Sultani

Groenmarkt 35 7201 HW Zutphen Nederland Kaart

Over restaurant Sultani

Overrompeld door smaken

Die typische Noord-Afrikaanse gastvrijheid werkt echt als een warm bad. Zodra je bij restaurant Sultani binnenwandelt, voel je je meteen welkom. Het lekkere eten dat je hier krijgt voorgeschoteld helpt natuurlijk ook. De spannende smaken van de tajines, couscous en zalige desserts overrompelen en doen verlangen naar meer. Tip: kies vooraf voor de Marokkaanse mezze, een enorm plateau vol lekkere hapjes.

Meer informatie over restaurant Sultani

• Af te huren
Lang
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Door 2 personen gegeten bij Marokkaans restaurant Sultani, het restaurant was sfeervol ingericht en de bediening was netjes en adequaat.

Beide personen kozen voor het vegetarische menu.
Vooraf diverse Marokkaanse hapjes die wel oké waren.
Als hoofdgerecht de tajine met couscous, diverse groenten, kikkererwten en geitenkaas. Ook dit was wel oké, smakelijk maar wat gewoontjes, dus niet een heel bijzonder gerecht.
Het nagerecht bestond uit twee soorten ‘baklava’, de Turkse variant en de Marokkaanse. De laatste heette dan weliswaar geen baklava maar kwam qua gerecht ongeveer op hetzelfde neer.

Aardig om eens Marokkaans te eten, maar of dit restaurant in de toekomst nogmaals bezocht wordt is nog even een vraagteken.
Karlos .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Op onze zoektocht naar eens wat anders kwamen we terecht bij Sultani. Mooie zaak in het centrum van Zutphen. Het was vrij druk, en gelukkig was er nog een tafeltje achterin vrij. Door de open keuken krijg je een beetje mee wat er gebeurt en met alle tajines in de zaak is de Marokkaanse sfeer duidelijk merkbaar.

Wij kozen voor de vleestafel; bestaande uit een combi van allerlei kleine voorgerechtjes en als hoofdgerecht een grote tajine vol diverse soorten vlees. De diverse gerechten waren goed doorbereid in de tajine waardoor de verschillende kruiden en smaken duidelijk te proeven waren. De mix van pittig kip en lamsvlees met gehaktballetjes en andere stukken rundvlees heeft ons erg goed gesmaakt, en de hoeveelheid was ook zeker voldoende. Zelfs voor goede eters weet je zeker dat je niet te kort komt.
De uitleg over de gerechten zou nog iets uitgebreider mogen, maar dat was eigenlijk het enige minpunt. Wij hebben zeker genoten en komen (mits we in de buurt zijn) nog graag eens terug.
Jannemanishere .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Mooie zaak. Als je voorin zit bij het raam is het wel wat rumoerig vanwege de open keuken. Wij vonden dat niet zo erg. Vriendelijke bediening en enthousiaste eigenaar. De sfeer in de keuken lijkt dik in orde. Wij bestelden het mixed-menu. Dat bestaat uit een serie kleine voorafjes die erg in de smaak vielen. Daarna krijg je een grote schaal op tafel met daarop vele soorten vis in een heerlijke tomatensaus. Aan de andere kant diverse vleessoorten. Ook stevige eters komen wel aan hun trekken. Wij konden het niet allemaal op. Turkse baklava en een Marokkaanse variatie daarop als desert. Een zeer geslaagde avond en voor herhaling vatbaar.
Jannemanishere .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Engelina66 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Heerlijk gegeten !! Tajine met Gamba verrukkelijk ! Super leuke bediening !! zeer gastvrij ! Vooraf hadden we zelfgebakken brood (diverse soorten ! ) met een super lekkere kruidenboter! Wij komen zeker terug !

Elly en Arie.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Mooi plekje op de Groenmarkt in Zutphen. Het was zondagmiddag vroeg, we zaten op het terras voor de lunch. Die was heerlijk; een salade met pittige kaas. Lekker witbiertje erbij, aardige bediening. Alleen vonden we de prijs/kwaliteit verhouding niet oké, de salade was niet heel groot voor 9 euro, van een maaltijdsalade is geen sprake. Het was voldoende voor ons op dat moment, we hebben hier heel ontspannen gezeten, maar zal de volgende keer voor een andere plek kiezen vanwege de prijzen.
Stanneke A.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Heerlijke tajine gegeten. Zeer plezierige, hartelijke en goede bediening. Ambiance heel plezierig en mooi. We komen hier beslist terug!
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Heerlijke lunch. Broodje ossenhaas. Fors broodje met heerlijke vulling. Ging er prima in. Heb genoten. Was helaas wat stil. Mogelijk door het weer. Leuk zo aan het raam te zitten. Koffie is lekker genieten. Kom zeker een keer terug voor één van de andere gerechten voor de lunch.
FreerkenAntje .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Een door het VVV aanbevolen restaurant voor een vegetarisch menu! Welnu, ons bezoek aan dit restaurant bleek een lelijke tegenvaller. De ontvangst was vriendelijk, en wij mochten ons aperitief en de heerlijke broodjes met (yoghurt, knoflook, munt)saus op het terras nuttigen en het hoofdgerecht binnen. Daar was overigens alle gelegenheid voor, want in het ruime restaurant waren op dat moment (6 uur 's middags) geen andere gasten aanwezig. Eénmaal binnen bleek een afzuiginstallatie van de (open) keuken een hard zoemend geluid teweeg te brengen. Wij verhuisden daarom weer naar buiten. De vegetarische tajine zag er smakelijk uit maar bleek beslist benedenmaats. De groenten waren veel te hard en rauw, terwijl het geheel lauw van temperatuur was. Dat betekent dat de bereiding niet traditioneel geweest kon zijn. De couscous is waarschijnlijk opgewarmd, even gemixt met rauwe wortel, paprika en gebakken ui, en vervolgens opgediend op een hete tajine bodemschaal. Wij moesten tot twee keer toe het personeel op het lauwe eten attenderen. De eerste keer werd gezegd dat de hete schaal het gerecht nog eventjes verder moest verwarmen, de tweede keer werd de schaal zonder commentaar meegenomen en na enkele minuten weer op tafel voor ons geschoven. Kennelijk na behandeling in de magnetron. De bediening was amateuristisch. Geen erkenning van de klacht, laat staan excuses. Een eigenaar die verveeld in de deuropening voor zijn lege terras hing, de serveerster die ons vriendelijk maar inadequaat te woord stond....
Het 6-je zou best een 7-tje kunnen worden maar daar is er toch echt meer betrokkenheid, deskundigheid en gemeende gastvrijheid voor nodig.
(Met bij deze een c.c.-tje aan het VVV)
Terence A.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Op een zaterdagmiddag hebben mijn vriendin en ik hier gegeten. Glaasje rood en de Paella Misto. Vanaf 2 personen betaal je 22,50 PP en bevat diverse vis, zalm, scampi, vongole, kip, kalfsvlees, lamsvlees in saffraan. het was echt prachtig opgediend. 1 groot bord, prachtig aangekleed. Wij zaten op het terras buiten. Ieder kreeg een bord en en scheppen waar je zin in had. De bediening is zeer attent en er heerst een prima sfeer. De locatie is echt prachtig, midden in de oude stad van Zutphen. Echt een aanrader. Het decor is was groots opgezet en daardoor minder gezellig.
Wendy S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Op een rustige woensdagavond hebben we hier met z'n tweeën heerlijk gegeten. Een mooi glas witte wijn en de mezze "vlees" en "mixed": een groot plateau met allerlei kleine, smakelijke hapjes. Van lamsgehakt tot spinazie in bladerdeeg, peer en en tajine kofta: alles was lekker op smaak. Ieder kreeg een bord en zo konden we delen waar we zin in hadden.
Attente bediening, lekkere stoelen en een prima sfeer.
Henk .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Met zijn 4 hebben we hier gegeten , maar een keer en nooit meer . Wij voelen ons hier niet lekker ,het is erg opdringt eigenaar. En het eten was matig .
Zineb E.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Gisteren ben ik daar geweest. Eten was super en de bediening was ook heel goed. Heb een leuke avond gehad. Ik miste alleen de echte Marokkaanse muntthee.
Cathy V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Foutje met reservering werd tip top in orde gemaakt terwijl het restaurant toch afgeladen vol zat. Fantastisch gegeten: van de gedeelde vegetarische mezze, tajine met lamsvlees tot overheerlijk chocoladetaart als toetje toe. Prettige en attente bediening en nog een heel schappelijke prijs ook. Wij waren dik tevreden. Echte aanrader!
Zwijntje .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Heerlijk gegeten....minpuntje dat we beiden hetzelfde menu moesten kiezen, terwijl ik vegetarier ben en mijn man van vlees houdt....dat betekent dus dat altijd een van beiden niet kan eten wat hij/zij graag wil, want dit is de gang van zaken bij dit restaurant.
Dat vinden we wel jammer en ook ongebruikelijk.
HannekeP .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Precies n week geleden hebben we met 3 vriendinnen gegeten bij Sultani. We konden niet meer reserveren die avond met onze ah spaarkaarten maar hebben er toch voor gekozen om Marokkaans te gaan eten, dan maar helemaal 'op eigen kosten' ;) En daar hebben we geen spijt van!
Wat n gezellige avond hadden we bij Sultani; we werden heel gastvrij ontvangen, de bediening was persoonlijk, we kregen goed advies bij t maken van onze keuze en het eten overtrof onze verwachtingen. Alledrie n ander gerecht, variërend van lamsvlees tot gehaktballetjes en een vegetarische schotel, het was echt heerlijk!
Na afloop kregen we nog bonbonnetje aangeboden, door de gastheer omschreven als smaaksensatie en ook dat was niet overdreven. Kortom, wij hebben in alle opzichten genoten en komen zeker n keer terug als we in de buurt zijn.
Helenbaudoin .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Met 6 personen gegeten met het "2e menu gratis" van AH. Zaak zat erg vol! Er stonden zelfs tafeltjes en stoelen van het terras bij in. Vriendelijke en behulpzame bediening.
Keuze uit 3 menu's. Erg smakelijk. Maar niet al te veel... Voor 6 personen steeds 2 plateau's (dus 2 met kleine voorgerechtjes, 2 schalen met hoofdgerechten en 2 schalen met dessert.
Gelukkig zijn wij niet grote eters, want vooral voorgerecht en hoofdgerecht waren echt aan de krappe kant.
Fanny L.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Vaker op het terras gezeten met een lekker wijntje maar nu ook een hapje gegeten! In 1 woord heerlijk!! Eten wordt ook leuk geserveerd en personeel is super aardig ondanks de mega drukte met bokbierdag, ik kom zeker terug!
TeddyR .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Mijn man en ik waren met vakantie in de buurt van Zutphen en tijdens een evenement waren we op bezoek in Zutphen. Voordat we weer op weg gingen wilden we even een kopje thee drinken op een terras, aangezien nog even lekker het zonnetje scheen.
We namen plaats op het terras van Sultani en werden meteen vriendelijk begroet en kregen kussentjes voor op de bank. Ik zag op het bord dat ze ook taart hadden dus vroeg de serveerster welke ik kon kiezen en koos de carrot cake. Ik was zeer verbaasd toen ze de bestelling kwam brengen. Het was namelijk niet simpelweg een bordje met een klein puntje taart, nee, het was een groot bord met een groot stuk taart met daar extra kokos op, slagroommoes erbij, chocoladesaus op het bord en granaatappelpitjes erom heen. Het zag er niet alleen geweldig uit, zo smaakte het ook! En zo kregen we de smaak te pakken. We bestelden een mezzeschaal om samen te delen. Alles was heerlijk. Niet te pittig, maar heerlijk gekruid. Het brood smaakte vers / zelf gemaakt. De gerechten smaakten authentiek, vers en vol van smaak. We bestelden nog een mezzeschaal en nu de vis / vlees combi. Ik zelf ben geen visliefhebber, maar mijn man was zeer te spreken over de inktvis, mosselen en gambi. Met onze buikjes volgegeten genoten we nog even van het avondzonnetje.

Zeker een aanrader, heerlijk genieten. De service is snel, vriendelijk en bij de gerechten vertellen ze ook wat het is. Daarnaast stond er op een bord dat ze ook glutenvrije gerechten hebben, dus ook voor mensen met dieetwensen zeker een optie.

Naast een lekker terras hebben ze ook binnen heel veel ruimte op heerlijk comfortabele stoelen. Geen houten penen om op te zitten, nee, lekker stoffen meubels.
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Vanavond zeer tevreden en voldaan de zaak verlaten: boven verwachting goed! Alles zeer vers en smakelijk bereid. We komen zeker terug!