Sumatra House

Nieuwe Beestenmarkt 14 2312 CH Leiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Sumatra House

Bakker99 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Mooi, schoon interieur, een echte Indonesische sfeer. Wij hebben voor een rijsttafel gekozen en hebben. heerlijk gegeten, na een uitgebreide uitleg over de gerechten die op tafel stonden. De bediening was persoonlijk en heel correct. Wij komen heel graag terug.
TimorS .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Wij hebben gulai kambing en rendang padang, wat niet op het menu stond, besteld. Het was heerlijk, geserveerd met rijst en drie soorten groenten. De witte sauvignon blanc wijn paste er heel goed bij. De bediening was prima. Het eten was goed betaalbaar.
Rinze M.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Heerlijk gegeten! De ober (Kasper) was heel gastvrij en wist veel van het menu. Vooral de saté was zeer aan te bevelen! We komen zeker nog een keer terug!
Marie-josé18 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Aan een gemeenschappelijke tafel hebben wij de beste Indonesische maaltijd ooit genuttigd. Alle gerechtjes waren heerlijk van smaak. We hebben alle schaaltjes leeggelepelt. Als we weer in Leiden zijn komen we zeker terug!
Leiropa .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Een intiem restaurant, met een inrichting die aan een echte Warung doet denken.
En niet zo overdreven, zoals bij sommige andere Indonesische restaurants.
Bovendien is het restaurant is schoon, met een open keuken, waar dus niets te verbergen is.

Ontvangst en bediening is uiterst vriendelijk en een klein beetje informeel.
Als hoofdgerecht gekozen voor de Nasi Rames Sumatra, met op een bord gereserveerd: opor ajam, rendang, babi kecap, telor pedis, sajoer lodeh. Alles smaakten verrukkelijk. En dat onder het genot van een Bintang bier.
Eigenlijk zat ik hartstikke vol, maar ik liet me toch verleiden voor een nagerecht. Een ijsje dat super leuk gereserveerd werd op een bananenblad met stukjes vers fruit en spekkoek.

Dit restaurant is echt een aanraden. Ik heb kom hier zeker terug, omdat hier een top kwaliteit geleverd wordt voor een zeer vriendelijke prijs.
Waterbies .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Tijdens een rondwandeling op 2 oktober over de Nieuwe Beestenmarkt gelopen en gezien dat er een Indonesisch restaurant zat op deze locatie. Dat maakte een hoop nieuwsgierigheid los.
Dit restaurant is relatief klein, maar heeft een uitstekende ambiance met een Indonesisch getint decor, dat niet "over the top" is. Op de achtergrond klinkt Indonesische muziek.
Niet onbelangrijk; het restaurant is schoon, evenals het toilet.

Ontvangst en bediening is uiterst vriendelijk en een klein beetje informeel.
Als vooraf gekozen voor een loempia. En hoofdgerecht de Nasi Rames Sumatra, met o.a. rendang, babi kecap, opor ajam, telor pedis, sajoer lodeh. Alle onderdelen smaakten helemaal top. En dat onder het genot van een prima glas rode wijn.
Ik heb super genoten en kom hier zeker terug, omdat hier een top kwaliteit geleverd wordt voor een redelijke prijs.

Hans V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2014
Lauwwarme nasi ramas zonder veel pedis. Rendang kan nog wel een half dagje gebruiken voor de malsheid. Eigenlijk smaakt alles naar elkaar. Veggie versieis iets beter door de smakelijke aubergine.
Luminous04 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2014
Fantastisch gegeten! Verreweg het lekkerste Indonesisch wat we ooit gegeten hebben. We komen uit Amsterdam en zijn zeer bekend met de Indonesisch keuken. Bediening was top en we hebben lekker op het kleine terrasje gezeten. Beide hebben we de nasi goreng gehad. Ik de pittige versie en mijn vriendin de milde. Als we weer in leiden zijn dan komen we zeker terug!
Trecht .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Toen we het restaurant binnen liepen viel ons weer op hoe smaakvol het was ingericht. Een mengeling van Indonesisch en modern. Een tafeltje bij het raam was prima en we keken uit op het afhaalcentrum van Sumatra House dat zich aan de overkant van de straat bevond.

Een vriendelijke vrouw kwam naar ons toe om ons de menukaarten te geven en onze bestelling voor het drinken op te nemen, een wijntje en een biertje.
We besloten de rijsttafel Sumatra te nemen voor twee personen en deze keer de vegetarische variant en de gewone rijsttafel. Als extra gerecht namen we de saté ayam die bijzonder lekker was. Geroosterd en heerlijk mals.
Het smaakte prima en er waren diverse vegetarische-, vlees-, eiergerechten en tahoe en groenten, geserveerd in kleine kommetjes, heel sfeervol en gezellig.

Zeker een aanrader, al had ik niet altijd het idee dat de bediening precies begreep wat je wilde of bedoelde.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Tweede keer gegeten bij dit restaurant. Wat is er goed aan dit restaurant? De smaak, de bediening, allemaal vriendelijk. Wat is er niet goed aan? Wij bestelden emping. Was op. DAT KAN NIET. Emping "op" bij een indonesisch restaurant is hetzelfde als witte wijn op in een visrestaurant. Wij bestelden een rijsttafel. Geen keuze bij groente of vleesgerechten. Wij bestelden als extra Sate Kambing, want daar verheugden we ons (na de eerste keer) heel erg op. Ongeveer 20 minuten NADAT we onze rijsttafel hadden gekregen, en ons tot DRIE keer was gevraagd of wij 1 portie voor ons allen of 1 portie p.p. wilden, werd ons gemeld dat de sate kambing OOK op was.
WTF? Na afloop naar de overkant gelopen, naar de afhaal. Daar was alles WEL aanwezig en was de keuze veel ruimer. Dit geneuzel over dat alles "op" was, heeft ons diner wel wat verpest, hoewel de smaken van de gerechten niet slecht waren ( maar de groenten met koenjit een beetje flauw en waterig).
Geen slechte aanvulling op de Leidse restaurants, maar dit (de service en de zeer late vermelding dat de kambing "op" was - waren er wellicht na ons meer populaire klanten met hetzelfde verzoek verschenen?!) viel ons toch tegen. En emping op? Kom nou...
ElectricUniverse .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Het eten was erg lekker. Vooral de rendang was lekker. Verder was de bediening erg vriendelijke. Ik kom hier zeker terug
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2013
Voor een goede, betaalbare Indonesische hap ben je hier aan het juiste adres. Vooral ingericht op afhalen maar je kunt er ook gaan zitten en wordt dan vriendelijk en goed geholpen. Vooraf een heerlijke vissoep (intense smaak) en daarna rendang, sambalboontjes (allebei lekker pittig) en sate kambing (gewoon heel goed).
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Vanwege recensies op Iens naar dit restaurant toegegaan omdat ik
wel van 'kleinschalige' (afhaal)restaurantjes hou.

Met z'n 4'en gegeten. Nasi en bami rames. Het aanbod van de bijgerechten was gevarieerd maar het was niet altijd eenvoudig de uitleg daarover van de slecht nederlands sprekende dame in de bediening te begrijpen.

De service was goed. Het is geen sterrenrestaurant maar je wordt absoluut niet genegeerd.

Van het decor moet je je niet teveel voorstellen. In de hoofdzaak blijft het een afhaalrestaurant. Voor het genieten van een prima hap eten is het decor niet storend.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
Wij halen hier regelmatig af, maar hebben ook laten thuisbezorgen voor een grote partij gasten. Het eten is heerlijk, uitgebreid en vers. De mensen zijn heel vriendelijk en heel behulpzaam. Een aanrader om eten te halen hier.
MTAV .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2012
Beestenmarkt is niet de mooiste omgeving om te zitten. Maar het draait hier dan ook voornamelijk om afhalen (ze hebben drie tafeltjes).
Het verbaast mij dat er nog geen recensies zijn (ze zitten er alweer bijna een jaar). Het eten is zo vers en smakkelijk. Hele mooie en schone keuken en de prijs kwaliteit is echt heel goed. Heel vriendelijk en aardige mensen. Echt een aanrader