Streekrestaurant de Vechtdalkok

Dalmsholterdijk 6A 8146 PG Dalmsholte Nederland Kaart

Over het restaurant Streekrestaurant de Vechtdalkok

Een culinaire natuurroute

Dalmsholte is een dorpje in het Vechtdal en dit dal staat bekend om haar rijke assortiment aan streekproducten. Er lopen verschillende culinaire natuurroutes doorheen, om te zien wat de natuur je kan brengen en hiermee kun je ook gelijk aan de slag! Waag je aan een staartstuk van het Vechtdalrund, de boerderijkip of de huisgemaakte chorizo van wolvarken en een schat aan Twents bier. Streekrestaurant de Vechtdalkok moet je een keer beleven.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Streekrestaurant de Vechtdalkok

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag, geopend!
Keuken is open op woensdag, donderdag en vrijdag van 17:00 tot 21:00 uur, Zaterdag en zondag van 12:00 tot 21:00

Jouw recensie over het restaurant Streekrestaurant de Vechtdalkok

Jan W.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Portie grootte mag wel wat minder, nu gaat er redelijk wat van de bijgerechten terug naar de keuken en das jammer. Plezierige bediening en zeker voor herhaling vatbaar.
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Zeer smaakvol en verrassend gegeten. De kok plukt zelf zijn paddestoelen, zaden en kruiden uit de vrije natuur! wij hadden de dagschotel en dat was deze keer. haas van wolvarken met eekhoorntjesbrood. in een woord TOP!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Hier proef je echt puur en eerlijke streekproducten! De Vechtdalkok maakt zijn naam absoluut waar! we hebben genoten van de Proeverij uit de Streek. Echt een aanrader.
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Heerlijk eten met onverwachte smaaksensatie.
G W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Heerlijk gegeten
Hennie J.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
We werden getipt om hier maar eens een keer mosselen te gaan eten! We werden zeer gastvrij ontvangen. Eerlijk gezegd hebben wij nog nooit zo lekker mosselen gegeten als vanavond. De mosselen waren gekookt met streekbier, room en spek. Geserveerd met een lekkere salade en friet. Mooie rustige locatie tussen de maïsvelden en weilanden. Binnenkort komen we zeker terug om te genieten van de diverse streekproducten van de kaart.
Gerben V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Ongedwongen sfeer en super lekker eten. De kok kookt smaakvol en dat proef je terug in de gerechten. Zeer vriendelijke en nette bediening. Mooie locatie met uitzicht op de lemelerberg! Echt een aanrader.
Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
In een woord, voortreffelijk! eten is
een beleving van pure smaken. De bediening is oplettend en zeer gastgericht. De sfeer is rustig en zeer relaxed. De aankleding van het restaurant is eenvoudig maar sfeervol!
Wim G.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Heerlijk gegeten! Vooraf huisgemaakte hausmacher met fruitmosterd en Puur Dalmsholte een verrassende combinatie van gerookte kaas, tomaten en wijn uit de buurt van het restaurant. Als hoofdgerecht hadden wij de Dalmsholter schnitzel met zeer smakelijke groenten en zelfs een gebakken eitje van hun eigen kippen en de gegaarde varkensnek uit de houtoven (zeer zacht en mals) met een frisse witlofsalade. We hebben ook genoten van de streekbiertjes bij de hoofdmaaltijd. Zeer vriendelijke en gastgerichte bediening, dit maken wij wel eens anders mee! Een toprestaurant op een locatie waar je het niet zo snel zal verwachten.
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Super lekker gegeten! Huisgerookte zalm, subliem van smaak! in hooi gestoomde boerderijkip super mals en een vriendelijke bediening!
Hartelijk dank voor uw recensie!
Frans B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Wat een smaakvolle verrassing, koken met passie en liefde voor het streekproduct proef je op het bord. Zeer gastvrij ontvangen en verwend.
Er worden veel producten op ambachtelijke wijze zelf gemaakt! O.a. Nagelhout, gerookte zalm en de huisgemaakte chutneys zijn hier zeer smaakvol bij. Wij hebben genoten van de proeverij, echt een aanrader, Wij komen binnenkort weer eens terug voor de mosselen, daar staat de vechtdalkok ook om bekend, hij heeft de gouden mosselpan gewonnen een paar jaar geleden en dat maakt ons toch wel nieuwschierig. Het restaurant ligt op een bijzonder mooie locatie in het buitengebied van Ommen. Wij komen hier snel eker terug,
Abi G.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Afgelopen weekend hier gegeten met mijn schoonouders. Dit restaurant presenteert zich als een "streekrestaurant". Buiten worden de Zeeuwse mosselen aanbevolen -- da's een streekproduct, maar niet uit de omgeving van Overijssel.

Binnen heeft het restaurant de uitstraling van een kantine van een bejaardentehuis.

Wij kozen voor het buffet. Blijkbaar is "een buffet" iets heel nieuws -- er werd ons uitgebreid uitgelegd hoe een buffer werkt. Je mag net zo vaak een voorgerecht nemen als je wilt. En je mag net zo veel koude gerechten nemen als je wilt. En je mag net zo veel warme gerechten nemen als je wilt. En ook de toetjes, net zo veel als je wilt!

Echter, waar uitgebreid wordt verteld hoe een buffet werkt, informatie wat je eet is er niet. Bordjes die aangeven wat wat is zouden welkom zijn. Veel bordjes zijn niet nodig -- de keuze is gering.

We begonnen met soep -- maar we kwamen er niet uit welke soep er geprobeerd was te maken. Misschien de restjes van de afgelopen week bij elkaar in een pan gegooid?

Een van de salades bevatte stukken droge worst. Geen dunne plakjes, maar grote hompen -- en de worst was dermate hard dat ie niet te snijden was.

De verschillende warme gerechten zagen eruit alsof ze zo van de groothandel kwamen, waarbij de enige handeling in de keuken was om het op te warmen. De toetjes zagen er net zo uit als de toetjes bij onze locale sushi-boer.

Alleen de appeltaart, die zag eruit alsof er in het restaurant zelf werk van gemaakt was, en was de enige positieve noot.

Hier komen we nooit weer terug.
Goedendag, dank voor uw recensie! Wat spijtig dat u deze onaangename ervaring bij ons heeft gehad.
Ik vind het jammer dat wij via deze weg u ongenoegen mogen ontvangen en had dit graag op de avond zelf van u vernomen, toen de bediening bij u aan tafel is geweest of alles na wens was! hier hebben wij toen geen signaal mogen ontvangen van uw onaangename ervaring. De gerechten die wij maken bestaan uit zeker 80 % lokale produkten en 90 % bereiden we zelf in onze eigen keuken en daar staan we ook bekend om. Er worden ook wel enkele producten ingekocht bij de groothandel! U heeft zeker gelijk dat er geen bordjes bij de gerechten stonden, dit ben ik echt vergeten om er bij te leggen! Zeeuwse Mosselen is inderdaad geen streekproduct uit Overijssel. In het restaurant staat de Gouden Mosselpan, deze prijs heb ik gewonnen in 2012/2013 en ben hiermee Mosselchef van Nederland! vandaar dat wij Mosselen serveren.
Graag bent u van harte welkom om bij ons een nieuwe ervaring te mogen mee maken!
Mvg De Vechtdakok
Drie .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Water is water.
Eerlijk en puur is wat het restaurant het beste omschrijft.
Een gezellige avond gehad en heerlijk gegeten.
Dank je wel voor de fijne bediening!
Hartelijk dank voor uw recencie!
Fred/Ees B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Johan was en is een TOPPER en Gerda een goede vriendelijke gastvrouw.
Tonny W.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Uitstekend eten uit de streek, met grote zorg bereid. Vriendelijke sfeer. Nog wat doen aan het interieur en het is een Gourmand waardig
Ina H.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten van het buffet. Was super
Victor V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten en werden enorm gastvrij ontvangen..
Een aanrader!
Atie V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Mooi eten. Fijn op smaak. Goede gastvrouw. Heerlijk gegeten.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Ietwat stroeve ontvangst. Reservering was niet doorgekomen. Daarna deed bediening haar best. Twents pils, top. Fijn tafelwater en zalige huiswijn. Soepjes zeer smakelijk, hoofdgerecht een absolute 10! Dessert van de dag onnavolgbaar. Ontzettend blij met dit ongedwongen sfeertje en de zalige gerechten! Zeer happy vertrokken. Dank!
Henny Z.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Wat een mooie streekverrassing. Super. Dit had ik niet van de buitenkant verwacht. Zeker een aanrader. Naast de menukaart nu ook asperges.