Sugar and Spice Bites

Generaal Cronjéstraat 33 2021 JB Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Sugar and Spice Bites

De lekkerste curry's en streetfood

Sugar en Spice geeft lunchen in Haarlem nog meer pit dan het al had. Hier eet je de lekkerste curry's, de heerlijke Aziatische streetfood op een fijn stukje van de stad, boven het centraal station, het rustige deel van de stad. Sugar en Spice is de plek voor een gezellige ontmoeten met vrienden of familie, dus voel je welkom en reserveer een tafeltje.

Meer informatie over restaurant Sugar and Spice Bites

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:30

9,1
Probeereenswatanders .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Genoten van het 10 tapas menu met een aantal zeer verrassende hapjes
Gerechtjes die je niet vaak zal tegen komen dus wat dat betreft wel iets bijzonders en het proberen zeker waard
Bediening vriendelijk en attent met een uitgebreide toelichting uit welke streek e.d. het komt
Als ik eerlijk ben na toelichting 7 weet je de details van 2 niet meer dus voor mij heeft dit niet zo veel meerwaarde
Wel leuk was dat de eigenaar aan het einde naar onze smaakervaring informeerde
Welke hapjes we zouden aanbevelen en welke wel minder vonden dan wel zouden schrappen uit het menu
Al met al een goede ervaring
Jaap1 W.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Op zondag met z’n vieren heerlijk gegeten in Indiaas restaurant Sugar And Spice Bites in de Cronjéstraat.
Nu eens niet de gangbare curry’s, maar iets totaal anders; Indiase ‘streetfood’ gerechten. Een hele mooie culinaire ervaring met tien verschillende ‘tapas’, afkomstig uit diverse streken van India.
In dit kader is het teveel om alle gerechten te beschrijven. Maar het hoogtepunt vond ik de ‘Pani Puri Shots’, een pittig drankje, waarvan je allereerst een slokje moest nemen om de smaak te verkennen. Daarna moest je het restant van het drankje in een soort pasteibakje met groenten gieten om dit vervolgens in één hap op te eten.
Ook niet te versmaden waren de twee geroosterde papadums, afkomstig uit resp. Noord- en Zuid India; .een soort ‘superchip’met komijnzaadjes.

De bediening is grandioos. Een bijzonder vriendelijk echtpaar ‘zwaait hier de pollepel’. en is tevens verantwoordelijk voor de bediening. Van ieder gerecht wordt de herkomst omschreven met een aardig verhaaltje.
Enig minpuntje vond ik de inrichting van het restaurant. Het is weliswaar netjes en schoon, maar ik vond het nogal sfeerloos. Misschien dat daar nog wat winst valt te behalen.
De prijzen zijn redelijk.
Al met al zeker een aanrader wanneer u eens die ‘andere’ Indiase keuken wilt verkennen.
Jet D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk ,verrassend het 10 gangen menu met groupon.
Wat eenverrassende gerechtjes,allemaal met liefde en smaak gemaakt.
Kortom we hebben genoten . Een aanrader.
bedankt voor de gastvrijheid.
Emma H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijke en vooral verrassende smaakcombinaties ondersteund door een goede presentatie en super enthousiast verhaal door de eigenaar .
Joyce B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Een reis door india in 10 hapjes. Het eten was fantastisch (wel pittig).
Bij elk gerecht kregen we uitleg over de herkomst en de smaak.
Het waren kleine gerechtjes die we nog nier eerder bij een Indiaas restaurant hadden geproefd. De kokkin kwam meerdere keren kijken of alles beviel.
Het was inderdaad een hele ervaring die ik iedereen kan aanraden.
Wij hebben er gegeten met social deal maar je kan altijd het 10 gangen tapas menu bestellen als je het van te voren aangeeft. Eet smakelijk
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Hier afgelopen zaterdag gegeten met de social deal voor 10 gangen tapas. Ingang is erg onopvallend, mede door de donkere ruiten. Van binnen strak ingericht, niet echt Indiaas, maar wel prima. Erg vriendelijk ontvangen door de eigenaar. De 10 gangen was voor ons te veel. Porties mogen best wel kleiner. De hapjes zelf waren erg spannend. Veel verschillende streetfood geproefd. Indiaas is niet mijn favoriete eten maar ik vond dit een erg leuk etentje. De uitleg erbij van de eigenaar was ook erg interessant in gemengd Engels en Nederlands. Ieder hapje werd toegelicht over waar het vandaan kwam en wat het was.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Afgelopen zaterdag in dit nieuwe restaurant gegeten. Aan niets was uiterlijk te merken dat het hier een Indiase eetgelegenheid betreft. Daardoor oogde het nogal saai en cafetaria-achtig van binnen. We waren hier met een Social Deal dat een soort van Indiase tapas inhield. Een proeverij van gerechtjes uit heel India (spice journey). De eigenaar kwam bij ieder gerechtje keurig uitleggen waar het uit India vandaan kwam en wat het was. Helaas kon ik hem door de harde muziek niet of nauwelijks verstaan. Het concept van een Indiase proeverij is eigenlijk wel goed bedacht. De hapjes (veelal finger food) waren ook best wel smakelijk, al leek vrijwel alles door de frituur heen gehaald. Misschien daardoor waren veel gerechten duidelijk te vet, zoals de twee soorten papadum die de eerste (van 10 gangen) gang vormden. Delen daarvan glinsterden van het vet. Wel zagen alle gerechtjes er verder smakelijk en verzorgd uit. Sommige daarvan waren ook behoorlijk pittig en daar ben ik dol op. Een van de gerechten bestond uit gekruide stukjes kip. Die kruiden smaakten prima, maar de kip was wat aan de droge kant.
Ook de vrouw – neem ik aan – van de eigenaar kwam een paar keer uit de keuken vandaan om te vragen of alles lekker was (in het Engels).
Opmerkelijk: het eerste biertje dat ik bestelde, leek van een tap te komen, maar toen ik nog een biertje bestelde, kwam de eigenaar met een flesje “De Keizerskroon” aanzetten, waardoor het tweede biertje meer inhoud kende dan het eerste (het flesje bevat meer bier dan er in het glas past).
Al met al best wel een geslaagde avond gehad, maar er had wat meer sfeer mogen zijn. Het pand moet nog aangekleed worden. Vriendelijke mensen ook (waarschijnlijk moeder en dochter in de keuken). Er zat voldoende tijd tussen de gangen om een en ander te kunnen verwerken. Toch zat ik aan het eind van de avond wel erg vol. 10 kleine gangen maken samen toch best wel een forse maaltijd.
Alberto B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wij, met ons vieren, liepen het restaurant bijna voorbij: van buiten lijkt het een cafetaria, Verder: ongezellig interieur, niets aan de witte muren, nergens aan te zien dat het Indiaas is; de fysieke menukaart is vnl. voor afhalers, wij moesten het doen met het menu op internet op 1 tablet voor 4 personen, gastheer stelde zich keurig voor maar zijn beheersing van de Nederlandse taal is te beperkt om duidelijk te maken wat de verschillende gerechten behelzen, de kaart is beperkt (als hoofdgerecht alleen kip en vegetarisch), papadum zie ik niet als voorgerecht maar zou standaard als welkom gratis gegeven moeten worden (zoals elders wat brood), er wordt overdreven vaak gevraagd of het smaakt. ....
Niet alle gerechten waren verfijnd van smaak.
Snoeperproever .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Wij hebben genoten van het Spice Journey ' 10 course Indian 'Tapas' Dinner.
Leuke kleine gerechtjes met verschillende smaken. Wel jammer dat er in enkele tapas dezelfde ingrediënten zaten, waardoor de smaak hetzelfde was. Ook was er maar één gerecht met vlees. Geen vis gezien. Toch hebben we lekker gegeten.

Zeer vriendelijke mensen.
Aanrader voor eenieder die eens kennis wil maken met de diverse gerechten en smaken van de Indiase keuken.
Kristel K.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Zeer gezellig familierestaurant met lekker eten en veel persoonlijke aandacht van de eigenaars. Ook mijn zoon van 8 vond het eten lekker en gaf de avond een 9,5. Het streetfood is een aanrader. We komen zeker nog eens terug.
Pietertje K.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Eten was byzonder en zeer lekker gekruid. Smaak bleef zeer lang hangen. Ook de bediening werd op zeer leuke manier gedaan. Zeker een aanrader om een keer te ervaren!
Ted86 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Het eten in dit restaurant heeft helaas niets met het Indiase eten in India te maken waar ik een maand van mocht genieten tijdens een reis door India. En ik kan ook heel wat andere Indiase restaurants opnoemen waar je veel beter kunt eten. De kip lijkt niet gegaard te zijn in de 'curry' die erbij hoort en de groente lijken uit een blikje Bonduelle te komen. De basis voor de sauzen komt volgens mij uit een pakje. Erg jammer. De bediening is wel heel servicegericht en het decor fris.
Jikke P.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Hier vanavond gegeten na het lezen van eerdere veelbelovende recensies. Wij kunnen het alleen maar beamen. Wat een heerlijk eten!!!!Allemaal unieke, voor ons onbekende gerechten. Zo maak je echt kennis met de indiaanse keuken, waarbij het stel er alles aan doet om het je naar de zin te maken. Wij komen daarom ook zeker nog een keer terug!
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Gloedje nieuw interieur dat niet doet vermoeden dat het om een Indiaas restaurant gaat. Allervriendelijks stel runt het restaurant. Alles is gericht op het neerzetten van een 'experience' voor de smaakpapillen en dat lukt zeker. Kaart is anders dan gemiddeld restaurant, met bijvoorbeeld hapjes zoals die ook op straat in India worden geserveerd. Curries ontbreken uiteraard niet, maar er wordt ook druk geëxperimenteerd met nieuwe smaken en gerechten. Kruiden worden zelf gemixt. Al met al een verfrissende kijk op Indiaas eten en zeker voor herhaling vatbaar!
Marchinghome .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Een supergoede manier om kennis te maken met de rijkheid van de Indiase keuken.
De eigenaren zorgen er echt voor dat het een ervaring is om nieuwe gerechten te proberen, waarbij ze je vertellen op welke manier het eten in India genuttigd wordt en de achtergronden van de ingrediënten.

Het eten was érg lekker en ze houden rekening met de mate waarin je pittigheid aankan.

Aanrader om lekker ontspannen een keer wat anders te eten.
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Wij hebben al veel verschillende "Indian food" restaurants geprobeerd, maar dit is echt uniek en heel erg lekker!

Fantastisch gegeten! Wat een rijkdom aan verschillende smaken! Wij begonnen met 3 verschillende starters:
- Pani Puri Shots (een ware smaak explosie)
- Sev Puri Taartlets (een hele subtiele smaaksensatie)
- Plain Dosa with Sambar and Chutney (ook heel goed om als lunch te eten)

Alle drie zo verschillend van smaak en allemaal echt hele nieuwe smaken!

Als hoofdgerecht:
We make it You Name it (We name it "The saffraan discovery")
Chicken in cashewnut and cream sauce (It was soft but spicy)

Dit is echt totaal anders dan het standaard restaurant Indiaas eten.

Echt een aanrader als je van spannend Indiaas eten houdt. De bediening was heel erg vriendelijk en legde alles uit over de verschillende gebruikte kruiden.

Zeker een restaurant om terug te komen, dit is wat je noemt een verborgen juweeltje!
Thijs en Isabel