Stretto Eten & Drinken

Waterstraat 6 7001 BH Doetinchem Nederland Kaart

Over restaurant Stretto Eten & Drinken

Een begrip in Doetinchem

Begin vorig jaar opende Stretto haar deuren en dit Italiaanse restaurant is nu al een begrip in Doetinchem. Hier weten ze wat gastvrijheid en lekker eten is. Absoluut geen standaard pizzeria maar een echt restaurant met authentiek Italiaans eten. De Italiaanse keuken staat bekend om simpele verfijning en het vieren van goede producten. Dat proef je hier overal in terug. Gastvrouw Tanja ontvangt je met open armen en zorgt dat je je een avond in Italië waant.

Meer informatie over restaurant Stretto Eten & Drinken

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 11:00 - 23:00

Esther K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Fijne, gastvrije bediening. Lekker broodje (pizza-broodje) vooraf en uitstekende pizza's. Heerlijk gegeten en de sfeer is er ook goed.
Karen S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Zojuist hier een hapje gegeten om de vakantie in te luiden en dit is goed bevallen.
N.a.v een tip over de rolstoeltoegankelijkheid zijn we hier terecht gekomen. De entree is wat lastiger (maar niet onoverkomelijk) door het drukke terras en de hogere drempel bij de deur. Eenmaal binnen is het goed berijdbaar. De ambiance ziet er sfeervol en toch modern uit. Het feit dat je als rolstoeler goed onder tafel komt en dat er een ruim invalidentoilet aanwezig is, is een groot pluspunt. Kleine tip ter verbetering: zorg ook nog voor (opklapbare) beugels langs het toilet.
De kaart is typisch Italiaans door de keuze bij het diner/!de hoofdgerechten vooral op de pasta's, risotto's en pizza's te leggen. Het pizzabrood met olie en tapenade vooraf was een prima starter. Zowel mijn courgette/ spinaziesoep (met gerookte zalm) als de tomatensoep van mijn tafelgenoot waren erg smakelijk en goed gebonden. Ook over de hoeveelheid waren wij (als flinke eters) zeer tevreden. De lasagne's (ik had de zalm-witvis variant en mijn tafelgenoot de bolognese) waren erg royaal gevuld en goed van smaak. Wel vond mijn tafelgenoot de lasagne bolognese wat machtig door de grote hoeveelheid kaas bovenop. De sla met dressing ernaast maakte het een positief geheel.
Verder is het personeel vriendelijk, behulpzaam, vlot en correct wat het een aangename ervaring maakt.
Al met al heerlijk gegeten voor een betaalbare prijs, we komen zeker nog eens terug
Corinne E.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Leuke zaak, niet echt groot, maar erg gezellig en leuke inrichting Ook super aardige bediening. Heerlijke pasta met groene asperges en geitekaas gegeten, met een lekkere witte huiswijn. Mijn gast at een lasagne Bolognese en was ook happy daar mee Zij dronk een rode huiswijn er bij , ook lekker. Daarna namen wij Tiramisu
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Eten was erg goed. Vriendelijk personeel. Neem vooral de uitgebreide koffie,zalig! Ook het brood vooraf was erg lekker. Soort pizza waardoor je haast automatisch uit wijkt naar iets anders dan een pizza voor het hoofdgerecht.
Renee T.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Gisteravond heerlijk hier op t terras gegeten. De bediening was vriendelijk, maar comuniceert niet altijd even goed over tafelzetting. Maar ik snap dat dit lastig is op zo'n zwoele zomeravond en iedereen wil buiten zitten.
Het eten was erg lekker. Geen mega uitgebreide kaart, maar dat vind ik helemaal niet erg. Er was voor ieder wat wils.
Onze tafel heeft een broodje vooraf gehad. Dit was een heerlijk pizzabodem met olijfolie. Verder is de carpaccio, bruchetta en intviaringen ter tafel gekomen. Als hoofgerechten een risotto met paling en gama, pizza parma en pizza pulled pork(weekpizza). Alles was erg lekker en de wijn ook.
P0mp0m .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Het eten is lekker, de sfeer en de bediening is goed. Maar naar onze smaak mag de keuken iets minder scheutig zijn met zout.
Hanna-ha .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Lekker gegeten en goed sfeertje. Ideaal dat je een kleinere portie kan bestellen. Alles is in de Italiaanse sfeer, maar wel hedendaags met als stater een lekker gekruide pizzabodem met olie
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Heerlijk gegeten in een mooi modern restaurant en snelle vriendelijke bediening. Als voorafje hadden we pizzabroodjes, die smaakten al erg lekker.
We kozen voor de lasagne, de vis en de vleesvariant, beiden goed gevuld met vlees en vis. Ook de sla erbij zorgde ervoor dat de maaltijd niet te zwaar werd ervaren.
:-)
Debby H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Heerlijk eten, zowel pasta als pizza. En lekkere wijn. Knus restaurant .Echt een aanrader voor Doetinchem. Reserveren gewenst.
Karin.rommens .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
We hebben prima gegeten, alle gerechten zagen er verzorgd uit en smaakten heerlijk. Reserveren was echt nodig, want het zat helemaal vol (vrijdagavond). Daardoor moesten wij wellicht wat langer op onze gerechten en de rekening wachten. Maar het was zeker het wachten waard.
Tanja G.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We dachten dat we konden eten net de AH actie. Blijkbaar had ik verkeerd gekeken, desondanks lekker gegeten !!
Alhoewel ik nog steeds niet helemaal begrijp wat er nu mis is gegaan . Het schijnt kennelijk vaker te gebeuren dat mensen denken met AH aktiebonnen daar te kunnen eten.
Info337 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
De bediening is goed en de risotto is er altijd heerlijk. Toevallig een keertje de vis lasagne genomen. Deze was goed maar een beetje flauw. Volgende keer toch maar weer risotto. De witte wijn was overigens heerlijk.
Tineke B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Wij hadden om een vijf gangen verrassingssrrangement met pauze drankje gevraagd. Hoewel dit niet gebruikelijk is wilden zij wel iets leuks voor ons samenstellen. Ik moet zeggen dat het een hele leuke geslaagde avond was. We begonnen met een carpaccio van tonijn, gevolgd door een lenteuiensoep en een plankje met pastrami. Na het pauzedrankje van citroenijs, wodka en prosecco kregen we een kleine pizza met witte asperges, ham en ei. Het geheel werd afgesloten door een bordje met verschillende zoete hapjes. Alles was heerlijk en de porties waren heel goed aangepast. De bediening was top. Kortom een perfecte plek om een intiem feestje te vieren.
Twinters .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Gisteren avond, na veel goede verhalen, voor het eerst bij Stretto gegeten. We zijn buiten op het terras begonnen met een drankje en een heerlijke pizzapuntjes met zout en olie, misschien wat veel voor 2 personen, maar echt een heerlijke binnenkomer!
Mijn vriendin koos vervolgens voor het week menu; aspergesoep vooraf en een pizza met asperge, zalm en ei. Verrassend bij een Italiaans restaurant maar ze vond het een hele goede keuze! "Weer eens wat anders!" Ik zelf ben begonnen met een tonijncarpaccio en heb daarna een pizza met ham en salami gegeten; beide ook echt goed! Je ziet en proeft dat hier gewerkt wordt met kwaliteitsproducten. Het nagerecht hebben wij deze avond overgeslagen. Verzadigd hebben wij de avond afgesloten met een kopje koffie (met slagroom) en een mijn vriendin werd verrast met een dienblad vol verse theesoorten. Voor wie hier nog nooit geweest is... Zeker een aanrader!
Ton C.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Zaak ziet er mooi uit, alleen de klimaatinstallatie lijkt af te toe te haperen (warm). Eten is op zich prima maar niet echt spannend. En het feit dat er op de kaart weinig tot niets verandert zorgt dat de bezoekfrequentie omlaag gaat.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Laatst hier met vrienden geten. Leuk ingerichte zaak en zeer vriendelijk bediening. De kaart is op zich niet heel spannend, echter de gerechten, wij aten pizza's en pasta's, waren zeer goed.
Duidelijk een zaak die zich onderscheidt van de standaard pizzeria met daarbij een prettige
prijs/kwaliteit verhouding.
Jos W.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
We hadden een plek op de bankjes. Er was voor ons gereserveerd bij de pilaren, maar daar zit je wel erg dicht bij je buren, dus verhuisd naar de bankjes. De heerlijke huiswijn uit Puglia genomen. Het voorafje waren pizzapuntjes die je kon dippen in olie. Veel te zout! Dat was jammer. Ik had een pizza paling/gamba. Prima pizza alleen zat er erg weinig paling op. Paling is moeilijk te verkrijgen, maar zet het dan niet op de kaart. Salade met geitenkaas was heerlijk. Vriendelijke bediening net als vorige keer.
Kraaijenbrink .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Op aanraden van vrienden zijn wij wezen eten bij Stretto Eten en Drinken. Ze hebben niet overdreven! Wat een leuke zaak; mooi interieur, vriendelijke mensen en goed eten! Dit alles voor een hele aangename prijs. Wij komen terug!
Breuring .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Wij hebben op op 29 januari met 6 personen gegeten bij Stretto. Dit zijn onze bevindingen. Wij waren om 17:20 uur binnen en begonnen met een drankje. De zaak ziet er leuk uit en is modern gestyled. Het duurde vrij lang voordat wij een menukaart kregen. Besteld werden 5 x de carpaccio pesto en 1 x tomatensoep. Prima keus zoals bleek. Smaakvol (wel even flink met de peperbus in de weer geweest) en ruim voldoende, benieuwd naar de rest. Helaas erg lang moeten wachten op het hoofdgerecht, bijna één uur. Na enig aandringen werd dit uitgeserveerd. 3 x een pizza, 2 x de pasta pesto en 1 x de pasta kip en paddenstoelen. De pizza bodems waren alle drie aan de zijkanten redelijk. 3/4/ van de bodem was echter heel dun en zo slap dat je met je vork moest 'scheppen' anders viel een deel van de bedekking eraf. Géén succes dus. Smaak was wel goed. De pasta pesto was erg smaakloos en behalve wat slasoorten zonder enige toevoeging (behalve de olie). De pasta kip met padden stoelen was gelukkig prima(wederom echter na de peperbus gebruikt te hebben). Voor de nagerechten is gekozen voor creme brulee, cheese cake, tira misoe en de ijs platte. De creme brulee was helaas te warm en nogal droog , qua smaak redelijk. De tira misoe was ook redelijk doch aan de binnenkant nog steenkoud alsof deze net (niet voldoende) ontdooid was. De cheese cake was zoals deze hoort te zijn. De ijs platte was prima. Jammer is dat de slagroom uit een spuitbus komt en halverwege het eten van het ijs al helemaal wegvloeit.
Na het hoofdgerecht een aantal van onze opmerkingen voorgelegd aan het bedienend personeel. Deze vonden het 'vervelend'. Dit was echter de enige reactie. Er werd verder met onze opmerkingen niets gedaan. Al met al een toch wat teleurstellende avond qua kwaliteit van het eten. Laten we hopen dat dit 'opstart-problemen' zijn......... Het personeel (wat absoluut vriendelijk is) is wellicht nog wat onervaren ??
Wil M.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Donderdag 11 december: kaartjes voor een leuk concert in schouwburg Amphion in Doetinchem. Vooraf een hapje eten, maar waar dan? De avond tevoren gebeld met Stretto. Dit in Doetinchem betrekkelijk nieuwe Italiaanse restaurant was ons nl. een aantal weken eerder goed bevallen. “Maar we moeten om 20.00 uur in de schouwburg zijn voor een concert”. “Geen probleem, ik noteer het. Als u om 18.30 uur bij ons bent lukt dat zonder meer.”
De gastvrouw verwelkomt ons en wil onze jassen aannemen. Het restaurant is al behoorlijk gevuld, en na een poosje is er bijna geen tafel meer vrij. Goed dat we gereserveerd hebben.
We bestellen een glas rode huiswijn uit Puglia, een Casato di Melzi 2011 van de Negroamaro-druif (€ 3,75). Stretto heeft op de kaart van zowel rood, wit als rosé één huiswijn die per glas verkocht wordt. Per fles worden er voor € 25,00 nog vier rode en vier witte aangeboden. De huiswijnen kosten € 19,50 per fles.
Wij drinken met genoegen de fruitige, robijnrode huiswijn die soepel, maar toch aangenaam vol van smaak. (Stretto betrekt zijn wijnen van De Italiaan uit het nabij Doetinchem gelegen Langerak waar vinoloog Ciro Cuccurollo samen met zijn vrouw een uitgebreide sortering Italiaanse klassewijnen verkoopt met daarnaast allerlei Italiaanse delicatessen, ook online: www.de-italiaan.nl.)
Op de kaart van Stretto staan pasta’s, risotto’s, pizza’s en een zestal nagerechten. Geen hoofdgerechten van vlees en vis. Geen probleem: als jong restaurant moet je doen waar je goed in bent, en je niet vertillen aan een veel te uitgebreide kaart waardoor je veel spullen moet inkopen waarvan niet duidelijk is of je ze binnen de houdbaarheidsdatum ook verkoopt.

De kaart wordt snel gebracht, en we bestellen als voorafje pizzabrood met een schaaltje olijfolie om te dippen. Het brood komt vlot en lekker warm op tafel (€ 3,50 p.p.). We besluiten voor een pizza te gaan. Die staan op de kaart voor de prijs van € 7,50 tot € 13,50, waarbij voor grotere of kleinere porties iets extra’s of wat minder betaald moet worden. We kiezen de pizza met parmaham met truffelcrème, een variant die je zelden op de kaart tegenkomt. We bestellen nog een glas rode huiswijn en zitten oprecht te smullen. Als nagerecht de huisgemaakte Tiramisu (€ 6,50), ook een voltreffer. We besluiten de koffie in de schouwburg te drinken en gaan na het betalen van € 58,50 voldaan en keurig op tijd voor het concert de deur uit.