Sultani

Groenmarkt 35 7201 HW Zutphen Nederland Kaart

Over het restaurant Sultani

Overrompeld door smaken

Die typische Noord-Afrikaanse gastvrijheid werkt echt als een warm bad. Zodra je bij restaurant Sultani binnenwandelt, voel je je meteen welkom. Het lekkere eten dat je hier krijgt voorgeschoteld helpt natuurlijk ook. De spannende smaken van de tajines, couscous en zalige desserts overrompelen en doen verlangen naar meer. Tip: kies vooraf voor de Marokkaanse mezze, een enorm plateau vol lekkere hapjes.

Meer informatie over restaurant Sultani

• Af te huren
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Zowel de mixed mezze als de lamstajine en vegetarische tajine waren mooi bereidt, gepresenteerd en heerlijk op smaak. Speciale noot bij de tajine's; je proeft dat er aandacht is besteedt aan de bereiding van alle ingrediënten waardoor je ook alles echt afzonderlijk kunt proeven. Ook de structuren komen daardoor goed tot hun recht. Al met al; een absolute aanrader.
Hilde R.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Vanmiddag geweest, voor de lunch dus.
De meze was heerlijk. Ik deel de mening dat er uitleg gegeven had mogen worden bij wat we kregen. Maar het was allemaal heel erg lekker. Even kort met de eigenaar gesproken die open stond voor kleine verbetering maar mag geen naam hebben. Sultana, we komen zeker weer, aanrader, leuk terras en zaak. Ga zo door!!!!!
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Op een mooie zaterdag hebben we hier op het terras gezeten en binnen gegeten. Mooie plek, lekker eten. We kozen voor een menu bestaande uit mezze, tajine met gemengde vis en een toetje. Over de mezze waren we niet eens welke de lekkerste was, maar het was allemaal goed. Het hoofdgerecht leek op een paella geserveerd in een tajine, maar smaakte goed (van ons had er geen zalm in gehoeven). Het toetje van baklava was beelschoon en heerlijk. Daarbij dronken we bier, wijn, sinaasappelsap en bronwater.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Het was een koude en natte middag toen wij de binnenstad bekeken,we waren koud en kregen trek om te lunchen.
Door het bord buiten werden we gewaar dat er de mogelijkheid was om een vegetarische tajine lunch te gebruiken,we werden gastvrij ontvangen en genoten van deze bijzondere lunch.Hartverwarmend en voldaan konden wij dekoude middag verder vervolgen.Voor de lunch een bijzondef adresje.Als we weer in Zutphen zijn gaan we er vast en zeker weer naar toe
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Op een van de eerste mooie lentedagen zaten we heerlijk op het terras van Sultani met uitzicht op de Wijnhuistoren. De lunchkaart was uitgebreid. We kozen voor een broodje kofta en een broodje kip, het broodje werd vergezeld van wat salade. We namen er een glas Marokkaanse huiswijn bij. De broodjes waren heerlijk van smaak, de salade helaas met bruine randjes, niet vers dus. Op onze opmerking hierover werd verder niets uitgedaan. De huiswijn was aan de prijs,
Henk P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ik heb in het afgelopen half jaar een aantal keren bij Marokkaans restaurant Sultani in Zutphen gegeten. Het eten was altijd lekker, goed klaar gemaakt, fijne bediening. Wat mij betreft een aanrader.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Door 2 personen gegeten bij Marokkaans restaurant Sultani, het restaurant was sfeervol ingericht en de bediening was netjes en adequaat.

Beide personen kozen voor het vegetarische menu.
Vooraf diverse Marokkaanse hapjes die wel oké waren.
Als hoofdgerecht de tajine met couscous, diverse groenten, kikkererwten en geitenkaas. Ook dit was wel oké, smakelijk maar wat gewoontjes, dus niet een heel bijzonder gerecht.
Het nagerecht bestond uit twee soorten ‘baklava’, de Turkse variant en de Marokkaanse. De laatste heette dan weliswaar geen baklava maar kwam qua gerecht ongeveer op hetzelfde neer.

Aardig om eens Marokkaans te eten, maar of dit restaurant in de toekomst nogmaals bezocht wordt is nog even een vraagteken.
Karl D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Op onze zoektocht naar eens wat anders kwamen we terecht bij Sultani. Mooie zaak in het centrum van Zutphen. Het was vrij druk, en gelukkig was er nog een tafeltje achterin vrij. Door de open keuken krijg je een beetje mee wat er gebeurt en met alle tajines in de zaak is de Marokkaanse sfeer duidelijk merkbaar.

Wij kozen voor de vleestafel; bestaande uit een combi van allerlei kleine voorgerechtjes en als hoofdgerecht een grote tajine vol diverse soorten vlees. De diverse gerechten waren goed doorbereid in de tajine waardoor de verschillende kruiden en smaken duidelijk te proeven waren. De mix van pittig kip en lamsvlees met gehaktballetjes en andere stukken rundvlees heeft ons erg goed gesmaakt, en de hoeveelheid was ook zeker voldoende. Zelfs voor goede eters weet je zeker dat je niet te kort komt.
De uitleg over de gerechten zou nog iets uitgebreider mogen, maar dat was eigenlijk het enige minpunt. Wij hebben zeker genoten en komen (mits we in de buurt zijn) nog graag eens terug.
Jannemanishere .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Mooie zaak. Als je voorin zit bij het raam is het wel wat rumoerig vanwege de open keuken. Wij vonden dat niet zo erg. Vriendelijke bediening en enthousiaste eigenaar. De sfeer in de keuken lijkt dik in orde. Wij bestelden het mixed-menu. Dat bestaat uit een serie kleine voorafjes die erg in de smaak vielen. Daarna krijg je een grote schaal op tafel met daarop vele soorten vis in een heerlijke tomatensaus. Aan de andere kant diverse vleessoorten. Ook stevige eters komen wel aan hun trekken. Wij konden het niet allemaal op. Turkse baklava en een Marokkaanse variatie daarop als desert. Een zeer geslaagde avond en voor herhaling vatbaar.
Jannemanishere .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Engelina66 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Heerlijk gegeten !! Tajine met Gamba verrukkelijk ! Super leuke bediening !! zeer gastvrij ! Vooraf hadden we zelfgebakken brood (diverse soorten ! ) met een super lekkere kruidenboter! Wij komen zeker terug !

Elly en Arie.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Mooi plekje op de Groenmarkt in Zutphen. Het was zondagmiddag vroeg, we zaten op het terras voor de lunch. Die was heerlijk; een salade met pittige kaas. Lekker witbiertje erbij, aardige bediening. Alleen vonden we de prijs/kwaliteit verhouding niet oké, de salade was niet heel groot voor 9 euro, van een maaltijdsalade is geen sprake. Het was voldoende voor ons op dat moment, we hebben hier heel ontspannen gezeten, maar zal de volgende keer voor een andere plek kiezen vanwege de prijzen.
Stanneke A.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Heerlijke tajine gegeten. Zeer plezierige, hartelijke en goede bediening. Ambiance heel plezierig en mooi. We komen hier beslist terug!
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Heerlijke lunch. Broodje ossenhaas. Fors broodje met heerlijke vulling. Ging er prima in. Heb genoten. Was helaas wat stil. Mogelijk door het weer. Leuk zo aan het raam te zitten. Koffie is lekker genieten. Kom zeker een keer terug voor één van de andere gerechten voor de lunch.
FreerkenAntje .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Een door het VVV aanbevolen restaurant voor een vegetarisch menu! Welnu, ons bezoek aan dit restaurant bleek een lelijke tegenvaller. De ontvangst was vriendelijk, en wij mochten ons aperitief en de heerlijke broodjes met (yoghurt, knoflook, munt)saus op het terras nuttigen en het hoofdgerecht binnen. Daar was overigens alle gelegenheid voor, want in het ruime restaurant waren op dat moment (6 uur 's middags) geen andere gasten aanwezig. Eénmaal binnen bleek een afzuiginstallatie van de (open) keuken een hard zoemend geluid teweeg te brengen. Wij verhuisden daarom weer naar buiten. De vegetarische tajine zag er smakelijk uit maar bleek beslist benedenmaats. De groenten waren veel te hard en rauw, terwijl het geheel lauw van temperatuur was. Dat betekent dat de bereiding niet traditioneel geweest kon zijn. De couscous is waarschijnlijk opgewarmd, even gemixt met rauwe wortel, paprika en gebakken ui, en vervolgens opgediend op een hete tajine bodemschaal. Wij moesten tot twee keer toe het personeel op het lauwe eten attenderen. De eerste keer werd gezegd dat de hete schaal het gerecht nog eventjes verder moest verwarmen, de tweede keer werd de schaal zonder commentaar meegenomen en na enkele minuten weer op tafel voor ons geschoven. Kennelijk na behandeling in de magnetron. De bediening was amateuristisch. Geen erkenning van de klacht, laat staan excuses. Een eigenaar die verveeld in de deuropening voor zijn lege terras hing, de serveerster die ons vriendelijk maar inadequaat te woord stond....
Het 6-je zou best een 7-tje kunnen worden maar daar is er toch echt meer betrokkenheid, deskundigheid en gemeende gastvrijheid voor nodig.
(Met bij deze een c.c.-tje aan het VVV)
Terence A.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Op een zaterdagmiddag hebben mijn vriendin en ik hier gegeten. Glaasje rood en de Paella Misto. Vanaf 2 personen betaal je 22,50 PP en bevat diverse vis, zalm, scampi, vongole, kip, kalfsvlees, lamsvlees in saffraan. het was echt prachtig opgediend. 1 groot bord, prachtig aangekleed. Wij zaten op het terras buiten. Ieder kreeg een bord en en scheppen waar je zin in had. De bediening is zeer attent en er heerst een prima sfeer. De locatie is echt prachtig, midden in de oude stad van Zutphen. Echt een aanrader. Het decor is was groots opgezet en daardoor minder gezellig.
Wendy S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Op een rustige woensdagavond hebben we hier met z'n tweeën heerlijk gegeten. Een mooi glas witte wijn en de mezze "vlees" en "mixed": een groot plateau met allerlei kleine, smakelijke hapjes. Van lamsgehakt tot spinazie in bladerdeeg, peer en en tajine kofta: alles was lekker op smaak. Ieder kreeg een bord en zo konden we delen waar we zin in hadden.
Attente bediening, lekkere stoelen en een prima sfeer.
Henk .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Met zijn 4 hebben we hier gegeten , maar een keer en nooit meer . Wij voelen ons hier niet lekker ,het is erg opdringt eigenaar. En het eten was matig .
Zineb E.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Gisteren ben ik daar geweest. Eten was super en de bediening was ook heel goed. Heb een leuke avond gehad. Ik miste alleen de echte Marokkaanse muntthee.