graag terug.
TimorS .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Wij hebben gulai kambing en rendang padang, wat niet op het menu stond, besteld. Het was heerlijk, geserveerd met rijst en drie soorten groenten. De witte sauvignon blanc wijn paste er heel goed bij. De bediening was prima. Het eten was goed betaalbaar.
Rinze M.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Heerlijk gegeten! De ober (Kasper) was heel gastvrij en wist veel van het menu. Vooral de saté was zeer aan te bevelen! We komen zeker nog een keer terug!
marie-josé18 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Aan een gemeenschappelijke tafel hebben wij de beste Indonesische maaltijd ooit genuttigd. Alle gerechtjes waren heerlijk van smaak. We hebben alle schaaltjes leeggelepelt. Als we weer in Leiden zijn komen we zeker terug!
leiropa .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Een intiem restaurant, met een inrichting die aan een echte Warung doet denken.
En niet zo overdreven, zoals bij sommige andere Indonesische restaurants.
Bovendien is het restaurant is schoon, met een open keuken, waar dus niets te verbergen is.

Ontvangst en bediening is uiterst vriendelijk en een klein beetje informeel.
Als hoofdgerecht gekozen voor de Nasi Rames Sumatra, met op een bord gereserveerd: opor ajam, rendang, babi kecap, telor pedis, sajoer lodeh. Alles smaakten verrukkelijk. En dat onder het genot van een Bintang bier.
Eigenlijk zat ik hartstikke vol, maar ik liet me toch verleiden voor een nagerecht. Een ijsje dat super leuk gereserveerd werd op een bananenblad met stukjes vers fruit en spekkoek.

Dit restaurant is echt een aanraden. Ik heb kom hier zeker terug, omdat hier een top kwaliteit geleverd wordt voor een zeer vriendelijke prijs.
waterbies .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Tijdens een rondwandeling op 2 oktober over de Nieuwe Beestenmarkt gelopen en gezien dat er een Indonesisch restaurant zat op deze locatie. Dat maakte een hoop nieuwsgierigheid los.
Dit restaurant is relatief klein, maar heeft een uitstekende ambiance met een Indonesisch getint decor, dat niet "over the top" is. Op de achtergrond klinkt Indonesische muziek.
Niet onbelangrijk; het restaurant is schoon, evenals het toilet.

Ontvangst en bediening is uiterst vriendelijk en een klein beetje informeel.
Als vooraf gekozen voor een loempia. En hoofdgerecht de Nasi Rames Sumatra, met o.a. rendang, babi kecap, opor ajam, telor pedis, sajoer lodeh. Alle onderdelen smaakten helemaal top. En dat onder het genot van een prima glas rode wijn.
Ik heb super genoten en kom hier zeker terug, omdat hier een top kwaliteit geleverd wordt voor een redelijke prijs.

Hans V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2014
Lauwwarme nasi ramas zonder veel pedis. Rendang kan nog wel een half dagje gebruiken voor de malsheid. Eigenlijk smaakt alles naar elkaar. Veggie versieis iets beter door de smakelijke aubergine.