Strijland

• Airconditioning , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen
6,9
Valencia_ .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Wij zijn vaak hier langsgereden, maar nooit naar binnen geweest. Wat een gemis! De pannenkoeken zijn echt om te smullen! Groot en voldoende belegd. Ik had pannenkoek met spek en mijn partner de pannenkoek met ham kaas. De extra's worden meegebakken met het beslag. Het interieur, tjah... het moet je ding zijn... Nogal oudbollig, gordijntjes, plastic tafelkleed, antieke decoraties etc. Toiletten zijn schoon! Het alleen kunnen afrekenen aan de tafel begrijp ik niet zo. Het staat duidelijk aangegeven op de menukaart en er zal vast een doordachte reden achter zitten. Ik ben er nog niet achter. Ben je in de buurt? Bezoek dan Strijland voor een pannenkoek. En blijf vooral zitten wanneer je wilt afrekenen.
Rikvanviegen .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Er wordt vooral aangegeven wat er niet kan en vooral wat je niet mag in het restaurant. Zeker niet kindvriendelijk. Onaardig personeel. Relatief duur.
Op de vraag, graag twee cola en alvast een kinderpannenkoek, werd er aangegeven dat dat nagevraagd moest worden, anders moest er Nl twee keer gelopen worden. kinderpannenkoek, 7,50, schnitzel, 18,50 ( met echt een waardeloze salade) absoluut geen aanrader
Ronculi .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Al 30 jaar bezoeker van dit pannekoekenhuis er is weinig veranderd in deze periode. Traditioneel, tijdloos en voor mij persoonlijk geeft het een nostalgisch gevoel. De prijs / kwaliteit verhouding is in orde. Jammer dat je als een kleine jongen wordt teruggestuurd naar jouw tafel wanneer je aan de kassa cq. bar de rekening wilt betalen. Niks geleerd van de opmerkingen hierboven waarschijnlijk past het bij deze gelegenheid om alles bij het oude te laten
Youpculinair .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Ik kom in verschillende soorten restaurants, die je ieder op hun eigen merites moet beoordelen. Strijland is er zo één:
rood-wit geblokte gordijnen, historische foto's, pinoccio, plastic tafelkleedje, aardewerken strooppot met houten strooptol. De bediening is ingesteld op (gezinnen met) kinderen en senioren en de sfeer van het restaurant ook. Voor een diner ga je niet naar een Panne(!)koek restaurant!
Met mijn dochter ging ik "een pannenkoek eten". En die was als vanouds lekker. Beide een spek-kaas pannekoek met stroop. Wil je caramelstroop? Dat is er niet. Waarom niet? Een pannekoek smaakt met stroop. Ik snap die koks wel, ze hebben gelijk. Daarom loopt de pannekoek-Babi Pangang waarschijnlijk minder goed....
Bijna vijftig jaar geleden at ik hier als kind ook al lekkere pannekoeken. En nu nog steeds. En eigenaar Hans-Pannekoek zwaait de scepter op geheel eigen wijze. Over één pannenkoek moet je nu eenmaal geen half uur doen, dan is hij koud....

En die ontbrekende "n" in Pannekoek? Dat is typisch Hans-Pannekoek: gewoon een beetje anders!
Sjoerd R.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Mijn opa nam zijn kinderen altijd mee naar Strijland, mijn ouders deden hetzelfde en wij doen ook hetzelfde met onze kinderen.

De pannenkoeken zijn van erg goede kwaliteit en je kan proeven dat ze erg goede ingrediënten gebruiken. Dit is daarom een van de redenen waarom wij niet meer eten bij andere pannenkoek restaurants.
Daarnaast hebben wij nooit wat te klagen gehad over de service. De inrichting is misschien wat oubollig, maar dat geeft zo'n restaurant met zo'n rijke geschiedenis juist zijn charme.
Jakootje .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
De lekkerste pannekoeken van Nederland, al jaren eten we met veel genoegen een pannekoek bij Strijland. Een restaurant zonder poespas of opsmuk. Gewoon een lekkere pannenkoek eten en niet te lang tafelen.
Abi G.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Vorige week hier aan het eind van de middag gegeten. We wilden een klein hapje, en hoopte op een portie poffertjes, maar die zagen we niet op de kaart staan.

Dus pannekoeken besteld: een appel-kaneel pannekoek, en een kaas pannekoek. De appel-kaneel pannekoek was ok, niet super, maar wel rijkelijk voorzien van appel, en de appel meegebakken. De kaas pannekoek was echter een domper. Het was duidelijk een naturel pannekoek waarover geraspte kaas was gestrooid, en vervolgens onder een grill geplaatst. Het gevolg was taaie, droge kaas die aangebrand smaakte.

De inrichting was vrij sfeerloos. Nu blinken pannekoekhuizen doorgaans niet uit in sfeer, maar dit restaurant is minder dan andere pannekoekhuizen. Het enige aantrekkelijke is het uitzicht richting de Posbank, en de schaapskudde die voorbij kwam.

Toen we vroegen om de rekening duurde het lang voordat deze kwam (ondanks dat het niet druk was) -- toen we vervolgens naar de bar gingen om te proberen daar af te rekenen werden we terug gestuurd naar onze tafel.

Hier komen we niet snel meer terug.
Ellenvantil .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Wij zijn al vaker bij dit pannenkoekenhuis geweest en het bevalt ons hier wel. De pannenkoeken zijn smakelijk en er is veel keuze. De bediening is vriendelijk. Het is er ook best druk. Je kunt eventueel je elektrische fiets hier opladen. Een prima plek om even uit te blazen na een wandeling of fietstocht.
Gudrun09 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Zeer goede pannenkoeken voor een prima prijs. Kwaliteit is al jaren goed. Service altijd even vriendelijk. Het decor is oubollig, maar past binnen het concept.
Ina B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
s kind zijnde kwam ik al bij Strijland en nu ik weer terug was na jaren was het treurig te zien dat er niets veranderd is en niet met de tijd is meegegaan. De menukaart nodigt al niet uit tot gezellig eten, met grote letters wordt vermeld dat sommige gerechten tot 19.15 uur, andere tot 19.30 uur besteld kunnen worden, dat de keuken sluit om 19.40 uur en het restaurant om 20.00 uur!! De deur wordt om 19.40 uur ook gewoon op slot gedraaid. Goh dan voel je je welkom! In super sneltrein vaart wordt de bestelling opgenomen en uitgeserveerd. Ongelogen; binnen 30 minuten stonden we met zn drieën weer buiten! Naast dat het heel snel gaat zijn de pannenkoeken ook vrij vet en de gevulde pannenkoeken niet echt gaar. Strijland wil snel geld verdienen met vette hap zonder gastvrij te zijn., een onvriendelijke vreetschuur.... Jammer want de de ligging, aan de voet van de Posbank is heel mooi. Maar voor ons volgende keer een ander pannenkoekhuis!
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Koud bord. Banaan bijna heel op pannekoek gelegd. Gember veel te veel! Rommelig, sfeerloos. Matige kwaliteit eten. Niet voor herhaling vatbaar.
Dieren67 .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Met regelmaat bezoeken wij dit pannenkoekenhuis . Is een goed alternatief als je geen zin hebt om te koken. Om echt gezellig te tafelen vind ik dit restaurant niet geschikt maar daarvoor gaan wij er niet eten. Kwaliteit is constant en wij vinden die goed te noemen.Prijs en kwaliteit zijn in verhouding. Om na een mooie stevige wandeling op de posbank even bij te tanken met een ouderwetse pannenkoek is dit naar mijn mening de juiste plaats
Ru-en-Betty .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
We komen hier vaker. De pannekoken zijn qua beslag prima maar ze zijn te vet, meer vet dan ongeveer 1 jaar geleden. De kaas is niet in plakken (jammer) maar korrels over de pannekoek, de salami idem: reepjes. Als het niet zo vet was dan zou het een hoger cijfer verdienen. Het personeel is vriendelijk maar erg druk. Vragen of het naar wens is kan daarom alleen al niet. Toiletruimte en baby verschoon mogelijkheid is in orde. Het is er tussen 17-18.30 stampend druk, dat vind ik niet gezellig.
Jvernooij .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2014
Al jaren komen we hier pannenkoeken eten. De pannenkoeken zijn hier het beste wat ons betreft. De prijzen zijn ook heel redelijk. Het is er altijd druk. Ondanks dat wordt je hier altijd prima geholpen. Van binnen ziet het er traditioneel uit. Prima voor een pannenkoekenrestaurant.
Drottning .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2013
We zijn heel wat restaurants gewend, ook op hoger niveau.
Mijn vriend wilde toch eens een keer pannenkoeken gaan eten. Twee jaar geleden in een ander pannenkoekenrestaurant in de buurt geweest en prima gegeten dus nu deze eens proberen.

Bij binnenkomst werd er vanaf de bar gewezen naar een vrije tafel, ongeveer 60% van het restaurant zat vol. Even meelopen naar de tafel zat er niet bij.

We kregen een 2 persoons tafel met 1 menukaart, drankjes werden opgenomen, maar het bleef bij 1 menukaart. Lastig als je om en om de kaart moet bestuderen, dus 1 kaart van een andere tafel erbij gepakt.
Al snel was de keuze gemaakt, een banaanpannenkoek en een champignon-ham-kaaspannenkoek.
Terwijl we zaten te wachten op het eten kwam de serveerster ineens de 2e kaart terug'eisen', en legde deze op de tafel waar die vandaan kwam.
Een beetje vreemd vonden we dat wel, ten eerste had ze de kaarten moeten aannemen van ons na bestelling en ten tweede was het gewoonweg raar hoe ze handelde.

De serveersters liepen regelmatig het restaurant rond, soms wel een beetje tot irritant toe, één daarvan kon ook haar voeten niet optillen; slof slof...

Het eten werd geserveerd, de banaanpannenkoek was een pannenkoek met suiker en 4 lompe grote stukken banaan erop, in de lengterichting gesneden, in de vorm van een kruis. Niet erg subtiel, tevens zaten er nog 'draden' aan die er bij serveren af horen te zijn en moest mijn partner zelf de banaan maar in plakjes snijden om er een banaanpannenkoek van te maken.

De champignon-ham-kaas pannekoek was helemaal bedekt met gegratineerde kaas, af en toe kwam je een heel dun plakje champignon tegen en de ham bleken hamreepjes te zijn, degene die je ook in de supermarkt koop voor door de macaroni.
Een beetje jammer en ook niet goed voor de smaak.

De pannenkoeken waren niet gaar, wel bruin, te dik en flauw van smaak.
De gegratineerde kaas overheersde en de rest werd niet geproefd, de kaas had gesmolten moeten zijn ipv gegratineerd, en de ham hadden plakken moeten zijn ipv reepjes.

We besloten nog een dessert te nemen, coupe van het huis met stukjes stroopwafel en roomijs met chocoladesaus.
Het ijs was niet bepaald lekker, beetje muffig, weinig smaak.
De chocoladesaus was regelrecht uit de tovaflesjes gegoten, zo jammer dat dit nog op heel veel plekken gebeurd. Zelfs bij een fastfood restaurant hebben ze lekkerdere chocoladesaus!

De hoeveelheid was echter netjes, maar voor ons op dat moment teveel.
Het stroopwafelijs bevatte teveel stroopwafel en was erg zoet, terwijl mijn vriend een behoorlijke zoetekauw is liet hij een deel ervan staan.

Later werd door de serveerster benoemd dat er ook kleinere porties besteld konden worden van het ijs, beetje jammer dat dit niet op de kaart vermeld word.

Al met al hadden we onze buik vol, maar niet erg lekker gegeten.
Als je meer drinken wilde moest je zelf een serveerster zien aan te schieten, er werd niet gevraagd of je nog wat wilde.
In het begin leken de serveersters geen vaste tafels te hebben en kregen we er 2 aan onze tafel, chaotisch.
De strooppot die op onze tafel stond zag er niet echt fris uit.
De aankleding mag wel wat moderner, ik snap de link nooit zo goed met pannenkoeken en ouderwetse rode blokjes.

Kortom, een heleboel gemiste kansen!
En daardoor ook te duur gegeten, voor hetzelfde geld hadden we bij de chinees wel goed kunnen eten en zelfs nog voor 2 dagen over gehad.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
"Oud Hollands" pannekoekhuis. Wij gaan niet vaak pannekoeken eten, maar als, dan altijd hier en dat al sinds bijna 30 jaar !
Heerlijke pannekoeken, hele vriendelijke bediening en prima ambiance. Goed adres voor als je even geen zin hebt om te koken !
Qentba Y.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Bijzonder slechte ervaring gehad met dit restaurant. Bij binnenkomst werd ons medegedeeld dat het restaurant zou sluiten om acht uur, terwijl dit doorgaans de tijd is dat wij beginnen te eten. We besloten toch maar te gaan zitten, want we hadden ons verheugd op een lekkere pannekoek.

In een sneltreinvaart hebben we onze pannekoeken moeten bestellen, omdat er om de minuut een serveerster naar ons toekwam met de vraag of we al een keuze gemaakt hadden. Geen prettig gevoel.

Omdat ik zin had in wat hartigs, ging ik voor de vegetarische pannekoek, met kaas, tomaat en oregano. Mijn tafelgenoot nam een kaaspannekoek. Helaas, beide pannekoeken bleken een deceptie. Ze waren van binnen niet gaar, maar wel bruin aan de buitenkant. Bovendien waren ze zo vet dat ik er over nadacht om er mijn fietsketting mee te smeren in plaats van ze op te eten. Deze grap die voor een pannekoek moest doorgaan kostte €9,50, die van mijn tafelgenoot €7. Teveel voor deze deeglappen.

We hadden ook een warme chocomel en een biertje besteld. Mijn biertje smaakte naar roest, waarschijnlijk omdat de flesjes buiten hadden gestaan en de kroonkurken zijn gaan roesten. De chocomel was waterig.

Over het decor zijn we ook niet te spreken. Ik snap dat je als pannekoekhuis een Hollandse sfeer wil uitstralen, maar dit was ronduit oubollig. De geblokte kleedjes en stoffige vitrage maakt het restaurant sfeerloos, zelfs treurig.

We hebben dan ook snel afgerekend. De serveerster vroeg of we de half-opgegeten pannekoek in een zakje mee wilden nemen ('Nee, dank u.'). Vervolgens zijn we elders gaan eten, en daar werden we wél gelukkig van.
Westvleteren .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
Een echt klassiek pannekoekhuis. Ze verkopen er ook andere etenswaren maar dat hoort erbij.de pannekoeken zijn heerlijk en de bediening weet goed wat hetmoet doen. De inrichting is zoals die hoort te zijn met rood witgeblokte tafelkleden en kleurplaten voor de kinderen.
Goed adres voor een panekoek.
Alexander S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2013
Al jarenlang een persoonlijke favoriet. De beste pannenkoeken in de verre omgeving en absoluut één van de beste pannenkoekenrestaurants van Nederland. Mooi formaat pannenkoeken goed gevuld en met zorg bereid. Alles mooi gaar en sappig. Interieur is wat je van een pannenkoekenrestaurant verwacht en daar is niets mis mee. Absoluut een aanrader!
Heivlinder .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2013
Dit blijft mijn favoriete pannenkoekrestaurant. We komen hier al vele jaren.
De kaart is origineel, veel keuze in zoet en hartig, en de pannenkoeken worden erg lekker klaargemaakt. Slechts een keer een te donker gebakken pannenkoek gekregen, die bij het serveren echter meteen werd opgemerkt door de serveerster. Ik kreeg direct een nieuwe aangeboden (die binnen 5 minuten op tafel stond).
De bediening is vriendelijk en zeer efficiënt. Op een doordeweekse dag kan je binnen een half uur weer buiten staan met een goedgevulde maag. En wanneer er in het weekend een flinke rij staat, duurt het toch nooit veel langer dan 10 minuten voor er een tafel vrij is. Een geoliede machine.