Sumatra House

Nieuwe Beestenmarkt 14 2312 CH Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Sumatra House

In dit Indonesisch specialiteitenrestaurant zijn de gerechten rijkelijk bereid met specerijen en kruiden: de traditionele boemboes. Van Indonesische vissoep en Indonesische pastei gevuld met kipfilet tot in stukjes gesneden geitenvlees, gekookt in kerriesaus en in bananenblad gestoomde makreel: het is Indonesië wat hier de klok slaat. Een aanrader in Leiden!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Sumatra House

Maandag tot en met zondag 17:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Sumatra House

karinentonny .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
Je komt echt in een Indonesische omgeving, klein en knus. De ontvangst en bediening door gastvrouw Henny is aller hartelijks. Bij het eten merk je meteen dat de gerechten handgemaakt zijn. Een streling voor de tong en smaakpupillen. Een prima prijs/prestatieverhouding. Grote complimenten !!!
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Absolute aanrader in hartje Leiden!!

Mijn familie komt uit Indonesië.
Zalige rijsttafel gegeten bij Sumatra House, zeer authentieke smaak en varieteit. ook desserts waren een aangename verrassing.
super vriendelijke service ondanks de drukte.
absolute aanrader!!
Thomas P.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Heerlijk gegeten en kort gewacht op het eten. Uitstekende service. Vriendelijke bediening. Wij hadden de nasi goring en nasi koening rames
jokeraar27 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Zeer gezellig klein restaurant, attente bediening en heerlijk eten. Wanneer volledig bezet wel rumoerig.
Komen er zeker weer. Aanrader!!!!
Joke L.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
Wij komen hier elke keer weer terug, heerlijke Indische keuken, lieve danes
Mirely G.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
Onzettend lekker en veel eten voor een heel goede prijs! Ik zal zeker terug komen en aan andere aanbevelen. Deze was de tweede keer dat ik er heb gegeten.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Met 10 vrienden gegeten aan een lange tafel. Prima verzorgde rijsttafel, ook de vegetariers kwamen volop aan hun trekken. Iedereen was enthousiast.
Thea O.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Er moest moeite worden gedaan om te kunnen zitten en de tafel klaar te maken voor het eten.
De helft van de gerechten die uitgekozen waren, hadden ze niet.
Lang moeten wachten voordat de gerechten er waren en twee personen moesten nog zo’n vijf minuten wachten voordat het er was. Het eten was erg rommelig, smaken vielen tegen en het was lauw, de satè kambing was nogal taai.
marijke V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Zij waren heel vriendelijk en het eten was lekker. We hadden drie verschillende gerechten en alles was goed.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Dit was de tweede keer dat ik hier kwam: het eten is ontzettend lekker en de bediening erg vriendelijk. Wij hadden een rijsttafel voor 7 personen en konden niet stoppen met eten.
Antoinette S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Onlangs 5 weken in Indonesië geweest en omdat ik het heel erg jammer vind dat ik weer in Nederland ben wilde ik mijzelf troosten en graag weer lekker Indonesisch eten.
Ik vond de smaak helaas van alle gerechten (zowel voor als hoofd hebben mijn man en ik halverwege gewisseld) en we hebben 4 hoofdgerechten besteld, heel erg teleurstellend vergeleken met al het eten in de 5 weken in Indonesië. Nu houden wij heel erg van Chili en sambalen ik vond het eten echt heel Hollands dus erg flauw. We hebben dus helaas niet genoten van het eten en ik mis Indonesië nu nog meer. Ik zal hier dus niet nog eens terug gaan. Voorheen gingen we altijd naar Den Haag naar diverse Indonesische restaurants omdat wij daar woonden. Dus we gaan of een beter Indonesisch restaurant zoeken in onze nieuwe woonplaats Leiden of terug naar Den Haag.
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Vriendelijke ontvangst. Als eersten in het restaurant. Omdat ik aangaf dat het wel erg koud was, werd de verwarming aangezet maar de radiator ging niet aan. Het bleef koud. Ik bestelde het gerecht van de 3 soorten saté maar kreeg 2 soorten. Niet werd aangegeven waarom de derde soort ontbrak. Pas na navraag werd gezegd dat de 3e soort op was. Zal zeker terugkomen, heerlijk gegeten.
Annelieke P.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Mijn verwachtingen waren te hoog gespannen door de informatie op Iens. Het eten (rijsttafel) viel mij tegen. Te scherp. De bediening is vriendelijk. Het huisnummer is 3a in plaats van 14.
Cees P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Fantastisch restaurant, koken met de authentieke smaken van Sumatra! Aanrader! We hebben de rijsttafel genomen, prima porties.
Annemart B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Met iemand met Indonesische acjtergrond en 2 veganisten uit eten: dan moet je bij ren goede indonesier zijn. Sumatra house gekozen vanwege de goede recensies op het eten. Gereserveerd voor half 7. Bij binnenkomst bleek er geen tafeltje te zijn, Of we buiten wilden wachten tot er mensen die aan "ons" tafeltje wachtten naar hun tafeltje konden. En die mensen zaten nog aan de koffie.... geen drankje, gewoon buiten wachten...
Eenmaal aan tafel diverse malen gehoord "oh, we waren u vergeten". Qua service: nee.
En de inrichting...nou nee. Rommelig, beetje Indonesisch. Niks bijzonders
Maar dan. Het eten. Ga. Doe het. Het is origineel, het is lekker, veganistisch geen probleem en de man die Indonesië zo goed kent, zat te smullen. Dit was top. Indonesisch eten zoals het bedoeld is.
Neem de tijd, stel je in op rommeligheid in de bediening, doe rustig aan en geniet.
Voor het eten kom ik terug!
Ilona B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Heerlijk gegeten : iets pikante makreel in cocossaus en groenten. Verzorgd opgediend. Vriendelijke dame kwam nog extra terug om uit te leggen dat het eten wel iets pikant was. Het zaakje is net groot genoeg en netjes en schoon ingericht.
Hanny T.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Heerlijk gegeten, aanrader! Alleen jammer dat bij het menu een lijst met de dranken ontbteekt, en de kwaliteit van de wijn echt beter kan
Pim T.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Voor Leiden een goed en lekker indisch restaurant en verdiend meer bekendheid.Weinig leidenaren hebben er van
gehoord,toen we naar de weg vroegen.
Zou opgenomen kunnen worden in de Leiden city guide!
Marion A.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Fijne bediening heerlijk gegeten. Wij komen gauw terug!. Marion
Remco K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Wij hebben hier de verjaardag van mij moeder gevierd, zelf Indisch en zeer kritisch. Ze was dik tevreden. We hebben allen erg genoten. Zeer uitgebreid en net even wat anders dan de gemiddelde Indo. Super vriendelijke eigenares en bediening. Een aanrader!