Streekrestaurant de Vechtdalkok

Dalmsholterdijk 6A 8146 PG Dalmsholte Nederland Kaart

Over restaurant Streekrestaurant de Vechtdalkok

Een culinaire natuurroute

Dalmsholte is een dorpje in het Vechtdal en dit dal staat bekend om haar rijke assortiment aan streekproducten. Er lopen verschillende culinaire natuurroutes doorheen, om te zien wat de natuur je kan brengen en hiermee kun je ook gelijk aan de slag! Waag je aan een staartstuk van het Vechtdalrund, de boerderijkip of de huisgemaakte chorizo van wolvarken en een schat aan Twents bier. Streekrestaurant de Vechtdalkok moet je een keer beleven.

Meer informatie over restaurant Streekrestaurant de Vechtdalkok

7,1
Voordelig
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Gewoon lekker gegeten voor een redelijke prijs en een gezellige bediening.
Wij komen zeker terug.
Hennie H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hebben[ h]eerlijk gegeten! lekkere streekproducten, vooral de gerookte zalm wat verrukkelijk zeg!!
prijs kwaliteit prima!! ook het toetje [trifle] zeker een aanrader.
Hilbert S.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Met de hele familie van de proeverij genoten. Er was nog een beetje plek voor toetjes. En die waren ook lekker. Bediening was erg klant- en kindvriendelijk.
Aanrader.
RobertdM .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Alweer lekker gegeten bij de Vechtdalkok. De gerookte zalm met brood en chutney was erg lekker. Daarna lamsbout op hooi en mosselen. Beiden smaakten weer prima. Aanrader.
Anita G.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Helaas is het ons zwaar tegen gevallen we hadden met 5 personen een te kleine tafel het was hutje mutje.Het vlees was minimaal en kaal geen lekkere saus er bij geen warme groenten, voor het geld wat we moesten betalen was het heel karig. Dus voor ons helaas nooit meer.
Hartelijk dank voor uw recensie! Wij stellen iedere recensie zeer op prijs indien goed of minder goed, indien deze gebaseerd is op juiste informatie. Het volgende wil ik toch even vermelden m.b.t. uw reservering. De reservering is in eerste instantie gemaakt voor 2 personen, ongeveer een uur voor uw aankomst is er gebeld dat het 5 personen werden! Hierbij is door mij aangegeven dat we vol zaten en dat de tafel die klaar stond wel wat aan de kleine kant was voor 5 personen, hierbij heeft uw gastheer die reserveerde gezegd dat dat geen probleem was.
Op de menukaart staan de gerechten omschreven met de garnituren, als u dan een Steak besteld met kruidenboter, salade en frieten. Dan is het toch duidelijk dat er geen warme groenten en saus bij zit. De bediening is bij uw aan tafel tijdens het eten en daar bij is aangegeven dat het bestelde naar wens was! Bij het afrekenen door uw gastheer is door hem aangegeven dat hij nog nooit zo'n malse biefstuk heeft gehad! Het mag toch niet zo zijn dat toen u bij ons was eten en u geconfronteerd werd met een ander familielid (waar u blijkbaar ruzie mee heeft) die gezellig zat te eten bij ons in het restaurant. U heeft doen besluiten tot het schrijven van deze recensie!
Nogmaals dank voor uw recensie, helaas kunnen wij hier dus niet veel mee om ons te verbeteren!
Met een vriendelijke groet, Johan Drenth, eigenaar Streekrestaurant de Vechtdalkok.
Michiel K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Vandaag heerlijk geluncht met 2 volwassenen en 2 kinderen. Gedurende onze fietstocht hier beland en wat een plaatselijke heerlijkheden! Op het zonnige terras in landelijke omgeving de aspergesoep met room en nagelhout (gedroogde muis van rund met gemarineerde vechtdaluitjes en brood) gegeten. Voor de kinderen gehaktbal met jus en boerenbrood en brood met cas spijkers kroketten). Een streekbiertje en een aardige bediening maken het helemaal af. Zeker voor herhaling vatbaar, volgende keer het diner proeven!
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Heerlijk gesnoept van asperges uit de streek met langzaam gegaarde varkensnek. Echt verrukkelijk. Heerlijke huiswijn (zowel rood als wit) en lekkere, verrassende bieren - ook weer uit de streek. Je bent streekrestaurant of je bent het niet... Ook het vegetarische groentetaartje is niet te versmaden heb ik me laten vertellen. Aanrader kortom.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Wij hebben gekozen voor de mosselen. Dat bleek een heel prima keuze te zijn, want ze waren heerlijk. Ook de kinderen hebben er flink van gesmuld. Na de mosselen hebben wij nog een dessert gekozen. De vanillerisotto en de het ijs van de kinderen (met verse aardbeien en slagroom) waren erg lekker. Van de kinderen de volgende reactie: "Zullen we volgende week hier weer naar toe gaan?". Duidelijk toch?
Lianne W.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Lekkere vechtdalproeverij gehad. Het voorgerecht bestond uit plankjes met verschillende soorten worst, kaas, gerookte zalm en ham. Gezellig om samen van te eten. Het hoofdgerecht was stampot snijbonen met drie soorten vlees. We hadden een nagerecht verwacht, maar deze zat helaas niet bij de proeverij in. De nagerechten die we er bij kozen waren lekker, maar niet heel erg speciaal of verrassend. Wat we allemaal heel erg misten bij de maaltijd waren groenten. Behalve wat blaadjes sla als garnering en de paar snijbonen in de stampot werden er geen groenten bij de proeverij geserveerd. Het vechtdal is meer dan alleen vlees, er zijn ook hele goede telers in de regio. Voor het decor kan het restaurant kan zeker nog wel wat opfleuring gebruiken zodat het wat gezelliger wordt. Het personeel was erg vriendelijk en snel. Achter het pand stonden trouwens twee heel erg enthousiaste varkens.
Kezia H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Wat een fantastisch restaurant, heerlijke en passievol bereide gerechten. Wij hebben de proever genomen, met 3 plankjes vol worsten, gerookte hammen en zalm. Wat heel leuk was, was dat we de chef de tuin om zagen lopen om de kruiden te knippen die daarna op ons bord lagen.

Hoofdgerecht drie bereidingen van vlees uit de streek, met een jus met fenegriek (?), geloof ik. Echt uniek.

De gastvrouw is authentiek en heel aardig voor onze kinderen.

Decor is wat minder, lijkt net een kantine. Pluspunt is dan wel weer de mooie rit door de velden en bossen naar het restaurant toe,en het weidse uitzicht. Echt in the middle of nowhere, maar zeker het tripje waard!
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Ongepland en onvoorbereid gegeten bij het nieuwe restaurant van Johan Drent, streekrestaurant De Vechtdalkok. Op internet eerder al eens gekeken naar de kaart die er veelbelovend uitzag. En in het echt was het nog beter! Heerlijke 'Jauser'-plank vooraf gehad met worst en kaas uit de regio. Als worst-junk ben ik heel wat gewend maar dit was buitengewoon. Heerlijke smaken, goed gedroogde worst, perfecte kruiding. Als hoofdgerecht filetlapjes van het wolvarken gehad op kapucijners in een jus waarin ook speculaaskruiden verwerkt waren. Een traktatie. Vriendelijke bediening en ook de gastvrouw weet mensen op hun gemakt te stellen en thuis te laten voelen. Maakt een praatje met iedereen en geeft eten bij de Vechtdalkok een echt huiskamergevoel. Omdat het restaurant gevestigd is in een gebouw wat voor een deel ook een buurthuis huisvest heb je niet direct het restaurantgevoel maar dat is wellicht een kwestie van tijd, het restaurant is net geopend. 's Zomers een mooi terras en ik zag al iets van een buitenkeuken staan dus dat belooft veel goeds. Aanrader!
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Samen met vrienden gegeten bij de vechtdalkok, Johan Drent. De keuze was voor ons gevallen op brood met smeersels, o.a. smout van het Wolvarken en een Streekplankje met diverse soorten wordt en kaas uit de streek. Het hoofdgerecht was super mals en langzaam gegaarde varkenswang op een hutspotje. Na nam ik nog boerenjongensijs.
Na kregen we een goed gezette koffie.
Een aanrader om nog eens naar toe te gaan.