Sumangali

Gedempte Nieuwesloot 119 1811 KR Alkmaar Nederland Kaart

Over restaurant Sumangali

Vakantiegevoel bij Sumangali

Bij Sumangali in Alkmaar krijg je meteen het gevoel er even lekker tussenuit te zijn. Indiaan en Sri Lankaanse gerechten staan altijd op de menu en worden bereid met verse kruiden volgens authentieke recepten. Kom helemaal in de Oosterse sfeer en geniet van een heerlijk diner!

Meer informatie over restaurant Sumangali

Erg kort
Kevin W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Het eten was goed.
Jammer dat als er extra rijst wordt gevraagd (was erg weinig voor 2 personen) hier extra voor betaald moet worden.
Dit geldt hetzelfde voor het drinken door de smalste drinkglazen op tafel te zetten.
Door de prijs komen wij hier niet meer terug.
Wezel23 .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Op zaterdagavond uit eten geweest met een aantal dames in dit gezellige restaurant. De bediening werd door de eigenaar zelf uitgevoerd en was gezellig met veel uitleg m.b.t. de zeer ruimte menukaart. Het eten was heerlijk, vers en puur. Mijn zoon bestelt wekelijks een diner en vindt vooral de roti overheerlijk.
Het is een aanrader.
Anne Marie .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Gisteravond (zondag) de enige klanten.
Wat wij toch vreemd vinden want het eten (linzensoep en pastei vooraf en gemengde schotel als hoofdgerecht) is zeer smaakvol.
Bediening (eigenaar) klantvriendelijk.
Srilankees eten geniet een wat mindere bekendheid dan Thais maar het is zeker aan te raden het eens te proberen. Goede prijs/kwaliteit verhouding en ruime keus, zowel vegetarisch als vis en vlees.
Decor misschien wat gedateerd maar dat doet niets aan de smaak af.
Bmrouwen .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Lange wachttijden tussen de gangen. Voorgerechten spicy en lekker. Hoofdgerecht goed van smaak maar de saus ontbrak. De diverse soorten groente streelden het oog NIET. We zaten er wel lekker en lang maar werden tegen tienen wel weg gekeken. Met een paar wijntjes waren we voor dit diner 46,50 euro kwijt. Veel te duur !!! Ik zal dit restaurant niet aanbevelen bij vrienden.
Hagendordt .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
het was niet wat we verwacht hadden. Het eten gaf geen wow gevoel wat ik bij andere indiaas restaurants wel kreeg.

helaas niet voor herhaling vatbaar
Nicolien G.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
We waren met z'n achten en hebben de vier gerechten van het menu gewoon 2x besteld, zodat we allemaal alles konden proeven. Die variatie op het bord maakte het prima, ieder had z'n eigen voorkeur.
De prijs voor het AH-menu is flink opgeschroefd denk ik, zonder AH-actie kun je hier (als groep) ook voordelig eten.
Gjwijst .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het eten viel tegen. Het menu 32.50 is in verhouding tot de menukaart erg duur.
We moesten 45 minuten wachten tot de soep kwam. Soep was goed. Hoofdgerecht redelijk maar niet bijzonder. Rijst zag er niet uit zo plakkerig. Bediening afstandelijk.
Gaan niet zo snel anderen adviseren naar Sumangali te gaan.
Esther_rosendahl .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Heerlijke soep vooraf! De hoofdgerecht waren heerlijk (we hebben even van elkaars gerecht geproefd, wat trouwens prima gaat want het wordt in schaaltjes op een warmhoudplaat geserveerd).
De bediening is erg vriendelijk. Zeker een aanrader.
Liameer .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
We vonden het erg jammer dat er een vastgesteld menu was en we niet van de kaart konden bestellen. Het menu was 32,50 en vonden we best duur. Toen we op de kaart keken zagen we dat de gerechten los niet zo duur zijn. Dus tweede gratis is daar niet helemaal waar. Het was verder wel lekker en de bediening was goed.
Logman .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Gezellig als altijd en ditmaal op een drukke avond hebben we genoten van het driegangenmenu wat voor het hoofdgerecht een prima keuze te bieden had.
Alkmaarproever .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Eigenlijk zou ik hier vaker willen eten dan ik nu doe, want ik vind de gerechten erg lekker. Het is een knus restaurant, met een aantal leuke Sri Lankaanse details. De bediening die we tot nog toe hebben meegemaakt (we nemen aan de eigenaar) is altijd vriendelijk. Verwacht alleen geen snelle hap, maar neem de tijd. Laatst had hij toevallig een speciale sterke drank uit Sri Lanka die we mochten proeven voor een schappelijk prijsje. Soep, vegetarische en vleesgerechten, en vooral ook de toetjes met mango of kokos zijn erg lekker. Ook voor de prijs hoef je het niet te laten hier een keer - of vaker! - te gaan dineren.
Robhoekstra.carlakater .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Gisteren lekker gegeten bij Sumangali, het was een actie van Xenos. Het menu bestond uit soep vooraf daarna de keuze ui 4 gerechten en nog wat bijgerechten waarvan wij er twee besteld hadden. De soep was naar onze smaak wat te pittig de hoofdgerechten waren prima en de hoeveelheid was voor ons ook voldoende. Het nagerecht bestond uit de keuze van ijs of koffie, wij hebben het ijs genomen dit was lekker ijs met cocos erin verwerkt. De bediening was goed. Het decor was voor deze zaak voldoende. De sfeer was gezellig. Als je van indiaas eten houdt dan is dit zeker leuk om te gaan eten. Vertel ons alles over Sumangali! Welk gerecht vond je het lekkerst? Hoe was de bediening? Hoe zou je de sfeer omschrijven? Wat is je nog meer bijgebleven? Iedereen is benieuwd naar jouw recensie!
R.vdstorm .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Smaakvol eten , keurige bediening, ietwat sober ingericht.
Jammer dat het speciale ah menu een beperkte keuzemogelijkheid biedt; a-la-carte diner zou mijn voorkeur hebben.
Jamijaral .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Heerlijk eten, vriendelijke bediening, helaas was het erg druk dus duurde het wat lang voor ons eten kwam. Maar kom er graag want et eten is echt fantastisch!
Loes.valentijn .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Wij hebben op zondag 20 December met vier personen gegeten bij Indiaas restaurant Sumangali in Alkmaar.
Wij hadden twee zegelboekjes van Albert Heijn bij ons.
We kregen een menuutje dat 32,50 Euro kostte en dat vond ik voor wat er geboden werd en vergeleken met de menukaart zeer aan de prijs.
Ikzelf heb de linzensoep niet genomen en mocht geen andere soep kiezen.
De anderen vonden de soep lekker.
Het hoofdgerecht (lamsvlees en kip tandoori) was ook lekker. Ook hadden we twee vegetarische gerechten (aubergine), erg lekker, maar de twee kleine eters kregen het niet op.
We hebben het auberginegerecht en de groentes in twee pannetjes gedaan en vroegen hier een doggybag voor aan de vriendelijke jongeman die ons bediende.
Het mocht niet van zijn baas. Bij navraag werd de baas heel erg boos op ons. Het mocht niet volgens de voorwaarden van de AH-actie, iets wat ik niet heb kunnen ontdekken.
Toen hij zag dat er veel eten over was hadden we het na betaling van 10,00 Euro mee mogen nemen.
Dit hebben we niet gedaan en we hebben het toetje ergens anders gegeten.
Ik denk dat dit restaurant beter niet aan de actie mee had kunnen doen.
Ons zien ze hier nooit meer terug.
SNURK .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
via restaurantactie van ah gereserveerd. Goed en lekker gekruid eten! Vriendelijke bediening.
Wel jammer dat we qua voorgerecht geen keuze hadden, en ook qua nagerecht alleen keuze uit ijs of koffie/thee.
2e gerecht was door de actie gratis, maar het kostte dan ook 32,50 voor 1 persoon. Dat is echt teveel voor wat je krijgt. Krijg sterk de indruk dat de prijs wat is opgeschroefd om er meer aan te verdienen....
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
AH menu voor 32,50!! is echt teveel voor wat je krijgt. Eenvoudig soepje, goed hoofdgerecht, vanillaijsje toe. Met een paar drankjes zit je zo op 50 euro kosten voor 2 met de spaaractie. Geen goede verhouding.
Akdewinter .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Lekker eten, vooral het lamsvlees was heerlijk mals en goed op smaak. Ook de linzensoep smaakte heerlijk kruidig. Een glas lassi erbij en kokosijs en chai toe maakte het etentje compleet.
Aamfz .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
het was lekker alleen vonden de heren in het gezelschap dat de vlees porties iets groter mochten aardige bediening en een gezellig restaurant.
Laisha .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Ik ben gek op indiaas eten, maar hier zou ik niet gauw nog een x terugkomen. We hadden de tandoori mixed grill. Alles was overgoten met saus en smaakte hetzelfde.