Sultan Lounge

Zuidplein 109 3083 CN Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Sultan Lounge

Loungen op het grote terras

De naam van dit restaurant zegt genoeg. Hier kun je loungen tot je benen weer genoeg energie hebben om het centrum van Rotterdam te trotseren. Uiteraard kun je hier ook genieten van heerlijke gerechten. Sultan Lounge is gelegen aan het bruisende Zuidplein, met aan de ene kant uitzicht op het levendige autoverkeer en aan de andere kant kun je vanaf het terras uitkijken op een zonnig stukje groen.

Meer informatie over restaurant Sultan Lounge

6,9
Voordelig
Anita S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Vandaag met 19 personen de verjaardag van onze lieve Gert gevierd, en niets was het personeel te veel.
Heel gastvrij en vriendelijk, echt een warm onthaal.
Carol D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
attent, het personeel is super vriendelijk en het eten smaakt heel erg lekker. Met collega's zijn wij vaak bij Sultan. al jaren ons favoriet sinds de opening. Vergeleken met andere restaurants voel ik me hier zeker thuis. Het is inderdaad mogelijk om zowel in het restaurant te eten als in het lounge gedeelte, het is maar wat je zelf wilt. In het weekend is het ERG druk daarom is het verstandig om van tevoren te reserveren.
volgens mij bestaat Sultan al bijna
15jaar en is 1 van de eerste lounge
restaurant in Rotterdam! Zeker een aanrader!!

Angely F.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Slechte ervaring hier in de Sultan lounge! Eten koud. Bediening niet
geintresseerd en onervaren. 20 minuten wachten voordat iemand komt die je hierover kan aanspreken. ik raad dit restaurant aaan niemand aan heeel slecht hier. na klacht half uurtje wachten op drinken.. meisje die kwam misschien leiddinggevende met bediening kleding kon het vrij weinig schelen dat het eten koud was na zeuren eindelijk nieuwe eten gekregen.

kortom ik raad het aan niemand aan. Jullie zijn echt slecht bezig en met een smoes van het is heel druk of salade is op ga je het niet redden.
Angely F.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Slechtste ervaring ever in dit restaurant!!! als eerst hebben wij netjes gebeld en gereserveerd voor een plek boven, krijgen een tafel ergens beneden. ten tweeede de bediening is echt veelste druk onervaren en met andere dingen bezig dan met service geven.. Eten is koud en dan nog een kwartier wachten voordat de juiste mensen komen om je te helpen.

Vervolgens krijg je een nieuwe bord met hetzElfde eten en niet wat je besteld hebt. Salade is op. We hebben patat besteld maar na half uur wachten wordt het niet geserveerd weer zelf vragen. bediening kijkt je aan alsof het de normaalste zaak is om koud vlees te eten. Kortom ik raad dit restaurant aan niemand aan!!!
Egbert S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Als je met een groep bent, in dit geval 12 personen moet je gewoon de schaal met diverse mezze en de schaal met combi van hoofdgerechten nemen. Natuurlijk vind niet iedereen alles even lekker maar dat is door de grote variateit aan gerechten geen enkel probleem. Wat mij betreft 1 of 2 mezze van de 10 die ik wat minder vond en alle hoofdgerechten waren prima. Als je dan nog niet verzadigd bent dan zou ik zeggen baklava met zwarte koffie maakt het helemaal af! Echt een aanrader als je iets te vieren hebt.
Jack N.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Op zomerse avond heerlijk gelounged op het nieuwe grote overkapte terras. Enkele keren per jaar gaan wij hier eten. Bij vorige gelegenheden was ik altijd enthousiast over het mezzes variatiegerecht en wat minder over de hoofdgerechten. Maar ze hebben nu ook een variatie hoofdgerecht op het menu staan en dit is weer aanrader. Het decor is arabische pracht en praal passend bij het thema. Zo ook de shisha na afloop met een lekkere drankje op de bank. Een prima locatie avondje te relaxen met vrienden of familie
Cristian V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
De mezze zijn erg lekker hier en ook gevarieerd. Hoofdgerechten ook aardig, maar wat vlak van smaak. Prima plek om even te ontspannen met een hapje en een drankje. Bediening vriendelijk en welwillend, maar op details gaat niet alles 100% (glazen worden niet gedroogd met flesbier bijv.). Maar de ambiance maakt weer veel goed.
Evertenmargreetkleine .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
De schalen met gerechtjes waren erg verrassend lekker.
voorgerecht schaal met lekkere hapjes.
Hoofdgerecht met was een topper met gegrilde vleesspiezen en groenten.
Grand desert hadden we iets meer van verwacht.
daarvan was wel de turkse yoghurt erg lekker.
Burç K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
De laatste keer dat ik bij Sultan kwam is inmiddels meer dan 5 jaar geleden en dat kwam destijds met name door de tegenvallende service. Die is inmiddels flink verbeterd, dus mijn complimenten daarvoor. Bij Sultan vallen direct de grote kroonluchters en de opvallende kleuren van het meubilair op. Alsof je de sprookjes van 1001 nachten binnenloopt. Ik heb deze keer twee koude voorgerechten besteld, de peynir ezmesi en de antep ezmesi. Beide werden ze prachtig als drie bolletjes geserveerd. Heerlijk, aanrader! Vlak daarna volgde het hoofdgerecht. De oriental bonfile (ossenhaas) met seizoensgroenten. Het zag er allemaal indrukwekkend uit, maar de stukjes biefstuk smaakten iets minder oriental dan ik vooraf verwachtte. Alleen ketjap maakt het voor mij niet oriental genoeg. Volgende keer misschien toch maar de kip of een heel stuk ossenhaas, want ik ga hier zeker vaker terugkomen. Ook een aanrader is de waterpijp (in de daarvoor bedoelde area) die heel netjes afgeleverd werd. Het enige waar de dame achter de kassa op moeten letten, is dat ze de klant ten allen tijde met 'U' moet blijven aanspreken.
Danievtien .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Een gezellige avond gehad. Personeel allemaal even vriendelijk. Kwamen niks te kort. Werd voldoende tussendoor gevraagd of alles naar wens was en nog iets wilde. Gezellige drukte en voor ons een geslaagde avond. We gaan zeker hier vaker eten. De locatie, eten,drinken en personeel top.
Richard T.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Voorafgaand via de site van het restaurant gereserveerd en deze reservering netjes bevestigd gekregen. Jammer alleen dat de reservering bij aankomst nergens genoteerd stond. Temeer omdat was opgegeven dat een persoon van ons gezelschap jarig was. Gemiste kans!
Uiteindelijk een tafeltje achteraf gekregen, gezeten op het buitenmeubilair ( plastic stoelen).
Eten besteld, ruime schaal mezzo voor vier vooraf en de habibi schotel als hoofdgerecht. Voor gerecht werd redelijk vlot geserveerd en smaakte prima. Brood werd netjes aangevuld en de drankjes werden attent bijgevuld.
Van het hoofdgerecht kreeg ik toch tocht vermoeden dat de vleesspiezen reeds eerder bereid waren naderhand waren opgewarmd....
Alles qua smaak en presentatie op de schaal prima in orde. Prijs / kwaliteit is wat uit balans naar mijn mening.
Vriendelijk personeel wat wel wat gestrest overkomt door de drukte ...

Volgende keer weer ergens anders iets proberen!
LiVeL .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Vandaag hebben wij met 7 personen gegeten bij Sultan Lounge. Het eten was erg goed en de bediening erg vriendelijk en behulpzaam. Wat een mooi restaurant en een goede lounge om nog gezellig wat te drinken na het eten. Met nog goede live muziek ook! Bedankt voor deze avond!
Kubilay .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Ik ben niet een persoon die graag negatief recenseert, maar voor deze lounge 'restaurant' in Rotterdam maak ik graag -en met alle liefde- een uitzondering. De bediening laten namelijk elementaire steken vallen, is onprofessioneel, onbekwaam, ongeïnteresseerd en is niet vriendelijk. Het eten is er zwaar overpriced wat je er voor terug krijgt. Ik heb het idee dat de eigenaar van deze 'restaurant' zo veel mogelijk geld wilt verdienen in zo kort mogelijke tijd. Het decor is een lust voor het oog, maar uiteindelijk kent dat geen enkele waarde ivm voorgaande punten. Hierbij een verslag van mijn ervaringen aldaar. Vanavond (3 oktober 2015 om 21:00) uur hebben wij met 4 personen (waarvan 1 kind) hier zonder reservering gegeten. Allereerst de drankjes. Was zeer eigenaardig. Wij hebben onder andere 2 maal spa rood besteld en wat wij kregen was 2 keer spa rood zonder koolzuur, wel met een mooi spa rood flesje erbij. Ik wil graag spa rood drinken zoals die bedoeld is, gewoon met koolzuur direct uit de fles. Ik heb dan ook bij de bediende aangegeven en heb 2 nieuwe flesjes gekregen, deze werd voor mijn neus geopend en bevatte allebei wel koolzuur. Rara hoe kan dit? Nu weet ik dat binnen de horeca spa rood flesjes worden gevuld uit een grote fles spa rood (kostenbesparing?), maar check voortaan of er wel koolzuur in het water aanwezig is, anders wordt het wel iets te opzichtig voor de gasten(!) En dan het eten: deze is ver ondermaats, niet voldoende voor wat je er voor betaalt en wat je uiteindelijk krijgt. Ik heb specifiek gekozen voor de Sac Kavurma. Dit is volgens het menu: "een gerecht met fijn gesneden mals lamsvlees met tomaten, uien, champignons en peper in een wok". De champignons ontbraken gewoon volledig op mijn bord. Verder was de samenstelling van het bord apart, omdat het gerecht voor 90% uit tomaten bestond. De prijs/kwaliteit verhouding is volledig zoek en in de gehele breedte gesproken is het eten er ondermaats en flauw van smaak. Op de vraag of het eten naar behoren was heb ik aan de bediende gezegd dat ik het vond tegenvallen. Hierop verwees de bediende naar de kok, want hij was niet diegene die het eten heeft bereid! Waarom stel je dan ook deze vraag als je verder niets mee doet. Enige pluspunt van de avond was de dame die onze drankbestelling deed. Ze was een beetje verkouden maar voor de rest attent en meegaand. Vandaar ook de 1 voor de bediening. Anders was het nml een 0.
Jennefer12 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Van onze maaltijd vonden wij de soep het lekkerst, de rest (mixxgrill) stelde niks voor.
Bediening is ongeïnteresseerd en niet echt vriendelijk.
RG77 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Ik woon tegenover de Sultan, mooie locatie. Decor is ook zeer mooi. Helaas is de service middelmatig en het eten niet bijzonder, zeker niet voor de prijs die je betaald. De smaak valt tegen, porties zijn klein en de presentatie middelmatig.
Denise S.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Afgelopen week heerlijk gegeten bij de Suktan lounche. Doordeweeks gratis parkeren na 18.00 uur. Dus dat is heel fijn. We hadden moet gereserveerd, maar dat was geen probleem voor 2 personen.
Als voorgerecht namen we de grote mezze schaal met warme en koude voorgerechten. Dit was heerlijk! Het turksbrood was al snel op, en de serveerster vroeg vriendelijk of we nog extra brood wilde. Ja hoor (geen extra kosten overigens).
Als hoofdgerecht had ik de Kofte en mijn man de mixed grill. De kofte smaakte goed, ik vond het wel wat veel. Maarja beter te veel dan te weinig! Een klein minpuntje was dat ik tijdens het hoofdgerecht nog vroeg om drinken en ik best lang moest wachten totdat ik dit kreeg. Ik had mijn eten al op toen mijn cola kwam.
We hadden geen trek meer in een nagerecht omdat we zo vol zaten.
Het reataurant ziet er prachtig uit, echt als een 1001 nacht restaurant. De bediending is vriendelijk en oplettend en hebben best humor!

Wij komen hier graag!
VegaLaura .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Na eerder al (heerlijk) gedineerd te hebben ook een keer geluncht. We besloten een mix te nemen van diverse warme en koude gerechten. Aangegeven dat ik vegetariër ben en daar is heel goed rekening mee gehouden. Alleen de inktvisringen moest ik overslaan, verder heerlijk gegeten van alle smeersels voor op brood. Bij het serveren werd netjes verteld wat alles was, soms wat lastig te verstaan maar dat probleem heb ik in Limburg en Friesland ook zullen we maar zeggen.

Kelly25021988 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Afgelopen zaterdag hier samen voor het eerst met mijn partner gegeten! Wat een sfeervolle ruimte! Ik kan alleen maar zeggen top! We werden hartelijk ontvangen door de service gerichte bediening. De rode wijn is heerlijk en het voorgerecht ,turks brood met twee koude mezzes (een tomaat en meloen tapenade) was echt smullen! Hierna genoten we het verrassingsgerecht voor twee (een mega grote schotel met zeer diverse warme turkse gerechten. Vis, vlees, groenten en erbij een salade! Alles had zijn eigen smaak en was zeer goed bereid. Als roker kan je mij natuurlijk niet blijer maken dan met deze rokersruimte in dit restaurant. Daar nog lekker van onze thee en cappuccino en turkse muziek nagenoten en de avond afgesloten en dat voor maar 63 euro!!..Hier gaan wij zeker terugkomen!
Dineke72 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Vrijdag avond zijn we met mijn gezin lekker aan het eten geweest bij sultan restaurant! Zoals altijd was het weer heerlijk en geslaagde avond , op 1 ding na! En dat was de bediening. Ik zag allemaal nieuwe gezichten in de bediening en het viel me heel erg op dat ze bijna geen zin hadden om te werken. Ik heb zelf paar keer om drank moeten vragen. En elke keer als ik het vroeg keek ze mij met een boze blik aan. later in de avond kregen we onze mix schotel. Het was super lekker maar helaas kregen we dit keer geen uitleg. Voor mij is het al bekend maar mijn gezin kwam voor het eerst en hun wisten natuurlijk niet wat ze aten. Na 9 uur namen we nog even plaats in de lounge. We hebben nog een half uurtje van onze waterpijp genoten. Ik moet toegeven dat het een sfeervolle lounge is. En de bediening was daar ook wat vriendelijker.
Celine23 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2014
Wij zijn gisteren avond wezen eten met een groep vriendinnen het was de eerste keer voor ons. wij waren erg tevreden met de bediening, zij waren erg attent en vriendelijk, helaas maak je dit tegewoordig niet echt vaak mee in restaurants. ze kwamen regelmatig aan ons tafel om te vragen of alles naar wens was EN waren erg netjes!!! het eten kwam netjes op tijd en het was heerlijk. erg genoten van voor tot aan na gerecht toe, dat vonden wij allemaal in het groep.. het decor is prachtig!! na het eten gingen wij in het nieuwe gedeelte loungen met heerlijk muziek ook hier is het heel mooi ingericht, complimeten!! het was erg gezellig een top avond voor ons!! wij komen zeker nog terug!! bedankt Sultan!!!