Sumatra House

Nieuwe Beestenmarkt 14 2312 CH Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Sumatra House

In dit Indonesisch specialiteitenrestaurant zijn de gerechten rijkelijk bereid met specerijen en kruiden: de traditionele boemboes. Van Indonesische vissoep en Indonesische pastei gevuld met kipfilet tot in stukjes gesneden geitenvlees, gekookt in kerriesaus en in bananenblad gestoomde makreel: het is Indonesië wat hier de klok slaat. Een aanrader in Leiden!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Sumatra House

Maandag tot en met zondag 17:00 - 22:00

Marion A.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Remco K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Wij hebben hier de verjaardag van mij moeder gevierd, zelf Indisch en zeer kritisch. Ze was dik tevreden. We hebben allen erg genoten. Zeer uitgebreid en net even wat anders dan de gemiddelde Indo. Super vriendelijke eigenares en bediening. Een aanrader!
harm B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Lekker gegeten in dit kusse restaurantje, aanrader.
Caroline D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Aanrader! Heel lekker gegeten. Fijne ontvangst en vriendelijke bediening. Behulpzaam en heel redelijk in het aanpassen van het menu! Alles wordt er aan gedaan om het je naar je zin te maken. Gezellig, eenvoudig kader met sfeervolle muziek. Prijs/kwaliteit zeer correct.
John M.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Uitstekend eten en goede, attente bediening. Komen hier zeker weer.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Prima restaurant.
Relaxt. Prima eten. Fijne sfeer. Goed meubilair. Fijne bediening en gelukkig goed kunnen praten met de groep (geen gegalm).
Genoten.
Klein minpuntje was de bereikbaarheid. Gemeente Leiden is de wegen in de (naaste) omgeving aan het onderhouden. Lastig maar moet gebeuren en het restaurant kan daar niets aan doen.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Heerlijk gegeten, goede bediening, goede service.
Winfred V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Een gezellig klein tentje , niet kitscherig maar met vele authentieke beeldjes. Ik had zelf de gulai kambing gekozen omdat ik dat zelf nooit klaarmaak. heerlijke authentieke smaak, lekker pedis en precies goed gegaard. De boemboe tot de laatste druppel opgemaakt met kroepoek. De erbij geserveerde groenten waren heel divers en lekker gekruid. Ik ga mijn (indische) familie hier mee naar toe nemen.
Hermine E.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Goed eten, bescheiden bediening. Prima.
Ernest V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Goede kwaliteit. Prima bediening en leuk ingericht. Prijs voor de rijsttafel (45 euro voor 2 p) veel te hoog voor het gebodene.
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Prima authentieke Indische keuken. Klein restaurantje bij molen DeValk. Goed adresje. Betaalbaar. Niet heel veel keuze maar op de kaart staat wat je verwacht en er hoort te zijn. Prettige bediening.
Margaret V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Heerlijk gegeten,vriendelijke service,gezellige omgeving.komen we zeker terug.
Robin Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Zaterdagavond gegeten bij Sumatra House in Leiden, een hoge waardering dus de verwachting waren hooggespannen. Op de IENS site staat nog als huisnummer 14 maar ze zijn inmiddels verhuisd naar nummer 3A. Reserveren op zaterdag is nodig want er zijn niet veel tafels. We zaten aan het raam, geen aanrader wanneer het koud is want het is enkel glas. Drankjes direct besteld en na een half uur kregen we de bestelling door. Glas vergeten, dat kwam na 5 minuten. De bestelling voor het eten ook doorgegeven: Soto Ayam, Sate Campur, Gado Gado Sumatra House en als extra gele rijst. Na een uurtje kwam de soep en de voorgerechten van mijn tafelgenoten. Bestek vergeten, dat kwam na een paar minuten.
De soep was niet helemaal wat ik mij erbij had voorgesteld. Weinig ayam, veel gedroogde kruiden en deze waren niet opgelost in de soep.
De hoop was gericht op het hoofdgerecht, dat kwam na een half uur, maar de sate bestelling was verkeerd gegaan en ik kreeg sate ayam en geen rijst. Gelukkig deelde ik met mijn disgenoot de gado gado en de sate, dus hadden we wel iets te eten. De smaak was OK maar niet bijzonder. Na 20 minuten kreeg ik verrassend de rest van de sate met wat gele rijst, hoewel we gezegd hadden dat dat inmiddels niet meer nodig was. De rest van de tafel was klaar met eten dus alleen maar verder geproefd. De rijst was waterig en smakeloos, de sate oedang erg Europees. De bediening bleef vriendelijk lachen.
Bij het afrekenen bleek alles gewoon op de rekening te staan, ook de gerechten die we afbesteld hadden.
Het zal geen verrassing zijn dat ik mij niet kan vinden in de waarderingen tot nu toe. Waarschijnlijk ga ik er nog een keer eten op een doordeweekse dag wanneer het rustig is. Misschien gaat het dan wel goed.
John S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Uitstekend. Voor herhaling vatbaar.
Hannah V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk en gezellige avond gehad met mijn zoon. Alles was gewoon top!
Connie H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Fijne sfeer, smaak en bediening. Goed dat we gereserveerd hadden er was veel animo, maar ondanks meerdere zittingen toch nog te weinig plek.
Suzanne W.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Van een lekkere rijsttafel genoten, alle gerechtjes smaakten zeer goed, kipsaté was super! Daarna nog even afgesloten met een kopje thee met spekkoek, die ook goed smaakte. Hele vriendelijke bediening.
Anita .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Het is een klein maar gezellig restaurant, het eten is heerlijk en ook echt Indonesisch zonder een Nederlands teintje. Het enige minpuntje vond ik dat ze niet alles hadden wat op de kaart stond. Voor de rest een top restaurant en we komen zeker nog eens terug als we in de buurt zijn!
marc K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Lekker eten en vriendelijke bediening.
steenwillem .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
vanavond bij Sumatra house gegeten we beschouwen ons wel als kenners, mijn vader heeft bij de marine gezeten dus de blauwe hap is ons welbekend het was idd als een woord Fantastich