Streekrestaurant Topido

donderdag t/m Zondag 11:00 - 21:00
Duur
Rick K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten tijdens een uitje naar Texel. Lekkere, lokale producten, mooi geserveerd. Het is wat aan de dure kant (3 gangen 36,50) maar alle waar naar zijn geld.
Jessicaq .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Volgens het personeel was het de drukste dag van het jaar in verband met oa een plaatselijke markt. Het restaurant zat bomvol, maar gelukkig hadden we gereserveerd.
De vriendelijke mensen van het personeel lieten in ieder geval niets blijken van de drukte. Ieder gerecht en bijpassende wijn werd met aandacht voor de gast geserveerd.
Wij kozen voor een vijf gangen verrassingsmenu. Elk gerecht was echt heerlijk! Onder andere heerlijke zelfgemaakte ossenworst met piccalilly gehad en lekkere, zoute kokkels. De kip, van een bepaald ras, was lekker zacht en zeer smaakvol. Het dessert was een combinatie van chocolade en perzik. Een goede afsluiter. De bijpassende wijnen ook prima! Een echte aanrader tijdens een verblijf op Texel.
V.tellingen .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Prima eten met het gebruik van verse streekproducten als uitgangspunt. Al met al een klasse beter dan de doorsnee restaurants op Texel
Alexander2016 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Tijdens onze vorige vakantie op Texel, een paar jaar geleden, is ons bezoek aan Topido bijgebleven en moesten we er tijdens deze vakantie op Texel zeker weer gaan eten. Net als de vorige keer was de service 100% gericht om de gasten zich welkom te laten voelen en in een gemoedelijke sfeer heerlijke gerechten te serveren. Fantastisch bereid en opgemaakt, heerlijk om te mogen eten. Liefde voor het vak maakt het een feest om bij Topido te mogen eten. Als je op Texel bent, laat je verwelkomen bij Topido en ga er genieten van al het lekkers dat je daar voorgeschoteld kunt krijgen.
Meissi .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
We hebben deze week bij verschillende restaurants gegeten op Texel, maar nergens kwam het eilandgevoel terug in het eten zoals hier. Bijna alles is van het eiland wat je krijgt. Brood, kaas, paddenstoelen, lam, rund, aardbeien, bier,melk, vis, aardappelen, asperges, groente, appelsap, wijn....volgens mij was er nog veel meer. De kaart is niet extreem uitgebreid, maar biedt voor elk wat wils. We begrepen ook dat de kaart elke week verandert. Ook leuk.

Alles wordt zelfgemaakt en dat proef, eerlijke pure smaken. Ze verwerken daar hele lammeren en runderen! Best bijzonder.

Brood en amuse krijg je van het huis. Wij hadden een proeverij lam en huisgemaakte shii-take kroketjes vooraf. Als hoofdgerecht uiteraard lam met Texelse asperges... Perfecte garing, nog net een bite, daar houden wij van. Als dessert chocolade en aardbeien. Creatief en niet te zoet. Bij de koffie zelfgemaakte bonbons, koekje en vlierbessenbloesemlikeur.
Eigenlijk proef je in alles de liefde voor het vak terug.

De bediening was erg gastvrij, hadden veel kennis van zaken, niets was teveel. Wij hebben een heerlijke en gezellige avond gehad voor een acceptabele prijs. 3 gangen kost 36.50, daar kwam alleen 3 euro bij voor de asperges, maar dat waren ze ook zeker waard. Wij komen bij een volgende bezoek aan Texel zeker terug in Streekrestaurant Topido!
Iberends .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Een topper in de top van Texel. Prima eten, een chef die kookt vol kunde en passie en dat proef je! Prima, vakkundige en vriendelijke bediening. Zeer zeker een aanrader. Ga vooral naar De Cocksdorp en ga eten bij Topido.
VIN100 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
In vele opzichten een toprestaurant. De bediening is attent en heeft veel kennis over de gerechten en de herkomst. Veel ingrediënten haalt de chef bij lokale producenten/leveranciers en deze saveurs du marché proef je terug in de gerechten .
Na de amuses genoten vooraf van de gravad lax en de lamsham en bij het hoofdgerecht van Heekfilet. De kwaliteit van het eten is zeer goed en de prijs/kwaliteit-verhouding dik in orde. Nog een pluspunt vinden wij dat kinderen respectvol benaderd worden. Kinderen (die van ons 8 en 10) krijgen dezelfde kaart als volwassenen (gebeurt naar onze mening in te weinig restaurants) en kunnen ook kiezen voor volwaardige kindermenu's.
Hoewel het restaurant voor een vrijdagavond (voorjaarsvakantie) wat rustig was, bleek dit niet storend. Dit restaurant is een aanrader. Wij gaan zeker terug als we weer op Texel zijn.
mark M.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Op een zaterdagavond, leeg en rustig. Voor de eerste zaterdag van de kerstvakantie zelfs uitgestorven te noemen. Maar dat was heel cocksdorp eigenlijk. Kan een slecht teken zijn. Maarrrrrrrr...

Vooraf zoete olijven (smerig), heerlijke salami en een broodje. Nette maar relaxte bediening, geen moeilijk of stijf gedoe.

We waren laat en namen daarom alleen een hoofdgerecht. De lam was fantastisch. Het rundvlees vond mijn tafelgenoot ietwat taai, wel lekker.
De bijgerechten waren lekker, niet heel bijzonder.

Al met al prima ervaring, niet perse passend bij de verwachting die andere beoordelingen wekten.
Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Restaurant Topido is gelegen in het noordelijkste dorpje van Texel. Het was de tweede maal dat we het restaurant bezochten. De inrichting is neutraal maar niet ongezellig, de bediening is vriendelijk, ter zake kundig en efficiënt. Wat betreft het eten kunnen we kort zijn : dat is goed. Er wordt veel gebruik gemaakt van lokale producten. We hadden een 4 gangen Carte Blanche (verassings)menu ( € 45). We begonnen met twee kroketjes gevuld met shiitakes en oesterzwammen (van het eiland afkomstig) met een zelfgemaakte tomaten marmelade. Dat was een zeer goede start. Het volgende gerecht was een stukje zacht gegaarde licht gerookte zalm met Alkmaarse parelgort en Texelse garnaaltjes. Bij dit soort gerechten wil de zalm nogal eens droog uitvallen, maar dat was hier beslist niet het geval. Prima. Het hoofdgerecht was, hoe kan het ook anders, Texels lamsvlees (lamshaas in combinatie met een lamsstoofpotje) en aan de overkant van de tafel iets vergelijkbaars van rundvlees. Smakelijke groenten erbij, lekkere niet al te overheersende jus en voortreffelijke vleesbereiding. Een herfstachtig toetje (inclusief een lokale likeur) vormde het slot. Het wijnarrangement bestond uit diverse goed bijpassende Italiaanse wijnen, zo’n 4 Euro per glas en dat was voor dit wijnarrangement beslist niet duur. Een klein aandachtspunt is het zoutgebruik. Hoewel hier gelukkig niet extreem, kan het, zoals in bijna alle Nederlandse restaurants, best nog iets minder. Voor de echte zoutverslaafden is er inmiddels altijd nog het zoutvaatje! Concluderend : er wordt hier prima gekookt met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Van harte aanbevolen.
Hanneke S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Erg lekker gegeten, wij gingen voor de stroganoff van Texels rund. Zeer vriendelijke bediening en heelijke amuses. Er wordt gewerkt met streekproducten en daar weet men zeer goed mee om te gaan. Er hangt in het restaurant een warme, gezellige, luxe sfeer.
Sylvia S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
We hebben ons laten verrassen door de chef. Dat was erg goed, m.n. de lamsgerechten waren erg lekker. De wijnen die erbij werden geserveerd pasten goed. Je zit heerlijk rustig in dit restaurant, de tafels staan niet te dicht bij elkaar. De ontvangst en service is hartelijk en warm. En, nav een negatieve recensie, wij zijn nog niet oud ;-).
Janwillemvandenborn .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Restaurant in De Cocksdorp wat al jaren constante kwaliteit levert. Vooraf verrassende amuse van rode bietensoep. Kleine smaakexplosie voor ons. Smaakte naar nog meer, en zo hoort het! Vooraf Texelse garnalen en gerookte makreel. Prima gerecht, juiste temperatuur. Wel jammer dat wijnkeuze van restaurant bij dit gerecht niet zo spannend en passend was. Te droog en wijn was echt veel te koud voor het aangename. Condens stond op buitenkant van het glas van mijn tafelgenoot. Amuse tussendoor was soepje van broccoli. Was prima, maar was in vergelijking met eerste amuse minder spannend. Als hoofdgerechten combinatie van Texels lam en filet van heek. Lamsvlees uitstekend gegaard en heerlijke heekfilet. Wijnkeuze bij hoofdgerecht erg goed. Uiteraard Texelse kazen als nagerecht. Pluspunt van dit restaurant is de zeer prettige bediening en aandacht voor de gast. Minpunt is de ietwat harde en ongezellige verlichting. Maar uiteindelijk kom ik hier voor het lekkere eten. En daarin gelukkig nog nooit teleurgesteld.

John L.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Dinsdag met 2 personen hier gegeten.
3-gangen keuze menu, bijna alle ingrediënten zijn van het eiland Texel afkomstig is!
Mooie combinaties zowel op het bord als smaak, salade bij het hoofdgerecht komt uit de eigen moestuin, absoluut een aanrader om een keer hier te eten.
Bediening is vriendelijk en attent.
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
We hebben lekker gegeten en kregen het gevoel versneld te worden.
De wijnkasteel erg goed bij het eten, de aardappeltje hadden te lang in de oven gestaan.
We vonden de bediening prettig.
De sfeer is verzorgd.
Jkramer16 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Twee avonden eerder was het behelpen in restaurant Moreno dat iets verder ligt maar hier heel goede bediening en heerlijk eten. Décor misschien wat minder. Ach.
Antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Vanavond gedineerd bij Topido, onder meer vanwege de goede beoordelingen van kritische smaakpuristen. Als amuse een paprikasoepje. Prima. Na het gratis brood carpaccio en de vissoep. De carpaccio was wat vlak naar onze smaak, de visbouillon verrukkelijk. De beide hoofdgerechten prima ( duo van lam en scholfilet, heerlijk zacht). Als dessert de aardbeien met vlierbessenijs en vanille. Heerlijk. Afgesloten met koffie en thee vergezeld van een vlierbessenlikeur. Heerlijk culinair avondje. De kaart is redelijk beperkt, maar wat erop staat is prima. Aardige bediening. Goedkoop is het niet, maar dat weet je als je gaat dineren in dit prima restaurant.
MauritsZandvoort .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
In het enige drukke uitgaans straatje van De Cocksdorp is ook Topido gehuisvest. Ze hebben, helemaal met de hype mee, een eigen kruiden- en moestuin achter het restaurant. Daarvan maken ze dankbaar gebruik, de salades en de groentegerechten komen uit de tuin. Verder is grappig dat ze ook zelf likeur maken. Maar we gingen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Na de amuse - klein kopje aspergesoep, kwamen de waddenzee garnalen en de lauwwarme makreel.
Daarna de boerderij-kip in kerriesaus. Vervolgens de lamsbout met een prachtige jus.
Het wijn arrangement wordt gul geschonken, en past precies bij de gerechten. Als dessert het Labora ijs, wereldberoemd op Texel.
Na bijna twee weken op Texel van strandtent met sate naar weer een capresebroodje en weer de pizza of Baconhamburger, is Topido een aangename verrassing. Men kookt zonder liflafjes, zonder pretenties. Maar dat maakt het juist zo goed. Een prima gastheer, die met al zijn ervaring allang weet welke toon het goed doet.
Ook leuk voor gezinnen die net iets anders willen. Wij zijn "blij" dat we hier de laatste avond van de vakantie kwamen, anders waren we er iedere avond geweest.
Als puntje van kritiek kunnen wij alleen melden dat de wijn niet aan tafel wordt ingeschonken.
Maar voor het overige: top!
1ronaldk .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Regelmatig eten wij bij diverse restaurants op het eiland Texel waaronder Topido. Door de jaren heen is de kwaliteit constant en is er een goede prijs kwaliteit verhouding. Het restaurant heeft een frisse make-over ondergaan en straalt een schone frisse indruk uit. Het personeel is kundig en gedreven en heeft passie voor het vak. Het maakt niet zoveel uit wat je bestelt, eigenlijk alles is lekker en verrassend gepresenteerd. Er wordt goed gelet op de wijn-spijs combinatie. Nee, misschien geen restaurant voor trendy koppels, wel voor lekkere eters die de kleffe sla, patat en spare-ribs wel hebben gezien. We begrijpen de reactie zoet niet bij een andere recensie. De zoete olijven worden aangekondigd. Wie trouwens echt zoet wil eten moet de aardbeien van de reuzenaardbei proeven, die zitten zomers ook vaak in het nagerecht verwerkt.
Yvonne J.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Teleurstelling. Eigenlijk kun je het buiten al zien aan het restaurant: op en top tuttig. En er wordt ook tuttig gekookt. Sorry voor de andere recensenten maar het eten hier vinden wij voor oude mensjes. Alles is namelijk zoet, tot de olijven die bij het brood komen aan toe. De amuse was eigenlijk nog het lekkerste. Vooraf hadden we kokkels (in heel zout vocht) en een soort geitenkaas loempia, waarvan de geitenkaas niet helemaal gesmolten was of alweer bezig was om 'op te stijven'. Verder was er niets mee gedaan, alleen dus een plak geitenkaas in deeg. Hoofdgerecht een vispotje waarvan de vis verdronken was in veel te veel roomsaus en het andere hoofdgerecht was vis met kerriesaus die heel erg zoet was (leek meer op ananas saus). Toen de bediening vroeg of het smaakte, hebben we dit eerlijk gezegd. Hij ging 'overleggen met de kok' maar is er daarna niet meer op terug gekomen. De bijgerechten waren: ook veel te zoet aangemaakte salade, zoet aangemaakte kool in een verdunde kerrie versie die ook bij de vis lag, en aardappeltjes. Aan het nagerecht (drie soorten kaas) viel gelukkig niks te koken, alleen maar neer te leggen op het bord. Dus dat ging goed. Alles gaat gepaard met zgn. leuke horeca grapjes zoals 'de kaas ligt op alfabet' en 'zoals u van ons gewend bent' terwijl het overduidelijk is dat wij hier voor het eerst zijn. De meneer in de bediening zei nog wel dat 'de kok wel met een klein zoetje kookt'. Dat is in dit geval een understatement. Dus voor ons niet meer, vooral omdat er zoveel fijne keuzes zijn op Texel.
Joostvannoord S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Geweldig gegeten. Van begin tot eind een uitstekende avond.

De ontvangst was meteen goed: attent en gastvrij. Vervolgens was de amuse en het brood prima. Bietensoepje met appelschuim, waarbij de soep smaakvoller was dan het schuim. Het voorgerecht met garnalen en makreel op quinoa was erg fijn. Goede smaken en de quinoa leuk om eens te eten.

Het hoofdgerecht was het toppunt. Heerlijke paling, precies goed gegaard op een romige risotto. Het lam was ook uitstekend. Bij veel restaurants staan er dan wat obligate bijgerechten. Het hoofdgerecht is toch al goed? Hier echter niet: lekkere salade met een bijzondere en fijne dressing. Knolselderij daarnaast: ook een originele keuze. De aardappels waren ook nog eens uitstekend.

Het dessert was ook weer prima. Chocolade taart met een lopende vulling, en heerlijke verse aardbeien met ijs. Daarna koffie met een koffielikeurtje van het huis. Ook dat was weer een dikke plus.

Er was kortom heel weinig aan te merken op deze culinaire avond.