Streekrestaurant Topido

Kikkertstraat 23 1795 AA De Cocksdorp (Texel) Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Streekrestaurant Topido

Texelhopper Paal op 50 meter
  • : Parkeren in de buurt

Dagelijks geopend vanaf 17.00 uur, maandags gesloten. Tweede Paas- en Pinksterdag geopend.

Uitmuntend
9,6

Jouw recensie over het restaurant Streekrestaurant Topido

Myriam C.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Een topadresje op Texel. Zeker voor herhaling vatbaar. Gratis water op tafel is altijd een pluspunt en de gerechten (keuzemenu) waren stuk voor stuk van hoog niveau, zeker voor die prijs.
Voor 'inrichting en sfeer' heb ik 'redelijk' ingevuld omdat we wat weggestoken werden in een hoekje, volledig afgezonderd van de andere gasten. Dat vond ik jammer want er was net een tafeltje vrijgekomen daar waar de andere gasten zaten.
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Al bij binnenkomst voel je; dit gaat helemaal goed komen. Tot in de kleinste details zie je dat hier mensen bezig zijn met liefde voor het vak in al haar facetten.
We hebben er heerlijk gegeten, echt super. De kokkels van het Wad zijn een aanrader. Als hoofdgerecht gingen we voor de kabeljauw. Perfect en super vers! Met een creme brulee en een perfect bijpassende dessertwijn sloten we deze heerlijke maaltijd af.
We hadden het restaurant bij toeval ontdekt omdat andere restaurants in de drukke mei-vakantie vol zaten. We hadden het niet beter kunnen treffen.
Omdat we er zo fantastisch gegeten hadden was er geen beter compliment te geven dat meteen weer te reserveren. En dat deden we. Vanavond gaan we weer!
Trigger H.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Na selectie via Iens hebben we hier via de website bij Topido gereserveerd. Aan mijn wens die ik bij de reservering heb gedaan werd goed voldaan. Wij hebben hier top gegeten en uit het keuzemenu de gerechten gekozen. Vooraf (Japanse!) mosselen die bij Texel worden gevangen. Deze waren hadden veel vlees en smaakten echt bijzonder. Daarna kokkeltjes die in een mooie saus werden geserveerd, dit smaakte werkelijk fantastisch. Als hoofdgerechten hadden wij een runderstoofpotje en een visstoofpotje die beiden goed van smaak waren. Prima! Toch mag je in deze periode eigenlijk wel verwachten dat er Texels lam en asperges op het menu staan helaas was dit niet het geval. Klein minpuntje.
Kim M.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
De gastvrouw ontving ons erg hartelijk en had zelfs voor onze hond een snackje beschikbaar. Het restaurant is rustig maar gezellig en het eten was overheerlijk. Na afloop van ons diner kwam de chef ook nog even een praatje maken. We hebben echt een topavond gehad. Absoluut een aanrader!
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Als wij op Texel zijn dan gaan we naar Topido. En als Topido alle dagen open zou zijn dan gaan we ook alle dagen naar Topido. Werkelijk fantastisch eten, bereid door een kok die bevlogen is. Dat merk je aan alles. De gastvrije ontvangst, de heerlijke wijntjes. Tip: laat de kok zijn gang gaan en kies voor een wijn arrangement.
Wat een verwennerij, super super!!
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Afgelopen woensdag tijdens onze mini vakantie bij Topido gegeten. Wat een TOP restaurant, echt kan er niets anders van maken. Heerlijke gerechten, kok met passie en ook de gastvrouw heeft passie voor het vak. We zijn gegaan voor het 5 gangen verassing menu, en wat hebben we lekker gegeten. Bijna spijt dat we niet voor de 6 zijn gegaan. De wijnen die erbij hoorde waren ook stuk voor stuk heerlijk en paste goed bij het eten. Aantal gangen werden door de kok zelf uitgeserveerd waarbij hij zelf de toelichting gaf en een gezellig praatje maakte. Na het dessert nog koffie / thee met een lekker likeurtje & wat lekkers. Wij hadden heen het OV gepakt, terug reed dit niet meer en zouden daarom met de taxi. Toen we dit aangaven werd er aangeboden dat de kok ons wel even zou brengen. Echt super lief! We hebben een TOP avond gehad en komen de volgende keer als we op Texel zijn hier sowieso terug!
Inge O.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Gisteravond vegeteren. Fijne, gastvrije ontvangst, lekker broodje met boter en zoete olijven. Als amuse een kopje aardappelsoep. Heerlijk om mee te beginnen. Gekozen voor het 4-gangen carré blanchemenu. Start met een proeverij van lamsham, carpacio en paté. Opmaak kan iets verfijnder, zeker als je het vergelijkt met de andere gangen. Kwaliteit was prima en smaakvol. Daarna makreel met groene asperges, heerlijk. Gang 3; 12- uur op de bbq gegaard rundvlees met witlof. Superlekker. Echt comfortfood. Afsluiting warme aardbei met balsamico, slagroom en basilicumijs. Bij de koffie stukje boterkoek, een glaasje room met aardbei en een likeurtje. En daarbij het wijnarrangement. Prima gekozen. Wij komen zeker terug!
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Met 5 volwassenen en 2 kinderen wezen eten. Lekker voorgerecht van vis en schaaldieren, prima lamsvlees. Ook lekkere desserts en leuke toetjes voor de kinderen. Ook erg fijn dat er kleurplaten voor de kinderen zijn.
nicole V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Volgens ons het beste restaurant op Texel. Mooie kaart met verrassende gerechten hoewel de paling al sinds jaar en dag deel uitmaakt van het menu. Persoonlijke aandacht van de eigenaresse zonder opdringerig te zijn, hoewel we maar 1 keer per jaar komen gedurende de mei vakantie herkent men ons meteen. Ongedwongen sfeer Zeker geen toeristisch restaurant gelukkig., Niet massaal keurig en netjes.
Rick K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten tijdens een uitje naar Texel. Lekkere, lokale producten, mooi geserveerd. Het is wat aan de dure kant (3 gangen 36,50) maar alle waar naar zijn geld.
Jessicaq .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Volgens het personeel was het de drukste dag van het jaar in verband met oa een plaatselijke markt. Het restaurant zat bomvol, maar gelukkig hadden we gereserveerd.
De vriendelijke mensen van het personeel lieten in ieder geval niets blijken van de drukte. Ieder gerecht en bijpassende wijn werd met aandacht voor de gast geserveerd.
Wij kozen voor een vijf gangen verrassingsmenu. Elk gerecht was echt heerlijk! Onder andere heerlijke zelfgemaakte ossenworst met piccalilly gehad en lekkere, zoute kokkels. De kip, van een bepaald ras, was lekker zacht en zeer smaakvol. Het dessert was een combinatie van chocolade en perzik. Een goede afsluiter. De bijpassende wijnen ook prima! Een echte aanrader tijdens een verblijf op Texel.
v.tellingen .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Prima eten met het gebruik van verse streekproducten als uitgangspunt. Al met al een klasse beter dan de doorsnee restaurants op Texel
Alexander2016 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Tijdens onze vorige vakantie op Texel, een paar jaar geleden, is ons bezoek aan Topido bijgebleven en moesten we er tijdens deze vakantie op Texel zeker weer gaan eten. Net als de vorige keer was de service 100% gericht om de gasten zich welkom te laten voelen en in een gemoedelijke sfeer heerlijke gerechten te serveren. Fantastisch bereid en opgemaakt, heerlijk om te mogen eten. Liefde voor het vak maakt het een feest om bij Topido te mogen eten. Als je op Texel bent, laat je verwelkomen bij Topido en ga er genieten van al het lekkers dat je daar voorgeschoteld kunt krijgen.
Meissi .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
We hebben deze week bij verschillende restaurants gegeten op Texel, maar nergens kwam het eilandgevoel terug in het eten zoals hier. Bijna alles is van het eiland wat je krijgt. Brood, kaas, paddenstoelen, lam, rund, aardbeien, bier,melk, vis, aardappelen, asperges, groente, appelsap, wijn....volgens mij was er nog veel meer. De kaart is niet extreem uitgebreid, maar biedt voor elk wat wils. We begrepen ook dat de kaart elke week verandert. Ook leuk.

Alles wordt zelfgemaakt en dat proef, eerlijke pure smaken. Ze verwerken daar hele lammeren en runderen! Best bijzonder.

Brood en amuse krijg je van het huis. Wij hadden een proeverij lam en huisgemaakte shii-take kroketjes vooraf. Als hoofdgerecht uiteraard lam met Texelse asperges... Perfecte garing, nog net een bite, daar houden wij van. Als dessert chocolade en aardbeien. Creatief en niet te zoet. Bij de koffie zelfgemaakte bonbons, koekje en vlierbessenbloesemlikeur.
Eigenlijk proef je in alles de liefde voor het vak terug.

De bediening was erg gastvrij, hadden veel kennis van zaken, niets was teveel. Wij hebben een heerlijke en gezellige avond gehad voor een acceptabele prijs. 3 gangen kost 36.50, daar kwam alleen 3 euro bij voor de asperges, maar dat waren ze ook zeker waard. Wij komen bij een volgende bezoek aan Texel zeker terug in Streekrestaurant Topido!
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Een topper in de top van Texel. Prima eten, een chef die kookt vol kunde en passie en dat proef je! Prima, vakkundige en vriendelijke bediening. Zeer zeker een aanrader. Ga vooral naar De Cocksdorp en ga eten bij Topido.
VIN100 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
In vele opzichten een toprestaurant. De bediening is attent en heeft veel kennis over de gerechten en de herkomst. Veel ingrediënten haalt de chef bij lokale producenten/leveranciers en deze saveurs du marché proef je terug in de gerechten .
Na de amuses genoten vooraf van de gravad lax en de lamsham en bij het hoofdgerecht van Heekfilet. De kwaliteit van het eten is zeer goed en de prijs/kwaliteit-verhouding dik in orde. Nog een pluspunt vinden wij dat kinderen respectvol benaderd worden. Kinderen (die van ons 8 en 10) krijgen dezelfde kaart als volwassenen (gebeurt naar onze mening in te weinig restaurants) en kunnen ook kiezen voor volwaardige kindermenu's.
Hoewel het restaurant voor een vrijdagavond (voorjaarsvakantie) wat rustig was, bleek dit niet storend. Dit restaurant is een aanrader. Wij gaan zeker terug als we weer op Texel zijn.
mark M.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Op een zaterdagavond, leeg en rustig. Voor de eerste zaterdag van de kerstvakantie zelfs uitgestorven te noemen. Maar dat was heel cocksdorp eigenlijk. Kan een slecht teken zijn. Maarrrrrrrr...

Vooraf zoete olijven (smerig), heerlijke salami en een broodje. Nette maar relaxte bediening, geen moeilijk of stijf gedoe.

We waren laat en namen daarom alleen een hoofdgerecht. De lam was fantastisch. Het rundvlees vond mijn tafelgenoot ietwat taai, wel lekker.
De bijgerechten waren lekker, niet heel bijzonder.

Al met al prima ervaring, niet perse passend bij de verwachting die andere beoordelingen wekten.
Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Restaurant Topido is gelegen in het noordelijkste dorpje van Texel. Het was de tweede maal dat we het restaurant bezochten. De inrichting is neutraal maar niet ongezellig, de bediening is vriendelijk, ter zake kundig en efficiënt. Wat betreft het eten kunnen we kort zijn : dat is goed. Er wordt veel gebruik gemaakt van lokale producten. We hadden een 4 gangen Carte Blanche (verassings)menu ( € 45). We begonnen met twee kroketjes gevuld met shiitakes en oesterzwammen (van het eiland afkomstig) met een zelfgemaakte tomaten marmelade. Dat was een zeer goede start. Het volgende gerecht was een stukje zacht gegaarde licht gerookte zalm met Alkmaarse parelgort en Texelse garnaaltjes. Bij dit soort gerechten wil de zalm nogal eens droog uitvallen, maar dat was hier beslist niet het geval. Prima. Het hoofdgerecht was, hoe kan het ook anders, Texels lamsvlees (lamshaas in combinatie met een lamsstoofpotje) en aan de overkant van de tafel iets vergelijkbaars van rundvlees. Smakelijke groenten erbij, lekkere niet al te overheersende jus en voortreffelijke vleesbereiding. Een herfstachtig toetje (inclusief een lokale likeur) vormde het slot. Het wijnarrangement bestond uit diverse goed bijpassende Italiaanse wijnen, zo’n 4 Euro per glas en dat was voor dit wijnarrangement beslist niet duur. Een klein aandachtspunt is het zoutgebruik. Hoewel hier gelukkig niet extreem, kan het, zoals in bijna alle Nederlandse restaurants, best nog iets minder. Voor de echte zoutverslaafden is er inmiddels altijd nog het zoutvaatje! Concluderend : er wordt hier prima gekookt met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Van harte aanbevolen.
Hanneke S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Erg lekker gegeten, wij gingen voor de stroganoff van Texels rund. Zeer vriendelijke bediening en heelijke amuses. Er wordt gewerkt met streekproducten en daar weet men zeer goed mee om te gaan. Er hangt in het restaurant een warme, gezellige, luxe sfeer.
Sylvia S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
We hebben ons laten verrassen door de chef. Dat was erg goed, m.n. de lamsgerechten waren erg lekker. De wijnen die erbij werden geserveerd pasten goed. Je zit heerlijk rustig in dit restaurant, de tafels staan niet te dicht bij elkaar. De ontvangst en service is hartelijk en warm. En, nav een negatieve recensie, wij zijn nog niet oud ;-).