Sultani

Groenmarkt 35 7201 HW Zutphen Nederland Kaart

Over het restaurant Sultani

Overrompeld door smaken

Die typische Noord-Afrikaanse gastvrijheid werkt echt als een warm bad. Zodra je bij restaurant Sultani binnenwandelt, voel je je meteen welkom. Het lekkere eten dat je hier krijgt voorgeschoteld helpt natuurlijk ook. De spannende smaken van de tajines, couscous en zalige desserts overrompelen en doen verlangen naar meer. Tip: kies vooraf voor de Marokkaanse mezze, een enorm plateau vol lekkere hapjes.

Meer informatie over restaurant Sultani

• Af te huren

Jouw recensie over het restaurant Sultani

Werner Z.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Tijdens een korte trip naar de Achterhoek ben ik hier verzeild geraakt. Wat een heerlijk eten, mijn tajine was helemaal goed. Aardige bediening ook, een studente die juist begonnen was. Ik raad iedereen die eens lekker Marokkaans wil eten en hier in de buurt eens aan om bij Sultani langs te gaan.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Gastheer is echt briljant: open, grappig, eerlijk. Je voelt je echt heel erg welkom. Eten is fantastisch : vers zelfgemaakt en goede duidelijke eerlijke smaak. Echt een aanrader!
Bob B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Vandaag een heerlijke mezze lunch vis genomen; wat lekker! Mijn partner nam een vegetarische tajine; ook overheerlijk. Plus een vriendelijke ontvangst en bediening! Kortom, we komen graag terug.
Jelly H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Met z'n tweeën hier gegeten. We kozen voor het tweegangenmenu met vlees. Vooral de voorgerechtjes vonden we erg lekker. De tajine van het hoofdgerecht was ook goed, vonden alleen de kip wat droog. Vriendelijk personeel en gezellig restaurant.
Harold O.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Ik heb vaker marokkaans gegeten. Op rondreis in Marokko. Bij mensen thuis. En zelfs zo af en toe maken we zelf tajine. Ik weet hoe een goed marokkaans tajine gerecht moet smaken.

Dat is die van Sultana's in ieder geval niet. De tajine heeft totaal geen smaak, en ik vraag me zelfs af of het langer dan 10 minuten in de tajine heeft gezeten. Aardige mensen dat wel. Vandaar dat de score nog uitkomt op een 5. Ik kom er echter niet nog een keer.
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Uitstekende keuken met gerechten uit Libie,Irak,Egypte en Marokko.Alles erg aromatisch en smaakvol. Met z’n vieren eerst vegetarische mezze (hapjes) als voorgerecht en als hoofdgerecht vegetarische tajin. Prima kwaliteit en verrassend qua smaak.Beslist een aanrader.
Henriëtte G.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
Wat een heerlijke avond hebben we hier gehad. Sfeervolle inrichting, Vriendelijk personeel en heerlijk gegeten. Echt een aanrader
i-tje .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Sfeervol restaurant in het sfeervolle hart van het centrum van Zutphen. Heerlijke gegeten en goede bediening. Prijs - kwaliteit is goed. Een aanrader!
Rinus V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Fantastisch lekker gegeten bij Sultani. We hadden vooraf een heerlijke Pittige vissoep en een Linzensoep. Als hoofdgerecht namen we allebei de Taj vegalunch. Het wijntje en de biertjes waren ook goed. De bediening is professioneel maar vriendelijk en vlot. Alleen al voor Sultani gaan we terug naar Zutphen. 'Desnoods op onze knieën'.
chantalbot .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Heb vaker marokkaanse gegeten maar zo slecht nooit , de combi die hier wordt gemaakt heeft geen smaak of een gooie opmaak , de tagine kip met dadels,couscous ,amandelen en vooral dat laastse chorizo????? vies van smaak en te veel olie tagine wordt zo en zo gegeten met brood couscous hoort niet in of bij dat is traditionele manier die chorizo ach kom op de kaart is heel groot en te veel vreemd combi kan niet spreken van een culinaire hoogstandjes de bediening was terug houdende op onze opmerking prijskwaliteit verhouding klopt absoluut niet veel te duur
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Op zaterdagavond om half 7 gereserveerd bij Sultani, dit bleek ook nodig. Het is druk en we nemen eerst plaats op het terras voor een drankje en er wordt gevraagd of we wat brood vooraf willen. Tijdens het diner zouden we graag binnen zitten, dat is geen probleem.

Brood vooraf blijkt een flinke boterham, we zijn met zijn vieren en krijgen 10 flinke bolletjes met kruidenboter, humus, yoghurtsaus en tapenade. Achteraf blijkt dit 11 euro te kosten… Best prijzig en wellicht niet nodig geweest omdat er bij onze voorgerechtjes ook al brood en smeerseltjes worden geserveerd. Als we het brood bijna op hebben komen ze ons halen voor het voorgerecht. Ik was net een stukje brood aan het beleggen dat ik al etend meeneem naar binnen.

We hebben gekozen voor zowel het vlees- als het vismenu, beide voor 2 personen zodat we meer kunnen proeven. Deze staan al klaar op de ronde tafel, het is even klimmen om plaats te nemen. 2 grote schalen vol met kleine bakje vol met lekkers. Omdat het 2 menu’s voor 2 personen betreft zijn er bijvoorbeeld 2 gehaktballetjes, 2 garnalen, etc.. Het vergt wat snijwerk maar we hebben daardoor shared dining naar een nieuw level gebracht. Goede smaken en heel veelzijdig.

Dan de hoofdgerechten, 2 tajines, 1 met verschillende soorten vlees en de andere met verschillende soorten vis. Er ligt lamsvlees, gehaktballetjes, kip, etc.. In de vistajine ook een verscheidenheid aan vis, garnalen en schelpdieren. Er wordt couscous bij geserveerd en onder in de vistajine ligt gele rijst. Hoewel beide erg smakelijk gaat mijn voorkeur uit naar de vleesschotel.

Ik besluit iets eerder te stoppen met eten, ben toch benieuwd naar de nagerechten. Katayef, nooit van gehoord en na een afbeelding op Google besteld. De rest heeft toch iets teveel gegeten en houdt het bij koffie. De katayef lijkt niet op de door mij gevonden foto’s en heeft meer weg van baklava, een portie die ik niet alleen op krijg. Zo hebben we het shared dining maar verder voortgezet en is het bordje toch nog leeggekomen.

Eten is uitstekend, bediening vriendelijk en het restaurant is sfeervol ingericht. Prima.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Zowel de mixed mezze als de lamstajine en vegetarische tajine waren mooi bereidt, gepresenteerd en heerlijk op smaak. Speciale noot bij de tajine's; je proeft dat er aandacht is besteedt aan de bereiding van alle ingrediënten waardoor je ook alles echt afzonderlijk kunt proeven. Ook de structuren komen daardoor goed tot hun recht. Al met al; een absolute aanrader.
Hilde R.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Vanmiddag geweest, voor de lunch dus.
De meze was heerlijk. Ik deel de mening dat er uitleg gegeven had mogen worden bij wat we kregen. Maar het was allemaal heel erg lekker. Even kort met de eigenaar gesproken die open stond voor kleine verbetering maar mag geen naam hebben. Sultana, we komen zeker weer, aanrader, leuk terras en zaak. Ga zo door!!!!!
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Op een mooie zaterdag hebben we hier op het terras gezeten en binnen gegeten. Mooie plek, lekker eten. We kozen voor een menu bestaande uit mezze, tajine met gemengde vis en een toetje. Over de mezze waren we niet eens welke de lekkerste was, maar het was allemaal goed. Het hoofdgerecht leek op een paella geserveerd in een tajine, maar smaakte goed (van ons had er geen zalm in gehoeven). Het toetje van baklava was beelschoon en heerlijk. Daarbij dronken we bier, wijn, sinaasappelsap en bronwater.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Het was een koude en natte middag toen wij de binnenstad bekeken,we waren koud en kregen trek om te lunchen.
Door het bord buiten werden we gewaar dat er de mogelijkheid was om een vegetarische tajine lunch te gebruiken,we werden gastvrij ontvangen en genoten van deze bijzondere lunch.Hartverwarmend en voldaan konden wij dekoude middag verder vervolgen.Voor de lunch een bijzondef adresje.Als we weer in Zutphen zijn gaan we er vast en zeker weer naar toe
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Op een van de eerste mooie lentedagen zaten we heerlijk op het terras van Sultani met uitzicht op de Wijnhuistoren. De lunchkaart was uitgebreid. We kozen voor een broodje kofta en een broodje kip, het broodje werd vergezeld van wat salade. We namen er een glas Marokkaanse huiswijn bij. De broodjes waren heerlijk van smaak, de salade helaas met bruine randjes, niet vers dus. Op onze opmerking hierover werd verder niets uitgedaan. De huiswijn was aan de prijs,
Henk P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ik heb in het afgelopen half jaar een aantal keren bij Marokkaans restaurant Sultani in Zutphen gegeten. Het eten was altijd lekker, goed klaar gemaakt, fijne bediening. Wat mij betreft een aanrader.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Door 2 personen gegeten bij Marokkaans restaurant Sultani, het restaurant was sfeervol ingericht en de bediening was netjes en adequaat.

Beide personen kozen voor het vegetarische menu.
Vooraf diverse Marokkaanse hapjes die wel oké waren.
Als hoofdgerecht de tajine met couscous, diverse groenten, kikkererwten en geitenkaas. Ook dit was wel oké, smakelijk maar wat gewoontjes, dus niet een heel bijzonder gerecht.
Het nagerecht bestond uit twee soorten ‘baklava’, de Turkse variant en de Marokkaanse. De laatste heette dan weliswaar geen baklava maar kwam qua gerecht ongeveer op hetzelfde neer.

Aardig om eens Marokkaans te eten, maar of dit restaurant in de toekomst nogmaals bezocht wordt is nog even een vraagteken.
Karl D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Op onze zoektocht naar eens wat anders kwamen we terecht bij Sultani. Mooie zaak in het centrum van Zutphen. Het was vrij druk, en gelukkig was er nog een tafeltje achterin vrij. Door de open keuken krijg je een beetje mee wat er gebeurt en met alle tajines in de zaak is de Marokkaanse sfeer duidelijk merkbaar.

Wij kozen voor de vleestafel; bestaande uit een combi van allerlei kleine voorgerechtjes en als hoofdgerecht een grote tajine vol diverse soorten vlees. De diverse gerechten waren goed doorbereid in de tajine waardoor de verschillende kruiden en smaken duidelijk te proeven waren. De mix van pittig kip en lamsvlees met gehaktballetjes en andere stukken rundvlees heeft ons erg goed gesmaakt, en de hoeveelheid was ook zeker voldoende. Zelfs voor goede eters weet je zeker dat je niet te kort komt.
De uitleg over de gerechten zou nog iets uitgebreider mogen, maar dat was eigenlijk het enige minpunt. Wij hebben zeker genoten en komen (mits we in de buurt zijn) nog graag eens terug.